
«Στην Αλεξανδρούπολη θα δείτε μπουλντόζες. Το έργο της σιδηροδρομικής σύνδεσης με τα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας, που συζητείται από το 2018, πλέον μπαίνει στα σκαριά». Αυτό τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, μιλώντας στα Parapolitika για την ένταξη του Λιμανιού της Αλεξανδρούπολης στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών.
Ο κ. Καραμανλής επανέλαβε ότι η Ελλάδα πρέπει επιτέλους να εκμεταλλευτεί τη γεωγραφική της θέση, υπενθυμίζοντας ότι μέχρι πριν από τρία χρόνια δεν είχαν γίνει τα βασικά, δηλαδή δεν υπήρχε καν σχέδιο σύνδεσης των τριών λιμανιών του Βορρά (Θεσσαλονίκη, Καβάλα, Αλεξανδρούπολη) με το οδικό δίκτυο.
Διαβάστε επίσης: Καραμανλής: Δημοπρατούμε τρία ακόμη μεγάλα έργα στην Αττική μέσα στο 2022
Υπενθύμισε ότι η Αλεξανδρούπολη έχει μία εθνική διάσταση με όλα τα έργα και τις συμφωνίες που έχει πετύχει ο πρωθυπουργός, αναφερόμενος στο FSRU και στα σημαντικά έργα υγροποιημένου φυσικού αερίου.
«Καταλαβαίνετε ότι η Αλεξανδρούπολη μπορεί να παίξει το ρόλο ενός ενεργειακού κόμβου», σημείωσε και πρόσθεσε: «Η Αλεξανδρούπολη, αν και λιμάνι με περιορισμένη επιβατική κίνηση που δεν πληρούσε τα τυπικά κριτήρια κι άρα δεν μπορούσε να ενταχθεί στα διευρωπαϊκά δίκτυα, τελικά εντάσσεται. Τι σημαίνει αυτό; Πρακτικά σημαίνει ότι πλέον μπορεί η Αλεξανδρούπολη να είναι ένα λιμάνι επιλέξιμο για να μπορούμε να αντλήσουμε ευρωπαϊκούς πόρους για να αναβαθμίσουμε το λιμάνι. Και αυτή η ένταξη, που είναι πολύ σημαντική, πιστοποιεί και δικαιώνει την απόφαση της κυβέρνησης και του πρωθυπουργού να μην προχωρήσει με την παραχώρηση του λιμανιού, αλλά να αναλάβει το κράτος σε αυτή τη φάση να κάνει τα απαραίτητα έργα και μετά να κρίνει εάν πρέπει αυτό το λιμάνι να παραχωρηθεί ή όχι».
Ο κ. Καραμανλής, επεσήμανε δε, ότι η Αλεξανδρούπολη μπορεί μελλοντικά να αποτελέσει εναλλακτική δίοδο για τα Στενά του Βοσπόρου, για τη μεταφορά του 10% των εμπορικών προϊόντων που σήμερα μεταφέρονται από τα Στενά, αλλά και για τη μεταφορά αμυντικού εξοπλισμού του ΝΑΤΟ και των ΗΠΑ, υπογραμμίζοντας τη στρατηγική σημασία που έχει αυτό για τη χώρα μας.
Σημείωσε ότι ακόμη και χώρες, τις οποίες παραδοσιακά επηρεάζει η Τουρκία, όπως η Βουλγαρία, αντιλαμβάνονται πόσο σημαντικό είναι να ενωθεί σιδηροδρομικά το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης με τα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας. «Και αυτό το σχέδιο, που συζητείται από το 2018, πλέον μπαίνει σε τροχιά υλοποίησης και οι δύο χώρες θα κάνουν όλα τα απαραίτητα έργα ώστε να μπορέσουμε να συνδέσουμε σιδηροδρομικά τα λιμάνια του Αιγαίου, της Μεσογείου, της Θεσσαλονίκης, της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης με τα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας».
Μειώνονται τα διόδια στην Αττική Οδό
Όσον αφορά την Αττική Οδό, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών σχολίασε ότι: «Είμαστε από τις ελάχιστες κυβερνήσεις και πολιτικά κόμματα που δεν κρυφτήκαμε πίσω από το δάχτυλό μας. Ούτε υποστηρίξαμε με θράσος, όπως έκαναν άλλοι στο παρελθόν την τακτική του “δεν πληρώνω” και μετά έβαζαν διόδια, ούτε είπαμε ποτέ ότι πρέπει ο χρήστης να μην πληρώνει αυτό το τμήμα το οποίο του αναλογεί».
Τόνισε άλλωστε ότι: «Αυτό το οποίο λέμε είναι ότι η καταβολή των διοδίων πρέπει να γίνεται με ένα τρόπο ορθολογικό και δίκαιο. Τι κάναμε λοιπόν; Η Αττική Οδός είναι ένας δρόμος που έχει ξεκινήσει η παραχώρηση του, δηλαδή η εκμετάλλευση από τον ιδιώτη. Το 1996. Επομένως είπαμε ότι με αυτή τη νέα σύμβαση, που θα ξεκινήσει από το 2024, αντί για διόδια 2,80 θα έχουμε 2,50».
Ο κ. Καραμανλής εξήγησε ότι η απόφαση αυτή ελήφθη: «Πρώτον διότι η Αττική Οδός είναι ένας περιφερειακός δρόμος και δεν έχει αναλογικότητα χιλιομετρική, δηλαδή είτε τη χρησιμοποιήσεις για ένα χιλιόμετρο είτε και για τα 70 χιλιόμετρα, θα πληρώσεις ένα τίμημα. Και δεύτερον για τον απλούστατο λόγο, διότι καταλαβαίνουμε ότι σε μία δύσκολη συγκυρία μπορούμε να κάνουμε λελογισμένες μειώσεις. Κάναμε κάτι που είναι καλά μελετημένο. Με αυτόν τον τρόπο μπορούμε να έχουμε και έναν επιτυχημένο διαγωνισμό».
Όσον αφορά στο πρόσφατο κλείσιμο της Εθνικής Οδού Αθηνών-Κορίνθου από πτώση βράχων στο οδόστρωμα στην περιοχή της Κακιάς Σκάλας, ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε ότι είναι αυτή η Κυβέρνηση που έχει νομοθετήσει ώστε σε αυτές τις περιπτώσεις να γίνεται γρήγορα η διερεύνηση και πρόσθεσε: «Επομένως, κοντός ψαλμός αλληλούια, για να δούμε ποιος έχει την ευθύνη. Και θέλω να πω και κάτι άλλο: Έτσι και υπάρχουν ευθύνες του παραχωρησιούχου, ο πέλεκυς θα είναι βαρύς».
«Όπου και να πάτε στην Ελλάδα θα δείτε εργοτάξια»
Κάνοντας απολογισμό του κυβερνητικού έργου, ο υπουργός ανέφερε ότι μέσα σε τρία χρόνια έχουν δημοπρατηθεί πάνω από 10 δισ. ευρώ έργα και έχουν συμβασιοποιηθεί περίπου πέντε δισ. ευρώ. «Πρόκειται για ένα στατιστικό που δεν είναι κενό περιεχομένου, γιατί όπου και να πάτε στην Ελλάδα θα δείτε εργοτάξια. Πολλά έργα που συζητάμε χρόνια γίνονται, είτε είναι οδικά, είτε έργα διαχείρισης υδάτινων πόρων, είτε έργα που έχουν σχέση με το σιδηρόδρομο. Τα έργα δεν είναι αθηνοκεντρικά. Δίνουμε μεγάλη διάσταση στην περιφέρεια γιατί θεωρούμε ότι με τα έργα αυτά μπορούμε να βγάλουμε ολόκληρες περιοχές από την απομόνωση», τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε επίσης στο γεγονός ότι η Ελλάδα κλείνει το 2022 με ρυθμό ανάπτυξης διπλάσιο του μέσου όρου της Ευρωζώνης, καθώς και στα εξαιρετικά νέα από το Eurogroup, επισημαίνοντας ότι: «Είχαμε να ακούσουμε πολλά χρόνια το Eurogroup να συγχαίρει την Ελληνική Κυβέρνηση».


Latest News

Σε… ράγες οι υποδομές και μεταφορές – Το στοίχημα με Δήμα και Κυρανάκη
Το στοίχημα των μεταρρυθμίσεων στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με τον νέο υπουργό Χρίστο Δήμα και αναπληρωτή Κωνσταντίνο Κυρανάκη

ΑΒΑΞ: Στην τελική ευθεία το α’ τμήμα της Πατρών – Πύργου
Το α’ τμήμα της Πύργου - Πατρών της Ολυμπίας Οδού υλοποιείται από τον Όμιλο ΑΒΑΞ, τηρώντας τα αυστηρότερα πρότυπα ασφάλειας και λειτουργικότητας,

Δρομολογούνται 25 έργα κατά της λειψυδρίας - Οι 19 δήμοι που επιλέχθηκαν [λίστα]
Ο πρώτος κύκλος της πρωτοβουλίας για τη λειψυδρία αφορά σε τουλάχιστον 25 έργα που θα πραγματοποιηθούν σε 19 δήμους

Edison για AVAX: Ανεβάζει στα 4 ευρώ την τιμή στόχο με περιθώριο ανόδου 88%
Η αναβάθμιση της AVAX έρχεται σε συνέχεια αναπροσαρμογής προς τα πάνω της πρόβλεψης για επίτευξη τα επόμενα χρόνια αυξημένου περιθωρίου EBITDA από την κατασκευή που εξασφαλίζει το υφιστάμενο ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων της εταιρίας

Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ οριστικός ανάδοχος στο τμήμα Χανιά - Ηράκλειο του ΒΟΑΚ
Το κατασκευαστικό κόστος του αυτοκινητοδρόμου 157 χλμ. υπολογίζεται σε 1,8 δισ. ευρώ

«Πράσινο» σε τρεις επενδύσεις ύψους 1,2 δισ. - Πού θα πραγματοποιηθούν
Οι τρεις στρατηγικές επενδύσεις θα υλοποιηθούν με γρήγορες διαδικασίες - Αφορούν την τουριστική ανάπτυξη

Χατζηδάκης: ΟΣΕ όπως ΔΕΗ και ΕΦΚΑ - Τι αναφέρουν πηγές του ΥΠΟΙΚ στον ΟΤ
Ο κ. Χατζηδάκης τόνισε ότι: «...ο κρατικός ΟΣΕ χρειάζεται να αναβαθμιστεί, να εκσυγχρονιστεί, να γίνει ένας ευρωπαϊκός οργανισμός» - Η εικόνα για το σχέδιο δράσης και την 717

Τελική ευθεία για τον ΒΟΑΚ – Κατακυρώνεται στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ η παραχώρηση Χανιά - Ηράκλειο
Για το μεγάλο τμήμα του οδικού άξονα ΒΟΑΚ, «Χανιά – Ηράκλειο» αναμένεται η απόφαση οριστικού αναδόχου

Το «χάος» στον ελληνικό σιδηρόδρομο - Πού ρίχνει ευθύνες το πόρισμα για τα Τέμπη
Στο πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ για τα Τέμπη υπογραμμίζονται οι παραλείψεις ΟΣΕ, Hellenic Train, ΡΑΣ και κυβερνήσεων - Ανεκπαίδευτο προσωπικό, απουσία τηλεδιοίκησης και ανεξέλεγκτες ταχύτητες από τα τρένα

Οι 17 συστάσεις για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων - Το πόρισμα για τα Τέμπη
«Έγιναν όλα λάθος» - Οι συστάσεις της Επιτροπής για ΟΣΕ, Hellenic Train, ΡΑΕ και ERA