Η μετακύλιση στους ναυλωτές του πλοίου του κόστους των εκπομπών αερίων ρύπων και η δέσμευση μέρους των εσόδων από το σύστημα εμπορίας ρύπων για την ανάπτυξη της έρευνας με στόχο την απανθρακοποίηση του κλάδου είναι δυο θετικές ρυθμίσεις που περιλαμβάνονται στη συμφωνία για ένταξη της ναυτιλίας στο ευρωπαϊκό σύστημα εμπορίας ρύπων (EU ETS), σύμφωνα με σχετική παρέμβαση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών.
Με ανακοίνωση της η ΕΕΕ αναγνωρίζει τα θετικά στοιχεία στην τελική έκβαση των διαπραγματεύσεων μεταξύ των ευρωπαϊκών θεσμών σχετικά με την ένταξη της ναυτιλίας στο Σύστημα Εμπορίας Δικαιωμάτων Εκπομπών της Ευρωπαϊκής Ένωσης (European Union Emissions Trading System – EU ETS). Η συμφωνία, τονίζει, αντανακλά σε σημαντικό βαθμό τις θέσεις που έχει εκφράσει ο ευρωπαϊκός εφοπλισμός. Ειδικότερα, αναφέρεται η αναγνώριση της αρχής «ο ρυπαίνων πληρώνει» – που συνεπάγεται τη μετακύλιση του κόστους συμμόρφωσης στον φορέα εμπορικής εκμετάλλευσης του πλοίου (“commercial operator”) – καθώς και η δέσμευση μέρους των εσόδων από τη διεθνή ναυτιλία για την απανθρακοποίηση του κλάδου. Τις θέσεις αυτές υποστηρίζει σταθερά η ΕΕΕ από τον Απρίλιο του 2021.
«Αντιμετωπίζουμε θετικά αρκετές πτυχές της προσωρινής συμφωνίας για το ευρωπαϊκό ETS, χωρίς να ξεχνάμε ότι αποτελεί ένα περιφερειακό μέτρο. Δεδομένου όμως ότι πολλές σημαντικές παράμετροι για την εφαρμογή της εκκρεμούν, απαιτείται προσοχή για να διασφαλιστεί η καταλληλότητά τους για το ναυτιλιακό κλάδο», δήλωσε η Πρόεδρος της ΕΕΕ, κα. Μ. Τραυλού.
Διαβάστε επίσης: Πράσινα καύσιμα: Οι πλοιοκτήτες θέλουν, η έρευνα υστερεί
Απανθρακοποίηση της ναυτιλιακής βιομηχανίας
Η ΕΕΕ είναι σταθερά προσηλωμένη στον στόχο για την απανθρακοποίηση της ναυτιλιακής βιομηχανίας. Προς την επίτευξη αυτού του σκοπού, η ΕΕΕ επαναλαμβάνει τη σημασία της δέσμευσης όλων των σχετικών εμπλεκόμενων φορέων εκτός της ναυτιλίας, σε αυτό το δύσκολο εγχείρημα. Η υιοθέτηση αποτελεσματικών υποχρεωτικών μέτρων και για τα υπόλοιπα εμπλεκόμενα μέρη, όπως οι παραγωγοί και προμηθευτές καυσίμων, είναι αναγκαία.
«Η ναυτιλία προσφέρει μια αναντικατάστατη υπηρεσία για την ευημερία των πολιτών του κόσμου. Η στρατηγική σημασία της ναυτιλίας γίνεται πιο εμφανής ιδιαίτερα σε εποχές γεωπολιτικών αναταράξεων ή παγκόσμιων κρίσεων. Στο πλαίσιο αυτό, η ναυτιλία θα αποτελέσει και έναν από τους βασικούς παράγοντες διευκόλυνσης της διαδικασίας απεξάρτησης του πλανήτη από τον άνθρακα, αφού θα μεταφέρει σε παγκόσμια κλίμακα το μεγαλύτερο μέρος των νέων εναλλακτικών καυσίμων», προσέθεσε η κα. Τραυλού.
Σήμερα, με την έναρξη ενός νέου γύρου συζητήσεων για την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας στον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (International Maritime Organisation – ΙΜΟ), τα Κράτη Μέλη του πρέπει να αδράξουν την ευκαιρία και να καταλήξουν σε συμφωνία. Η ΕΕΕ υποστηρίζει σθεναρά τις προτάσεις του Διεθνούς Ναυτικού Επιμελητηρίου (International Chamber of Shipping – ICS) για ένα μέτρο που θα βασίζεται σε μια προκαθορισμένη εισφορά ανά τόνο εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από τον παγκόσμιο στόλο, καθώς και για την αναθεώρηση των συμφωνημένων στόχων για την απανθρακοποίηση της ναυτιλίας.
«Προσδοκούμε ο IMO να λάβει καθοριστικές αποφάσεις που θα επιτυγχάνουν πραγματικά περιβαλλοντικά οφέλη», σημείωσε καταληκτικά η κα. Τραυλού
Latest News
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη