
Τα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carriers) που αποτελούν μια ευέλικτη εναλλακτική λύση για τον ενεργειακό εφοδιασμό της Ευρώπης αλλά και άλλων περιοχών του πλανήτη, οι πλωτές ενεργειακές μονάδες φόρτωσης και εκφόρτωσης υδρογονανθράκων και οι πλωτές μονάδες αιολικής ενέργειας δίνουν ζωή στις ναυπηγικές κλίνες, μαζί με τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων για το 2023.
Οι ενεργειακές εξελίξεις έχουν στρέψει το ενδιαφέρον στη ναυπήγηση πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου καθώς όπως επισημαίνει ο διευθύνων σύμβουλος της Clarksons Research, Stephen Gordon, η ζήτηση για πλοία μεταφοράς LNG αναμένεται να παραμείνει ισχυρή. Ωστόσο σπεύδει να προσθέσει ότι δεν θα είναι τόσο ισχυρή όσο φέτος εν μέρει λόγω της έλλειψης θέσεων ελλιμενισμού, αλλά και επειδή η τρέχουσα τιμή ναυπήγησης των 250 εκατομμυρίων δολαρίων ανά πλοίο είναι δουλειά για περιορισμένο αριθμό αγοραστών.
Διαβάστε επίσης: Φυσικό αέριο: Εισαγωγές ρεκόρ ρωσικού LNG στην Ευρώπη
Οι μεταφορές
Θα πρέπει πάντως να σημειωθεί, σύμφωνα με τον επικεφαλής της Clarksons Research, ότι ενώ σήμερα το εμπόριο αφορά περί τα 400 εκατ. τόνους LNG σε ετήσια βάση, όμως οι ποσότητες μέχρι το 2030 αναμένεται να φτάσουν τα 600-700 εκατ. τόνους ετησίως.
Διαβάστε επίσης: Bimco: Οι εκτιμήσεις για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, χύδην ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια
Οι ναυπηγικές γιάρδες θα κατασκευάζουν όσα περισσότερα πλοία μεταφοράς LNG μπορούν για το υπόλοιπο της δεκαετίας, σημείωσε ο κ. Gordon.
Παράλληλα καταγράφονται και παραγγελίες για 17 πλωτές μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης πετρελαίου και αερίου, για το 2023, έναντι των 16 φέτος, καθώς παραμένει το ενδιαφέρον για εναλλακτικές ασφαλείς ενεργειακές λύσεις.
Επίσης μεσοπρόθεσμα ευκαιρία για τα ναυπηγεία θα αποτελέσει και η ανάγκη χτισίματος πλωτών μονάδων παραγωγής αιολικής ενέργειας. Πολλοί θεωρούν ότι αυτή είναι η λύση στην ενεργειακή απεξάρτηση της Ευρώπης. Σε αυτά τα έργα στρέφουν την προσοχή τους και τα δυο μεγάλα ελληνικά ναυπηγεία της Ελευσίνας και του Σκαραμαγκά που βρίσκονται σε διαδικασία εκσυγχρονισμού και ουσιαστικής επαναλειτουργίας, με νέους ιδιοκτήτες (ONEX και Γιώργος Προκοπίου αντίστοιχα).
Οπως τόνισε πρόσφατα ο επικεφαλής της ONEX Πάνος Ξενοκώστας αν θέλουμε να πιαστούν οι ενεργειακοί περιβαλλοντικοί στόχοι θέλουμε 1.000 πλωτές ανεμογεννήτριες των 10 MW. To μεγαλύτερο πλοίο μπορεί να μεταφέρει μέχρι τρεις. Χρειάζονται επομένως πολλά χρόνια για να έρθουν όλες αυτές από την Κίνα. Με κάποιο τρόπο οι εγκαταστάσεις αυτές θα πρέπει να κατασκευασθούν εδώ. Και τα ναυπηγεία μας, μπορούν να παίξουν ένα τεράστιο ρόλο, υπογράμμισε.
Μέσα σε αυτό κλίμα απουσιάζουν από τα ναυπηγεία της Απω Ανατολής τα δεξαμενόπλοια. Σύμφωνα με όσα επισημαίνει το Tradewinds, ένας ειδικός στη ναυπήγηση νεότευκτων δεξαμενόπλοιων είπε ότι οι ναύλοι έχουν αυξηθεί γεγονός που κανονικά θα προκαλούσε μια στροφή προς τις νέες κατασκευές, ιδιαίτερα όταν το βιβλίο παραγγελιών είναι τόσο χαμηλό. Αντιθέτως, όμως, δεν φαίνεται κάποια ένταση σε νέες τοποθετήσεις ναυπηγήσεων σε δεξαμενόπλοια.
Διαφορετική εκτίμηση εκφράζουν άλλοι αναλυτές. Πιστεύουν ότι η αναβίωση του ενδιαφέροντος για τα δεξαμενόπλοια θα έρθει και οι πλοιοκτήτες θα βρεθούν να ανταγωνίζονται γύρω από ένα περιορισμένο χώρο ελεύθερων θέσεων στα ναυπηγεία.
Τα containerships
Οσον αφορά τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων είναι δεδομένο ότι το ενδιαφέρον συνεχίζεται, ωστόσο διίστανται οι απόψεις σχετικά με τον τύπο των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που θα παραγγελθούν για το 2023.
Ενας μεσίτης είπε ότι γνωρίζει πέντε εν εξελίξει έργα για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων άνω των 8.000 teu. Από την άλλη η ερευνητική ομάδα της Clarksons αναμένει ότι το ενδιαφέρον θα εστιασθεί σε μικρά ή μεσαίου μεγέθους containerships.
Πάντως σε μεσοπρόθεσμη βάση, δεδομένου ότι αναμένονται και νέοι περιβαλλοντικοί κανονισμοί κυρίως λόγω της ανάγκης απεξάρτησης από τον άνθρακα, θα υπάρξει σημαντική ανάγκη ανανέωσης του παγκοσμίου στόλου, μέσω των μετασκευών, εξέλιξη που θα κρατήσει τα ναυπηγεία σε υψηλά επίπεδα απασχόλησης.
Πηγή: Τα Νέα


Latest News

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)

Πώς θα κινηθούν οι τιμές στα ακτοπλοϊκά φέτος – Τι θα γίνει με τα ταχύπλοα
«Υπάρχει κυβερνητική δέσμευση να μην αυξηθούν οι τιμές στα συμβατικά πλοία, ενώ στα ταχύπλοα ενδέχεται να μειωθούν» σημείωσε ο υφυπουργός Ναυτιλίας, Στέφανος Γκίκας

«Ξεπουλάνε» τα ακτοπλοϊκά για το Πάσχα - «Ζαλίζουν» οι τιμές
Οι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι για την Μεγάλη Τετάρτη και την Μεγάλη Πέμπτη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ελάχιστα

Τραμπ: Εντολή στις υπηρεσίες να σχεδιάσουν τη Ναυτική Αναγέννηση των ΗΠΑ
Το εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ αποσκοπεί στην αντιμετώπιση της κυριαρχίας της Κίνας στη ναυτιλία των ωκεανών

Το στοίχημα Κικίλια για μείωση των τιμών
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας θα πρέπει να καταγράψουν τις τιμές που ισχύουν αυτή τη στιγμή για όλες τις γραμμές και όλα τα πλοία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετικά και αρνητικά σημεία στην απόφαση του ΙΜΟ για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας
Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστώ, Μελίνα Τραυλού μιλάει για άδικη μεταχείριση του LNG που υπονομεύει τις επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί

Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές χαιρετίζουν τη συμφωνία για τις ανθρακούχες εκπομπές
Η συμφωνία επιτεύχθηκε μετά από ψηφοφορία, ένα γεγονός σπάνιο στον ΙΜΟ όπου πάντα επιδιώκεται η ομοφωνία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: +100 υποτροφίες για το Ακαδημαϊκό Έτος 2025-2026
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών χορηγεί και φέτος +100 Υποτροφίες, καθώς και την υποτροφία με τη συμβολική ονομασία «Αριστεία»