Τέσσερις παρεμβάσεις στην αγορά των υγρών καυσίμων έχει επιχειρήσει την τελευταία 15ετία η Επιτροπή Ανταγωνισμού με το αποτέλεσμα, όπως παραδέχεται σε ανακοίνωσή της για την εκκίνηση της πέμπτης παρέμβασης της, να είναι το ίδιο: Η Ελλάδα συγκαταλέγεται ανάμεσα στις ακριβότερες ευρωπαϊκές χώρες στην αμόλυβδη βενζίνη και το πετρέλαιο κίνησης.
Αν και δουλειά της ανεξάρτητης διοικητικής αρχής δεν είναι η ευθεία παρέμβαση στις τιμές πώλησης των προϊόντων, εντούτοις κάνει τη συγκεκριμένη επισήμανση στην ανακοίνωση, η οποία ειρήσθω εν παρόδω βγήκε στον ιστότοπο της Σαββατιάτικα…
Η Επιτροπή ανακαλύπτει επίσης για πέμπτη συνεχόμενη φορά πως στον κλάδο της διύλισης υπάρχει υψηλός βαθμός συγκέντρωσης ανταγωνισμού… Κάτι που πράγματι ισχύει αφού η Ελλάδα είναι μια σταλιά… χώρα η οποία με το ζόρι χωράει δύο διυλιστήρια…
Διαβάστε επίσης: Επιτροπή Ανταγωνισμού: Η Ελλάδα στις ακριβότερες ευρωπαϊκές χώρες στις τιμές των υγρών καυσίμων
Διαπιστώνει επίσης ότι ναι μεν υπάρχουν 5.000 πρατήρια και είναι πολλά για τη λειτουργία του ανταγωνισμού, ωστόσο, προσθέτει ότι θα πρέπει να διερευνηθεί ο τοπικός ανταγωνισμός…. Δηλαδή ότι τα πρατήρια π.χ. σε ένα νησί συνεννοούνται μεταξύ τους για τις τιμές…
Όπως και να χει η ανεξάρτητη διοικητική αρχή καταλήγει όπως και σε προηγούμενες παρεμβάσεις της, και πιο συγκεκριμένα σε εκείνες του 2007 και 2008, στα ίδια συμπεράσματα…
Και αυτό δείχνει είτε ότι η Επιτροπή δεν κάνει καλά τη δουλειά της είτε ότι δεν είναι αυτά τα αίτια για τα οποία οι τιμές διατηρούνται υψηλά.
Υπάρχει, όμως, μια μεγάλη αλήθεια που αφενός τη φωνάζει ο κλάδος των πετρελαιοειδών και επιπλέον την έχουν εμπεδώσει για τα καλά και οι οδηγοί Ι.Χ. και επαγγελματικών οχημάτων: Η κρατική κερδοσκοπία στα καύσιμα. Ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης και τα υπόλοιπα δημόσια τέλη κλπ. αντιστοιχούν σχεδόν στο 60% της τελικής τιμής του προϊόντος. Άρα οι φόροι είναι που επηρεάζουν και καθορίζουν το ύψος της τιμής των καυσίμων και συνεπώς και την ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων.
Τα διυλιστήρια, οι εταιρείες εμπορίας πετρελαιοειδών και τα πρατήρια μπορούν και διαμορφώνουν το περίπου 40% της τελικής τιμής των καυσίμων.
Κι εν πάσει περιπτώσει, η Επιτροπή Ανταγωνισμού καλά κάνει και ασχολείται με τα θέματα του ανταγωνισμού του κλάδου…
Ωστόσο, μήπως κάποιος να ασχοληθεί και με την κρατική κερδοσκοπία στη βενζίνη και το ντίζελ;
Και αυτός δεν είναι άλλος από την κυβέρνηση.
Μήπως είναι η ώρα να μειωθούν οι φόροι;
Latest News
Κρίση ηγεσίας
Όχι μόνο στην Ευρώπη αλλά συνολικά στη Δύση καταγράφεται μια κρίση ηγεσίας
Το βασικό θέμα του 2025
Το φαινόμενο Τραμπ έχει ξεκινήσει ήδη να μας επηρεάζει
Τα Χριστούγεννα θα θυμίζουν πάντα ότι την ελπίδα τη φέρνουν οι κατατρεγμένοι
Το μήνυμα των Χριστουγέννων είναι ότι την ελπίδα τη φέρνουν οι φτωχοί, οι πρόσφυγες, οι κατατρεγμένοι, αυτοί που βρίσκουν καταφύγιο σε ένα στάβλο και αντί για κούνια έχουν μια φάτνη
Το ερώτημα της χρονιάς
Ένα από τα βασικά ερωτήματα που απασχολούν τη χώρα εν όψει της νέας χρονιάς είναι πώς θα ξεκολλήσουν οι αμοιβές
Χωρίς εργαζομένους
Δεν πρόκειται για αστείο, ούτε για υπερβολή
Η νέα μεγάλη αλλαγή του ενεργειακού σκηνικού
Αυτό που θεωρούσαμε ως δεδομένο πριν από μερικά χρόνια, ότι η ενεργειακή αγορά θα μονοπωληθεί από πράσινα προϊόντα τα επόμενα χρόνια, έχει αλλάξει
Μια βοήθεια από το κράτος…
Η πολιτική αδράνεια είναι ο μεγαλύτερος κίνδυνος για την Ελλάδα μετά τις ευρωεκλογές
Παγκόσμιο χρέος: Η θύελλα που έρχεται;
Αυτοί που σφυρίζουν αδιάφορα μπροστά στην πορεία του παγκόσμιου χρέους, είναι πολύ πιθανόν να βρεθούν μπροστά σε δραματικά αδιέξοδα...
Χωρίς κίνητρα
Στην Ελλάδα, κίνητρα για αποταμίευση, πέραν της απόδοσης σε χρηματοοικονομικά προϊόντα, δεν υπάρχουν
Ξύνοντας ελβετικές πληγές
Για ένα μέσο δάνειο σε ευρώ με μια διάρκεια αποπληρωμής τα 20 χρόνια καταλήγει ο δανειολήπτης να καταβάλλει περίπου 1,5 φορά το ποσό που δανείστηκε