
Η μετακύλιση στους ναυλωτές του πλοίου του κόστους των εκπομπών αερίων ρύπων και η δέσμευση μέρους των εσόδων από το σύστημα εμπορίας ρύπων για την ανάπτυξη της έρευνας με στόχο την απανθρακοποίηση του κλάδου είναι δυο θετικές ρυθμίσεις που περιλαμβάνονται στη συμφωνία για ένταξη της ναυτιλίας στο ευρωπαϊκό σύστημα εμπορίας ρύπων (EU ETS), σύμφωνα με σχετική παρέμβαση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών.
Με ανακοίνωση της η ΕΕΕ αναγνωρίζει τα θετικά στοιχεία στην τελική έκβαση των διαπραγματεύσεων μεταξύ των ευρωπαϊκών θεσμών σχετικά με την ένταξη της ναυτιλίας στο Σύστημα Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών της Ευρωπαϊκής Ένωσης (European Union Emissions Trading System – EU ETS). Η συμφωνία, τονίζει, αντανακλά σε σημαντικό βαθμό τις θέσεις που έχει εκφράσει ο ευρωπαϊκός εφοπλισμός. Ειδικότερα, αναφέρεται η αναγνώριση της αρχής «ο ρυπαίνων πληρώνει» – που συνεπάγεται τη μετακύλιση του κόστους συμμόρφωσης στον φορέα εμπορικής εκμετάλλευσης του πλοίου (“commercial operator”) – καθώς και η δέσμευση μέρους των εσόδων από τη διεθνή ναυτιλία για την απανθρακοποίηση του κλάδου. Τις θέσεις αυτές υποστηρίζει σταθερά η ΕΕΕ από τον Απρίλιο του 2021.
«Αντιμετωπίζουμε θετικά αρκετές πτυχές της προσωρινής συμφωνίας για το ευρωπαϊκό ETS, χωρίς να ξεχνάμε ότι αποτελεί ένα περιφερειακό μέτρο. Δεδομένου όμως ότι πολλές σημαντικές παράμετροι για την εφαρμογή της εκκρεμούν, απαιτείται προσοχή για να διασφαλιστεί η καταλληλότητά τους για το ναυτιλιακό κλάδο», δήλωσε η Πρόεδρος της ΕΕΕ, κα. Μ. Τραυλού.
Διαβάστε επίσης: Πράσινα καύσιμα: Οι πλοιοκτήτες θέλουν, η έρευνα υστερεί
Απανθρακοποίηση της ναυτιλιακής βιομηχανίας
Η ΕΕΕ είναι σταθερά προσηλωμένη στον στόχο για την απανθρακοποίηση της ναυτιλιακής βιομηχανίας. Προς την επίτευξη αυτού του σκοπού, η ΕΕΕ επαναλαμβάνει τη σημασία της δέσμευσης όλων των σχετικών εμπλεκόμενων φορέων εκτός της ναυτιλίας, σε αυτό το δύσκολο εγχείρημα. Η υιοθέτηση αποτελεσματικών υποχρεωτικών μέτρων και για τα υπόλοιπα εμπλεκόμενα μέρη, όπως οι παραγωγοί και προμηθευτές καυσίμων, είναι αναγκαία.
«Η ναυτιλία προσφέρει μια αναντικατάστατη υπηρεσία για την ευημερία των πολιτών του κόσμου. Η στρατηγική σημασία της ναυτιλίας γίνεται πιο εμφανής ιδιαίτερα σε εποχές γεωπολιτικών αναταράξεων ή παγκόσμιων κρίσεων. Στο πλαίσιο αυτό, η ναυτιλία θα αποτελέσει και έναν από τους βασικούς παράγοντες διευκόλυνσης της διαδικασίας απεξάρτησης του πλανήτη από τον άνθρακα, αφού θα μεταφέρει σε παγκόσμια κλίμακα το μεγαλύτερο μέρος των νέων εναλλακτικών καυσίμων», προσέθεσε η κα. Τραυλού.
Σήμερα, με την έναρξη ενός νέου γύρου συζητήσεων για την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας στον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (International Maritime Organisation – ΙΜΟ), τα Κράτη Μέλη του πρέπει να αδράξουν την ευκαιρία και να καταλήξουν σε συμφωνία. Η ΕΕΕ υποστηρίζει σθεναρά τις προτάσεις του Διεθνούς Ναυτικού Επιμελητηρίου (International Chamber of Shipping – ICS) για ένα μέτρο που θα βασίζεται σε μια προκαθορισμένη εισφορά ανά τόνο εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από τον παγκόσμιο στόλο, καθώς και για την αναθεώρηση των συμφωνημένων στόχων για την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας.
«Προσδοκούμε ο IMO να λάβει καθοριστικές αποφάσεις που θα επιτυγχάνουν πραγματικά περιβαλλοντικά οφέλη», σημείωσε καταληκτικά η κα. Τραυλού


Latest News

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Εσπασε το φράγμα των 900 πλοίων η MSC - H σύγκριση με την Maersk
Η MSC ανακοίνωσε ότι ο στόλος της έχει συνολική χωρητικότητα 6,47 εκατ. teu, σχεδόν 1 εκατ. περισσότερα από τη δεύτερη στην κατάταξη AP Moller-Maersk

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.