Η αβεβαιότητα για τις πραγματικές επιπτώσεις των νέων περιβαλλοντικών κανονισμών στη ναυτιλία και τη λειτουργία του πλοίου ειδικότερα προέκυψε ανάγλυφα στην εκδήλωση που διοργάνωσε η Ναυτιλιακή Λέσχη Χίων (Chios Marine Club), με τη συμμετοχή πάνω από 80 στελεχών ναυτιλιακών εταιρειών.
Ο νέος κανονισμός CII που καθορίζει τον δείκτη έντασης άνθρακα του πλοίου είναι άγνωστο το πώς θα επηρεάσει τις σχέσεις πλοιοκτητών ναυλωτών, τους ναύλους αλλά και την προσφορά πλοίων τονίσθηκε στην εκδήλωση από τον . κ. Γιάννη Κοτζιά , Director Assets/ SnP &projects της Xclusiv Shipbrokers. Όπως ανέφερε «η εφαρμογή του κανονισμού CII (δείκτης έντασης άνθρακα) από την 1η Ιανουαρίου 2023 για τους περισσότερους τύπους πλοίων ολικής χωρητικότητας άνω των 5.000 dwt, θα αλλάξει το τοπίο της παγκόσμιας ναυτιλίας, καθώς τα πλοία θα κατατάσσονται από το Α έως το Ε ετησίως με βάση τις εκπομπές CO2».
Διαβάστε επίσης – Ναυτιλιακή Λέσχη Χίων: Συγκροτήθηκε σε σώμα το ΔΣ
Ο κ. Κοτζιάς σημείωσε ακόμη ότι «από τη μία πλευρά, οι λύσεις υψηλού κόστους για τους πλοιοκτήτες με στόχο να βελτιώσουν όσο είναι δυνατόν την ικανότητα των πλοίων τους και από την άλλη πλευρά η επιλογή πλοίων από τους ναυλωτές με βάση τον δείκτη CII σε συνδυασμό με την πιθανή ευθύνη τους για την κατάρτιση του δείκτη όταν παραδίδουν το πλοίο, αναμένεται να προκαλέσουν αναταραχή στις ναυτιλιακές αγορές, επηρεάζοντας την ισορροπία προσφοράς / ζήτησης πλοίων και τους ναύλους σε άγνωστο προς το παρόν βαθμό».
Διαβάστε επίσης – Αγορές ρεκόρ πλοίων μέσα στην πανδημία
Κατανόηση του νέου τοπίουστη ναυτιλία
Την εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στις 30 Νοεμβρίου, στο Αμφιθέατρο του Ομίλου Αγγελικούση, στην Αθήνα, άνοιξε ο Πρόεδρος της Λέσχης, Καπετάν Αντώνης Πιτσιλός, ο οποίος καλωσόρισε όλους τους συμμετέχοντες. Την συζήτηση συντόνισε ο Νίκος Κακαλής, Ειδικός Γραμματέας του Ναυτιλιακού Ομίλου Χίου και Διευθυντής του Παγκοσμίου Τμήματος Bulk Carriers του Lloyd’s Register, ο οποίος σημείωσε ότι «η υιοθέτηση νέων περιβαλλοντικών στόχων και κανονισμών προσθέτει μια ακόμη διάσταση πολυπλοκότητας στην υπάρχουσα υψηλή αστάθεια της αγοράς, τις γεωπολιτικές καταστάσεις και την ενεργειακή κρίση». Ο Κακαλής είπε ακόμη ότι «η τεχνολογία και τα καύσιμα επί του πλοίου, η ανάπτυξη και κατανομή του στόλου, η βέλτιστη λειτουργία, η παρακολούθηση της απόδοσης, η ψηφιοποίηση, η εκπαίδευση των πληρωμάτων, είναι μόνο ένα μέρος όλων των πτυχών που πρέπει να εξεταστούν από διαφορετική οπτική γωνία. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η συμμετοχή όλων των εμπλεκομένων στη ναυτιλιακή βιομηχανία είναι απαραίτητη για την καλύτερη κατανόηση του νέου τοπίου και τον εντοπισμό πιθανών διαδρόμων για την πλοήγηση».
Ο Θεόδωρος Κουρμπελής, Strategic Key Accounts Director στο Lloyd’s Register δήλωσε ότι «το χρονοδιάγραμμα για την εφαρμογή των νέων περιβαλλοντικών κανονισμών τόσο σε διεθνές όσο και σε περιφερειακό επίπεδο φαίνεται αρκετά σφιχτό από τον επόμενο Ιανουάριο του 2023 έως το 2030, προκειμένου να επιτευχθούν οι στόχοι απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές έως το 2050». Ο κ. Κουρμπελής τόνισε ότι «αν και οι πιθανές οικονομικές πτυχές μπορεί να είναι σημαντικές, δεν υπάρχουν λύσεις και οι ναυτιλιακές εταιρείες θα πρέπει να εξετάσουν προληπτικά ποιο είναι το βέλτιστο μείγμα τεχνολογιών και καυσίμων σύμφωνα με το προφίλ, τους στόλους και τη στρατηγική τους, που πληρούν τους στόχους ασφάλειας και τεχνοοικονομικής σκοπιμότητας».
Ο Βασίλης Σταματόπουλος, Global Business Development Director for Bureau Veritas VeriFuel,, δήλωσε ότι «τα συμβατικά βιοκαύσιμα είναι συμβατά με τις σύγχρονες μηχανές θαλάσσης και μπορούν να χρησιμοποιηθούν με ασφάλεια στα πλοία. ωστόσο, εξακολουθούν να υπάρχουν ερωτήματα σχετικά με την πλήρη βιωσιμότητα της αλυσίδας εφοδιασμού και την διαθεσιμότητα βιοκαυσίμων 2ης και 3ης γενιάς, δεδομένου του ανταγωνισμού με άλλους τομείς».
Τα βιοκαύσιμα είναι μια ευέλικτη λύση που μπορεί να παραχθεί σε διαφορετικές τοποθεσίες μέσω διαφορετικών πηγών. Η βιομάζα για βιοκαύσιμα είναι θεωρητικά διαθέσιμη παντού, περιορίζοντας την ποσότητα μεταφοράς που απαιτείται για τη διανομή. Μπορούν επίσης να αναμιχθούν με ορυκτά καύσιμα για τη μείωση των εκπομπών χωρίς να απαιτείται πλήρης εξάρτηση από τα βιοκαύσιμα. Ο κ. Σταματόπουλος τόνισε ότι «τα βιοκαύσιμα είναι μια άμεσα εφαρμόσιμη λύση με το κλειδί στο χέρι προσφέροντας μια σειρά από πλεονεκτήματα ως μια πιο βιώσιμη πηγή καυσίμου. Τα βιοκαύσιμα απαιτούν ελάχιστες επενδύσεις για να συμμορφωθούν με τους εξελισσόμενους κανονισμούς και να διασφαλίσουν την ασφάλεια των πληρωμάτων και, ως εκ τούτου, αποτελούν ένα από τα καλύτερα σκαλοπάτια για την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές».
Latest News
Τραυλού: Οι Έλληνες εφοπλιστές είναι διαχρονικά κοντά στα Σώματα Ασφαλείας
Η κ. Τραυλού παρέστη σε εκδήλωση κατά την οποία ο Μ. Χρυσοχοΐδη, τίμησε την ΕΕΕ για την δωρεά εξοπλισμού στη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής
Ο ΟΛΠ παρουσίασε καθαρά κέρδη πάνω από 70 εκατ. ευρώ στο εννιάμηνο
Αύξηση διακίνησης έναντι του 2023 καταγράφηκε στους περισσότερες λειτουργικούς τομείς του ΟΛΠ το γ' τρίμηνο
Νέες εκδόσεις από το Ίδρυμα Ευγενίδου για τους σπουδαστές των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού
Το Ίδρυμα Ευγενίδου προχώρησε φέτος στη συγγραφή και έκδοση 5 νέων τίτλων και 6 επικαιροποιημένων για τους σπουδαστές και τις σπουδάστριες των ΑΕΝ.
Μεταφορικό ισοδύναμο: Νέα αποδέσμευση ποσού 14.642.070 ευρώ
Το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την περίοδο 2019-2024, έχει διαθέσει συνολικά το ποσό των 265.132.348 ευρώ στην Δράση «Μεταφορικό Ισοδύναμο»
«Αποκαλυπτήρια» για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Πού αυξήθηκαν, πού μειώθηκαν [πίνακες]
Τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και σε ποιες γραμμές αυξήθηκαν και σε ποιες μειώθηκαν τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο - Τι δείχνουν τα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών
Πλοίο με εκατοντάδες τόνους βιομηχανικών αποβλήτων αγκυροβόλησε στο Δυρράχιο
Πριν το πλοίο αγκυροβολήσει στην Αλβανία είχε προηγηθεί η άρνηση της Ταϊλάνδης να παραλάβει το φορτίο βιομηχανικών αποβλήτων
«Ρουκέτες» Χούθι στο ΑΕΠ και τις τιμές – Οι οικονομικές επιπτώσεις
Οι επιθέσεις των Χούθι, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση «Review of Maritime Transport 2024», προκαλούν απώλειες έως και 0,06% στο παγκόσμιο ΑΕΠ
Αποκολλήθηκε το πλοίο με 500 επιβάτες που προσάραξε ανοιχτά της Ηγουμενίτσας
Το πλοίο ελέγχεται τώρα από δύτη για να διαπιστωθεί η κατάσταση του πλοίου και εάν έχει υποστεί μηχανική βλάβη
Πλοίο με 500 επιβάτες προσάραξε ανοιχτά της Ηγουμενίτσας - Έσπευσαν το λιμενικό και ρυμουλκά
Το πλοίο «Αγ. Θεοδώρα» προσάραξε ανοιχτά της Ηγουμενίτσας μετά από μηχανική βλάβη - Στη θαλάσσια περιοχή ο καιρός είναι καλός
Τρία νέα λιμάνια για κρουαζιερόπλοια – Διαγωνισμοί για Πάτρα, Καβάλα και Κατάκολο
Στο πακέτο μέτρων για την κρουαζιέρα περιλαμβάνονται και οι διαγωνισμοί παραχώρησης ή υπο-παραχώρησης λιμένων από το ΤΑΙΠΕΔ