
Η έλλειψη μικροτσίπ συνεχίζει να ταλανίζει την παραγωγή αυτοκινήτων την ώρα που οι τιμές των νέων μοντέλων αναπόφευκτα θα πάρουν τον ανήφορο εξαιτίας των νέων προτύπων Euro7 που θα υιοθετήσουν οι εταιρείες έως το 2025.
Σχεδόν έπειτα από δύο χρόνια, οι καθυστερήσεις στην παραγωγή των οχημάτων εξαιτίας της έλλειψης των ημιαγωγών δοκιμάζουν σκληρά την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία και τις αντοχές των εργοστασίων και την ομαλή παραγωγή εκατομμυρίων οχημάτων σε όλο τον κόσμο.
Διαβάστε επίσης: Ημιαγωγοί: Οι ΗΠΑ θέλουν και ευρωπαϊκές κυρώσεις προς την Κίνα
Οι μεγαλύτερες αυτοκινητοβιομηχανίες δείχνουν να έχουν ομαλοποιήσει το σοβαρό θέμα που έχει αποσυντονίσει τους χρόνους παράδοσης των νέων μοντέλων. Υπολογίζεται ότι σχεδόν 4,4 εκατομμύρια αυτοκίνητα δεν θα παραδοθούν εξαιτίας της έλλειψης των μικροτσίπ σε παγκόσμιο επίπεδο.
Οπως αναφέρει το AutoForecast Solutions, μόνο στη Βόρεια Αμερική η παραγωγή των τοπικών εργοστασίων μειώθηκε μέσα σε μία εβδομάδα κατά 79.000 μονάδες. Στα εργοστάσια της Ευρώπης, η παραγωγή έχει απομειωθεί κατά 1,38 εκατομμύρια οχήματα. Πάντως, το τελευταίο διάστημα διαφαίνεται μια ομαλοποίηση στον εφοδιασμό των εργοστασίων με ημιαγωγούς, κάτι που θα τονώσει και τη ζήτηση των πελατών για την αγορά αυτοκινήτου.
Εκτός από την έλλειψη των μικροτσίπ οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν να λύσουν έναν ακόμη δύσκολο γρίφο, αυτόν των απανωτών αυξήσεων στις τιμές των μοντέλων τους, που έχει ξεπεράσει κατά μέσο όρο το 15%-20% στις περισσότερες φίρμες. Μια νέα αύξηση στις τιμές εξαιτίας της αύξησης των πρώτων υλών ίσως να είναι πολύ κοντά.
Οπως αναφέρεται, η Toyota εξετάζει μια νέα αύξηση στις τιμές των μοντέλων της, με το νέο επιπλέον κόστος να το επωμίζονται και πάλι οι νέοι πελάτες. Και όλα αυτά τη στιγμή που η δέσμευση τιμής είναι για πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες… όνειρο θερινής νυκτός με πολλές φίρμες.
Aναπόφευκτες αλλαγές
Ενας ακόμη νέος παράγοντας που αναμένεται να συμπαρασύρει τις τιμές των νέων αυτοκινήτων προς τα πάνω είναι η θέσπιση των νέων προτύπων Euro7 στις εκπομπές ρύπων, που θα ισχύσουν σε όλα τα νέα αυτοκίνητα, τόσο στα επιβατικά όσο και στα επαγγελματικά, από τον Ιούλιο του 2025.
Τα νέα πρότυπα προϋποθέτουν και την εφαρμογή νέων τεχνολογιών για την απομείωση των ρύπων στα επίπεδα που έχει ορίσει η EE. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα οι τιμές των αυτοκινήτων προδιαγραφών Euro7 αναπόφευκτα να ακολουθήσουν ανοδική πορεία.
Τα συγκεκριμένα πρότυπα θα ισχύσουν για τουλάχιστον 10 χρόνια με στόχο οι εταιρείες να δημιουργήσουν μοντέλα που θα εκπέμπουν ακόμη λιγότερους ρύπους. Στα ντίζελ αυτοκίνητα οι νέες τεχνολογίες θα είναι ακόμη πιο δαπανηρές, μιας και τα νέα πρότυπα προβλέπουν μείωση στο μέγιστο όριο για το οξείδιο του αζώτου (NOx) στα 60 mg/χλμ. από 80 mg/χλμ.
Στα μοντέλα βενζίνης το όριο είναι τα 60 mg/χλμ. Οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες καλούνται να ξοδέψουν χρηματικά ποσά-μαμούθ για το κόστος προσαρμογής στα νέα δεδομένα.
Η VW είναι πιθανόν να χρειαστεί να επενδύσει πάνω από 400 εκατομμύρια ευρώ για την ανάπτυξη νέων τεχνολογιών που απαιτείται ώστε να εφαρμοστεί ο νέος κανονισμός.
Τεράστια είναι τα ποσά που θα πρέπει να δαπανήσουν οι κατασκευαστές φορτηγών, μιας και τα επαγγελματικά οχήματα έχουν ιδιαίτερα υψηλές τιμές στις εκπομπές ρύπων και οι νέες τεχνολογίες θα επιβαρύνουν δραστικά την τελική τιμή στα νέα μοντέλα.
Πηγή: Εντυπη έκδοση ΤΑ ΝΕΑ


Latest News

Η Amazon επενδύει στα εκπτωτικά events - Η ανατροπή με την Prime Day
Περίπου 189 εκατομμύρια καταναλωτές στις ΗΠΑ είχαν συνδρομή Amazon Prime τον Σεπτέμβριο του 2024

Οι 4 καταλύτες για την ευρωπαϊκή ανάπτυξη - Ο «χρησμός» της Citi
Θετικά τα βήματα της Ευρώπης, αλλά προς το παρόν… υπάρχει επιφυλακτικότητα λέει η Citi

Αντισταθείτε στο πισωγύρισμα - Η προτροπή Σι στους CEO κορυφαίων πολυεθνικών
Ο Σι Τζινπίνγκ διατύπωσε προτροπές εν μέσω αυξανόμενων εντάσεων με τις ΗΠΑ

Τζόρτζια Μελόνι: Δεν υπάρχει δίλημμα ανάμεσα σε Ευρώπη ή Τραμπ
Η Τζόρτζια Μελόνι απέρριψε την ιδέα ότι η Ιταλία θα πρέπει να επιλέξει πλευρά μεταξύ των ΗΠΑ και της Ευρώπης ως «παιδιάστικη» και «ρηχή»

Γιατί ο Τραμπ έχει βαλθεί να προσαρτίσει τη Γροιλανδία - Ο ορυκτός πλούτος και η στρατηγική θέση
Την Τετάρτη, ο Τραμπ επανέλαβε την επιθυμία του να αναλάβει τον έλεγχο της Γροιλανδίας, λέγοντας ότι θα το τραβήξει όσο χρειάζεται μέχρι να το πετύχει

Ποιοι ξέρουν τελικά τη Lululemon - Χαμηλές πτήσεις για την αγαπημένη των εφήβων
Από τον Καναδά στην Κίνα, την Ευρώπη και τις ΗΠΑ, η Lululemon δεν μοιάζει να βρίσκεται πλέον στις πρώτες καταναλωτικές προτιμήσεις

Στα κάγκελα οι αμερικανικές αεροπορικές - Η αβεβαιότητα μειώνει τα ταξίδια
Οι αερομεταφορείς μείωσαν τη χωρητικότητα του τριμήνου Ιουνίου εν μέσω επιβράδυνσης της ζήτησης

Γη και ύδωρ αξιώνει ο Τραμπ από την Ουκρανία, αποκλείοντας την Ευρώπη - Τι ζητάει
Το δικαίωμα πρώτης προσφοράς στις επενδύσεις της Ουκρανίας διεκδικούν οι ΗΠΑ - Δεν θέλει άλλους στο παιχνίδι ο Τραμπ

Αρνητική πρωτιά της Ελλάδας - Πρωταθλήτρια Ευρώπης στην παραοικονομία
Η πρωτιά της Ελλάδας στην παραοικονομία - Δείτε τον αναλυτικό πίνακα και τα στοιχεία για όλες τις χώρες της ΕΕ

Ακόμη και κρατική επιχορήγηση 14.000 δολαρίων δεν πείθει τους Νοτιοκορεάτες να παντρευτούν
Τα ραντεβού που χρηματοδοτούνται από το κράτος στην Νότια Κορέα έχουν γίνει φαινόμενο σε μια χώρα με χαμηλότατα ποσοστά γονιμότητας.