«Στην Αλεξανδρούπολη θα δείτε μπουλντόζες. Το έργο της σιδηροδρομικής σύνδεσης με τα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας, που συζητείται από το 2018, πλέον μπαίνει στα σκαριά». Αυτό τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, μιλώντας στα Parapolitika για την ένταξη του Λιμανιού της Αλεξανδρούπολης στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών.
Ο κ. Καραμανλής επανέλαβε ότι η Ελλάδα πρέπει επιτέλους να εκμεταλλευτεί τη γεωγραφική της θέση, υπενθυμίζοντας ότι μέχρι πριν από τρία χρόνια δεν είχαν γίνει τα βασικά, δηλαδή δεν υπήρχε καν σχέδιο σύνδεσης των τριών λιμανιών του Βορρά (Θεσσαλονίκη, Καβάλα, Αλεξανδρούπολη) με το οδικό δίκτυο.
Διαβάστε επίσης: Καραμανλής: Δημοπρατούμε τρία ακόμη μεγάλα έργα στην Αττική μέσα στο 2022
Υπενθύμισε ότι η Αλεξανδρούπολη έχει μία εθνική διάσταση με όλα τα έργα και τις συμφωνίες που έχει πετύχει ο πρωθυπουργός, αναφερόμενος στο FSRU και στα σημαντικά έργα υγροποιημένου φυσικού αερίου.
«Καταλαβαίνετε ότι η Αλεξανδρούπολη μπορεί να παίξει το ρόλο ενός ενεργειακού κόμβου», σημείωσε και πρόσθεσε: «Η Αλεξανδρούπολη, αν και λιμάνι με περιορισμένη επιβατική κίνηση που δεν πληρούσε τα τυπικά κριτήρια κι άρα δεν μπορούσε να ενταχθεί στα διευρωπαϊκά δίκτυα, τελικά εντάσσεται. Τι σημαίνει αυτό; Πρακτικά σημαίνει ότι πλέον μπορεί η Αλεξανδρούπολη να είναι ένα λιμάνι επιλέξιμο για να μπορούμε να αντλήσουμε ευρωπαϊκούς πόρους για να αναβαθμίσουμε το λιμάνι. Και αυτή η ένταξη, που είναι πολύ σημαντική, πιστοποιεί και δικαιώνει την απόφαση της κυβέρνησης και του πρωθυπουργού να μην προχωρήσει με την παραχώρηση του λιμανιού, αλλά να αναλάβει το κράτος σε αυτή τη φάση να κάνει τα απαραίτητα έργα και μετά να κρίνει εάν πρέπει αυτό το λιμάνι να παραχωρηθεί ή όχι».
Ο κ. Καραμανλής, επεσήμανε δε, ότι η Αλεξανδρούπολη μπορεί μελλοντικά να αποτελέσει εναλλακτική δίοδο για τα Στενά του Βοσπόρου, για τη μεταφορά του 10% των εμπορικών προϊόντων που σήμερα μεταφέρονται από τα Στενά, αλλά και για τη μεταφορά αμυντικού εξοπλισμού του ΝΑΤΟ και των ΗΠΑ, υπογραμμίζοντας τη στρατηγική σημασία που έχει αυτό για τη χώρα μας.
Σημείωσε ότι ακόμη και χώρες, τις οποίες παραδοσιακά επηρεάζει η Τουρκία, όπως η Βουλγαρία, αντιλαμβάνονται πόσο σημαντικό είναι να ενωθεί σιδηροδρομικά το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης με τα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας. «Και αυτό το σχέδιο, που συζητείται από το 2018, πλέον μπαίνει σε τροχιά υλοποίησης και οι δύο χώρες θα κάνουν όλα τα απαραίτητα έργα ώστε να μπορέσουμε να συνδέσουμε σιδηροδρομικά τα λιμάνια του Αιγαίου, της Μεσογείου, της Θεσσαλονίκης, της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης με τα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας».
Μειώνονται τα διόδια στην Αττική Οδό
Όσον αφορά την Αττική Οδό, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών σχολίασε ότι: «Είμαστε από τις ελάχιστες κυβερνήσεις και πολιτικά κόμματα που δεν κρυφτήκαμε πίσω από το δάχτυλό μας. Ούτε υποστηρίξαμε με θράσος, όπως έκαναν άλλοι στο παρελθόν την τακτική του “δεν πληρώνω” και μετά έβαζαν διόδια, ούτε είπαμε ποτέ ότι πρέπει ο χρήστης να μην πληρώνει αυτό το τμήμα το οποίο του αναλογεί».
Τόνισε άλλωστε ότι: «Αυτό το οποίο λέμε είναι ότι η καταβολή των διοδίων πρέπει να γίνεται με ένα τρόπο ορθολογικό και δίκαιο. Τι κάναμε λοιπόν; Η Αττική Οδός είναι ένας δρόμος που έχει ξεκινήσει η παραχώρηση του, δηλαδή η εκμετάλλευση από τον ιδιώτη. Το 1996. Επομένως είπαμε ότι με αυτή τη νέα σύμβαση, που θα ξεκινήσει από το 2024, αντί για διόδια 2,80 θα έχουμε 2,50».
Ο κ. Καραμανλής εξήγησε ότι η απόφαση αυτή ελήφθη: «Πρώτον διότι η Αττική Οδός είναι ένας περιφερειακός δρόμος και δεν έχει αναλογικότητα χιλιομετρική, δηλαδή είτε τη χρησιμοποιήσεις για ένα χιλιόμετρο είτε και για τα 70 χιλιόμετρα, θα πληρώσεις ένα τίμημα. Και δεύτερον για τον απλούστατο λόγο, διότι καταλαβαίνουμε ότι σε μία δύσκολη συγκυρία μπορούμε να κάνουμε λελογισμένες μειώσεις. Κάναμε κάτι που είναι καλά μελετημένο. Με αυτόν τον τρόπο μπορούμε να έχουμε και έναν επιτυχημένο διαγωνισμό».
Όσον αφορά στο πρόσφατο κλείσιμο της Εθνικής Οδού Αθηνών-Κορίνθου από πτώση βράχων στο οδόστρωμα στην περιοχή της Κακιάς Σκάλας, ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε ότι είναι αυτή η Κυβέρνηση που έχει νομοθετήσει ώστε σε αυτές τις περιπτώσεις να γίνεται γρήγορα η διερεύνηση και πρόσθεσε: «Επομένως, κοντός ψαλμός αλληλούια, για να δούμε ποιος έχει την ευθύνη. Και θέλω να πω και κάτι άλλο: Έτσι και υπάρχουν ευθύνες του παραχωρησιούχου, ο πέλεκυς θα είναι βαρύς».
«Όπου και να πάτε στην Ελλάδα θα δείτε εργοτάξια»
Κάνοντας απολογισμό του κυβερνητικού έργου, ο υπουργός ανέφερε ότι μέσα σε τρία χρόνια έχουν δημοπρατηθεί πάνω από 10 δισ. ευρώ έργα και έχουν συμβασιοποιηθεί περίπου πέντε δισ. ευρώ. «Πρόκειται για ένα στατιστικό που δεν είναι κενό περιεχομένου, γιατί όπου και να πάτε στην Ελλάδα θα δείτε εργοτάξια. Πολλά έργα που συζητάμε χρόνια γίνονται, είτε είναι οδικά, είτε έργα διαχείρισης υδάτινων πόρων, είτε έργα που έχουν σχέση με το σιδηρόδρομο. Τα έργα δεν είναι αθηνοκεντρικά. Δίνουμε μεγάλη διάσταση στην περιφέρεια γιατί θεωρούμε ότι με τα έργα αυτά μπορούμε να βγάλουμε ολόκληρες περιοχές από την απομόνωση», τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε επίσης στο γεγονός ότι η Ελλάδα κλείνει το 2022 με ρυθμό ανάπτυξης διπλάσιο του μέσου όρου της Ευρωζώνης, καθώς και στα εξαιρετικά νέα από το Eurogroup, επισημαίνοντας ότι: «Είχαμε να ακούσουμε πολλά χρόνια το Eurogroup να συγχαίρει την Ελληνική Κυβέρνηση».
Latest News
Ελληνικό: Οι 10+1 πρωτιές του έργου σε εθνικό και διεθνές επίπεδο
Οι εργασίες στο Ελληνικό, όπως επισήμανε πρόσφατα ο CEO της εταιρείας Οδυσσέας Αθανασίου, προχωρούν όπως είχαν προγραμματιστεί
«Πώς θα λύσουμε το πρόβλημα της υπερχείλισης στην Ποσειδώνος» - Τι αποκάλυψε ο Σκυλακάκης
Το πρόβλημα είναι τουλάχιστον 20ετίας, που χρήζει ιδιαίτερης προσοχής - Δύο έργα ανακοίνωσε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας
ΟΑΚΑ: Με ανοιχτά τα γήπεδα η επισκευή των στεγάστρων – Ο διαγωνισμός των 78 εκατ.
Προκηρύχθηκε από το ΤΑΙΠΕΔ ο διαγωνισμός ύψους 78 εκατ. ευρώ για την επισκευή των στεγάστρων στο ΟΑΚΑ - Οι εργασίες που θα εκτελεστούν
Επαναλειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο
Η σιδηροδρομική γραμμή επαναλειτουργεί κατόπιν εξασφάλισης της κυκλοφορίας από τον Διαχειριστή Υποδομής Ο.Σ.Ε.
Τέσσερις μνηστήρες για το πρώην στρατόπεδο Γκόνου στη Θεσσαλονίκη
Ο προτιμητέος επενδυτής θα αναλάβει για τουλάχιστον 30 έτη τη χρηματοδότηση, τον σχεδιασμό, την αδειοδότηση, ανάπτυξη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση
Υπογράφτηκε η σύμβαση για την αποκατάσταση του λιμένος Βόλου
Το έργο είναι συμβατικής αξίας 9,5 εκατ. ευρώ, όπως ανακοίνωσε το ΤΑΙΠΕΔ
Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει το υδατοδρόμιο Ναυπλίου
Το ΚΑΣ έδωσε πράσινο φως - Η «σκυτάλη» περνάει στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Πελοποννήσου για το υδατοδρόμιο στο Ναύπλιο
AVAX: Έπεσαν οι υπογραφές για τον οδικό άξονα Ιωάννινα – Κακαβιά – Το μήνυμα Μιτζάλη
Ο CEO της AVAX Κ. Μιτζάλης, παρουσία Μητσοτάκη, υπέγραψε με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών τη σύμβαση για την εκτέλεση του έργου 310 εκατ. ευρώ
Νέα «κίτρινη κάρτα» από την Κομισιόν για τους σιδηρόδρομους - Δίμηνη προθεσμία στην Αθήνα
Η Επιτροπή καλεί την Ελλάδα να συμμορφωθεί με τη νομοθεσία της ΕΕ για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων
Μετρό Θεσσαλονίκης: Με ολοκληρωμένο σχέδιο η απομάκρυνση των επιβατών
Με βάση το πρωτόκολλο η απομάκρυνση των επιβατών στο μετρό Θεσσαλονίκης – Η ανακοίνωση της THEMA