Μειωμένος καταγράφεται για πρώτη φορά από τις αρχές Οκτωβρίου ο αντίκτυπος των lockdowns στην κινεζική οικονομία, σύμφωνα με την ιαπωνική επενδυτική τράπεζα Nomura.
Ωστόσο, οι αναλυτές προειδοποίησαν ότι ο δρόμος μπροστά θα είναι δύσκολος, καθώς η Κίνα δεν φαίνεται να είναι έτοιμη για πιθανή έξαρση των μολύνσεων.
Από χθες, ο αρνητικός αντίκτυπος από την Covid στην οικονομία της Κίνας μειώθηκε στο 19,3% του συνολικού ΑΕΠ της χώρας – από 25,1% πριν από μια εβδομάδα, ανέφερε σε έκθεσή του ο επικεφαλής οικονομολόγος της Nomura για την Κίνα, Ting Lu.
Διαβάστε επίσης: Η κινεζική εξέγερση ως απειλή για την παγκόσμια οικονομία
Όπως τονίζεται, το 25,1% που καταγράφηκε την περασμένη εβδομάδα ήταν υψηλότερο από αυτό που παρατηρήθηκε κατά τη διάρκεια του δίμηνου lockdown στη Σαγκάη την άνοιξη.
Τέλος στην πολιτική «Zero Covid»;
Τις τελευταίες μέρες, διακρίνονται σημάδια χαλάρωσης από την πολιτική «Zero Covid» στην Κίνα, στον απόηχο των άνευ προηγουμένου διαδηλώσεων από εξαγριωμένους πολίτες της χώρας. Ορισμένες τοπικές κυβερνήσεις σταμάτησαν να ζητούν υποχρεωτικά τεστ, επιτρέποντας στους ανθρώπους σε πόλεις όπως το Πεκίνο και η Ζενγκζού να χρησιμοποιούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς χωρίς να χρειάζεται να αποδεικνύουν αρνητικό αποτέλεσμα.
«Η Κίνα δεν φαίνεται να είναι καλά προετοιμασμένη για ένα τεράστιο κύμα λοιμώξεων Covid και ίσως χρειαστεί να πληρώσει για την αναβλητικότητά της να υιοθετήσει μια προσέγγιση “ζωής με τον Covid”», ανέφερε η έκθεση της Nomura.
Εάν βγουν θετικοί στην Covid-19, οι κάτοικοι του Πεκίνου τίθενται όλο και περισσότερο σε καραντίνα στο σπίτι, αντί να αναγκάζοναι να το κάνουν σε μια κεντρική εγκατάσταση. Επιπλέον, από σήμερα το πρωί, η κινεζική πρωτεύουσα ανακοίνωσε ότι η επίδειξη αρνητικού τεστ εντός δύο ή τριών ημερών δεν απαιτείται πλέον για την είσοδο σε δημόσιους χώρους, όπως εμπορικά κέντρα.
Αύξηση μολύνσεων
Η Κίνα έχει δείξει σημάδια ότι η σταδιακή χαλάρωση των αυστηρών της ελέγχων Covid θα μπορούσε να είναι καθ’ οδόν. Ωστόσο, η χώρα ανέφερε αύξηση των μολύνσεων σε επίπεδα ρεκόρ τις τελευταίες εβδομάδες.
«Ο τερματισμός της πολιτικής “Zero Covid” είναι κάτι το ενθαρρυντικό και για τις αγορές, αλλά προειδοποιούμε ότι ο δρόμος προς το άνοιγμα μπορεί να είναι επίπονος και ανώμαλος», επεσήμαναν οι αναλυτές.
Latest News
Γιατί η Tesla ανακαλεί το Cybertruck... πάλι
Είναι η πολλοστή φορά που το Cybertruck ανακαλείται και αυτή τη φορά το ζήτημα είναι σοβαρό
Η Boeing θα πληρώσει στην Spirit AeroSystems έως και 350 εκατ. δολάρια προκαταβολικά
Η προκαταβολή από την Boeing θα βοηθήσει την Spirit AeroSystems να αντιμετωπίσει προβλήματα ρευστότητας
«Σβήνει» το σχέδιο για τον αμερικανικό οίκο πολυτέλειας - Άδοξο τέλος στο deal Tapestry-Capri
Η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου των ΗΠΑ τερματίζει τα σχέδια για τη δημιουργία ενός οίκου πολυτελείας made in USA, με έξι ισχυρά brands
Ο γαλλικός κολοσσός που παίρνει... διαζύγιο από την ιστορία του
Ο γαλλικό γίγαντας δομικών υλικών Saint-Gobain σκέφτεται να πουλήσει τα συμφέροντά του στην βιομηχανία υαλοπινάκων αυτοκινήτων
Σε σταυροδρόμι η Κίνα - Γιατί είναι δύσκολη η μετάβαση της οικονομίας
Εάν η Κίνα προχωρήσει προσεκτικά, κινδυνεύει να καταπνίξει τη στροφή της σε μια οικονομία που βασίζεται στην κατανάλωση
Πώς Nike και Adidas έχασαν την κυριαρχία τους
Πολλοί νέοι παίκτες μπαίνουν στα αθλητικά είδη με τις Nike και Adidas να κάνουν μια σειρά από λάθη που τους κόστισαν
Τον θέλει ο Ίλον Μασκ για υπουργό Οικονομικών των ΗΠΑ - Ποιος είναι ο Χάουαρντ Λούτνικ, CEO της Cantor Fitzgerald
Η ιστορία πίσω από τον CEO της Cantor Fitzgerald, Χάουαρντ Λούτνικ, που προκρίνει ο Ίλον Μασκ για υπουργό Οικονομικών των ΗΠΑ
Lenovo: Kαθαρά κέρδη αυξημένα κατά 48% στα 404 εκατομμύρια δολάρια
Η Lenovo ανακοίνωσε τα αποτελέσματα του β' τριμήνου για το οικονομικό έτος 2024/25, με σημαντική αύξηση των καθαρών εσόδω
Τελευταία συνάντηση Μπάιντεν-Σι Τζινπίνγκ στο Περού - Η πρόκληση των δασμών και της Ταϊβάν
Ο Τζο Μπάιντεν και ο Σι θα συζητήσουν στο περιθώριο του φόρουμ Οικονομικής Συνεργασίας Ασίας-Ειρηνικού στη Λίμα του Περού
Σοκ και δέος από τις διαφημίσεις στην κατανάλωση - Ο ρόλος της πρόκλησης και της... αηδίας
Μπορεί να μείνει ανεπηρέαστη η κατανάλωση από τη στρατηγική των εταιρειών που χρησιμοποιούν σοκαριστικές ή αηδιαστικές εικόνες στην διαφήμιση;