Αυτοκινητοβιομηχανίες θέλουν να κάνουν τώρα τους αγοραστές οχημάτων να πληρώνουν σε αυτές μηνιαία ή ετήσια συνδρομή ώστε να χρησιμοποιούν λειτουργίες που ήδη περιλαμβάνουν αυτά τα οχήματα, τα οποία οι τελευταίοι έχουν ήδη αποκτήσει.
Αυτή είναι η τελευταία ιδέα που έχουν όλο και περισσότερες εταιρείες οχημάτων, οι οποίες με τον τρόπο αυτό επιδιώκουν να αποκτήσουν σταθερά μηνιαία έσοδα από οχήματα που έχουν ήδη αγοραστεί από τους πελάτες τους. Πρόκειται τόσο για λειτουργίες που αφορούν μηχανικά ή ηλεκτρικά μέρη των οχημάτων όπως είναι για παράδειγμα ηλεκτρικά καθίσματα, ή για λειτουργίες που αφορούν τη συνδεσιμότητα των αυτοκινήτων αυτών με το Διαδίκτυο και άλλες ασύρματες και μη λειτουργίες. Τα παραδείγματα είναι ήδη πολλά και ήδη μάλιστα έχουν αρχίσει να εκδηλώνονται αντιδράσεις από μερίδα καταναλωτών.
Η Mercedes-Benz AG επιδιώκει να πουλήσει σε αγοραστές ηλεκτρικών της μοντέλων EQ ετήσια συνδρομή 1.200 δολαρίων, που θα ξεκλειδώνει λειτουργία την οποία μπορεί ήδη να εκτελέσει το όχημά τους αλλά είναι κλειδωμένη από το λογισμικό του οχήματος, σύμφωνα με το Bloomberg. Με την πληρωμή της συνδρομής το μοντέλο θα έχει πιο καλή επιτάχυνση, με τον χρόνο που χρειάζεται να «πιάσει» τα 100 χλμ. από στάση να μειώνεται κατά ένα δευτερόλεπτο, σύμφωνα με την ίδια πηγή. Η λειτουργία αυτή θα απενεργοποιείται εάν ο πελάτης δεν ξαναπληρώσει αντίστοιχο ποσό μετά από 12 μήνες, αναφέρεται ακόμη.
Μικροσυναλλαγές
Η BMW ήταν από τις πρώτες εταιρείες που θέλησε να μπει στο παιχνίδι των «μικροσυναλλαγών» (microtransactions) αυτών -όπως έχουν επικρατήσει να λέγονται. Η εταιρεία είχε την ιδέα να χρεώνει σε ορισμένες χώρες και για ορισμένα μοντέλα της 18 δολάρια τον μήνα σε όσους ήθελαν να λειτουργούν τα ηλεκτρικά καθίσματα των οχημάτων τους. Οπως αναφέρει ο έγκριτος ιστότοπος The Verge, «στην περίπτωση των θερμαινόμενων καθισμάτων, για παράδειγμα, οι ιδιοκτήτες BMW έχουν ήδη (τοποθετημένα σε οχήματα) όλα τα απαραίτητα εξαρτήματα, αλλά η BMW έχει απλώς τοποθετήσει μπλοκάρισμα λογισμικού στη λειτουργικότητά τους, το οποίο οι αγοραστές πρέπει στη συνέχεια να πληρώσουν για να αφαιρέσουν». Πολλές εταιρείες έχουν διάφορες παρόμοιες και μη ιδέες.
«Πώς θα σας φαινόταν να πληρώνετε 5 δολάρια κάθε μήνα για τη δυνατότητα να κλειδώνετε και να ξεκλειδώνετε το αυτοκίνητό σας από απόσταση μέσω μιας εφαρμογής; Τι θα λέγατε για χρέωση 25 δολ. ανά μήνα για προηγμένο cruise control ή 10 δολ. για πρόσβαση σε θερμαινόμενα καθίσματα; Τι θα γινόταν αν αυτές οι χρεώσεις συνεχίζονταν πολύ μετά την εξόφληση του αυτοκινήτου σας;». Τα ερωτήματα αυτά τα θέτει το Business Insider σε σχετικό του αφιέρωμα σχετικά με το θέμα. Οπως αναφέρεται, καθώς τα οχήματα συνδέονται ολοένα και περισσότερο πλέον στο Διαδίκτυο, οι αυτοκινητοβιομηχανίες στοχεύουν να συγκεντρώσουν δισεκατομμύρια βάζοντας τους πελάτες να πληρώνουν μηνιαίες ή ετήσιες συνδρομές για πρόσβαση σε ορισμένες λειτουργίες.
Εταιρείες όπως η Lexus, η Toyota και η Subaru καλούν τους ιδιοκτήτες να πληρώσουν για την ευκολία να μπορούν να κλειδώνουν ή να εκκινούν τα αυτοκίνητά τους εξ αποστάσεως μέσω εφαρμογής σύμφωνα με την ίδια πηγή. Σε ορισμένες BMW, μπορεί κανείς να πληρώσει για να ξεκλειδώσει τη λειτουργία στους αυτόματους προβολείς, οι οποίοι χαμηλώνουν όταν ανιχνεύουν αντίθετη κυκλοφορία, ενώ το 2020, η εταιρεία παρουσίασε την ιδέα των θερμαινόμενων καθισμάτων και τιμονιών. Η General Motors και η Ford προσφέρουν και οι δύο προγράμματα συνδρομής για συστήματα οδήγησης με περιορισμένη παρέμβαση του οδηγού, αναφέρει το Business Insider.
Αντιδράσεις
Προς το παρόν οι αυτοκινητοβιομηχανίες προσπαθούν να καταλάβουν τι ακριβώς είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν οι πελάτες και τι προκαλεί αντιδράσεις. Οπως αναφέρει ο ιστότοπος Axios που επικαλείται νέα έρευνα της Cox Automotive, οι ιδιοκτήτες οχημάτων δεν θέλουν να χρεώνονται έξτρα για πράγματα που πιστεύουν ότι πρέπει να περιλαμβάνονται στην τιμή του αυτοκινήτου. Το 75% των καταναλωτών δήλωσαν ότι δεν ήταν διατεθειμένοι να πληρώσουν ετήσια ή μηνιαία συνδρομή για τέτοιες επιπλέον βασικές λειτουργίες όταν θα αγοράσουν το επόμενο όχημά τους.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ ΝΕΑ
Latest News
Alter Ego Media: Κατά 11,9 φορές υπερκαλύφθηκε η Δημόσια Προσφορά
Σύμφωνα με την Alter Ego Media, η συνολική ζήτηση ανήλθε σε 169.202.486 μετοχές, στα 4 ευρώ ανά μετοχή, δηλαδή ποσό 676,81 εκατ. ευρώ
Έκδοση Κοινού Ομολογιακού Δανείου εως 650.000 ευρώ απο την CNL Capital
Το ομολογιακό δάνειο της εταιρείας, χωρίς εμπράγματες εξασφαλίσεις, έχει ως σκοπό την ενίσχυση της επενδυτικής στρατηγικής της CNL CAPITAL Ε.Κ.Ε.Σ.-Δ.Ο.Ε.Ε
Νέος πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών ο Θάνος Τσαγγάρης
Κύριο μέλημα η στήριξη των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, λέει ο νέος πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών
Schneider Electric: Νέες συνεργασίες για αύξηση υιοθέτησης ενεργειακών τεχνολογιών και λύσεων αυτοματισμού
Ο CEO και άλλα στελέχη της Schneider Electric θα συμμετάσχουν σε διατομεακές συναντήσεις και συζητήσεις σε πάνελ, στο Νταβός
Η JP Morgan «ακτινογραφεί» τις ελληνικές τράπεζες [πίνακες]
Τι αναφέρει η JP Morgan στον «οδηγό», όπως τον χαρακτήρισε των ευρωπαϊκών τραπεζών για 2025 - Οι τιμές-στόχοι
Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς: Πράσινο φως στα πληροφοριακά των ΤΕΝΕΡΓ και ΟΛΘ
Έγκριση από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς και για το squeeze-out της ΒΙΣ
Έως τις 20 Φεβρουαρίου η δημόσια πρόταση των Dreyfus για το 21% του ΟΛΘ
Η Επιτροπή κεφαλαιαγοράς ενέκρινε το πληροφοριακό δελτίο για τη δημόσια πρόταση της LEONIDSPORT για τον ΟΛΘ
Placement 2% στη Eurobank από τον Γουάτσα
Σύμφωνα με πηγές από τη Eurobank, είναι μια κίνηση που σχετίζεται αποκλειστικά με προσαρμογή σε εποπτικές απαιτήσεις
Δωρεά για δομή κοινωνικής προστασίας στη Θεσσαλονίκη από την Παπαστράτος
Η εταιρεία Παπαστράτος ανέλαβε εξ ολοκλήρου όλες τις εργασίες διαμόρφωσης του χώρου με βάση τις ισχύουσες προδιαγραφές προσβασιμότητας, καθώς και την προμήθεια του απαραίτητου εξοπλισμού
ΑΧΙΑ για ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Αυξάνει στα 27,40 ευρώ την τιμή στόχο - Βλέπει περιθώριο ανόδου έως 48%
Τι λέει η ΑΧΙΑ σε έκθεση για τη μετοχή της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ - Το αξιόπιστο χαρτοφυλάκιο παραχωρήσεων και το παραγωγικό 2024