Σημάδια χαλάρωσης από την πολιτική «Zero Covid» διακρίνονται στην Κίνα, στον απόηχο των άνευ προηγουμένου διαδηλώσεων από εξαγριωμένους πολίτες της χώρας. Η προσέγγιση της Κίνας απέναντι στον ιό είχε βάλει «μπλόκο» στη βιομηχανική παραγωγή, φρενάροντας ταυτόχρονα τα κέρδη στη ναυτιλία.
Ωστόσο, μετά τις μαζικές διαμαρτυρίες το περασμένο Σαββατοκύριακο, οι αρχές φαίνεται να αναζητούν έναν τρόπο να προχωρήσουν πέραν της πολιτικής «μηδενικής Covid», η οποία έχει αναστατώσει εδώ και τρία χρόνια την καθημερινή ζωή των Κινέζων.
Διαβάστε επίσης: «Επιασαν τόπο» οι διαμαρτυρίες – Η Κίνα χαλαρώνει τα μέτρα για τον Covid-19
Νέες συνθήκες, νέα καθήκοντα
Η δεύτερη αντιπρόεδρος της κινεζικής κυβέρνησης, Σουν Τσουνλάν, η οποία είχε χαρακτηριστεί ως «τσαρίνα» του κορωνοϊού, καθώς ήταν κύρια αρμόδια για την αντιμετώπιση της πανδημίας, δήλωσε χθες πως η προσέγγιση της Κίνας βρίσκεται ενώπιον «νέων συνθηκών και νέων καθηκόντων» χάρη στον λιγότερο επικίνδυνο χαρακτήρα της παραλλαγής Όμικρον και την πρόοδο του εμβολιασμού.
Απευθυνόμενη στην Εθνική Επιτροπή Υγείας (NHC) επεσήμανε πως το Πεκίνο είχε ήδη αποφασίσει να επιταχύνει τον εμβολιασμό των ηλικιωμένων, ο οποίος εξακολουθεί να είναι ανεπαρκής, γεγονός που θεωρείται ευρέως ως μια βασική κίνηση προς το άνοιγμα της κινεζικής οικονομίας.
Αρση lockdown
Εν τω μεταξύ, τα lockdown σε μεγάλες πόλεις, όπως η Γκουανγκζού και η Τσονγκκίνγκ, έχουν αρθεί τις τελευταίες 24 ώρες, ενώ ορισμένες γειτονιές στην πρωτεύουσα και αλλού έχουν θεσπίσει τη δική τους νέα μορφή οικιακής καραντίνας, κάτι πολύ διαφορετικό από τα προηγούμενα επιβληθέντα lockdown σε ολόκληρες περιοχές.
Αύξηση της ζήτησης για containerships
Ο Τζον Κάρτσωνας, ιδρυτής της Breakwave Advisors, σχολίασε ότι μια πιθανή χαλάρωση των αυστηρών μέτρων για τον κορωνοϊό θα μπορούσε να οδηγήσει σε αναζωπύρωση της οικονομικής δραστηριότητας, οδηγώντας σε αύξηση της ζήτησης εμπορευμάτων και κατά συνέπεια εισαγωγών στη χώρα. «Μια τέτοια εξέλιξη θα επηρεάσει θετικά τη ναυτιλία, καθώς η ζήτηση για containerships, κυρίως, θα αυξηθεί», είπε.
Από την πλευρά του, ο Τζούντα Λεβίν, επικεφαλής έρευνας στην πλατφόρμα σύγκρισης τιμών εμπορευματοκιβωτίων Freightos, σχολίασε: «Η χαλάρωση της πολιτικής Zero Covid θα μπορούσε τελικά να οδηγήσει σε περισσότερα lockdown που θα μπορούσαν να επηρεάσουν την κατασκευή και τις λιμενικές λειτουργίες. Αν και με τη μείωση της ζήτησης και τη διαθέσιμη χωρητικότητα των πλοίων, αυτές οι διακοπές δεν αναμένεται να έχουν τον ίδιο αντίκτυπο στα logistics».
Latest News
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία