Επιστροφή στην κερδοφορία για πρώτη φορά μετά το 2019, προβλέπουν για το επόμενο έτος οι παγκόσμιες αεροπορικές εταιρείες. Μετά την άρση των περισσότερων περιορισμών της COVID 19, τα αεροπορικά ταξίδια ανακάμπτουν. Παράλληλα, ξέσπασε ένας νέος πόλεμος αλληλοκατηγοριών με τα αεροδρόμια την Τρίτη για την αύξηση των αεροπορικών ναύλων και των τελών υπηρεσιών εδάφους .
Διαβάστε επίσης – ΗΠΑ: Το χάος στα αεροδρόμια φέρνει αλλαγές κανονισμών για τις εταιρείες
Οι αεροπορικές εταιρείες έχασαν δεκάδες δισεκατομμύρια δολάρια το 2020 και το 2021 λόγω της πανδημίας, αλλά τα αεροπορικά ταξίδια έχουν ανακάμψει εν μέρει και ορισμένα αεροδρόμια δυσκολεύτηκαν να αντεπεξέλθουν.
Η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA) αναμένει τώρα καθαρά κέρδη 4,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων για τον κλάδο το επόμενο έτος, με περισσότερους από 4 δισεκατομμύρια επιβάτες να πετούν.
Διαβάστε επίσης: Οι καλύτερες και οι χειρότερες αεροπορικές εταιρείες
Μικρότερες ζημιές
Για το 2022, η IATA μείωσε την πρόβλεψή της για ζημίες σε ολόκληρη τη βιομηχανία σε 6,9 δισεκατομμύρια δολάρια από 9,7 δισεκατομμύρια δολάρια.
«Αυτό είναι ένα μεγάλο επίτευγμα λαμβάνοντας υπόψη το μέγεθος της χρηματοοικονομικής και οικονομικής ζημίας που προκλήθηκε από τους περιορισμούς της πανδημίας που επιβλήθηκαν από τις κυβερνήσεις», δήλωσε την Τρίτη ο γενικός διευθυντής της IATA Willie Walsh, αναφερόμενος στην προβλεπόμενη επιστροφή στα κέρδη το 2023.
Ωστόσο, ο πρώην επικεφαλής της British Airways και της IAG προειδοποίησε ότι πολλές αεροπορικές εταιρείες θα συνεχίσουν να δυσκολεύονται το επόμενο έτος, επικαλούμενος κανονισμούς, υψηλό κόστος και ασυνεπείς κυβερνητικές πολιτικές – και ανοίγοντας ξανά μια μακροχρόνια διαμάχη με τα αεροδρόμια.
«Είναι πολύ σημαντικό να καταλάβουν όλοι πόσο εύθραυστη είναι η ανάκαμψη. Ναι, ανακάμπτουμε, ναι, η δυναμική βελτιώνεται, ναι, αναμένουμε να συνεχίσει να βελτιώνεται το 2023», δήλωσε ο Walsh μιλώντας σε δημοσιογράφους.
Η αντιπαράθεση με τα αεροδρόμια
«Αλλά τα περιθώρια με τα οποία λειτουργούμε είναι πολύ μικρά και δεν μπορούμε να ανεχτούμε μια κατάσταση όπου ειδικά τα αεροδρόμια προσπαθούν να πλήξουν αεροπορικές εταιρείες και επιβάτες με σημαντική αύξηση των αεροδρομικών τελών. Κάθε σεντ έχει σημασία».
Τα αεροδρόμια κούνησαν αμέσως το δάχτυλο προς τις αεροπορικές εταιρείες και οι εντάσεις είναι υψηλές μετά το καλοκαιρινό ταξιδιωτικό χάος στην Ευρώπη.
«Οι καταναλωτές ανέχονται τεράστιες αυξήσεις στα αεροπορικά εισιτήρια από τις αεροπορικές εταιρείες, γεγονός που αντανακλά τόσο τις πληθωριστικές πιέσεις όσο και το γεγονός ότι ελέγχουν αυστηρά τη χωρητικότητα που διαθέτουν στην αγορά», δήλωσε στο Reuters ο Olivier Jankovec, γενικός διευθυντής της ένωσης αερολιμένων ACI Europe.
Τα τέλη αεροδρομίων αντικατοπτρίζουν τις ίδιες πληθωριστικές πιέσεις, είπε, προσθέτοντας: «Σας ρωτάω λοιπόν, ποιος πραγματικά βαραίνει ποιον εδώ;».
Αυξήσεις ναύλων
Ο Walsh υπερασπίστηκε νωρίτερα τις αυξήσεις των ναύλων λόγω του πετρελαίου και προειδοποίησε ότι η στροφή προς τα πράσινα καύσιμα θα μπορούσε να αυξήσει περαιτέρω τις τιμές.
Η IATA πιστεύει ότι τα παγκόσμια επίπεδα εναέριας κυκλοφορίας θα επανέλθουν στα προ-COVID ή του 2019 επίπεδα έως το 2024, με επικεφαλής τις Ηνωμένες Πολιτείες, και με την Ασία-Ειρηνικό να «υστερεί σημαντικά».
Η επικεφαλής οικονομολόγος της IATA Marie Owens Thomsen προειδοποίησε ότι ο κίνδυνος για τις πιο πρόσφατες προβλέψεις για τον κλάδο παραμένει «λοξός προς τα κάτω» και η «βασική μεταβλητή» θα είναι η Κίνα. Η αεροπορική κίνηση είναι στενά συνδεδεμένη με την εμπιστοσύνη των καταναλωτών και των επιχειρήσεων.
Latest News
Μύθοι και αλήθειες για τον υπερτουρισμό στην Ελλάδα - Τι δείχνει έρευνα του ΣΕΤΕ
Βλέπουν υπερτουρισμό στη χώρα μας, αλλά όχι στη δική τους περιοχή, λέει το 72,5% των ερωτηθέντων
Κεφαλογιάννη: Πάνω από 20 δισ. τα τουριστικά έσοδα το 2024
Ήδη τα πρώτα μηνύματα για το 2025 είναι θετικά, αναφέρει η υπουργός Τουρισμού, Ολγα Κεφαλογιάννη
Οι «must» προορισμοί για τα Χριστούγεννα – Ποιες περιοχές μαγνητίζουν το ενδιαφέρον
Αλλαγή νοοτροπίας και τα Χριστούγεννα - Από το χειμερινό τουρισμό με την έννοια των χιονοδρομικών κέντρων, στον ορεινό, θεματικό τουρισμό
Οι 5+1 τάσεις για τον παγκόσμιο τουρισμό και το success story της Ελλάδας
Η έρευνα που εκπόνησε η Deloitte με την Google αναλύει την πορεία του τουρισμού από το 1995 και παρέχει εκτιμήσεις έως το 2040
Οι προοπτικές και οι προκλήσεις της τουριστικής βιομηχανίας
Πως σκιαγράφησαν το τοπίο σε πρόσφατο επενδυτικό συνέδριο στελέχη της αγοράς
Με γεμάτα πορτοφόλια οι τουρίστες στην Ελλάδα - Πόσα ξοδεύουν [πίνακες]
Τουρισμός: Στα 20,935 δισ. ευρώ (από 19,84 δισ. πέρυσι- αύξηση 9,2%) έφτασαν οι τουρίστες στη χώρα μας, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΤτΕ
Σε ποιο ελληνικό νησί «υποκλίνεται» το National Geographic
Εκτενές αφιέρωμα για το ελληνικό νησί δημοσίευσε το National Geographic της Ισπανίας
Το «πέρασμα» της Aegean στην Ινδία από το 2027 - Ο ρόλος των τεσσάρων νέων Airbus
H Aegean επένδυσε σε τέσσερα νέα Airbus A321neo τα οποία έχουν σημαντικά μεγαλύτερη εμβέλεια - Τι αποκάλυψε ο Ευτύχης Βασιλάκης στο συνέδριο του ΣΕΤΕ
Ο τουρισμός... κάθεται στα θρανία - Σχέδια για αναβάθμιση της τουριστικής εκπαίδευσης
Τον φάκελο «τουριστική εκπαίδευση» άνοιξε η Ολγα Κεφαλογιάννη στο ετήσιο συνέδριο του ΣΕΤΕ
«Ο τουρισμός αποτελεί τη σπονδυλική στήλη της ελληνο-τουρκικής προσέγγισης», λέει η Κεφαλογιάννη
Πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα η 5η Σύνοδος της Μικτής Επιτροπής Τουρισμού με τη συμμετοχή των αρμόδιων υπουργών Ελλάδας και Τουρκίας