Ο επαναπατρισμός των γλυπτών του Παρθενώνα που βρίσκονται στο Βρετανικό Μουσείο απασχολεί αρκετά Μέσα Ενημέρωσης στη Γαλλία, τα οποία επισημαίνουν τις δηλώσεις του εκπροσώπου του Βρετανού πρωθυπουργού ότι δεν είναι στις προθέσεις του Λονδίνου η αλλαγή του σχετικού νόμου που θα επιτρέψει μια τέτοια εξέλιξη.
Η άρνηση της βρετανικής κυβέρνησης ν’ αλλάξει το νόμο
«Η Ελλάδα και το Βρετανικό Μουσείο συζητούν τον επαναπατρισμό των γλυπτών του Παρθενώνα» τιτλοφορείται ρεπορτάζ της εφημερίδας Libération όπου αναφέρεται ότι για μια πιθανή επιστροφή θα ήταν απαραίτητη μια αλλαγή του βρετανικού νόμου, ωστόσο το Λονδίνο δηλώνει ότι αυτό δεν είναι στην ημερήσια διάταξη. Το ρεπορτάζ της εφημερίδας σημείωνει ότι ο εκπρόσωπος του Βρετανού πρωθυπουργού θέλησε χθες να επαναλάβει τη θέση της κυβέρνησης:
Διαβάστε επίσης: Γλυπτά Παρθενώνα: Το 54% των Βρετανών υπέρ της επιστροφής τους στην Ελλάδα
«Οι διαχειριστές του Βρετανικού Μουσείου είναι ελεύθεροι να μιλήσουν με όποιον θέλουν, αλλά δεν σκοπεύουμε να αλλάξουμε τον νόμο». Σημειώνει ωστόσο ότι το Βρετανικό Μουσείο δήλωσε το Σάββατο ότι επιθυμεί μια «νέα συνεργασία» με την Ελλάδα για τον Παρθενώνα.
Επίσης, δημοσίευμα στην ιστοσελίδα της αλσατικής εφημερίδας Dernières Nouvelles d’Alsace με τίτλο «Θα επιστραφούν επιτέλους στην Αθήνα οι ζωφόροι του Παρθενώνα;» αναφέρει ότι ο Έλληνας πρωθυπουργός εμφανίστηκε αισιόδοξος για μια λύση που θα οδηγήσει στην επανένωση των γλυπτών στην Αθήνα.
Τέσσερα ερωτήματα για τις εντάσεις Ελλάδας – Βρετανίας
Στο ίδιο θέμα αναφέρεται δημοσίευμα της εφημερίδας Les Echos με τίτλο «Παρθενώνας: Τέσσερις ερωτήσεις γύρω από τις εντάσεις μεταξύ Ελλάδας και Ηνωμένου Βασιλείου». Στο ρεπορτάζ επισημαίνεται ότι ο Βρετανός πρωθυπουργός προειδοποίησε το Βρετανικό Μουσείο ότι δεν μπορεί να «αφαιρέσει αντικείμενα από τις συλλογές του», ενώ ελληνική εφημερίδα υποστηρίζει ότι ο πολιτιστικός οργανισμός βρίσκεται σε συνομιλίες με την Ελλάδα για την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Αθήνα.
Στη συνέχεια το ρεπορτάζ της Les Echos παραθέτει σύντομες απαντήσεις στα ερωτήματα «Γιατί τα Μάρμαρα του Παρθενώνα έφυγαν από την Ελλάδα», «Γιατί η Ελλάδα απαιτεί την επιστροφή αυτών των Μαρμάρων», «Γιατί η υπόθεση επανήλθε στην επικαιρότητα», και «Γιατί μπορεί τελικά να τελειώσει η σύγκρουση».
Ανάλογο δημοσίευμα φιλοξενεί η ιστοσελίδα του FRANCE INFO Culture όπου σημειώνει, τέλος, ότι το Βρετανικό Μουσείο δεν έχει το δικαίωμα να κατακερματίσει τη συλλογή του, όπως δηλώνει εκπρόσωπος του Βρετανού πρωθυπουργού.
Πηγή: in.gr
Latest News
Πέθανε η Καίτη Γκρέυ
Η Καίτη Γκρέυ άφησε την τελευταία της πνοή σε ηλικία 100 ετών
Αποκαλύφθηκε το μυστικό ημερολόγιο φίλης του Χίτλερ
80 χρόνια μετά έρχονται στο φως αποκαλύψεις για την ιδιωτική ζωή του Χίτλερ από την καλλονή που σκανδάλισε τη βρετανική κοινωνία
Γιατί ο Μπέρνι Έκλεστoουν πουλάει την «ιστορία της F1»
Ο Έκλεστoουν πουλάει 69 ιστορικά αυτοκίνητα Grand Prix και Formula 1, που συλλέγει εδώ και 50 χρόνια
Πού βρίσκεται πραγματικά η Ακαδημία Πλάτωνος;
Ο νέος πρόεδρος της Ακαδημίας Αθηνών, Μιχάλης Τιβέριος, στην ομιλία που έδωσε στο πλαίσιο της ανάληψης των καθηκόντων του ανέτρεψε όσα γνωρίζαμε μέχρι σήμερα για τον χώρο της Σχολής του αρχαίου φιλοσόφου.
Πέθανε ο Ντέιβιντ Λιντς
Ο θάνατος του ανακοινώθηκε στα κανάλια του στα κοινωνικά δίκτυα από τους οικείους του
«Putin», μία ταινία με πρωταγωνιστή τον Βλαντιμίρ Πούτιν
Ο Ρώσος πρόεδρος Πούτιν έρχεται στον κινηματογράφο – όχι φυσικά ο ίδιος, αλλά μία εκδοχή του που δημιουργήθηκε με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης σε μια ταινία που θα συζητηθεί.
Ποιος σκότωσε το ρέιβ - Η παγκόσμια παρακμή του κλάμπινγκ
Από το Βερολίνο μέχρι τη Νέα Υόρκη, το κλάμπινγκ στις πρωτεύουσες των πάρτι του κόσμου τελειώνει νωρίτερα
Charlie Hebdo: «Παραμένουμε απτόητοι»
Δέκα χρόνια μετά την φονική τρομοκρατική επίθεση εναντίον του, το γαλλικό σατιρικό περιοδικό διοργάνωσε διαγωνισμό γελοιογραφίας. Το θέμα της: ο Θεός και η χριστιανική θρησκεία.
«Η σύνοδος των τριών κρίσεων: 2014-2022» – Το νέο βιβλίο του Παναγιώτη Πετράκη
Η Ελλάδα μετά την βαριά κρίση του 2010-2014, που συνεχίστηκε ουσιαστικά μέχρι το 2017 και τυπικά μέχρι τον Αύγουστο του 2022 πέρασε όπως όλος ο κόσμος, τον Covid-19 και την ενεργειακή κρίση και το Ουκρανικό.
Η τελετή απονομής και οι νικητές στις Χρυσές Σφαίρες
Στο «Emilia Pérez» του γάλλου σκηνοθέτη Ζακ Οντιάρ, το οποίο απέσπασε το βραβείο της κριτικής επιτροπής στο φεστιβάλ των Καννών, απονεμήθηκε η Χρυσή Σφαίρα καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας