
Σε φθηνότερα είδη ιδιωτικής ετικέτας, που βαφτίζονται «μάρκες αλυσίδας», ρούχα από «δεύτερο χέρι» με άρωμα… αειφορίας και ψώνια κάθε είδους – από κοσμήματα και παπούτσια μέχρι εσώρουχα και σεντόνια – στους πάγκους των λαϊκών στρέφονται ολοένα και περισσότερα νοικοκυριά για να τα βγάλουν πέρα.
Διαβάστε επίσης: Έρχεται «καλάθι παιχνιδιών» και εορταστικό «καλάθι» με νέα προϊόντα
Στο 10μηνο εφέτος και χωρίς να έχει «μπει» στις μετρήσεις το «καλάθι του νοικοκυριού» που έκανε ντεμπούτο στις 2 Νοεμβρίου, αλλά και δίχως τα «νούμερα» της γερμανικής εκπτωτικής αλυσίδας Lidl, τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (private label) σημείωσαν ποσοστιαία ανάπτυξη 13,9%, σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI, με το μερίδιό τους να φθάνει το 16,1%.
Πρόκειται για τη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση που έχει καταγραφεί από το 2011, όταν όλα τα «’σκιαζε η φοβέρα και τα πλάκωνε το μνημόνιο».
Μεθερμηνευόμενο σε χρήματα το ποσοστό 16,1%, που αντιστοιχεί στα προϊόντα private label, σημαίνει ότι από τον Ιανουάριο έως και τον Οκτώβριο της φετινής χρονιάς οι πωλήσεις στην εν λόγω κατηγορία ξεπερνούν τα 850 εκατ. ευρώ δηλαδή περί τα 100 εκατ. ευρώ παραπάνω από πέρσι.
Μάλιστα εάν συμπεριληφθούν και τα ποσοστά της Lidl, το ποσοστό των PL φθάνει στο 23,6%, σύμφωνα με τα στοιχεία της NielsenIQ.
Στους 10 μήνες του 2022 οι συνολικές πωλήσεις των αλυσίδων σούπερ μάρκετ – εξαιρουμένης της Lidl – ανήλθαν στα 6,933 δισ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση 5%, ως αποτέλεσμα της εκτίναξης του πληθωρισμού.
Νέα άνοδος των PL τους επόμενους μήνες
Το ποσοστό αυτό αναμένεται να είναι αυξημένο τον Νοέμβριο, τόσο γιατί δεν υποχώρησε το κύμα της ακρίβειας ειδικά στα είδη διατροφής, όπως διαπιστώθηκε από τα προκαταρκτικά στοιχεία της Eurostat, όσο και εξαιτίας του «καλαθιού του νοικοκυριού», που «ξεχείλισε» από προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.
Είναι χαρακτηριστικό ότι στο «καλάθι» των τεσσάρων μεγαλύτερων αλυσίδων σούπερ μάρκετ (σ.σ. από άποψη τζίρου), ήτοι Σκλαβενίτης, ΑΒ Βασιλόπουλος, My Market και Μασούτης, την πέμπτη εβδομάδα εφαρμογής του μέτρου, το ποσοστό των private label προϊόντων κυμαίνεται από 38% έως 58%, ενώ στη Lidl, η οποία αποτελεί μία αλυσίδα που πουλάει κατεξοχήν προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, ο αριθμός των ελάχιστων επώνυμων προϊόντων μειώθηκε ακόμη περισσότερο.
Μπορεί ακόμη να απέχουμε από το ρεκόρ του 2014, που το ποσοστό των προϊόντων με ετικέτα αλυσίδας σούπερ μάρκετ είχε φθάσει στο 19% στις πωλήσεις σε αξία στην οργανωμένη λιανική (στοιχεία της IRI), ωστόσο το γεγονός ότι 3 στους 4 καταναλωτές ξοδεύουν με βάση την τιμή, όπως έδειξε η έρευνα καταναλωτικών τάσεων που πραγματοποίησε το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, σημαίνει ότι η τάση είναι αυξητική.
«Κυνηγοί» προσφορών
Το «κυνήγι» της φθηνότερης τιμής στο οποίο καταφεύγουν συνεχώς περισσότεροι καταναλωτές διαπιστώνεται και από το ποσοστό όσων γυρίζουν από σούπερ μάρκετ σε σούπερ μάρκετ προκειμένου να βρουν τις καλύτερες προσφορές.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της NielsenIQ, σχεδόν ένας στους τρεις καταναλωτές είναι «κυνηγός» προσφορών (ποσοστό 29%). Πρόκειται μάλιστα για την υψηλότερη αναλογία που έχει καταγραφεί από την εταιρεία.
Αυξάνονται οι αγορές μεταχειρισμένων
Η κάλυψη αναγκών από φθηνότερα προϊόντα φαίνεται και από την αύξηση των πωλήσεων μεταχειρισμένων ειδών.
Με βάση τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής στο τρίτο τρίμηνο του 2022 το λιανεμπόριο μεταχειρισμένων ειδών σε καταστήματα εμφάνισε τζίρο 4,88 εκατ. ευρώ, έναντι 3,18 εκατ. ευρώ στο αντίστοιχο τρίμηνο του 2021, καταγράφοντας αύξηση 53,3%.
Άλλωστε σύμφωνα με τη μελέτη προοπτικής «Το οικοσύστημα λιανικής της ΕΕ του μέλλοντος – ένα όραμα για το 2040», που χρηματοδοτήθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η άνοδος των μεριδίων αγοράς για μεταχειρισμένα προϊόντα, ειδικά στη μόδα, θεωρείται δεδομένη.
Δεν είναι τυχαίο μάλιστα, πως ντεμπούτο στον κλάδο των μεταχειρισμένων ρούχων κάνουν και τα καταστήματα Zara, με την δημοφιλή ισπανική μάρκα να προσφέρει υπηρεσίες επισκευής, μεταπώλησης και δωρεών.


Latest News

Δεν έπιασαν ταβάνι ακόμη οι τιμές ακινήτων - Πόσο αυξήθηκαν το α' τρίμηνο
Οι υποψήφιοι αγοραστές και ενοικιαστές ακινήτων βρίσκονται σε απόγνωση λόγω της εκτόξευσης των τιμών ακινήτων – Πόσο αυξήθηκαν οι τιμές ανά περιοχή

Ποιοι δικαιούνται την επιστροφή ενοικίου - Οι συνταξιούχοι που θα λάβουν επίδομα 250 ευρώ
Τα εισοδηματικά και τα περιουσιακά κριτήρια όλων των κατηγοριών - Μαζί με τα επιπλέον 500 εκατ. στο ΠΔΕ το συνολικό ύψος των μέτρων αγγίζει το 1,1 δισ. ευρώ

Η εξειδίκευση των μέτρων στήριξης που ανακοίνωσε ο Μητσοτάκης
Στο 1 δισ. ευρώ το πακέτο μέτρων που ισχύει από φέτος και θα είναι μόνιμα

Μητσοτάκης: Επιστροφή ένα ενοίκιο σε ενοικιαστές κάθε Νοέμβριο – 250 ευρώ σε 1,5 εκατ. συνταξιούχους
Στο 1 δισ. ευρώ το πακέτο μέτρων που ισχύει από φέτος και θα είναι μόνιμα - Τι ανέφερε στο μήνυμά του ο πρωθυπουργός

Αυτά είναι τα μέτρα στήριξης μετά τα πλεονάσματα - Δείτε live τις ανακοινώσεις Μητσοτάκη
Στις 14:00 θα πραγματοποιηθεί έκτακτη ενημέρωση Τύπου σχετικά με τις ανακοινώσεις της ΕΛΣΤΑΤ και της Eurostat για το πλεόνασμα του 2024 στο Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών

Στο 3,2% το έλλειμμα στην ΕΕ - Στην 6άδα των πλεονασμάτων η Ελλάδα
Η Eurostat ανακοίνωσε ότι το έλλειμμα στην ζώνη του ευρώ μειώθηκε το 2024

Πλεονάσματα «μαμούθ» το 2024 - Πώς διαμορφώθηκε το χρέος [πίνακες]
Τι δείχνουν τα στοιχεία - Στο 153,6% το δημόσιο χρέος - Ρεκόρ 4,8% για το πρωτογενές πλεόνασμα την περυσινή χρονιά, ενώ για πρώτη φορά σημείωσε δημοσιονομικό πλεόνασμα της τάξης του 1,3%

Κλείδωσε το πλεόνασμα στο 1,3% – Έρχονται ανακοινώσεις Μητσοτάκη για έκτακτα μέτρα στήριξης
Ποιες κατηγορίες πολιτών θα αφορά - Τα μέτρα για συντάξεις και ενοίκια

Ο πολεοδομικός σχεδιασμός βουλιάζει σε «μαύρες τρύπες»-Ποιες ρυθμίσεις εξετάζονται
Σωρεία προβλημάτων κατά την εκπόνηση των δασικών χαρτών σε εκατοντάδες οικισμούς παραμένουν εμπόδιο στη χωρική ανάπτυξη της χώρας

Πόσο προστατευμένη είναι η Ελλάδα από την «καταιγίδα Τραμπ»
Κίνδυνοι λόγω Ευρώπης αλλά και ευκαιρίες - Καθώς κλείνει ο κύκλος της κρίσης χρέους ζητούμενο είναι η αύξηση της παραγωγικότητας - Παραμένει η ζήτηση για ελληνικά assets