Επιστροφή στην κερδοφορία για πρώτη φορά μετά το 2019, προβλέπουν για το επόμενο έτος οι παγκόσμιες αεροπορικές εταιρείες. Μετά την άρση των περισσότερων περιορισμών της COVID 19, τα αεροπορικά ταξίδια ανακάμπτουν. Παράλληλα, ξέσπασε ένας νέος πόλεμος αλληλοκατηγοριών με τα αεροδρόμια την Τρίτη για την αύξηση των αεροπορικών ναύλων και των τελών υπηρεσιών εδάφους .
Διαβάστε επίσης – ΗΠΑ: Το χάος στα αεροδρόμια φέρνει αλλαγές κανονισμών για τις εταιρείες
Οι αεροπορικές εταιρείες έχασαν δεκάδες δισεκατομμύρια δολάρια το 2020 και το 2021 λόγω της πανδημίας, αλλά τα αεροπορικά ταξίδια έχουν ανακάμψει εν μέρει και ορισμένα αεροδρόμια δυσκολεύτηκαν να αντεπεξέλθουν.
Η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA) αναμένει τώρα καθαρά κέρδη 4,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων για τον κλάδο το επόμενο έτος, με περισσότερους από 4 δισεκατομμύρια επιβάτες να πετούν.
Διαβάστε επίσης: Οι καλύτερες και οι χειρότερες αεροπορικές εταιρείες
Μικρότερες ζημιές
Για το 2022, η IATA μείωσε την πρόβλεψή της για ζημίες σε ολόκληρη τη βιομηχανία σε 6,9 δισεκατομμύρια δολάρια από 9,7 δισεκατομμύρια δολάρια.
«Αυτό είναι ένα μεγάλο επίτευγμα λαμβάνοντας υπόψη το μέγεθος της χρηματοοικονομικής και οικονομικής ζημίας που προκλήθηκε από τους περιορισμούς της πανδημίας που επιβλήθηκαν από τις κυβερνήσεις», δήλωσε την Τρίτη ο γενικός διευθυντής της IATA Willie Walsh, αναφερόμενος στην προβλεπόμενη επιστροφή στα κέρδη το 2023.
Ωστόσο, ο πρώην επικεφαλής της British Airways και της IAG προειδοποίησε ότι πολλές αεροπορικές εταιρείες θα συνεχίσουν να δυσκολεύονται το επόμενο έτος, επικαλούμενος κανονισμούς, υψηλό κόστος και ασυνεπείς κυβερνητικές πολιτικές – και ανοίγοντας ξανά μια μακροχρόνια διαμάχη με τα αεροδρόμια.
«Είναι πολύ σημαντικό να καταλάβουν όλοι πόσο εύθραυστη είναι η ανάκαμψη. Ναι, ανακάμπτουμε, ναι, η δυναμική βελτιώνεται, ναι, αναμένουμε να συνεχίσει να βελτιώνεται το 2023», δήλωσε ο Walsh μιλώντας σε δημοσιογράφους.
Η αντιπαράθεση με τα αεροδρόμια
«Αλλά τα περιθώρια με τα οποία λειτουργούμε είναι πολύ μικρά και δεν μπορούμε να ανεχτούμε μια κατάσταση όπου ειδικά τα αεροδρόμια προσπαθούν να πλήξουν αεροπορικές εταιρείες και επιβάτες με σημαντική αύξηση των αεροδρομικών τελών. Κάθε σεντ έχει σημασία».
Τα αεροδρόμια κούνησαν αμέσως το δάχτυλο προς τις αεροπορικές εταιρείες και οι εντάσεις είναι υψηλές μετά το καλοκαιρινό ταξιδιωτικό χάος στην Ευρώπη.
«Οι καταναλωτές ανέχονται τεράστιες αυξήσεις στα αεροπορικά εισιτήρια από τις αεροπορικές εταιρείες, γεγονός που αντανακλά τόσο τις πληθωριστικές πιέσεις όσο και το γεγονός ότι ελέγχουν αυστηρά τη χωρητικότητα που διαθέτουν στην αγορά», δήλωσε στο Reuters ο Olivier Jankovec, γενικός διευθυντής της ένωσης αερολιμένων ACI Europe.
Τα τέλη αεροδρομίων αντικατοπτρίζουν τις ίδιες πληθωριστικές πιέσεις, είπε, προσθέτοντας: «Σας ρωτάω λοιπόν, ποιος πραγματικά βαραίνει ποιον εδώ;».
Αυξήσεις ναύλων
Ο Walsh υπερασπίστηκε νωρίτερα τις αυξήσεις των ναύλων λόγω του πετρελαίου και προειδοποίησε ότι η στροφή προς τα πράσινα καύσιμα θα μπορούσε να αυξήσει περαιτέρω τις τιμές.
Η IATA πιστεύει ότι τα παγκόσμια επίπεδα εναέριας κυκλοφορίας θα επανέλθουν στα προ-COVID ή του 2019 επίπεδα έως το 2024, με επικεφαλής τις Ηνωμένες Πολιτείες, και με την Ασία-Ειρηνικό να «υστερεί σημαντικά».
Η επικεφαλής οικονομολόγος της IATA Marie Owens Thomsen προειδοποίησε ότι ο κίνδυνος για τις πιο πρόσφατες προβλέψεις για τον κλάδο παραμένει «λοξός προς τα κάτω» και η «βασική μεταβλητή» θα είναι η Κίνα. Η αεροπορική κίνηση είναι στενά συνδεδεμένη με την εμπιστοσύνη των καταναλωτών και των επιχειρήσεων.
Latest News
This is Athens - Agora: Οι πρωταγωνιστές του τουρισμού δίνουν ραντεβού στην Αθήνα τον Απρίλιο
Δούκας: «Ενισχύουμε την οικονομία της πόλης, θέτοντας ως προτεραιότητα τη βιώσιμη ανάπτυξή της» - Παρουσία 120 ελληνικών και 90 διεθνών τουριστικών επιχειρήσεων
Πάνω από 35 εκατ. οι τουρίστες στην Ελλάδα στο 11μηνο - Σχεδόν 21,3 δισ. οι εισπράξεις
Τουρισμός: Σύμφωνα με την ΤτΕ η μέση δαπάνη ανά ταξίδι μειώθηκε κατά 5,4% - Πώς κινήθηκαν οι Ευρωπαίοι στην ελληνική τουριστική αγορά
Άνοδος στον τουρισμό και τον Νοέμβριο - Τι δείχνουν τα στοιχεία [γραφήματα]
Aύξηση σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του έτους 2023, κατά 2,9% στις αφίξεις και 3,5% στις διανυκτερεύσεις
Ozios: Οι τουριστικές τάσεις του 2025
Στο επίκεντρο το «Calmcations» καθώς αυξάνει η ζήτηση για ήσυχα και βιώσιμα ταξίδια
Πανευρωπαϊκή πρωτιά Αθήνας στις πτήσεις τσάρτερ το 2024 - Αύξηση 5,8% σε όλη την ΕΕ
Μεταξύ των 10 αεροδρομίων με τον μεγαλύτερο αριθμό σε εμπορικές πτήσεις, τα υψηλότερα ποσοστά μη τακτικών πτήσεων καταγράφηκαν στην Αθήνα
Στον όμιλο Accor το management του Elatos Resort
Η επένδυση ύψους άνω των 30 εκατομμυρίων ευρώ για τον ριζικό εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση του «Elatos Resort» υλοποιείται με γοργούς ρυθμούς
Ντεμπούτο για το ξενοδοχειακό brand Mövenpick στην Ελλάδα
Το νέο resort της Accor, το οποίο θα ανοίξει την άνοιξη του 2025, θα λειτουργεί υπό τη διαχείριση της Pitoulis S.A.
Στο παραπέντε αλλαγές στο νομοσχέδιο για τα Airbnb - Ποια ακίνητα σώζονται, ποια κόβονται
Η υπουργός Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη δήλωσε ότι για τις αλλαγές στο νομοσχέδιο που αφορά στα Airbnb ελήφθησαν υπόψη οι προτάσεις των φορέων
Πότε έρχεται το νέο «Τουρισμός για όλους» - Τι αλλάζει φέτος
Στις σημαντικές επιδόσεις του ελληνικού τουρισμού αναφέρεται η υφυπουργός Τουρισμού Έλενα Ράπτη
Ο υπερτουρισμός επιστρέφει δριμύτερος - Αναμένεται χαοτικός και ισοπεδωτικός το καλοκαίρι
Ο υπερτουρισμός πυροδότησε αντιδράσεις κατά τη διάρκεια του 2024, μαζικότερα και εντονότερα από ποτέ άλλοτε, αλλά η τρέχουσα χρονιά δεν αναμένεται να είναι καλύτερη