Νέα σελίδα στη ζωή 500.000 συνανθρώπων μας με προβλήματα αναπηρίας, μετά την εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας αναπηρίας που σχεδιάσθηκε σε συνεργασία με την ΕΣΑμεΑ.

Η κάρτα που θα διευκολύνει στις συναλλαγές των αναπήρων, τέθηκε σε εφαρμογή, ενώ εντός του επομένου εξαμήνου θα ενσωματωθούν σε αυτή, διάφορες δράσεις που θα διευκολύνουν τη ζωή και την πρόσβαση στις δημόσιες υπηρεσίες, χιλιάδων Ατόμων με Αναπηρία.

Η ψηφιακή κάρτα αναπηρίας αποδεικνύει την ταυτότητα του κατόχου της, ενώ στοχεύει στην εξυπηρέτηση – κατά προτεραιότητα – σε υπηρεσίες εξυπηρέτησης του κοινού και την διευκόλυνση των κατόχων της.

Διαβάστε επίσης: Στο κινητό η Ψηφιακή Κάρτα Αναπηρίας – Πώς λειτουργεί

Χρησιμεύει ως δικαιολογητικό και πιστοποίησης αναπηρίας για τα αναγραφόμενα σε αυτήν δεδομένα, αποδεικνύοντας την ταυτότητα του κατόχου της και την ιδιότητά του ως ατόμου με αναπηρία έναντι κάθε δημόσιας αρχής και τρίτου.

Στο επόμενο στάδιο, σταδιακά θα ενσωματώνονται στην κάρτα οι εξειδικευμένες παροχές όπως εκτυπώσιμο έγγραφο (όπως τα πιστοποιητικά εμβολιασμού).

Από τις 21 Νοεμβρίου είναι σε ψηφιακή μορφή στο κινητό κάθε δικαιούχου στην εφαρμογή Gov.gr Wallet.

Διαδικασία έκδοσης Κάρτας

Προς το παρόν η κάρτα δεν είναι διαθέσιμη σε πλαστική μορφή. Κάρτα Αναπηρίας μπορούν να εκδώσουν όλα τα άτομα με ποσοστό αναπηρίας τουλάχιστον 50%, που είναι καταγεγραμμένα στο Ψηφιακό Μητρώο Ατόμων με Αναπηρία.

Δεν απαιτείται αίτηση. Η καταχώρηση στο Μητρώο γίνεται αυτόματα, εφόσον τα στοιχεία της πιστοποίησης αναπηρίας είναι ψηφιακά διαθέσιμα και δεν υπάρχει κάποιο πρόβλημα πληρότητας ή ορθότητας των στοιχείων (ιδίως του ΑΦΜ και του ΑΜΚΑ) όπως είναι αποτυπωμένα στην πιστοποίηση. Η Κάρτα Αναπηρίας αντλεί τα στοιχεία από το Μητρώο.

Ο δικαιούχος μπορεί είτε να κάνει αίτηση (με κωδικούς TaxisNet) στο karta.epan.gov.gr, ώστε να παραχθεί σχετικό έγγραφο που μπορεί να εκτυπωθεί, είτε μέσω της εφαρμογής wallet.gov.gr ώστε να «κατεβάσει» την Κάρτα στο κινητό του τηλέφωνο. Προϋπόθεση είναι η εγκατάσταση της εφαρμογής σε κινητό (https://wallet.gov.gr/).

Στην κάρτα αναπηρίας δεν αναγράφονται τα ευαίσθητα ιατρικά προσωπικά δεδομένα του αναπήρου, δεν αναγράφονται δηλαδή πληροφορίες για την αναπηρία, ούτε το συνολικό ποσοστό πέραν των ειδικών σημάνσεων που προβλέπονται (σήμανση κλιμακίου αναπηρίας και σήμανση περί ανάγκης συνοδού).

Οι κάρτες σημαίνονται ως εξής: σήμανση «I» για όσους έχουν συνολικό ποσοστό αναπηρίας από 50% έως και 66%. Σήμανση «II» για όσους έχουν συνολικό ποσοστό αναπηρίας από 67% έως και 79%. Σήμανση «III» για όσους έχουν συνολικό ποσοστό αναπηρίας από 80% και άνω.

Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι η Κάρτα γίνεται δεκτή ως δικαιολογητικό για το αναγραφόμενο κάθε φορά κλιμάκιο αναπηρίας.

Αν για παράδειγμα μια παροχή απονέμεται σε όσους έχουν συνολικό ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω, ο αρμόδιος φορέας (π.χ. ΟΠΕΚΑ) θα πρέπει να δέχεται όλους όσους έχουν Κάρτα με σήμανση κλιμακίου Αναπηρίας ΙΙ ή ΙΙΙ.

Το σύμβολο «Σ» υποδεικνύει ότι ο κάτοχός της χρειάζεται συνοδό, για τους σκοπούς της Κάρτας Αναπηρίας.

Διαβάστε επίσης:  Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας: Όσα πρέπει να γνωρίζουμε σε 14 ερωτήσεις – απαντήσεις

Μητρώο αναπηρίας

Πρόσφατα ενεργοποιήθηκε  και το Μητρώο Αναπηρίας, το οποίο μαζί με την κάρτα αποτελούν δυο ακόμα πυλώνες της Εθνικής Πύλης Αναπηρίας, δηλαδή του πληροφοριακού συστήματος όπου συγκεντρώνονται όλες οι ψηφιακές διαδικασίες οι οποίες αφορούν στην αναπηρία.

Η Εθνική Πύλη Αναπηρίας ξεκίνησε να λειτουργεί από το Σεπτέμβριο, οπότε και τέθηκε σε εφαρμογή ο πρώτος –και πολύ σημαντικός –πυλώνας, τα «ψηφιακά ΚΕΠΑ» (ψηφιακή διαδικασία ενιαίας πιστοποίησης αναπηρίας). Το τελευταίο δίμηνο έχουν γίνει στα ψηφιακά ΚΕΠΑ 43.600 αιτήσεις.

 

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Tax