
Οι Ιταλοί σφίγγουν το ζωνάρι και περιορίζουν τις αγορές τους ενόψει της εορταστικής περιόδου. Αυτό δείχνει έρευνα της ιταλικής εμπορικής ένωσης Confcommercio στη Ρώμη.
Ειδικότερα, το 83% των ερωτηθέντων προβλέπει ότι φέτος, η αγοραστική κίνηση των Χριστουγέννων θα είναι σίγουρα μειωμένη, σε σχέση με την περσινή χρονιά. Παράλληλα, το 28% του στατιστικού δείγματος απάντησε ότι «δεν θα αγοράσει δώρα λόγω του ό,τι η οικονομική του κατάσταση έχει χειροτερέψει και προτιμά να προσπαθήσει να βάλει χρήματα στην άκρη». Σε αναζήτηση εκπτώσεων και ειδικών προσφορών, το 62% των κατοίκων της Αιώνιας Πόλης πρόκειται να επιλέξει, ακόμη και τα συμβολικά δώρα, μέσω διαδικτύου. Αυτό, παρά το ό,τι τα περισσότερα καταστήματα έχουν ήδη κατεβάσει τις τιμές τους για να ενθαρρύνουν το αγοραστικό κοινό.
Διαβάστε επίσης: «Μαύρα» Χριστούγεννα για 1 στους 3 καταναλωτές – Τι δείχνει έρευνα για τις γιορτές
Είναι η πρώτη φορά που οι προσφορές ξεκινούν τόσο μαζικά πριν από τις γιορτές, έστω και αν οι κανονικές εκπτώσεις, εδώ στην Ιταλία, αρχίζουν πολύ γρήγορα, αμέσως μετά την πρωτοχρονιά. Το όλο φετινό κλίμα, είναι ενδεικτικό της μεγάλης οικονομικής στενότητας.
Χριστούγεννα και φιλανθρωπία
Πολλοί ιδιοκτήτες, μικρών ιδίως καταστημάτων, δυσκολεύονται ή και αδυνατούν να ανταποκριθούν στο αυξημένο κόστος λειτουργίας, λόγω της ενεργειακής κρίσης και είναι σαφές ότι η ανάσα ανακούφισης των γιορτών, φέτος, θα είναι πιο περιορισμένη. «Η κρίση πλήττει και τον Άη Βασίλη, εξανεμίζεται το δώρο των Χριστουγέννων» γράφει χαρακτηριστικά η ιταλική εφημερίδα La Repubblica. Κι έτσι, μόνο το 16% των Ιταλών πρόκειται να χρησιμοποιήσει τον δέκατο τρίτο μισθό του για να αγοράσει δώρα και ακριβά τρόφιμα.
Τα υπόλοιπα χρήματα θα διατεθούν για πληρωμές λογαριασμών, φόρων και διάφορων οφειλών. Δεν είναι τυχαίο ότι η κυβέρνηση Μελόνι διέθεσε τα δύο τρίτα του νέου κρατικού προϋπολογισμού για τον περιορισμό των αυξήσεων σε φως, φυσικό αέριο και την στήριξη οικογενειών και επιχειρήσεων. Τέλος, οι εθελοντικές οργανώσεις της Καθολικής Εκκλησίας και όχι μόνον, καλούν τους Ιταλούς να θυμηθούν, τις επόμενες εβδομάδες, τους φτωχότερους και περιθωριοποιημένους και να προσφέρουν ό,τι τους είναι δυνατόν. Ακόμη και το αρκετά φθηνό όσο και παραδοσιακό γλυκό Πανετόνε.
Θεόδωρος Ανδρεάδης Συγγελλάκης, Ρώμη
Πηγή: Deutsche Welle


Latest News

Citigroup: Υψηλά κέρδη από συναλλαγές στις μετοχές και στο σταθερό εισόδημα
Το τμήμα συναλλαγών της Citigroup ξεπέρασε τις προσδοκίες των αναλυτών

Τα... καμάρια της Silicon Valley δεν πλήρωσαν φόρους εκατοντάδων δισ. δολαρίων
Οι κορυφαίες αμερικανικές εταιρείες τεχνολογίας, γνωστές ως Silicon Six, δημιουργούν κέρδη δισεκατομμυρίων, αλλά «κλέβουν» το δημόσιο ταμείο

Οι φαρμακοβιομηχανίες των ΗΠΑ αποθηκεύουν φάρμακα πριν την επιβολή δασμών
Η αύξηση των εξαγωγών απο την Ιρλανδία προς τις ΗΠΑ μπορεί εν μέρει να οφείλεται στη συσσώρευση αποθεμάτων, λέει η Τραπεζα της Ιρλανδίας.

Μπέσεντ: Το υπουργείο έχει εργαλεία για τις αναταραχές στην αγορά ομολόγων
Ο Σκοτ Μπέσεντ υποβάθμισε το σενάριο να πουλούν ξένες χώρες αμερικανικά ομόλογα - Τι είπε για τη συνάντηση με τον Πάουελ και το δολάριο

Κινέζος αξιωματούχος αποκαλεί τις ΗΠΑ «εχθρό» που υπονομεύει την επιβίωση του Χονγκ Κονγκ
Το Χονγκ Κονγκ, αντίθετα με την Κίνα, δεν επιβάλει δασμούς

Ομαδική αγωγή κατά της Stellantis για ελαττωματικούς αερόσακους
Ιταλικό δικαστήριο επέτρεψε την εκδίκαση της υπόθεσης κατά της Stellantis που μπορεί να επιφέρει τεράστιες αποζημιώσεις

Γύρισε ο τροχός - Η χρηματιστηριακή αξία της Hermès ξεπερνά την LVMH
Πώς η Hermès έγινε η τρίτη μεγαλύτερη εισηγμένη εταιρεία στην Ευρώπη - Τα λάθη της LVMH

Nike,Ugg ή Lululemon; Ποια μάρκα προτιμούν να αγοράζουν οι νέοι
Ανακατατάξεις και εκπλήξεις έκρυβε η έρευνα της Piper Sandler για τις καταναλωτικές συνήθειες των εφήβων - Η θέση Nike, Ugg, Lululemon

Ο Τραμπ βάζει φραγμούς στο μεγάλο ταξίδι των διαμαντιών
Οι έμποροι προειδοποιούν για «στασιμότητα» καθώς τα διαμάντια που αποστέλλονται μέσω του βασικού κόμβου της Αμβέρσας μειώνονται κατά 85%

Σενάρια διαδοχής μετά την πτώση πωλήσεων - Ακόμη ένα πλήγμα για την LVMH
Η έλλειψη σαφήνειας σχετικά με το ποιος θα αναλάβει τα ηνία της LVMH, είναι αυτή που έχει αρχίσει να επιβαρύνει την εικόνα του ομίλου