![Μηνιαία συνδρομή για να οδηγείς το αυτοκίνητό σου!](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/12/mercedes-eqs-concept-pk6bjaawicj4o30ext2cevf9bvy9irp9csa93yp9uo.jpg)
Αυτοκινητοβιομηχανίες θέλουν να κάνουν τώρα τους αγοραστές οχημάτων να πληρώνουν σε αυτές μηνιαία ή ετήσια συνδρομή ώστε να χρησιμοποιούν λειτουργίες που ήδη περιλαμβάνουν αυτά τα οχήματα, τα οποία οι τελευταίοι έχουν ήδη αποκτήσει.
Αυτή είναι η τελευταία ιδέα που έχουν όλο και περισσότερες εταιρείες οχημάτων, οι οποίες με τον τρόπο αυτό επιδιώκουν να αποκτήσουν σταθερά μηνιαία έσοδα από οχήματα που έχουν ήδη αγοραστεί από τους πελάτες τους. Πρόκειται τόσο για λειτουργίες που αφορούν μηχανικά ή ηλεκτρικά μέρη των οχημάτων όπως είναι για παράδειγμα ηλεκτρικά καθίσματα, ή για λειτουργίες που αφορούν τη συνδεσιμότητα των αυτοκινήτων αυτών με το Διαδίκτυο και άλλες ασύρματες και μη λειτουργίες. Τα παραδείγματα είναι ήδη πολλά και ήδη μάλιστα έχουν αρχίσει να εκδηλώνονται αντιδράσεις από μερίδα καταναλωτών.
Η Mercedes-Benz AG επιδιώκει να πουλήσει σε αγοραστές ηλεκτρικών της μοντέλων EQ ετήσια συνδρομή 1.200 δολαρίων, που θα ξεκλειδώνει λειτουργία την οποία μπορεί ήδη να εκτελέσει το όχημά τους αλλά είναι κλειδωμένη από το λογισμικό του οχήματος, σύμφωνα με το Bloomberg. Με την πληρωμή της συνδρομής το μοντέλο θα έχει πιο καλή επιτάχυνση, με τον χρόνο που χρειάζεται να «πιάσει» τα 100 χλμ. από στάση να μειώνεται κατά ένα δευτερόλεπτο, σύμφωνα με την ίδια πηγή. Η λειτουργία αυτή θα απενεργοποιείται εάν ο πελάτης δεν ξαναπληρώσει αντίστοιχο ποσό μετά από 12 μήνες, αναφέρεται ακόμη.
Μικροσυναλλαγές
Η BMW ήταν από τις πρώτες εταιρείες που θέλησε να μπει στο παιχνίδι των «μικροσυναλλαγών» (microtransactions) αυτών -όπως έχουν επικρατήσει να λέγονται. Η εταιρεία είχε την ιδέα να χρεώνει σε ορισμένες χώρες και για ορισμένα μοντέλα της 18 δολάρια τον μήνα σε όσους ήθελαν να λειτουργούν τα ηλεκτρικά καθίσματα των οχημάτων τους. Οπως αναφέρει ο έγκριτος ιστότοπος The Verge, «στην περίπτωση των θερμαινόμενων καθισμάτων, για παράδειγμα, οι ιδιοκτήτες BMW έχουν ήδη (τοποθετημένα σε οχήματα) όλα τα απαραίτητα εξαρτήματα, αλλά η BMW έχει απλώς τοποθετήσει μπλοκάρισμα λογισμικού στη λειτουργικότητά τους, το οποίο οι αγοραστές πρέπει στη συνέχεια να πληρώσουν για να αφαιρέσουν». Πολλές εταιρείες έχουν διάφορες παρόμοιες και μη ιδέες.
«Πώς θα σας φαινόταν να πληρώνετε 5 δολάρια κάθε μήνα για τη δυνατότητα να κλειδώνετε και να ξεκλειδώνετε το αυτοκίνητό σας από απόσταση μέσω μιας εφαρμογής; Τι θα λέγατε για χρέωση 25 δολ. ανά μήνα για προηγμένο cruise control ή 10 δολ. για πρόσβαση σε θερμαινόμενα καθίσματα; Τι θα γινόταν αν αυτές οι χρεώσεις συνεχίζονταν πολύ μετά την εξόφληση του αυτοκινήτου σας;». Τα ερωτήματα αυτά τα θέτει το Business Insider σε σχετικό του αφιέρωμα σχετικά με το θέμα. Οπως αναφέρεται, καθώς τα οχήματα συνδέονται ολοένα και περισσότερο πλέον στο Διαδίκτυο, οι αυτοκινητοβιομηχανίες στοχεύουν να συγκεντρώσουν δισεκατομμύρια βάζοντας τους πελάτες να πληρώνουν μηνιαίες ή ετήσιες συνδρομές για πρόσβαση σε ορισμένες λειτουργίες.
Εταιρείες όπως η Lexus, η Toyota και η Subaru καλούν τους ιδιοκτήτες να πληρώσουν για την ευκολία να μπορούν να κλειδώνουν ή να εκκινούν τα αυτοκίνητά τους εξ αποστάσεως μέσω εφαρμογής σύμφωνα με την ίδια πηγή. Σε ορισμένες BMW, μπορεί κανείς να πληρώσει για να ξεκλειδώσει τη λειτουργία στους αυτόματους προβολείς, οι οποίοι χαμηλώνουν όταν ανιχνεύουν αντίθετη κυκλοφορία, ενώ το 2020, η εταιρεία παρουσίασε την ιδέα των θερμαινόμενων καθισμάτων και τιμονιών. Η General Motors και η Ford προσφέρουν και οι δύο προγράμματα συνδρομής για συστήματα οδήγησης με περιορισμένη παρέμβαση του οδηγού, αναφέρει το Business Insider.
Αντιδράσεις
Προς το παρόν οι αυτοκινητοβιομηχανίες προσπαθούν να καταλάβουν τι ακριβώς είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν οι πελάτες και τι προκαλεί αντιδράσεις. Οπως αναφέρει ο ιστότοπος Axios που επικαλείται νέα έρευνα της Cox Automotive, οι ιδιοκτήτες οχημάτων δεν θέλουν να χρεώνονται έξτρα για πράγματα που πιστεύουν ότι πρέπει να περιλαμβάνονται στην τιμή του αυτοκινήτου. Το 75% των καταναλωτών δήλωσαν ότι δεν ήταν διατεθειμένοι να πληρώσουν ετήσια ή μηνιαία συνδρομή για τέτοιες επιπλέον βασικές λειτουργίες όταν θα αγοράσουν το επόμενο όχημά τους.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΝΕΑ
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Τράπεζα Χανίων: Προχωρούν οι διαδικασίες για τον μετασχηματισμό σε ΑΕ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/12/synaiteristiki_xanion-768x384-1-600x300.jpg)
Τράπεζα Χανίων: Προχωρούν οι διαδικασίες για τον μετασχηματισμό σε ΑΕ
Ενδιαφέρον από τσεχικό επενδυτικό fund
![Space Hellas: Διανέμει καθαρό μέρισμα 0,152 ευρώ ανά μετοχή](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/12/space-hellas-600x380.jpg)
Space Hellas: Διανέμει καθαρό μέρισμα 0,152 ευρώ ανά μετοχή
Από τη Δευτέρα 22 Ιουλίου 2024 οι μετοχές της εταιρείας θα είναι διαπραγματεύσιμες στο Χρηματιστήριο Αθηνών
![CNL Capital: Έκδοση κοινού ομολογιακού δανείου έως 850.000 ευρώ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/CNL-600x308.png)
CNL Capital: Έκδοση κοινού ομολογιακού δανείου έως 850.000 ευρώ
Τι αναφέρει η εταιρεία
![Betshop.gr: Τι αναφέρει η ανακοίνωση της ΕΕΕΠ για το κλείσιμο της πλατφόρμας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/ot_betshop-600x352.png)
ΕΕΕΠ για Betshop.gr: Κινούμαστε με γνώμονα την προστασία των πελατών
Συνεργάζεται και με άλλες αρμόδιες αρχές για κάθε απαραίτητη ενέργεια για την διαφύλαξη των νόμιμων συμφερόντων τους
![Προμήθειες σε τράπεζες: Ερχεται μπαράζ μειώσεων και δωρεάν συναλλαγών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/11/ot_banking_euros22-1024x600-1-600x352.jpg)
Κύμα μειώσεων στις χρεώσεις των τραπεζών
Πρώτη η Eurobank από τις τράπεζες ανακοίνωσε νέα τιμολογιακή πολιτική στις προμήθειες - Το μυστικό ραντεβού Χατζηδάκη - τραπεζιτών
![Μπρατάκος: Συναντήθηκε στο Μέγαρο Μαξίμου με τον Κυριάκο Μητσοτάκη – Τι συζήτησαν](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/photo_2024-07-15_14-23-06-600x399.jpg)
«Τετ α τετ» Μητσοτάκη με Μπρατάκο - Τι συζήτησαν οι δύο άνδρες
Ο υποψήφιος πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Αθηνών ΕΒΕΑ κ. Μπρατάκος παρουσίασε τις προτάσεις του για το μεγαλύτερο επιμελητήριο της χώρας
![Παπαδόγλου (Nexi Ελλάδος): Μεταρρυθμίσεις και κίνητρα για την προσέλκυση επενδύσεων και ταλέντων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/ot_papadoglou-1-600x352.png)
Παπαδόγλου (Nexi Ελλάδος): Μεταρρυθμίσεις και κίνητρα για την προσέλκυση επενδύσεων και ταλέντων
«Οι μεταρρυθμίσεις πρέπει να δίνουν στην αγορά την ευκαιρία να "αναπνέει" προκειμένου να αναπτύσσεται σταθερά», ανέφερε ο Νίκος Παπαδόγλου στο 28th Annual Economist Government Roundtable
![Axia για ελληνικές τράπεζες: «Όμορφα πράγματα»… με νέες υψηλότερες τιμές στόχους](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ot_greek_Banks1-600x352.png)
Axia για ελληνικές τράπεζες: «Όμορφα πράγματα»… με νέες υψηλότερες τιμές στόχους
Συνέχεια στις καλές επιδόσεις προβλέπει η Axia για τις ελληνικές τράπεζες
![Netcompany-Intrasoft: Πραγματοποιώντας κομβικά έργα ψηφιακού μετασχηματισμού για την Ελλάδα και την Ευρώπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/NCIS-digital-transformation-600x400.jpg)
Netcompany-Intrasoft: Πραγματοποιώντας κομβικά έργα ψηφιακού μετασχηματισμού για την Ελλάδα και την Ευρώπη
Σε βάθος τριών δεκαετιών, η εταιρεία έχει χτίσει πολύτιμη τεχνογνωσία, πραγματοποιώντας στρατηγικά έργα ψηφιακού μετασχηματισμού και προσφέροντας υπηρεσίες που βρίσκονται σταθερά στην αιχμή της τεχνολογίας
![Όμιλος Qualco: Εξαγορά του 70% της Middle Office](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/epi-600x398.jpg)
Στον Όμιλο Qualco περνά το 70% της Middle Office
Η εξαγορά σηματοδοτεί τη σύσταση ενός τμήματος ανάθεσης επιχειρηματικών διαδικασιών σε τρίτους (Business Process Outsourcing) στον όμιλο Qualco