Σε φθηνότερα είδη ιδιωτικής ετικέτας, που βαφτίζονται «μάρκες αλυσίδας», ρούχα από «δεύτερο χέρι» με άρωμα… αειφορίας και ψώνια κάθε είδους – από κοσμήματα και παπούτσια μέχρι εσώρουχα και σεντόνια – στους πάγκους των λαϊκών στρέφονται ολοένα και περισσότερα νοικοκυριά για να τα βγάλουν πέρα.
Διαβάστε επίσης: Έρχεται «καλάθι παιχνιδιών» και εορταστικό «καλάθι» με νέα προϊόντα
Στο 10μηνο εφέτος και χωρίς να έχει «μπει» στις μετρήσεις το «καλάθι του νοικοκυριού» που έκανε ντεμπούτο στις 2 Νοεμβρίου, αλλά και δίχως τα «νούμερα» της γερμανικής εκπτωτικής αλυσίδας Lidl, τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (private label) σημείωσαν ποσοστιαία ανάπτυξη 13,9%, σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI, με το μερίδιό τους να φθάνει το 16,1%.
Πρόκειται για τη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση που έχει καταγραφεί από το 2011, όταν όλα τα «’σκιαζε η φοβέρα και τα πλάκωνε το μνημόνιο».
Μεθερμηνευόμενο σε χρήματα το ποσοστό 16,1%, που αντιστοιχεί στα προϊόντα private label, σημαίνει ότι από τον Ιανουάριο έως και τον Οκτώβριο της φετινής χρονιάς οι πωλήσεις στην εν λόγω κατηγορία ξεπερνούν τα 850 εκατ. ευρώ δηλαδή περί τα 100 εκατ. ευρώ παραπάνω από πέρσι.
Μάλιστα εάν συμπεριληφθούν και τα ποσοστά της Lidl, το ποσοστό των PL φθάνει στο 23,6%, σύμφωνα με τα στοιχεία της NielsenIQ.
Στους 10 μήνες του 2022 οι συνολικές πωλήσεις των αλυσίδων σούπερ μάρκετ – εξαιρουμένης της Lidl – ανήλθαν στα 6,933 δισ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση 5%, ως αποτέλεσμα της εκτίναξης του πληθωρισμού.
Νέα άνοδος των PL τους επόμενους μήνες
Το ποσοστό αυτό αναμένεται να είναι αυξημένο τον Νοέμβριο, τόσο γιατί δεν υποχώρησε το κύμα της ακρίβειας ειδικά στα είδη διατροφής, όπως διαπιστώθηκε από τα προκαταρκτικά στοιχεία της Eurostat, όσο και εξαιτίας του «καλαθιού του νοικοκυριού», που «ξεχείλισε» από προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.
Είναι χαρακτηριστικό ότι στο «καλάθι» των τεσσάρων μεγαλύτερων αλυσίδων σούπερ μάρκετ (σ.σ. από άποψη τζίρου), ήτοι Σκλαβενίτης, ΑΒ Βασιλόπουλος, My Market και Μασούτης, την πέμπτη εβδομάδα εφαρμογής του μέτρου, το ποσοστό των private label προϊόντων κυμαίνεται από 38% έως 58%, ενώ στη Lidl, η οποία αποτελεί μία αλυσίδα που πουλάει κατεξοχήν προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, ο αριθμός των ελάχιστων επώνυμων προϊόντων μειώθηκε ακόμη περισσότερο.
Μπορεί ακόμη να απέχουμε από το ρεκόρ του 2014, που το ποσοστό των προϊόντων με ετικέτα αλυσίδας σούπερ μάρκετ είχε φθάσει στο 19% στις πωλήσεις σε αξία στην οργανωμένη λιανική (στοιχεία της IRI), ωστόσο το γεγονός ότι 3 στους 4 καταναλωτές ξοδεύουν με βάση την τιμή, όπως έδειξε η έρευνα καταναλωτικών τάσεων που πραγματοποίησε το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, σημαίνει ότι η τάση είναι αυξητική.
«Κυνηγοί» προσφορών
Το «κυνήγι» της φθηνότερης τιμής στο οποίο καταφεύγουν συνεχώς περισσότεροι καταναλωτές διαπιστώνεται και από το ποσοστό όσων γυρίζουν από σούπερ μάρκετ σε σούπερ μάρκετ προκειμένου να βρουν τις καλύτερες προσφορές.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της NielsenIQ, σχεδόν ένας στους τρεις καταναλωτές είναι «κυνηγός» προσφορών (ποσοστό 29%). Πρόκειται μάλιστα για την υψηλότερη αναλογία που έχει καταγραφεί από την εταιρεία.
Αυξάνονται οι αγορές μεταχειρισμένων
Η κάλυψη αναγκών από φθηνότερα προϊόντα φαίνεται και από την αύξηση των πωλήσεων μεταχειρισμένων ειδών.
Με βάση τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής στο τρίτο τρίμηνο του 2022 το λιανεμπόριο μεταχειρισμένων ειδών σε καταστήματα εμφάνισε τζίρο 4,88 εκατ. ευρώ, έναντι 3,18 εκατ. ευρώ στο αντίστοιχο τρίμηνο του 2021, καταγράφοντας αύξηση 53,3%.
Άλλωστε σύμφωνα με τη μελέτη προοπτικής «Το οικοσύστημα λιανικής της ΕΕ του μέλλοντος – ένα όραμα για το 2040», που χρηματοδοτήθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η άνοδος των μεριδίων αγοράς για μεταχειρισμένα προϊόντα, ειδικά στη μόδα, θεωρείται δεδομένη.
Δεν είναι τυχαίο μάλιστα, πως ντεμπούτο στον κλάδο των μεταχειρισμένων ρούχων κάνουν και τα καταστήματα Zara, με την δημοφιλή ισπανική μάρκα να προσφέρει υπηρεσίες επισκευής, μεταπώλησης και δωρεών.
Latest News
Κεραμέως στην ΕΕΝΕ: Μέλημά μας ο ψηφιακός μετασχηματισμός
Το ανθρώπινο δυναμικό έχει 55% βασικές ψηφιακές δυνατότητες και στόχος είναι να πάμε το 2030 στο 80%, λέει η υπουργός Εργασίας
Στόχος να υπάρχουν τελεσίδικες αποφάσεις σε 630 ημέρες το 2027 - Τι είπε ο Φλωρίδης στην ΕΕΝΕ
Ετοιμάζουμε τον πιο σύγχρονο κώδικα στον κόσμο για εξωδικαστική επίλυση διαφορών, υποσχέθηκε ο Φλωρίδης στη Διάσκεψη της ΕΕΝΕ
Στον αέρα η πλατφόρμα για το επίδομα θέρμανσης - Τι πρέπει να κάνετε
Οι αιτήσεις για το επίδομα θέρμανσης μπορούν να υποβάλλονται έως τις 6 Δεκεμβρίου - Τα βήματα για την αίτηση
Εξετάζουμε τις προτάσεις μείωσης φόρων αλλά... - Τι είπε ο Χατζηδάκης στην ΕΕΝΕ
Στην Ελλάδα «καλλιεργείται ένας μύθος ότι έχει επέλθει πλήρης αποβιομηχάνιση», είπε ο Κωστής Χατζηδάκης μιλώντας στην ΕΕΝΕ
Περισσότερα έσοδα με χαμηλότερους φόρους - Τι είπε ο Χατζηδάκης για ανάπτυξη και φοροδιαφυγή
Ο Κωστής Χατζηδάκης αναφέρθηκε σε ανάπτυξη και φοροδιαφυγή και με ανάρτηση στο Facebook και στο φορολογικό φόρουμ του ΟΟΣΑ που πραγματοποιείται στην Αθήνα
Κουνενάκη Εφραίμογλου στην ΕΕΝΕ: Στόχος να φτάσουμε τις επενδύσεις στο 22%-23% του ΑΕΠ»
Παρέμβαση δια σημειώματος έκανε και ο πρόεδρος του ΣΕΒ Σπύρος Θεοδωρόπουλος: «Απαξιώνονται οι επενδύσεις σήμερα σε 3 χρόνια, για αυτό και χρειάζονται υπεραποσβέσεις»
Θεοδωρικάκος: Πίεση, έλεγχος και διάλογος για μείωση τιμών – Τα μέτρα θα συνεχιστούν και το 2025
Ο Τάκης Θεοδωρικάκος σημείωσε ότι συζητά με τους εκπροσώπους της αγοράς την επέκταση του μέτρου μείωσης των τιμών
Πόσο ενισχύει την ελληνική οικονομία η μεταποίηση - Οι προτάσεις της ΕΕΝΕ για τη βιομηχανία [πίνακες]
Η έκθεση του ΙΟΒΕ για τη βιομηχανία παρουσιάστηκε στην 8η Οικονομική Διάσκεψη που πραγματοποιείται από την Ε.ΕΝ.Ε
Πώς η πολιτική Τραμπ θα επηρεάσει την Ευρώπη - Η συζήτηση Χατζημηνά με την Gillian Tett (FT)
Οι τεταμένες σχέσεις ΗΠΑ και Κίνας στο επίκεντρο της συζήτησης - Οι δασμοί και ποιες αλλαγές θα πρέπει να γίνουν στην Ελλάδα
Εφτασαν τα 523 τα προϊόντα της πρωτοβουλίας μείωσης τιμής - Ολόκληρη η λίστα
Ο αριθμός των κωδικών θα ξεπεράσει τον στόχο των 600 προϊόντων, λέει η αγορά - Ο Τάκης Θεοδωρικάκος έχει ζητήσει εντατικοποίηση των προσπαθειών