Ένας κόσμος με ιπτάμενα οχήματα, όπως φαντάζονταν πολλοί σεναριογράφοι ταινιών επιστημονικής φαντασίας, μπορεί να είναι πιο κοντά από όσο νομίζετε.
Πολλές εταιρείες στις ΗΠΑ, συμπεριλαμβανομένων startups, αναπτύσσουν ηλεκτρικά αεροταξί που στοχεύουν να απομακρύνουν τα αυτοκίνητα από το δρόμο και να στείλουν τους ανθρώπους στον… ουρανό (όχι με την μακάβρια έννοια που πολλοί θα σκέφτονταν).
Διαβάστε επίσης: Ιπτάμενα ταξί: Κανόνες για την αδειοδότηση πιλότων ετοιμάζουν οι ΗΠΑ
Νεοφυείς επιχειρήσεις, αλλά και κολοσσοί, επενδύουν σε αυτό το είδος τεχνολογίας για να κάνουν τα ταξίδια ταχύτερα για τους καταναλωτές.
Τον Οκτώβριο, η Delta Air Lines εντάχθηκε στη λίστα των αεροπορικών εταιρειών που στοχεύουν στα ηλεκτρικά αεροσκάφη κάθετης απογείωσης και προσγείωσης (eVTOLs), επενδύοντας 60 εκατ. δολάρια στην Joby Aviation.
Το 2021, όταν η Joby ανακοίνωσε το σχέδιό της να λανσάρει αεροταξί τύπου Uber έως το 2024, προκάλεσε κριτική από αναλυτές του κλάδου σχετικά με την ικανότητα κυκλοφορίας μέχρι εκείνη την ημερομηνία. Ωστόσο, η επένδυση της Delta είναι μια πενταετής συνεργασία για τη λειτουργία eVTOL αποκλειστικά στο δίκτυο της Delta.
Η United Airlines συνεργάζεται επίσης με μια startup με έδρα τη Σουηδία, τη Heart Aerospace, για να έχει ηλεκτρικά αεροσκάφη που που θα πραγματοποιούν περιφερειακά δρομολόγια έως το 2030, προσθέτοντας σε δύο άλλες επενδύσεις για eVTOL από την αεροπορική εταιρεία. Η μία με 15 εκατομμύρια δολάρια στην Eve Air Mobility για 200 αεροσκάφη και η άλλη με 10 εκατομμύρια δολάρια στην Archer Aviation για 100 ιπτάμενα οχήματα
Τέλος, η American Airlines επένδυσε 25 εκατομμύρια δολάρια στην Vertical Aerospace, μια εταιρεία με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο, προχωρόντας σε παραγγελία 50 αεροσκαφών.
Τα αεροταξί θα μπορούσαν να βγουν στις αγορές το 2030
Ενώ οι μεγάλες αεροπορικές εταιρείες συνάπτουν συμφωνίες με παγκόσμιες νεοφυείς επιχειρήσεις, είναι σημαντικό να θυμάστε ότι αυτές είναι υπό όρους. Εξαρτάται από την πιστοποίηση αυτών των αεροσκαφών και το πόσο γρήγορα μπορούν να τα κατασκευάσουν οι εταιρείες, δήλωσε ο Savanthi Syth, στέλεχος που καλύπτει τις παγκόσμιες αεροπορικές εταιρείες και την κινητικότητα στο Raymond James.
Μόλις αυτά τα αεροσκάφη λάβουν πιστοποίηση και αρχίσουν να αυξάνουν την παραγωγή, ο Syth είπε ότι το πιθανό μέγεθος της αγοράς θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό από το πόσο κοντά οι εταιρείες μπορούν να εξελίξουν τα eVTOL στο σημείο που θέλουν οι καταναλωτές.
«Αρχικά, τα eVTOL υποτίθεται ότι θα αντικαταστήσουν το προσωπικό αυτοκίνητο», είπε ο Syth. «Αλλά θα είναι διαφορετικό για τους ανθρώπους, με βάση το πού θα βρίσκονται τα eVTOL».
Οι εταιρείες οραματίζονται τα ιπτάμενα οχήματα να χρησιμοποιούν την υπάρχουσα υποδομή για να λειτουργήσουν, όπως η δημιουργία «vertistops», όπου αεροσκάφη προσγειώνονται πάνω από κτίρια σε αστικές περιοχές για να φορτίζουν μεταξύ μικρών αποστάσεων ή «vertiports», τα οποία χρησιμοποιούν περιφερειακά αεροδρόμια για να φορτίζουν σε μεγαλύτερες αποστάσεις, περίπου πάνω από 100 μίλια.
Εάν οι εταιρείες μπορούν να τοποθετήσουν vertistop και vertiports κοντά στους καταναλωτές σε κατοικημένες περιοχές, τότε το μέγεθος της αγοράς θα μπορούσε να είναι μεγάλο, είπε ο Syth. «Για να δείτε πολλά ιπτάμενα οχήματα να πετούν πάνω από το κεφάλι σας, πιθανότατα θα πρέπει να περιμένουμε τη δεκαετία του 2030», πρόσθεσε.
Latest News
Η Jaguar αλλάζει το εμβληματικό της λογότυπο
Σε μια προσπάθεια επανεφεύρεσης του εαυτού της, η Jaguar επανασχεδιάζει το διάσημο λογότυπό της
Η θυγατρική της JPMorgan, Chase UK, λανσάρει πιστωτικές κάρτες στην Βρετανία
Η αποκλειστικά ψηφιακή θυγατρική της JPMorgan, Chase UK, κάνει την πρώτη της κίνηση στις πιστώσεις, αφού συγκέντρωσε καταθέσεις άνω των 20 δισ. λιρών
Ντανιέλα Καβάλο: Το πρόσωπο - κλειδί στις διαπραγματεύσεις για τις απολύσεις στη Volkswagen
Κόρη μετανάστη από την Ιταλία, η Ντανιέλα Καβάλο είναι επικεφαλής σωματείων των εργαζομένων στη Volkswagen
Η μεγαλύτερη απώλεια κερδών σε δύο χρόνια για την Target - Μειώνει το guidance
Οι διακριτικές αγορές μπαίνουν σε δεύτερο πλάνο - Τι είδε η Target στα αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου και πώς θα κινηθεί μέχρι το τέλος της χρονιάς
Σε καθεστώς πτώχευσης στις ΗΠΑ η Northvolt - Το σχέδιο αναδιάρθρωσης
Η Northvolt δεν κατάφερε να συμφωνήσει με τους επενδυτές σε ένα πακέτο διάσωσης και ζητά υπαγωγή στο Άρθρο 11
Παραιτείται στις 20 Ιανουαρίου ο πρόεδρος της SEC Γκάρι Γκένσλερ
H παραίτηση του έρχεται δυο χρόνια πριν τη λήξη της θητείας του
Το «γεράκι» της ΕΚΤ ξαναχτυπά: «Πρέπει να διατηρήσουμε περιοριστική νομισματική πολιτική»
Η διατήρηση αυστηρής πολιτικής αποτελεί επί του παρόντος μέρος της δήλωσης που δημοσιεύει η ΕΚΤ μετά τις συνεδριάσεις της για τα επιτόκια
Σε χαμηλό επταμήνου οι αιτήσεις για τα επιδόματα ανεργίας στις ΗΠΑ
Οι μη προσαρμοσμένες αιτήσεις μειώθηκαν κατά 17.750 σε 213.035 την περασμένη εβδομάδα
O αμερικανική Deer, ο γίγαντας των αγροτικών μηχανημάτων προβλέπει μικρότερη κερδοφορία
Οι εκτιμήσεις της Deer για αδύναμα ετήσια κέρδη καθώς τα εισοδήματα των Αμερικανών αγροτών υποχωρούν
Πώς επηρεάζουν την πολιτική της ΕΚΤ τα trumponomics - Κινδυνεύει η μείωση επιτοκίων;
Η επιστροφή του Τραμπ στον Λευκό Οίκο έχει πυροδοτήσει στην ευρωζώνη τη συζήτηση στην ΕΚΤ πώς μπορεί να επηρεάσει τα σχέδιά τους για τον πληθωρισμό και την ανάπτυξη