
1 Δεκεμβρίου: Εκτός οι οδηγοί λεωφορείων και εργαζόμενοι της RoyalMail. 2 Δεκεμβρίου: Εκτός εργαζόμενοι των σιδηροδρόμων και των λεωφορείων. 3 Δεκεμβρίου: Η ίδια εικόνα και ούτω καθ εξής…
Έτσι θα κυλούν οι ημέρες για τους Βρετανούς, στην απαιτητική περίοδο των Χριστουγέννων, καθώς συνδικάτα του δημόσιου τομέα, κυβέρνηση και διοικήσεις των υπηρεσιών δεν έχουν βρει μια κοινώς αποδεκτή λύση. Η αρχή του μήνα λοιπόν προμηνύει επακριβώς την συνέχεια του υπόλοιπου Δεκεμβρίου καθώς για κάθε ημέρα μέχρι και την παραμονή των Χριστουγέννων στις 24 Δεκεμβρίου, τουλάχιστον ένα τμήμα του δημοσίου τομέα θα απεργεί ενώ στη μακρά λίστα των απεργιών προστίθενται οι εργαζόμενοι στις χρηματαποστολές (G4Scash) και οι δάσκαλοι οδήγησης.Η δύσκολη περίοδος που διανύει η χώρα οφείλεται σε εξωτερικούς και εσωτερικούς όμως παράγοντες: από τον αντίκτυπο της πανδημίας μέχρι την έλλειψη εργαζομένων λόγω του Brexit και από τον πόλεμο στην Ουκρανία μέχρι την αστάθεια που υπάρχει στη βρετανική πολιτική σκηνή.
Διαβάστε επίσης: Βρετανία: Πληθωρισμός εσείς; Απεργίες εμείς!
Τα πάντα, κάποιο λιγότερο κάποιο περισσότερο, έχουν οδηγήσει σε έναν διαρκώς αυξανόμενο πληθωρισμό ο οποίος με την σειρά του οδηγεί σε μια οικονομική ασφυξία. Έτσι καθώς το κόστος ζωής ακριβαίνει οι οικονομικές απαιτήσεις αντίστοιχα μεγαλώνουν. Δάσκαλοι, οδηγοί τραίνων και λεωφορείων, ταχυδρόμοι, νοσοκομειακοί υπάλληλοι ζητούν λοιπόν εδώ και μήνες αύξηση των μισθών τους ώστε να αντέξουν τον πληθωρισμό που κυμαίνεται στο 11%.
Είναι αλήθεια πως κυρίως αυτοί οι τομείς βίωσαν την αυξημένη πίεση της πανδημίας. Ταυτόχρονα όμως, μια ακόμα αλήθεια είναι, πως το βρετανικό κράτος έχει στερέψει από λεφτά. Πριν από δυο εβδομάδες άλλωστε ο υπουργός Οικονομικών Τζέρεμι Χαντ παρουσίασε έναν αρκετά «σφιχτό» Προϋπολογισμό, με αυξήσεις φόρων και μείωση του κρατικού δανεισμού.
Αναμονή μέχρι και 40 ώρες στα ασθενοφόρα
Παρόλα αυτά η λίστα των απεργιών αυξάνεται. Μόλις χθες τα συνδικάτα των ασθενοφόρων (TheUnite και GMB) αποφάσισαν να τραβήξουν χειρόφρενο χωρίς όμως να έχουν οριστικοποιήσει ακόμα κάποια ημερομηνία. Όμως σημερινή ανάλυση του BBC δείχνει πως ήδη οι ασθενείς βρίσκονται αντιμέτωποι με αμφιβολίες για την ασφάλειά τους. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι οι αναμονές για την μεταφορά και την είσοδο των ασθενών στο NHS μπορεί να φτάσουν και τις 40 ώρες ενώ κάθε εβδομάδα πάνω από 10.000 ασθενοφόρα καταλήγουν ακινητοποιημένα σε ουρές έξω από τα επείγοντα με την αναμονή να είναι τουλάχιστον μια ώρα.
Η κατάσταση θα χειροτερέψει και κατ’ επέκταση η ταλαιπωρία για τους Βρετανούς. Το συνδικάτο που εκπροσωπεί τους δημόσιους λειτουργούς, συμπεριλαμβανομένων των υπάλληλων φύλαξης των συνόρων και των εργαζομένων στα γραφεία διαβατηρίων έχει και εκείνο αποφασίσει τη δική του απεργιακή κινητοποίηση χωρίς όμως να οριστικοποιήσει ημερομηνίες.
Ο απεργιακός κλοιός που έχει ξεσπάσει στην χώρα- και που επικρατεί εδώ και μήνες – δεν θα μπορούσε να μην απασχολήσει τη βρετανική βουλή.Ο πρωθυπουργός Ρίσι Σούνακ κατηγόρησε ευθέως χθες, εντός της Βουλής των Κοινοτήτων, τον πρόεδρο της αξιωματικής αντιπολίτευσης Σερ Κιρ Στάρμερ ότι «υπακούει στους συνδικαλιστές» στηρίζοντας τις απεργιακές τους κινητοποιήσεις. «Αν θέλετε να βοηθήσετε πραγματικά την εργατική τάξη φύγετε από τις γραμμές των απεργιών και δώστε εδώ και τώρα ένα τέλος».
Η κυβέρνηση παράλληλα δεσμεύτηκε να περάσει μια νέα νομοθεσία, η οποία θα εγγυάται ένα ελάχιστο ποσοστό δρομολογίων στις υπηρεσίες των μεταφορών. Με αυτό τον τρόπο επιδιώκει να μειώσει τον αντίκτυπο των απεργιών έστω στις μεταφορές.
Ζωή Κατζαγιαννάκη, Λονδίνο
Πηγή: Deutsche Welle


Latest News

Lazard: Προσλαμβάνει πρώην πρόεδρο της Επιτροπής Οικονομικών Υπηρεσιών της Αμερικανικής Βουλής
Το νέο απόκτημα της Lazard, Πάτρικ ΜακΧένρι, ήταν γνωστός ως σύμμαχος της βιομηχανίας κρυπτονομισμάτων στο Κογκρέσο

«Παζάρια» της Uber για την απόκτηση της τουρκικής πλατφόρμας delivery Trendyol Go
Η Uber Eats δραστηριοποιείται επί του παρόντος σε περίπου 45 χώρες και σε περισσότερες από 6.000 πόλεις, δημιουργώντας έσοδα 13,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2024.

Το Plan B των πλούσιων Αμερικανών - Γιατί ανοίγουν μαζικά λογαριασμούς στην Ελβετία
Η ουδέτερη πολιτική της Ελβετίας, η σταθερή οικονομία, το ισχυρό νόμισμα και το αξιόπιστο νομικό σύστημα προσελκύουν πελάτες

Οι τουρίστες αποφεύγουν τις ΗΠΑ και... στριμώχνουν την αγορά πετρελαίου
Μια πτώση του τουρισμού προς τις ΗΠΑ φαίνεται στα στοιχεία για τη ζήτηση πετρελαίου

Μπορούν 1,6 τρισ. δολάρια να λύσουν το πρόβλημα του κρυφού χρέους της Κίνας;
Το πακέτο μέτρο που ανακοίνωσε η Κίνα τον Νοέμβριο για να στηρίξει τις υπερχρεωμένες τοπικές κυβερνήσεις είναι σε εξέλιξη

Θα μπορούσε ο Τραμπ να απολύσει τον πρόεδρο της Ομοσπονδιακής Τράπεζας;
Στο προσκήνιο μετά από 90 χρόνια η απόφαση του Ανωτάτου Δικαστηρίου, που έμεινε στην ιστορία ως «Εκτελεστής του Χάμφρεϊ εναντίον ΗΠΑ»

H δυναμική επιστροφή της Puma με αθλητικά τρεξίματος
Με το λανσάρισμα αυτό, στον Μαραθώνιο της Βοστώνης, η Puma προσπαθεί να αναβιώσει το brand, σε ένα άθλημα που βοήθησε να διαδοθεί

Ελ Εριάν: Η οικονομία σε ένα επικίνδυνο ταξίδι σε αχαρτογράφητα νερά
Ο κορυφαίος οικονομολόγος Μοχάμεντ Ελ Εριάν βλέπει τις ρωγμές στην οικονομική πολιτική των ΗΠΑ και

Η Coca Cola επαναλανσάρει το BodyArmor με στόχο την αναζωογόνηση των πωλήσεων
To προϊόν BodyArmor της Coca Cola θα αρχίζει να εμφανίζεται στα ράφια με τη νέα εφμάνιση αυτό τον μήνα

Προσεχώς και... Αudi θα κατασκευάζονται στις ΗΠΑ - Το σχέδιο της VW
Η παραγωγή αυτοκινήτων Audi στις ΗΠΑ θα αποτελέσει ένα βήμα ανάπτυξης στο πλαίσιο της στρατηγικής του ομίλου VW