Σε ένα καταλυτικό «χτύπημα» ενάντια στην Boeing αναμένεται να προχωρήσει η Airbus. Η ευρωπαϊκή εταιρεία είναι έτοιμη να σχεδιάσει ένα μοντέλο Α220-500, το οποίο μαζί με το μοντέλο Α321 αναμένεται να…βάλει στα σχοινιά την ανταγωνίστριά της, η οποία θα δυσκολευτεί να παράξει ένα νέο μοντέλο αεροσκάφους, κατά την επόμενη δεκαετία.
Ο σχεδιασμός ενός νέου εμπορικού αεροσκάφους απαιτεί τεράστιες οικονομικές δαπάνες και χρόνια μηχανικής…μαγείας, με την επιτυχία να μην είναι εξασφαλισμένη, όπως μπορεί να επιβεβαιώσει το βραχύβιο Jumbo Airbus A380, σύμφωνα με το Bloomberg. Είναι γεγονός ότι το διώροφο τζετ δεν ανταπέδωσε ποτέ το κόστος ανάπτυξης των 20 δισεκατομμυρίων δολαρίων προτού απορριφθεί το 2019.
Αλλαγές
Αυτή η προσέγγιση έφερε τις αλλαγές στην οικογένεια Airbus A320neo, με νέους κινητήρες οικονομίας καυσίμου, ενώ μοντέλο A321 έγινε επιτυχία. Τώρα, η Airbus φαίνεται έτοιμη να εφαρμόσει τη στρατηγική στο μικρότερο A220 της, ένα μοντέλο που πήρε πριν από μερικά χρόνια, όταν η Canada’s Bombardier Inc. αναγκάστηκε να πουλήσει το πτητικό της έργο.
Διαβάστε επίσης: Boeing: «Ξεβάφουν» τα 787 – Συνίσταται προσωρινή επιδόρθωση με «γρήγορη ταινία»
Την ίδια στιγμή, η μόνιμη ανταγωνίστριά της Boeing Co. δεν έχει καμία επιλογή επιστροφής, αφήνοντάς την εκτεθειμένη σε ένα…διπλόπωλιο που για δεκαετίες ευδοκιμούσε. Με χρέος 57 δισεκατομμυρίων δολαρίων και τις τεράστιες συνέπειες από δύο συντριβές του μοντέλου 737 Max, η αμερικανική εταιρεία κατασκευής αεροπλάνων παραδέχτηκε πρόσφατα ότι δεν θα σχεδιάσει νέο αεροσκάφος αυτή τη δεκαετία. Αυτή η αδυναμία ανταπόκρισης θα παραχωρήσει – ζωτικής σημασίας – έδαφος στην Airbus, καθώς η ευρωπαϊκή εταιρεία σκοπεύει να στριμώξει τον αμερικανό ανταγωνιστή της.
Ο Guillaume Faury, διευθύνων σύμβουλος της Airbus, δήλωσε τον περασμένο μήνα ότι είναι ζήτημα το πότε (και όχι το εάν) η εταιρεία θα προχωρήσει με το A220-500.
Ανταγωνισμός
Το αεροσκάφος θα μπορούσε ενδεχομένως να έχει μικρότερη χωρητικότητα από την έκδοση 737 Max 8 της Boeing των 170 θέσεων, αλλά θα έχει επίσης τη δυνατότητα να μεταφέρει σχεδόν τον ίδιο αριθμό επιβατών, με νέο σχεδιασμό και καλύτερη οικονομία καυσίμου.
Εάν η Airbus προχωρήσει σε αυτό το πρόγραμμα , κάτι που αποτελεί ένα ριψοκίνδυνο στοίχημα, ενδέχεται να αλλάξει την κυριαρχία της κερδοφόρας αγοράς για τζετ μικρών αποστάσεων.
«Το A321 έχει κερδίσει σημαντικό μερίδιο αγοράς και η Boeing δεν έχει πραγματικά ένα προϊόν που να το ανταγωνιστεί άμεσα», λέει ο Lindsey Webster, της MBA Aviation. «Το A220-500 θα πρόσφερε άλλη μια οδό για την ανάπτυξη της Airbus», προσθέτει.
Latest News
Economist: Θα καταφέρει η Lego να παραμείνει η πιο «κουλ» εταιρεία παιχνιδιών;
Δύο είναι οι μεγάλες προκλήσεις της Lego, σύμφωνα με τον Economist: να συνεχίσει με τον ίδιο επιτυχημένο ρυθμό και να γίνει πιο πράσινη
Η οικονομία πολέμου επιβραδύνει το εμπόριο με την Κίνα
Η κατάσταση που έχει δημιουργηθεί στον σιδηρόδρομο είναι ενδεικτική των πιέσεων που υφίσταται η Ρωσία
Η Διώρυγα του Παναμά νέο γεωπολιτικό, οικονομικό κι εμπορικό μέτωπο
Ο Τραμπ προειδοποίησε ότι δεν θα αφήσει να πέσει η Διώρυγα του Παναμά σε «λάθος χέρια», αναφερόμενος στη συνεχώς αυξανόμενη επιρροή της Κίνας
Εκτός ελέγχου το δημόσιο χρέος της Γαλλίας
Τριπλασιάστηκε την τελευταία 20ετία, αυξήθηκε κατά 1 τρισ. ευρώ την τελευταία 10ετία και έφθασε το 113,7% του ΑΕΠ
Κοντά στα 4 τρισ. δολάρια η χρηματιστηριακή αξία της Apple
Οι επενδυτές στοιχηματίζουν ότι η δυναμική της τεχνητής νοημοσύνης θα φέρει στην Apple νέο κύκλο αύξησης των πωλήσεων για συσκευές iPhone
Η Gen Z διψάει για Guinness - Ξεμένει από αποθέματα η ιρλανδική μπίρα;
Είναι πραγματικές οι ανησυχίες για την εξάντληση της Guinness στη Βρετανία ή αποτελούν ένα κόλπο μάρκετινγκ;
Οι Βρετανοί ξοδεύουν περισσότερα αυτά τα Χριστουγεννα
Τα πολυκαταστήματα στη Βρετανία σημειώνουν αύξηση των πωλήσεων κατά σχεδόν 7%, ενώ η Visa αναφέρει ότι οι διαδικτυακές δαπάνες αυξήθηκαν κατά 6,1%
Γιατί αλλάζει μάρκα παγωτού o Βασιλιάς Κάρολος ;
Εντάλματα σε περισσότερες απο 300 εταιρείες χορήγησε ο Βρετανός βασιλιάς, συνεχίζοντας την παράδοση των προμηθευτών του βασιλικού οίκου
ΕΚΤ: Έρχονται πρόστιμα για τις «απείθαρχες» τράπεζες- Τι σχεδιάζει η κεντρική τράπεζα
Η ΕΚΤ από το 2014 έχει ανακοινώσει κατά μέσο όρο περισσότερα από 5.000 εποπτικά μέτρα ετησίως
DW: «Ηγεμών» ή «ασθενής» η Γερμανία στην Ευρώπη;
Σοβαρά προβλήματα αντιμετωπίζει η Γερμανία, άλλοτε «ατμομηχανή της οικονομίας» στην ΕΕ. Ωστόσο δεν χάνει τον ηγετικό της ρόλο στην Ευρώπη, σημειώνει η DW