Στο κατώφλι της νέας χρονιάς θα γίνει, όπως όλα δείχνουν, πραγματικότητα το όνειρο του επικεφαλής του αεροδρομίου Φρανκφούρτης Στέφαν Σούλτε. Ο διαχειριστής του αεροδρομίου Fraport αναλαμβάνει από την Oμοσπονδιακή Aστυνομία την ευθύνη των ελέγχων χειραποσκευών και επιβατών. Στόχος της Fraport, γνωστής στην Ελλάδα από τη διαχείριση περιφερειακών αεροδρομίων, είναι η ταχύτερη πραγματοποίηση των αναγκαίων και εκνευριστικών για το επιβατικό κοινό ελέγχων.
Τόσο το αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης, όσο και άλλα γερμανικά αεροδρόμια είχαν μείνει ήδη πριν το ξέσπασμα της πανδημίας το 2020 πίσω όσον αφορά την ταχύτητα των ελέγχων. Την ώρα που στο μεγαλύτερο γερμανικό αεροδρόμιο περνούν από έλεγχο 80 επιβάτες κάθε ώρα σε άλλα διεθνή αεροδρόμιο όπως του Άμστερνταμ είναι οι διπλάσιοι.
Διαβάστε επίσης: Αύξηση αφίξεων στα 14 αεροδρόμια της Fraport κατά 12%
Ελάχιστοι θέλουν να εργαστούν ως ελεγκτές χειραποσκευών
Παρά την αλλαγή σκυτάλης στο αεροδρόμιο της Φρανκφούρτης οι έλεγχοι θα συνεχίσουν να πραγματοποιούνται από ιδιωτικές εταιρίες ασφάλειας. Ο Ομοσπονδιακός Σύνδεσμος Εταιριών για την Ασφάλεια Αεροδρομίων BDLS ελπίζει σε καλύτερη οργάνωση και λιγότερες απώλειες πληροφοριών, δηλώνει η εκπρόσωπος του Συνδέσμου Σίλκε Τσέλερ: “Η Fraport γνωρίζει καλύτερα τις διαδικασίες και είναι σε θέση να αξιοποιήσει καλύτερα τις πληροφορίες στη διάθεσή της όπως είναι για παράδειγμα το πρόγραμμα πτήσεων”.
Η συνδικαλιστική οργάνωση Verdi δεν ανησυχεί προς το παρόν για αυξημένη πίεση στους εργαζόμενους στους ελέγχους επιβατών και χειραποσκευών: “Η Fraport έχει συμφέρον από την εύρυθμη λειτουργία του νέου συστήματος”, δηλώνει ο Βόλφγκανγκ Πίπερ, συντονιστής των διαπραγματεύσεων για τη συλλογική σύμβαση εργασίας των συνολικά 25.000 εργαζομένων στον κλάδο. Μετά την καθιέρωση του ωρομισθίου των 20 ευρώ στην ατζέντα του συνδικάτου βρίσκονται τώρα οι συμβάσεις πλήρους απασχόλησης, καθώς και οι υποχρεωτικές μισθολογικές προσαυξήσεις. Η μεγαλύτερη πρόκληση για τους εργοδότες είναι ακόμα ότι δεν βρίσκουν ενδιαφερόμενους που να θέλουν να κάνουν αυτή την δουλειά.
Έλεγχοι υπό την εποπτεία της Ομοσπονδιακής Αστυνομίας
Ταχύτερα από ό,τι ήταν εφικτό για την Ομοσπονδιακή Αρχή Προμηθειών η Fraport παρήγγειλε νέα τεχνολογία. Στο πρώτο τρίμηνο της νέας χρονιάς θα τεθούν σε λειτουργία επτά νέοι αξονικοί τομογράφοι, χάρη στους οποίους οι επιβάτες δεν θα χρειάζεται πια να βγάζουν από τις χειραποσκευές υγρά και ηλεκτρονικές συσκευές εξοικονομώντας έτσι πολύτιμο χρόνο.
Οι εν λόγω συσκευές, που δοκιμάζονται ήδη από τον Δεκέμβριο του 2020, διαθέτουν ιατρική τεχνολογία γνωστή από τις Τομογραφίες (CT). Διαθέτουν το πλεονέκτημα ότι είναι σε θέση να αποτυπώσουν το περιεχόμενο των χειραποσκευών τρισδιάστατα και πολυεπίπεδα. Μπορούν επίσης να εντοπίσουν και να διαχωρίσουν εκρηκτικές ύλες είτε σε στερεή, είτε σε υγρή μορφή.
Παρά τις αλλαγές στους ελέγχους διακηρυγμένος στόχος της Ομοσπονδιακής Αστυνομίας είναι να μην γίνει κανενός είδους έκπτωση στην ασφάλεια των επιβατών. Και έτσι το Ομοσπονδιακό Υπουργείο Εσωτερικών και η Ομοσπονδιακή Αστυνομία παραμένουν υπεύθυνοι για το σύνολο των ελέγχων επιβατών και αποσκευών ορίζοντας το πλαίσιο των ελέγχων αλλά και των μηχανημάτων με τα οποίο αυτοί πραγματοποιούνται. Το προσωπικό των εταιρειών ασφαλείας διεξάγει ελέγχους για λογαριασμό της Fraport, αλλά πάντα σύμφωνα με τους κανόνες που θέτουν οι γερμανικές ομοσπονδιακές αρχές και υπό την εποπτεία της Ομοσπονδιακής Αστυνομίας.
Κρίστιαν Έμπντερ, dpa
Επιμέλεια: Στέφανος Γεωργακόπουλος
Πηγή: Deutsche Welle
Latest News
Αυξήθηκαν οι αιτήσεις για επιδόματα ανεργίας στις ΗΠΑ
Οι αιτήσεις για επιδόματα ανεργίας παραμένουν ωστόσο στα προ πανδημίας επίπεδα
Νέα υπόθεση «TikTok» - Γερουσιαστές προωθούν σχέδιο για την απαγόρευση του DeepSeek
Η πρόταση για απαγόρευση της εφαρμογής DeepSeek σε συσκευές που ανήκουν στην κυβέρνηση των ΗΠΑ, προωθείται απο Ρεπουμπλικανούς και Δημοκρατικούς
Eurostat: Μικρή πτώση στο λιανεμπόριο της ευρωζώνης τον Δεκέμβριο
Αν και σε επίπεδο τεμαχίων σημειώθηκε μείωση της τάξης του 0,2%, ο τζίρος εμφάνισε αύξηση κατά 1,9% - Άνοδος και σε επίπεδο δωδεκαμήνου
Τσιπολόνε (ΕΚΤ): Η Ευρώπη μπορεί να είναι ο μεγάλος χαμένος στον εμπορικό πόλεμο ΗΠΑ – Κίνας
Ο περιορισμός της πρόσβασης στις ΗΠΑ θα ανάγκαζε την Κίνα να βρει άλλες αγορές και θα μπορούσε να ρίξει προϊόντα με χαμηλές τιμές στην Ευρώπη
Τίτλοι τέλους για τον Ντε Σάρνο - Εκτός ο επικεφαλής σχεδιασμού της Gucci
Ο Σάμπαντο Ντε Σάρνο προσελήφθη από την Kering για να ηγηθεί της ανάκαμψης στον ιταλικό οίκο μόδας
Την τρίτη μείωση των επιτοκίων αποφάσισε η Τράπεζα της Αγγλίας
Δύο μέλη της Επιτροπής ψήφισαν υπέρ της μείωσης των επιτοκίων κατά 50 μονάδες βάσης
Κρετίνσκι: Ο Τσέχος μεγιστάνας μετά τα Casino βάζει στο μάτι τα γερμανικά Metro
Ιδιωτική θέλει να κάνει την Metro AG ο Κρετίνσκι - Οι επενδύσεις και το σχέδιο αναδιάρθρωσης
Το μήνυμα που στέλνει στη FED ο Λευκός Οίκος - Τι ζητά για τα επιτόκια
O Σκοτ Μπέσεντ σε συνέντευξή του εξήγησε ότι ο Τραμπ δε ζητά από την Fed να μειώσει τα επιτόκια
Οι δύο Ρώσοι ολιγάρχες που «ξεφορτώθηκαν» μια τράπεζα για να αποφύγουν τις κυρώσεις της ΕΕ
Το χρονικό της επιβολής των κυρώσεων της ΕΕ προς τη Ρωσία, η προσπάθεια των δύο Ρώσων να απεμπλακούν
Σε πλεονεκτική θέση- Ο εμπορικός πόλεμος έχει έναν νέο νικητή, τη Βρετανία
Γιατί ο εμπορικός πόλεμος του Τραμπ θα μπορούσε να έχει έναν ξεκάθαρο νικητή - Τι συμβαίνει στη Βρετανία