![LNG Carriers: Στην πρώτη γραμμή ζήτησης για την επόμενη 10ετία](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/11/admin-ajax-11-5.jpg)
Τα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carriers) που αποτελούν μια ευέλικτη εναλλακτική λύση για τον ενεργειακό εφοδιασμό της Ευρώπης αλλά και άλλων περιοχών του πλανήτη, οι πλωτές ενεργειακές μονάδες φόρτωσης και εκφόρτωσης υδρογονανθράκων και οι πλωτές μονάδες αιολικής ενέργειας δίνουν ζωή στις ναυπηγικές κλίνες, μαζί με τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων για το 2023.
Οι ενεργειακές εξελίξεις έχουν στρέψει το ενδιαφέρον στη ναυπήγηση πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου καθώς όπως επισημαίνει ο διευθύνων σύμβουλος της Clarksons Research, Stephen Gordon, η ζήτηση για πλοία μεταφοράς LNG αναμένεται να παραμείνει ισχυρή. Ωστόσο σπεύδει να προσθέσει ότι δεν θα είναι τόσο ισχυρή όσο φέτος εν μέρει λόγω της έλλειψης θέσεων ελλιμενισμού, αλλά και επειδή η τρέχουσα τιμή ναυπήγησης των 250 εκατομμυρίων δολαρίων ανά πλοίο είναι δουλειά για περιορισμένο αριθμό αγοραστών.
Διαβάστε επίσης: Φυσικό αέριο: Εισαγωγές ρεκόρ ρωσικού LNG στην Ευρώπη
Οι μεταφορές
Θα πρέπει πάντως να σημειωθεί, σύμφωνα με τον επικεφαλής της Clarksons Research, ότι ενώ σήμερα το εμπόριο αφορά περί τα 400 εκατ. τόνους LNG σε ετήσια βάση, όμως οι ποσότητες μέχρι το 2030 αναμένεται να φτάσουν τα 600-700 εκατ. τόνους ετησίως.
Διαβάστε επίσης: Bimco: Οι εκτιμήσεις για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, χύδην ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια
Οι ναυπηγικές γιάρδες θα κατασκευάζουν όσα περισσότερα πλοία μεταφοράς LNG μπορούν για το υπόλοιπο της δεκαετίας, σημείωσε ο κ. Gordon.
Παράλληλα καταγράφονται και παραγγελίες για 17 πλωτές μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης πετρελαίου και αερίου, για το 2023, έναντι των 16 φέτος, καθώς παραμένει το ενδιαφέρον για εναλλακτικές ασφαλείς ενεργειακές λύσεις.
Επίσης μεσοπρόθεσμα ευκαιρία για τα ναυπηγεία θα αποτελέσει και η ανάγκη χτισίματος πλωτών μονάδων παραγωγής αιολικής ενέργειας. Πολλοί θεωρούν ότι αυτή είναι η λύση στην ενεργειακή απεξάρτηση της Ευρώπης. Σε αυτά τα έργα στρέφουν την προσοχή τους και τα δυο μεγάλα ελληνικά ναυπηγεία της Ελευσίνας και του Σκαραμαγκά που βρίσκονται σε διαδικασία εκσυγχρονισμού και ουσιαστικής επαναλειτουργίας, με νέους ιδιοκτήτες (ONEX και Γιώργος Προκοπίου αντίστοιχα).
Οπως τόνισε πρόσφατα ο επικεφαλής της ONEX Πάνος Ξενοκώστας αν θέλουμε να πιαστούν οι ενεργειακοί περιβαλλοντικοί στόχοι θέλουμε 1.000 πλωτές ανεμογεννήτριες των 10 MW. To μεγαλύτερο πλοίο μπορεί να μεταφέρει μέχρι τρεις. Χρειάζονται επομένως πολλά χρόνια για να έρθουν όλες αυτές από την Κίνα. Με κάποιο τρόπο οι εγκαταστάσεις αυτές θα πρέπει να κατασκευασθούν εδώ. Και τα ναυπηγεία μας, μπορούν να παίξουν ένα τεράστιο ρόλο, υπογράμμισε.
Μέσα σε αυτό κλίμα απουσιάζουν από τα ναυπηγεία της Απω Ανατολής τα δεξαμενόπλοια. Σύμφωνα με όσα επισημαίνει το Tradewinds, ένας ειδικός στη ναυπήγηση νεότευκτων δεξαμενόπλοιων είπε ότι οι ναύλοι έχουν αυξηθεί γεγονός που κανονικά θα προκαλούσε μια στροφή προς τις νέες κατασκευές, ιδιαίτερα όταν το βιβλίο παραγγελιών είναι τόσο χαμηλό. Αντιθέτως, όμως, δεν φαίνεται κάποια ένταση σε νέες τοποθετήσεις ναυπηγήσεων σε δεξαμενόπλοια.
Διαφορετική εκτίμηση εκφράζουν άλλοι αναλυτές. Πιστεύουν ότι η αναβίωση του ενδιαφέροντος για τα δεξαμενόπλοια θα έρθει και οι πλοιοκτήτες θα βρεθούν να ανταγωνίζονται γύρω από ένα περιορισμένο χώρο ελεύθερων θέσεων στα ναυπηγεία.
Τα containerships
Οσον αφορά τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων είναι δεδομένο ότι το ενδιαφέρον συνεχίζεται, ωστόσο διίστανται οι απόψεις σχετικά με τον τύπο των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που θα παραγγελθούν για το 2023.
Ενας μεσίτης είπε ότι γνωρίζει πέντε εν εξελίξει έργα για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων άνω των 8.000 teu. Από την άλλη η ερευνητική ομάδα της Clarksons αναμένει ότι το ενδιαφέρον θα εστιασθεί σε μικρά ή μεσαίου μεγέθους containerships.
Πάντως σε μεσοπρόθεσμη βάση, δεδομένου ότι αναμένονται και νέοι περιβαλλοντικοί κανονισμοί κυρίως λόγω της ανάγκης απεξάρτησης από τον άνθρακα, θα υπάρξει σημαντική ανάγκη ανανέωσης του παγκοσμίου στόλου, μέσω των μετασκευών, εξέλιξη που θα κρατήσει τα ναυπηγεία σε υψηλά επίπεδα απασχόλησης.
Πηγή: Τα Νέα
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Δασμοί: Πώς αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/12/nautilia-768x430-1-600x336.jpg)
Οι δασμοί αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές
«Οι κυρώσεις και οι εμπορικές ρυθμίσεις, είτε επιβάλλονται είτε αναβάλλονται, έχουν άμεση επίδραση στους ναύλους» τονίζει ο οίκος Xclusiv
![Ελληνική ναυτιλία: Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ot_naut_ploio_tanker2-600x352.png)
Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ η ελληνική ναυτιλία
Μελέτη της McKinsey για την ελληνική ναυτιλία επισημαίνει την καταλυτική συμβολή του κλάδου στο διεθνές εμπόριο, ενώ παράλληλα αναλύει τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες
![Royal Caribbean Group: Γιατί ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/03/RCI_IC_Aerial_Side_Night_CGI12_RET_LR-1-600x200.jpg)
Γιατί η Royal Caribbean ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες
Η premium θυγατρική της Royal Caribbean Group σχεδιάζει να δρομολογήσει 10 κρουαζιερόπλοια σε ποταμούς από το 2027
![Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Επανεξελέγη πρόεδρος η Μελίνα Τραυλού](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/enosi-ellinon-efopliston-600x338.jpg)
Επανεξελέγη πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών η Μελίνα Τραυλού
Συγκροτήθηκε σε σώμα το νέο διοικητικό συμβούλιο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών για την επόμενη τριετία
![Τέλης Μυστακίδης: Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή για την Aegean Baltic Bank](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/telis-mistakidis-600x404.png)
Στον Τέλη Μυστακίδη κι επίσημα η ABBank – Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή
Ο Τέλης Μυστακίδης θα ελέγχει το 48% των μετοχών της ABBank, ενώ στο πλαίσιο της συναλλαγής η τράπεζα αποτιμήθηκε 1,1 φορές τη λογιστική της αξία
![Μελίνα Τραυλού: Η ελληνική ναυτιλία παγκόσμιο παράδειγμα αριστείας, πρωτοπορίας και ανθεκτικότητας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/travlou-3-600x393.jpg)
Τραυλού: «Η Ελλάδα ναυπηγεί 589 πλοία – Υπερέχουμε σε επενδύσεις και τεχνολογία»
Η Μελίνα Τραυλού πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών σημείωσε στην ετήσια Γ.Σ. για τον πρωταγωνιστικό ρόλο της ελληνικής ναυτιλίας στην πράσινη μετάβαση
![Το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/travlou-600x400.jpeg)
Το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Η ετήσια γενική συνέλευση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και οι αρχαιρεσίες ολοκληρώθηκαν - Πρόεδρος για δεύτερη θητεία, αναμένεται να εκλεγεί, η Μελίνα Τραυλού
![Capital Clean Energy Carriers: Αύξηση εσόδων 64% στο τέταρτο τρίμηνο του 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/AMORE-MIO-CAPITAL-600x270.jpg)
Αύξηση εσόδων 64% για την Capital Clean Energy Carriers – Μέρισμα 0,15 δολ/ μετοχή
Η Capital Clean Energy Carriers ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα για το τέταρτο τρίμηνο του 2024
![Ναυτιλία: Κερδισμένοι και χαμένοι από τον πόλεμο δασμών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/ot_LNG22-1024x600-1-600x352.png)
Ναυτιλία: Ποιοι κερδίζουν και ποιοι χάνουν από τους πολέμους των δασμών
Κατά τον προηγούμενο «εμπορικό πόλεμο» καταγράφηκε μια πτώση της ζήτησης στα εμπορευματοκιβώτια, σύμφωνα με την DNB Markets
![Costamare: Έσπασε το φράγμα των 2 δισ. δολ. σε έσοδα το 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Costamare-slide-2-7f29710c-600x273.jpeg)
Έσπασε το φράγμα των 2 δισ. δολ. σε έσοδα το 2024 η Costamare
H Costamare συνεχίζει τη στρατηγική ανανέωσης του ιδιόκτητου στόλου και την αύξηση του μέσου μεγέθους του