Ένα απλό SMS αποτέλεσε το εναρκτήριο λάκτισμα των γραπτών μηνυμάτων. «Καλά Χριστούγεννα» έγραψε ο προγραμματιστής Νιλ Πάπγουορθ στον υπολογιστή του στέλνοντας το πρώτο γραπτό μήνυμα στις 3 Δεκεμβρίου 1992 στο κινητό τηλέφωνο ενός στελέχους της Vodafone, τον Ρίτσαρντ Γιάρβις. Δεν έλαβε όμως καμία απάντηση. Πριν από 30 χρόνια δεν υπήρχαν τα κινητά τηλέφωνα με την κατάλληλη τεχνολογία που θα τους επέτρεπαν να στέλνουν και να λαμβάνουν γραπτά μηνύματα. Αυτό άλλαξε όμως μόλις 15 μήνες αργότερα.
Το πρώτο σήμα εκκίνησης για την αποστολή σύντομων μηνυμάτων δόθηκε 15 μήνες αργότερα στο Ανόβερο στην έκθεση υπολογιστών CeBIT το 1994. Στα χρόνια που ακολούθησαν υπήρξε μια τεράστια άνοδος των γραπτών μηνυμάτων. Το 2012 οι Γερμανοί πολίτες έστειλαν σχεδόν 60 δισεκατομμύρια μηνύματα, μια χρονιά ρεκόρ! Μέχρι τότε οι τιμές είχαν ήδη μειωθεί αισθητά. Όταν ξεκίνησαν να αποτελούν καθημερινότητα τα SMS, οι πάροχοι δικτύων κινητής τηλεφωνίας είχαν πολύ υψηλές χρεώσεις στα γραπτά μηνύματα των 160 χαρακτήρων.
Διαβάστε επίσης: Σε δημοπρασία το πρώτο SMS με την ευχή «Καλά Χριστούγεννα»
Στην Γερμανία χαρακτηριστικά κάθε μήνυμα κόστιζε τότε 39 πφένιχ και με την εισαγωγή του ευρώ η τιμή δεν άλλαξε σημαντικά, αφού κάθε SMS κόστιζε 19 σεντ. Τα δισεκατομμύρια SMS δημιούργησαν τεράστια ροή μετρητών προς τις εταιρίες. Το 1998 ξεπεράστηκε για πρώτη φορά το όριο του ενός δισεκατομμυρίου γραπτών μηνυμάτων που στάλθηκαν στη Γερμανία. Λόγω του αυξανόμενου ανταγωνισμού ωστόσο, οι τιμές είχαν καθοδική πορεία. Έτσι οι καταναλωτές σήμερα πληρώνουν μια σταθερή μηνιαία τιμή, που συνήθως περιλαμβάνει σύντομα μηνύματα και ένα όριο τηλεφωνικών κλήσεων.
Η τεχνολογία ξεπέρασε τα SMS
Η άνοδος των υπηρεσιών messenger την τελευταία δεκαετία έχει επηρεάσει κατά κόρον τους πάροχους κινητής τηλεφωνίας, οι οποίοι δύσκολα θα τιμολογήσουν επιπλέον τα SMS. «Το 2009 εμφανίστηκε στην αγορά το WhatsApp, μια υπηρεσία που βοήθησε την άμεση ανταλλαγή μηνυμάτων να διεισδύσει στην αγορά οδηγώντας έτσι στη συρρίκνωση των γραπτών μηνυμάτων» λέει ο Μπέρνχαρντ Ρολέντερ, διευθύνων σύμβουλος της γερμανικής ψηφιακής ένωσης Bitkom.
Σύμφωνα με στοιχεία της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Δικτύων, ο αριθμός των SMS που στάλθηκαν το 2021 ανήλθε περίπου στα 7,8 δις., σημειώνοντας σχετική ανάκαμψη σύμφωνα με υπολογισμούς της Bitkom από το 2020 που ο συνολικός αριθμός ήταν περίπου 7 δις. Τα SMS ωστόσο εξακολουθούν να κατέχουν μια σημαντική λειτουργία και στην ψηφιακή εποχή. «Το απλό SMS μπορεί και λειτουργεί σε οποιοδήποτε κινητό τηλέφωνο και δεν απαιτεί σύνδεση στο Διαδίκτυο ή ξεχωριστή εγγραφή» αναφέρει ο Μπέρνχαρντ Ρολέντερ. Πολλές υπηρεσίες πληρωμών, όπως οι τραπεζικές, χρησιμοποιούν επίσης τα γραπτά μηνύματα για την επαλήθευση και την ταυτοποίηση του ατόμου.
Τα SMS επιβιώνουν μέχρι σήμερα
Στην αρχή η αποστολή μηνυμάτων δεν ήταν ιδιαίτερα εύκολη διαδικασία. Οι παλαιότεροι χρήστες κινητών τηλεφώνων ίσως θυμούνται τα κινητά τηλέφωνα που είχαν μόνο τα ψηφία 0 εως το 9. Σε κάθε ένα από αυτά τα ψηφία εκχωρήθηκαν πολλά γράμματα και χαρακτήρες, τα οποία για να ενεργοποιηθούν έπρεπε κανείς να πατήσει τα κουμπιά πολλές φορές. Για τον λόγο αυτό χρησιμοποιούταν όπως γίνεται μέχρι και σήμερα πολλές συντομογραφίες π.χ. HBD που σημαίνει Happy Birthday, η κατάλληλη ευχή για το ίδιο το SMS σήμερα!
Σήμερα όμως οι χρήστες των smartphone μπορούν απλά να υπαγορεύουν με τη φωνή τους τα μηνύματα. Έρευνα της Bitkom καταγράφει πως μισοί από τους χρήστες υπαγορεύουν τα μηνύματα τους με αυτόν τον τρόπο. Ακόμη δεν υπάρχει πλέον περιορισμός στους χαρακτήρες που μπορεί κανείς να στέλνει.
Ο γραπτός τρόπος επικοινωνίας παραμένει αρκετά δημοφιλής. Το 2021 σχεδόν 800 εκατομμύρια μηνύματα στέλνονταν καθημερινά στη Γερμανία μέσω smartphone και διαφόρων υπηρεσιών ανταλλαγής μηνυμάτων, συμπεριλαμβανομένων των SMS. Κατά μέσο όρο δηλαδή 10 έως 20 μηνύματα στέλνονται σε ένα κινητό τηλέφωνο την ημέρα. Μέρικα μόνο όμως αποτελούν τα κλασικά SMS.
Μίσα Έρχαρντ
Επιμέλεια: Ιωσηφίνα Τσαγκαλίδου
Πηγή: Deutsche Welle
Latest News
X: Ποιοι κλείνουν και ποιοι ανοίγουν λογαριασμούς μετά τον διορισμό του Μασκ
Ο Guardian κλείνει τους λογαριασμούς στο «τοξικό» X , ωστόσο κάποιες εταιρείες είναι έτοιμες να προβάλλουν και πάλι διαφημίσεις στην πλατφόρμα του Μασκ
Μειώνονται κατά 40% οι συνδρομές σε Facebook και Instragram
Η Meta θα προσφέρει επίσης στους χρήστες της ΕΕ πρόσβαση σε Facebook και Instagram δωρεάν, εάν συμφωνούν να εμφανίζονται διαφημίσεις
«Ασπίδα» από τις κυβερνοεπιθέσεις και στη ναυτιλία στήνει η ThreatScene Greece
«Στην ThreatScene, η αποστολή μας δεν σταματά μόνο στη ναυτιλία. Δεσμευόμαστε να προστατεύουμε το σύνολο των επιχειρήσεων απέναντι στις κυβερνοαπειλές», είπε η διευθύνουσα σύμβουλος, Κατερίνα Τασιοπούλου
Μιχάλης Μπλέτσας (MIT): Η AI μου έχει στερήσει τον ύπνο
Ο διοικητής της Αρχής Κυβερνοασφάλειας Μιχάλης Μπλέτσας προσδιόρισε ως ζητούμενο το «να αναπτύξουμε δεξιότητες που θα μας επιτρέψουν να δουλέψουμε με την τεχνητή νοημοσύνη και όχι για την τεχνητή νοημοσύνη»
Οι ελληνικές επιχειρήσεις αναγνωρίζουν την χρησιμότητα της AI αλλά δεν επενδύουν σε αυτή
Τι έδειξε η έρευνα «Technology & Beyond: The impact of AI» που παρουσιάστηκε στο «Future Unfold» της Grant Thornton για τις ελληνικές επιχειρήσεις και τη σχέση τους με την τεχνητή νοημοσύνη
Ευθυμίου (Εθνική): Απαραίτητη η AI για την καταπολέμηση του οικονομικού εγκλήματος
Οι επισημάνσεις της Τούλας Ευθυμίου, Chief Money Laundering Officer of Financial Crime Compliance της Εθνικής Τράπεζας
Ποια είναι η Bluesky που «έκλεψε» 700.000 χρήστες από το Χ
Σύμφωνα με ειδικούς, το Bluesky έχει μετατραπεί σε «καταφύγιο» για τους πρώην πλέον χρήστες του Χ
Ανησυχία στη Γερμανία για κυβερνοεπιθέσεις και fake news ενόψει εκλογών
Οι υβριδικές αυτές απειλές για τη Γερμανία προέρχονται «κυρίως από το καθεστώς του Πούτιν»
Γιατί πολλές κυβερνοεπιθέσεις δεν αναφέρονται στην Ελλάδα
Το επερχόμενο σχέδιο νόμου για την κυβερνοασφάλεια επιβάλλει κάποιες βασικές τεχνικές προδιαγραφές για τις κυβερνοεπιθέσεις
Μεγαλώνει η σύγκρουση για τα μικροτσίπ
Το αρμόδιο υπουργείο Εμπορίου των Ηνωμένων Πολιτειών διέταξε την TSMC να σταματήσει να αποστέλλει ημιαγωγούς που χρησιμοποιούνται σε εφαρμογές ΑΙ σε κινεζικές εταιρείες