Μεγάλη άνθιση παρουσιάζει η αγορά παλαιών τάνκερ και οι τιμές έχουν ενισχυθεί σημαντικά, στο πλαίσιο των προσπαθειών των δυτικών χωρών να περιορίσουν το εμπόριο ρωσικού αργού πετρελαίου.
Καθώς οι δυτικές ναυτιλιακές εταιρείες απομακρύνονται από το ρωσικό πετρέλαιο για να αποφύγουν τις κυρώσεις, νέες εταιρείες βγαίνουν στην επιφάνεια και αποκτούν παλιά δεξαμενόπλοια που κανονικά θα μπορούσαν να διαλυθούν.
Διαβάστε επίσης – Ρεκόρ 30ετίας στην αύξηση της ζήτησης για τάνκερ
Η Ευρωπαϊκή Ένωση απαγόρευσε όλες τις θαλάσσιες εισαγωγές ρωσικού αργού από τις 5 Δεκεμβρίου, ενώ τον Φεβρουάριο θα ακολουθήσει απαγόρευση εισαγωγής καυσίμων. Απαγόρευσε επίσης σε εταιρείες και ιδιώτες του μπλοκ να παρέχουν χρηματοδότηση, μεσιτεία, ναυτιλιακές και ασφαλιστικές υπηρεσίες για να μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο αλλού, αν η τιμή είναι υψηλότερη από το πλαφόν των 60 δολαρίων ανά βαρέλι, που επίσης τέθηκε σε ισχύ σήμερα Δευτέρα.
Διαβάστε επίσης – Σαρώνουν τα δεξαμενόπλοια ενόψει του εμπάργκο ρωσικού πετρελαίου
Τα γηρασμένα πλοία
Όπως γράφει το Reuters, τους τελευταίους μήνες, γηρασμένα δεξαμενόπλοια πουλήθηκαν από Έλληνες και Νορβηγούς ιδιοκτήτες σε τιμές ρεκόρ σε αναδυόμενους αγοραστές της Μέσης Ανατολής και της Ασίας, εκμεταλλευόμενοι τις υψηλές τιμές ναύλωσης για πλοία που επιθυμούν να στείλουν ρωσικό πετρέλαιο στην Ινδία και την Κίνα.
Εταιρείες διαχείρισης δεξαμενόπλοιων, όπως η Fractal Shipping, καρπώνονται τα οφέλη.
Σε λιγότερο από ένα χρόνο, η Fractal συγκέντρωσε έναν στόλο 23 δεξαμενόπλοιων πετρελαίου και καυσίμων που αγοράστηκαν πρόσφατα από ιδιοκτήτες στο Ντουμπάι.
Σύμφωνα με την παρακολούθηση πλοίων της Refinitiv Eikon, τα περισσότερα από αυτά μεταφέρουν ρωσικό αργό από τα λιμάνια της Βαλτικής και της Μαύρης Θάλασσας στην Ασία.
Αύξηση των τιμών
Οι μεγάλες δυτικές πετρελαϊκές εταιρείες συνήθως σταματούν να χρησιμοποιούν δεξαμενόπλοια όταν είναι περίπου 15 ετών. Ο στόλος της Fractal, εν τω μεταξύ, αποτελείται εξ ολοκλήρου από
παλαιότερα πλοία ηλικίας από 13 έως 19 ετών, όπως δείχνει η ιστοσελίδα της Fractal.
Καθώς οι νεοεισερχόμενοι επιθυμούν να αποκτήσουν ένα κομμάτι από τις ρωσικές business, οι τιμές των μεταχειρισμένων πετρελαιοφόρων έχουν αυξηθεί, ειδικά για τα πλοία Aframax που μπορούν να μεταφέρουν έως και 600.000 βαρέλια, το τυπικό μέγεθος που χρησιμοποιείται για τη φόρτωση αργού στα λιμάνια της Βαλτικής της Ρωσίας.
Η τιμή για το 20χρονο Aframaxes έχει εκτιναχθεί κατά 86% από 11,8 εκατομμύρια δολάρια την 1η Ιανουαρίου σε 22 εκατομμύρια δολάρια τώρα, σύμφωνα με την εταιρεία αποτίμησης VesselsValue. Και πρόσθεσε ότι μέχρι στιγμής φέτος, έχουν αναφερθεί 148 πωλήσεις Aframax, αύξηση 5% από την ίδια περίοδο του 2021.
Έρευνα από τον μεσίτη πλοίων Clarksons έδειξε ότι περισσότερα τάνκερ πουλήθηκαν τους πρώτους 11 μήνες του 2022 από ό,τι οποιοδήποτε πλήρες έτος προηγουμένως και οι πωλήσεις τον Οκτώβριο σημείωσαν νέο μηνιαίο ρεκόρ ανερχόμενες σε 76 πλοία.
Στη Ρωσία
Οι νέοι πλοιοκτήτες που είναι πρόθυμοι να μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο εισπράττουν χρήματα. «Τα πλοία που κερδίζουν 80.000 δολάρια την ημέρα στη Μεσόγειο μπορούν να βγάλουν 130.000 δολάρια την ημέρα εάν μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο», είπε ένας μεσίτης πλοίων στο Reuters, ο οποίος δεν κατονομάζεται.
Οι τιμές των δεξαμενόπλοιων αργού έχουν εκτιναχθεί σε υψηλά που δεν έχουν παρατηρηθεί από το 2008, εκτός από μια σύντομη περίοδο το 2020 όταν οι εταιρείες πετρελαίου προσπαθούσαν να βρουν βυτιοφόρα για να αποθηκεύσουν καύσιμα καθώς η ζήτηση κατέρρευσε λόγω της πανδημίας.
Οι ιδιοκτήτες δεξαμενόπλοιων μπορούν να βγάζουν περισσότερα από 100.000 δολάρια την ημέρα για ορισμένα ταξίδια, δήλωσε ο Omar Nokta, αναλυτής στην επενδυτική τράπεζα Jefferies.
«Ενώ μένει να δούμε πώς θα λειτουργήσει τελικά το ανώτατο όριο τιμών στις ρωσικές εξαγωγές, αυτό που είναι ξεκάθαρο είναι ότι ο στόλος των δεξαμενόπλοιων αυξάνεται και διανύει μεγαλύτερες αποστάσεις», είπε.
Περισσότερα δεξαμενόπλοια χρησιμοποιούνται τώρα για ταξίδια που διαρκούν εβδομάδες, στέλνοντας ρωσικό πετρέλαιο από τη Βαλτική και τη Μαύρη Θάλασσα στην Ασία, ενώ το ρωσικό πετρέλαιο πωλούνταν κυρίως στην Ευρώπη προηγουμένως και τα ταξίδια διαρκούσαν μόνο λίγες ημέρες.
Latest News
Τραυλού: Οι Έλληνες εφοπλιστές είναι διαχρονικά κοντά στα Σώματα Ασφαλείας
Η κ. Τραυλού παρέστη σε εκδήλωση κατά την οποία ο Μ. Χρυσοχοΐδη, τίμησε την ΕΕΕ για την δωρεά εξοπλισμού στη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής
Ο ΟΛΠ παρουσίασε καθαρά κέρδη πάνω από 70 εκατ. ευρώ στο εννιάμηνο
Αύξηση διακίνησης έναντι του 2023 καταγράφηκε στους περισσότερες λειτουργικούς τομείς του ΟΛΠ το γ' τρίμηνο
Νέες εκδόσεις από το Ίδρυμα Ευγενίδου για τους σπουδαστές των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού
Το Ίδρυμα Ευγενίδου προχώρησε φέτος στη συγγραφή και έκδοση 5 νέων τίτλων και 6 επικαιροποιημένων για τους σπουδαστές και τις σπουδάστριες των ΑΕΝ.
Μεταφορικό ισοδύναμο: Νέα αποδέσμευση ποσού 14.642.070 ευρώ
Το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την περίοδο 2019-2024, έχει διαθέσει συνολικά το ποσό των 265.132.348 ευρώ στην Δράση «Μεταφορικό Ισοδύναμο»
«Αποκαλυπτήρια» για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Πού αυξήθηκαν, πού μειώθηκαν [πίνακες]
Τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και σε ποιες γραμμές αυξήθηκαν και σε ποιες μειώθηκαν τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο - Τι δείχνουν τα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών
Πλοίο με εκατοντάδες τόνους βιομηχανικών αποβλήτων αγκυροβόλησε στο Δυρράχιο
Πριν το πλοίο αγκυροβολήσει στην Αλβανία είχε προηγηθεί η άρνηση της Ταϊλάνδης να παραλάβει το φορτίο βιομηχανικών αποβλήτων
«Ρουκέτες» Χούθι στο ΑΕΠ και τις τιμές – Οι οικονομικές επιπτώσεις
Οι επιθέσεις των Χούθι, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση «Review of Maritime Transport 2024», προκαλούν απώλειες έως και 0,06% στο παγκόσμιο ΑΕΠ
Αποκολλήθηκε το πλοίο με 500 επιβάτες που προσάραξε ανοιχτά της Ηγουμενίτσας
Το πλοίο ελέγχεται τώρα από δύτη για να διαπιστωθεί η κατάσταση του πλοίου και εάν έχει υποστεί μηχανική βλάβη
Πλοίο με 500 επιβάτες προσάραξε ανοιχτά της Ηγουμενίτσας - Έσπευσαν το λιμενικό και ρυμουλκά
Το πλοίο «Αγ. Θεοδώρα» προσάραξε ανοιχτά της Ηγουμενίτσας μετά από μηχανική βλάβη - Στη θαλάσσια περιοχή ο καιρός είναι καλός
Τρία νέα λιμάνια για κρουαζιερόπλοια – Διαγωνισμοί για Πάτρα, Καβάλα και Κατάκολο
Στο πακέτο μέτρων για την κρουαζιέρα περιλαμβάνονται και οι διαγωνισμοί παραχώρησης ή υπο-παραχώρησης λιμένων από το ΤΑΙΠΕΔ