
Σε φθηνότερα είδη ιδιωτικής ετικέτας, που βαφτίζονται «μάρκες αλυσίδας», ρούχα από «δεύτερο χέρι» με άρωμα… αειφορίας και ψώνια κάθε είδους – από κοσμήματα και παπούτσια μέχρι εσώρουχα και σεντόνια – στους πάγκους των λαϊκών στρέφονται ολοένα και περισσότερα νοικοκυριά για να τα βγάλουν πέρα.
Διαβάστε επίσης: Έρχεται «καλάθι παιχνιδιών» και εορταστικό «καλάθι» με νέα προϊόντα
Στο 10μηνο εφέτος και χωρίς να έχει «μπει» στις μετρήσεις το «καλάθι του νοικοκυριού» που έκανε ντεμπούτο στις 2 Νοεμβρίου, αλλά και δίχως τα «νούμερα» της γερμανικής εκπτωτικής αλυσίδας Lidl, τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας (private label) σημείωσαν ποσοστιαία ανάπτυξη 13,9%, σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI, με το μερίδιό τους να φθάνει το 16,1%.
Πρόκειται για τη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση που έχει καταγραφεί από το 2011, όταν όλα τα «’σκιαζε η φοβέρα και τα πλάκωνε το μνημόνιο».
Μεθερμηνευόμενο σε χρήματα το ποσοστό 16,1%, που αντιστοιχεί στα προϊόντα private label, σημαίνει ότι από τον Ιανουάριο έως και τον Οκτώβριο της φετινής χρονιάς οι πωλήσεις στην εν λόγω κατηγορία ξεπερνούν τα 850 εκατ. ευρώ δηλαδή περί τα 100 εκατ. ευρώ παραπάνω από πέρσι.
Μάλιστα εάν συμπεριληφθούν και τα ποσοστά της Lidl, το ποσοστό των PL φθάνει στο 23,6%, σύμφωνα με τα στοιχεία της NielsenIQ.
Στους 10 μήνες του 2022 οι συνολικές πωλήσεις των αλυσίδων σούπερ μάρκετ – εξαιρουμένης της Lidl – ανήλθαν στα 6,933 δισ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση 5%, ως αποτέλεσμα της εκτίναξης του πληθωρισμού.
Νέα άνοδος των PL τους επόμενους μήνες
Το ποσοστό αυτό αναμένεται να είναι αυξημένο τον Νοέμβριο, τόσο γιατί δεν υποχώρησε το κύμα της ακρίβειας ειδικά στα είδη διατροφής, όπως διαπιστώθηκε από τα προκαταρκτικά στοιχεία της Eurostat, όσο και εξαιτίας του «καλαθιού του νοικοκυριού», που «ξεχείλισε» από προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.
Είναι χαρακτηριστικό ότι στο «καλάθι» των τεσσάρων μεγαλύτερων αλυσίδων σούπερ μάρκετ (σ.σ. από άποψη τζίρου), ήτοι Σκλαβενίτης, ΑΒ Βασιλόπουλος, My Market και Μασούτης, την πέμπτη εβδομάδα εφαρμογής του μέτρου, το ποσοστό των private label προϊόντων κυμαίνεται από 38% έως 58%, ενώ στη Lidl, η οποία αποτελεί μία αλυσίδα που πουλάει κατεξοχήν προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, ο αριθμός των ελάχιστων επώνυμων προϊόντων μειώθηκε ακόμη περισσότερο.
Μπορεί ακόμη να απέχουμε από το ρεκόρ του 2014, που το ποσοστό των προϊόντων με ετικέτα αλυσίδας σούπερ μάρκετ είχε φθάσει στο 19% στις πωλήσεις σε αξία στην οργανωμένη λιανική (στοιχεία της IRI), ωστόσο το γεγονός ότι 3 στους 4 καταναλωτές ξοδεύουν με βάση την τιμή, όπως έδειξε η έρευνα καταναλωτικών τάσεων που πραγματοποίησε το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, σημαίνει ότι η τάση είναι αυξητική.
«Κυνηγοί» προσφορών
Το «κυνήγι» της φθηνότερης τιμής στο οποίο καταφεύγουν συνεχώς περισσότεροι καταναλωτές διαπιστώνεται και από το ποσοστό όσων γυρίζουν από σούπερ μάρκετ σε σούπερ μάρκετ προκειμένου να βρουν τις καλύτερες προσφορές.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της NielsenIQ, σχεδόν ένας στους τρεις καταναλωτές είναι «κυνηγός» προσφορών (ποσοστό 29%). Πρόκειται μάλιστα για την υψηλότερη αναλογία που έχει καταγραφεί από την εταιρεία.
Αυξάνονται οι αγορές μεταχειρισμένων
Η κάλυψη αναγκών από φθηνότερα προϊόντα φαίνεται και από την αύξηση των πωλήσεων μεταχειρισμένων ειδών.
Με βάση τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής στο τρίτο τρίμηνο του 2022 το λιανεμπόριο μεταχειρισμένων ειδών σε καταστήματα εμφάνισε τζίρο 4,88 εκατ. ευρώ, έναντι 3,18 εκατ. ευρώ στο αντίστοιχο τρίμηνο του 2021, καταγράφοντας αύξηση 53,3%.
Άλλωστε σύμφωνα με τη μελέτη προοπτικής «Το οικοσύστημα λιανικής της ΕΕ του μέλλοντος – ένα όραμα για το 2040», που χρηματοδοτήθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η άνοδος των μεριδίων αγοράς για μεταχειρισμένα προϊόντα, ειδικά στη μόδα, θεωρείται δεδομένη.
Δεν είναι τυχαίο μάλιστα, πως ντεμπούτο στον κλάδο των μεταχειρισμένων ρούχων κάνουν και τα καταστήματα Zara, με την δημοφιλή ισπανική μάρκα να προσφέρει υπηρεσίες επισκευής, μεταπώλησης και δωρεών.


Latest News

Γιατί προκαλεί ανησυχία το «3άρι» του πληθωρισμού στην Ελλάδα
Η Ελλάδα φαίνεται να βρίσκεται σε δυσμενέστερη θέση αναφορικά με την ακρίβεια, την ώρα που βρισκόμαστε στη σφαίρα των δασμών του Ντόναλντ Τραμπ
![Golden Visa: Πόσοι αγοράζουν ακίνητα προς… ενοικίαση [πίνακας]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/08/ot_golden_visa_akinhta-600x352.jpg)
Καταφύγιο για επενδυτές η Golden Visa - Πόσοι αγοράζουν ακίνητα προς ενοικίαση [πίνακας]
Ριζικές αλλαγές στην αγορά ακινήτων φέρνει η Golden Visa - Πού στρέφονται τώρα οι επενδυτές

Συνάντηση Πιερρακάκη με τον Κόλλια - Τι συζήτησαν
Έρχεται ΚΥΑ που ρυθμίζει ζητήματα σχετικά με φορολογικές και ασφαλιστικές δηλώσεις και καταστάσεις μιας επιχείρησης σε περιπτώσεις ασθένειας του λογιστή - φοροτεχνικού τους

Υψηλό 1 έτους για τη μεταποίηση στην Ελλάδα - Τι δείχνουν τα στοιχεία για την S&P Global
Μεταποίηση: Ο δείκτης PMI έκλεισε στις 55.0 μονάδες τον Μάρτιο, τιμή υψηλότερη από τις 52.6 μονάδες του Φεβρουαρίου

«Έπεσε» σε χαμηλό 17 ετών η ανεργία - Στο 8,6% τον Φεβρουάριο [γράφημα]
Οι απασχολούμενοι ανήλθαν σε 4.311.625 άτομα σημειώνοντας αύξηση κατά 72.436 άτομα σε σχέση με τον Φεβρουάριο του 2024 (1,7%) και αύξηση κατά 36.927 άτομα σε σχέση με τον Ιανουάριο του 2025 (0,9%)

Τι αλλάζει στον εξωδικαστικό μηχανισμό σε 10 ερωταπαντήσεις - Τι προβλέπει το νέο νομοσχέδιο
Στο νομοσχέδιο για τον εξωδιαστικό μηχανισμό περιλαμβάνονται πολύ σημαντικές πρωτοβουλίες που διευρύνουν την περίμετρο για τους δικαιούχους

Στη Βουλή το νομοσχέδιο για την Κεφαλαιαγορά - Οι 12 ερωτήσεις και απαντήσεις
Ποια είναι τα φορολογικά κίνητρα που παρέχονται σε εταιρίες προκειμένου να εμπιστευθούν το Χρηματιστήριο και να εισαχθούν σε αυτό - Τι θα ισχύει για τα crypto

Θεοδωρικάκος: Έλεγχοι για αισχροκέρδεια - Από Δευτέρα σε ισχύ το «καλάθι του Πάσχα»
Δεν θα υπάρξει φέτος το «καλάθι του νονού» λέει ο Τάκης Θεοδωρικάκος - Το πρόβλημα της ακρίβειας αποδίδεται στο στεγαστικό πρόβλημα

Βελτιώθηκε το οικονομικό κλίμα τον Μάρτιο - Τι δείχνουν τα στοιχεία του ΙΟΒΕ
Διαμορφώνεται στις 107,7 από τις 106,9 μονάδες τον προηγούμενο μήνα - Ωστόσο οι αρνητικές προβλέψεις των νοικοκυριών για την οικονομική κατάσταση της χώρας εντάθηκαν
![Πληθωρισμός: Στο 3,1% διαμορφώθηκε στην Ελλάδα τον Μάρτιο – Στο 2,2% στην ευρωζώνη [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/inflation-600x352.png)
Άνοδος στο 3,1% για τον πληθωρισμό στην Ελλάδα - Στο 2,2% στην ευρωζώνη [γραφήματα]
Πληθωρισμός: Τι δείχνουν τα στοιχεία της Eurostat - Η μεγαλύτερη άνοδος σε μηνιαίο επίπεδο (+1,8%) - Τι λένε πηγές του υπουργείου Ανάπτυξης για τον πληθωρισμό τροφίμων