![Νέο «μανιφέστο» για επιχειρήσεις – «Ξεχάστε τον πελάτη, προηγείται ο εργαζόμενος»](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/12/meeting-g3e3d1b049_1920.jpg)
Σε ριζική επανεξέταση της κλασικής εταιρικής πολιτικής ότι ο «πελάτης πάντα προηγείται» καλεί το μανιφέστο που υπογράφεται από ορισμένους από τους «αρχιτέκτονες» του εργασιακού καθεστώτος σε εταιρείες όπως η Airbnb, η Patagonia και η Shopify.
Καλεί λοιπόν σε υπέρβαση του παλιού επιχειρηματικού ρητού «Πρώτα ο πελάτης», και σε αντικατάστασή του με ένα άλλο: «Πρώτα ο εργαζόμενος»!
Διαβάστε επίσης – Εργασία: Τι έρχεται μετά τη «Μεγάλη Παραίτηση» και τη «Σιωπηρή Παραίτηση»
Τουλάχιστον αυτός είναι ένας από τους στόχους του νέου μανιφέστου που δημοσιεύτηκε και που προσυπογράφεται από 30 ηγέτες στον τομέα της διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού και την startup σχεδιασμού εμπειρίας εργαζομένων Excellent.
Μπορεί η βελτιστοποίηση της εμπειρίας των χρηστών και των πελατών να αποτελούσε παραδοσιακά την κορυφαία προτεραιότητα των περισσότερων επιχειρήσεων που απευθύνονται σε καταναλωτές, ωστόσο η “εμπειρία των εργαζομένων”, γνωστή ως «EX» (σ.σ employee experience), στρέφει την προσοχή προς το εσωτερικό της επιχείρησης, σχεδιάζοντας έναν χώρο εργασίας που «αυξάνει την αποδοτικότητα για την επιχείρηση μέσω της ευημερίας των εργαζομένων», όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στη σχετική ανακοίνωση.
Διαβάστε επίσης – Από τη «Μεγάλη Παραίτηση» στη «Μεγάλη Αβεβαιότητα»
Οι εταιρείες που «πρωτοπορούν»
Πρόκειται για ένα πλαίσιο που υιοθετήθηκε από εταιρείες όπως η Patagonia, η Airbnb και η Shopify, ενώ και άλλες ακολουθούν το παράδειγμά τους, σε μια προσπάθειά τους να προσελκύσουν και να διατηρήσουν εργασιακά ταλέντα στον απόηχο της Μεγάλης Παραίτησης.
Μπορεί στις μέρες μας να είναι λιγότεροι οι Αμερικανοί που εγκαταλείπουν την εργασία τους προς αναζήτηση καλύτερης τύχης, σε σχέση με πριν από έναν χρόνο, οι παραιτήσεις ωστόσο εξακολουθούν να είναι αυξημένες, όπως και οι προσφερόμενες θέσεις εργασίας. Και με την αύξηση των μισθών να είναι ακόμα σταθερή, ειδικά για αυτούς που αλλάζουν ρόλους, οι εργοδότες έχουν παρακινηθεί να επανεξετάσουν την εταιρική κουλτούρα τους, ώστε οι εργαζόμενοι να παραμένουν στις θέσεις εργασίας τους.
«Η εστίαση στην εμπειρία των εργαζομένων έχει κερδίσει πόντους σε μια πιο σφιχτή αγορά εργασίας», δήλωσε στο Bloomberg, η Κάτλιν Ντάφι, διευθύντρια έρευνας στη συμβουλευτική εταιρεία Gartner, προειδοποιώντας τους εργοδότες ότι «αν δεν προσφέρουν εξαιρετικό EX, κινδυνεύουν να χάσουν».
Στον πυρήνα του, το EX έχει να κάνει με τον από κοινού σχεδιασμό λύσεων με τους υπαλλήλους, δήλωσε η Σαμάνθα Γκαντ, ιδρύτρια και συν-διευθύνουσα σύμβουλος της Excellent. Μια σημαντική επιφύλαξη που εμποδίζει τους ηγέτες να κάνουν το αποφασιστικό βήμα είναι ο φόβος ότι οι εργαζόμενοι θα απαιτήσουν παράλογα πράγματα που είναι σαφώς αρνητικά για τις επιχειρήσεις τους, σημείωσε.
«Αλλά αν έχετε έξυπνους ανθρώπους, βλέπουν τις ανάγκες της επιχείρησης. Δεν θέλουν να προτείνουν πράγματα που θα την κάνουν να μην λειτουργεί», πρόσθεσε η Γκαντ. «Δίνουν λύσεις που είναι πιθανώς πολύ κοντά σε αυτό που θέλουν οι ηγέτες».
H εμπειρία της Airbnb
Για τον Mark Levy, ο οποίος πρωτοστάτησε στην εμπειρία των εργαζομένων στην Airbnb και υπέγραψε το μανιφέστο, η αλλαγή νοοτροπίας επηρέασε ολόκληρο τον οργανισμό, όχι μόνο το HR: «Οποιοδήποτε τμήμα της εταιρείας, είτε ήταν πληροφορική, είτε μάρκετινγκ ή χρηματοοικονομικά, είτε ανθρώπινο δυναμικό, μαζί και οι διευθυντές, έπρεπε να καταλάβουν ότι σκοπεύουμε να συμπεριφερόμαστε στους υπαλλήλους μας σαν να είναι πελάτες μας», δήλωσε στο Bloomberg.
Ωστόσο, το «υπάλληλος-πρώτα» είναι ένα προκλητικό μάντρα, ιδιαίτερα σε μεγάλους κλάδους όπως το λιανικό εμπόριο και ήδη έχει προκαλέσει έντονη συζήτηση μεταξύ της ομάδας που συνέταξε το μανιφέστο, όπως είπε η Γκαντ.
Το συναίσθημα τελικά διατηρήθηκε. Όπως λέει η έρευνα, εάν οι εργαζόμενοι είναι πιο χαρούμενοι και υποστηρίζονται καλύτερα, η εμπειρία των πελατών αναπόφευκτα θα βελτιωθεί επίσης. Και όπως τόνισε η Γκαντ, ο κύκλος εργασιών είναι ακριβός: το κόστος της απώλειας ενός αγενούς πελάτη είναι συχνά μικρότερο από αυτό της αντικατάστασης ενός υπαλλήλου που παραιτείται…
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![KPMG: Η αβεβαιότητα σε Εξαγορές και Συγχωνεύσεις δεν επιβραδύνει το due diligence στο ESG](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/12/businessdaily-deals-symfwnies-ependyseis-sygxwneyseis-600x336-1.jpg)
Η αβεβαιότητα σε M&A δεν επιβραδύνει το due diligence στο ESG - Ανάλυση KPMG
Περισσότεροι από τους μισούς dealmakers αναμένουν ότι τα επόμενα δύο χρόνια το due diligence στο ESG θα εντάσσεται στις περισσότερες συναλλαγές
![Δημιουργική AI: Πόσο έτοιμες είναι οι ελληνικές επιχειρήσεις για να την υποδεχθούν](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/George-Tsopelas_Chairman-–-McKinsey-Company-Greece-and-Cyprus-600x344.jpg)
Πόσο έτοιμες είναι οι ελληνικές επιχειρήσεις να υποδεχθούν την AI
Ελλείψεις αλλά και δυνατότητες για την Ελλάδα αποκαλύπτει έρευνα της QuantumBlack, AI by McKinsey για τη διείσδυση της τεχνητής νοημοσύνης στις επιχειρήσεις
![Εργαζόμενοι: Περισσότεροι από 7 στους 10 νιώθουν ότι δεν αναγνωρίζεται η συνεισφορά τους](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ergasia-ergazomenos-600x300.jpg)
Περισσότεροι από 7 στους 10 εργαζόμενους νιώθουν ότι δεν αναγνωρίζεται η συνεισφορά τους
Ποιες είναι οι 10 μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι - Τι δείχνει έρευνα της Reborrn
![Τεχνητή Νοημοσύνη: Πόσοι εργοδότες στην Ελλάδα την υιοθετούν](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/03/artificial-intelligence-e1709568324747-600x400.jpg)
Πόσοι εργοδότες στην Ελλάδα υιοθετούν την ΑΙ - Ποιοι είναι οι πιο δραστήριοι κλάδοι
Οι προοπτικές και οι προκλήσεις από την υιοθέτηση της τεχνητής νοημοσύνης στον εργασιακό χώρο αποτυπώνονται σε έρευνα της ManpowerGroup
![4ημερη εργασία: Σε πειραματική εφαρμογή προχωρεί η Admine](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/IMG_3228-1-600x364.jpg)
Πειραματική 4ημερη εργασία εφαρμόζει η Admine
Πώς σχολιάζει ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας
![Αγορά εργασίας: Ποιος κλάδος ζητά… επειγόντως εργαζόμενους – Tα εμπόδια και ο ρόλος της AI](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/04/work-5382501_1280-600x361.jpg)
Ποιος κλάδος ζητά... επειγόντως εργαζόμενους - Tα εμπόδια και ο ρόλος της AI
Πρόθυμες για αυξήσεις αποδοχών δηλώνουν οι ελληνικές επιχειρήσεις - Τι αποκαύπτει έρευνα της Randstad για τις προοπτικές στην αγορά εργασίας
![Τεχνητή νοημοσύνη: Οι εργαζόμενοι «αγκαλιάζουν» την αναβάθμιση των δεξιοτήτων τους](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/04/ot_ai2-600x352.png)
Οι εργαζόμενοι είναι έτοιμοι για τις αλλαγές που φέρνει η τεχνητή νοημοσύνη - Οι ηγέτες;
Ενώ βρισκόμαστε στο τρίτο έτος της «μεγάλης παραίτησης» έρευνα της PwC δείχνει τις αλλαγές στάσης εργαζομένων και ηγετών απέναντι στην τεχνητή νοημοσύνη
![IWG: Η υβριδική εργασία βελτιώνει την ευεξία των εργαζομένων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/tilergasia-768x330-768x330-1-600x258.jpeg)
Η υβριδική εργασία βελτιώνει την ευεξία των εργαζομένων - Η έρευνα της IWG
Τέσσερις στους πέντε (80%) λένε ότι η ζωή τους έχει βελτιωθεί
![Εργασία: Τέσσερις στις δέκα εταιρείες δημοσιεύουν ψεύτικες αγγελίες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/job-2860035_1280-600x400.jpg)
Γιατί 4 στις 10 εταιρείες δημοσιεύουν ψεύτικες αγγελίες για εργασία
Οι διευθυντές προσλήψεων δημοσιεύουν αγγελίες για εργασία ακόμα κι αν δεν υπάρχουν κενές θέσεις