Μια φιλόδοξη ακτοπλοϊκή γραμμή, όνειρο πολλών ακτοπλόων στο παρελθόν έγινε πράξη φέτος για 50 περίπου ημέρες αλλά η λειτουργία της ανεστάλη. Ο λόγος για την ακτοπλοϊκή σύνδεση Θεσσαλονίκης-Σμύρνης που ξεκίνησε στις 10 Οκτωβρίου η Levante Ferries με το επιβατηγό οχηματαγωγό πλοίο Smyrna Di Levante. Χθες η εταιρεία ανακοίνωσε την αναστολή των δρομολογίων μέχρι νεωτέρας, αλλά δεν φαίνεται να καταθέτει τα όπλα καθώς στελέχη της χαρακτηρίζουν αυτή την πρώτη προσπάθεια ως «crash test».
Η «γραμμή φιλίας» όπως την χαρακτήρισε ο ιδρυτής της Levante Ferries Γιώργος Θεοδόσης, η γραμμή της θαλάσσιας σύνδεσης της Θεσσαλονίκης με την Σμύρνη, της Ευρώπης με την Ασία, , ξεκίνησε στις 10 Οκτωβρίου. Κάποιοι αντιμετώπισαν την προσπάθεια με σκεπτικισμό τόσο λόγω των ακριβών «λιμανιάτικων» της Σμύρνης όσο και του κλίματος που επικρατεί την τελευταία περίοδο στις σχέσεις Τουρκίας-Ελλάδος με ευθύνη της πολιτικής ηγεσίας της γείτονος.
Διαβάστε επίσης – Τι απαντά η Levante Ferries για την σύνδεση Θεσσαλονίκης – Σμύρνης
Στην Σμύρνη πάντως το κλίμα ήταν φιλικό και περίσσευαν οι καλές διαθέσεις για την λειτουργία της γραμμής. Παρά τις προσπάθειες όμως τελικά η λειτουργία της γραμμής ανεστάλη. Είναι βέβαια γεγονός ότι τα δρομολόγια ξεκίνησαν σε μία περίοδο τουριστικά σχεδόν νεκρή (Οκτώβριος) και παράλληλα σε μια συγκυρία γενικά αρνητική λόγω αυξημένου κόστους καυσίμων, (αυτό αφορά το πλοίο) , γενικότερης οικονομικής στενότητας λόγω και της ενεργειακής κρίσης.
Διαβάστε επίσης: Λιάγκος (ΟΛΘ): Νέες δυνατότητες ανοίγει η ακτοπλοϊκή σύνδεση Θεσσαλονίκης – Σμύρνης
Οι «ζημιογόνοι» παράγοντες
Όπως αναφέρουν οι πληροφορίες, επιπλέον παράγοντες που κατέστησαν το δρομολόγιο ιδιαίτερα ζημιογόνο, σε αυτή τη χρονική περίοδο, ήταν η πτωτική τάση στην επιβατική κίνηση λόγω της χειμερινής περιόδου, η χαμηλή τιμή του πετρελαίου κίνησης των φορτηγών στην Τουρκία λόγω κυβερνητικών επιδοτήσεων, που μειώνει το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της θαλάσσιας μεταφοράς και ο ελάχιστος αριθμός αδειών διμερούς διέλευσης καθώς φτάνουμε στο τέλος της χρονιάς.
Επίσης κάποιο ρόλο κυρίως για επιβάτες από την Ελλάδα έπαιξε και η πρόσφατη έκρηξη στην Κωνσταντινούπολη.
Πάντως έστω και κάτω από αυτές τι συνθήκες το πλοίο «έπιασε» κάποια στιγμή και τους 90 επιβάτες όπως επίσης και τα 36 φορτηγά οχήματα.
Η πλειοψηφία των επιβατών ήταν τούρκοι ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι όλες οι VIP καμπίνες ήταν «πιασμένες» σε κάθε ταξίδι.
Η θέση της εταιρείας
Η εταιρεία σε ανακοίνωση της επισημαίνει ότι όλα έγιναν «σύμφωνα με τον προγραμματισμό της» και στο πλαίσιο αυτό , «το χειμερινό πρόγραμμα των δρομολογίων της γραμμής Θεσσαλονίκης – Σμύρνης ολοκληρώνεται στις 30/11/2022».
Υπογραμμίζει ακόμη ότι από την έναρξη των δρομολογίων στις 10/10/2022 η εταιρεία πραγματοποίησε ήδη 40 ταξίδια, θέτοντας τις βάσεις για την απρόσκοπτη επιβατική και εμπορική διασύνδεση των δύο χωρών. Αυτή η δίμηνη εξυπηρέτηση της γραμμής αποτελεί χρήσιμη παρακαταθήκη για την εύκολη και γρήγορη επανεκκίνηση των δρομολογίων της καλοκαιρινής σεζόν 2023. Η ακριβής ημερομηνία έναρξης των δρομολογίων της καλοκαιρινής σεζόν θα καθοριστεί με νεότερη ανακοίνωση.
Στελέχη της εταιρείας κάνουν λόγο όπως προαναφέρθηκε για ένα πολύ χρήσιμο «crash test», η εμπειρία του οποίου θα αξιοποιηθεί πλήρως στην επαναξιολόγηση της προσπάθειας από την προσεχή Άνοιξη.
Να σημειωθεί πάντως ότι ο πρόεδρος του παραρτήματος του Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου στη Σμύρνη, Γιουσούφ Οζτκούρκ, ο οποίος είναι και ο πράκτορας στης Levante Ferries στη Σμύρνη, με δηλώσεις του στο πρακτορείο Anadolu της Τουρκίας εξέφρασε τη δυσαρέσκειά του για την αναστολή της σύνδεσης Σμύρνης- Θεσσαλονίκης, λέγοντας ότι «ο κύριος λόγος για την απόφαση αναστολής είναι η έλλειψη υποστήριξης. Δεν καταλαβαίνω γιατί δεν υπάρχει υποστήριξη. Οι εταιρείες που ασχολούνται με τις διεθνείς χερσαίες μεταφορές θα έπρεπε να έχουν στηρίξει αυτή τη γραμμή».
Latest News
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση
Σπάνε ρεκόρ οι ναυπηγήσεις νεότευκτων πλοίων - Στα 204 δισ. τα συμβόλαια
Στα ναυπηγεία το 2024 η ζήτηση για κατασκευές νέων πλοίων ήταν ισχυρή στο σύνολο και ανά ναυτιλιακό κλάδο, σύμφωνα με τον οίκο Clarksons
Δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ από την LeonidsPort - Σημαντικό premium 26,6%
H LeonidsPort B.V. προτίθεται να αγοράσει μετοχές του ΟΛΘ και απευθείας μέσω της χρηματιστηριακής αγοράς ή εξωχρηματιστηριακά στο προσφερόμενο τίμημα
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%
Η MSC η πιο δυναμικά αναπτυσσόμενη ναυτιλιακή στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων [πίνακας]
Η MSC μεγάλωσε την απόσταση από τη δεύτερη Maersk στη σχετική κατάταξη των ναυτιλιακών όπως ανακοίνωσε η Alphaliner
Γιάννης Ξυλάς: Η Intercargo ισχυρή όσο ποτέ
Η Intercargo έφτασε σε ιστορικά υψηλά επίπεδα αριθμού μελών, προωθώντας κρίσιμες πρωτοβουλίες που ενίσχυσαν τον ρόλο της, τονίζει ο κ. Ξυλάς
Στη «λίστα κυρώσεων» των ΗΠΑ η Cosco - Τι απαντούν οι Κινέζοι
Τι θα σημάνει για τα δεξαμενόπλοια και τους ναύλους η ένταξη της Cosco στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ για τις σχέσεις με τον κινεζικο στρατό