Η ένωση πλοιοκτητών πλοίων χύδην ξηρού φορτίου Intercargo, υπό την προεδρία του κ. Δημήτρη Φαφαλιού (στη φωτογραφία) τάχθηκε με τους φορείς που επικρίνουν τον κανονισμό CII για τον Δείκτη Έντασης Άνθρακα (CII), και καλεί τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ) να μην χρησιμοποιήσει το μέτρο ως βραχυπρόθεσμο εργαλείο απαλλαγής από τον άνθρακα.
Όπως αναφέρει σε σχετική ανακοίνωση, με την ευκαιρία της έναρξης νέου γύρου συζητήσεων, στον ΙΜΟ για τα μέτρα μείωσης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τα πλοία, τα μέλη της INTERCARGO εξέφρασαν την πεποίθησή τους ότι το CII δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την επίτευξη των επιθυμητών στόχων απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές, καθώς υπό πραγματικές συνθήκες λειτουργίας δεν θα προσφέρει δίκαιες, διαφανείς και μη στρεβλωτικές μειώσεις εκπομπών.
Διαβάστε επίσης: Νέοι στόχοι της Ευρωβουλής για βιώσιμα ναυτιλιακά καύσιμα
Ένας αριθμός παραγόντων μπορεί να έχει σημαντικό αρνητικό αντίκτυπο στην αξιολόγηση CII του πλοίου, οι περισσότεροι εκ των οποίων δεν εξαρτώνται από το πλοία, όπως είναι οι δυσμενείς καιρικές συνθήκες, η απόσταση του ταξιδιού, οι χρόνοι αναμονής σε λιμάνι, οι λιμενικές υποδομές και οι απαιτήσεις των ναυλωτών.
Η Intercargo επικαλείται το παράδοξο φαινόμενο όταν εξετάζονται οι αποστάσεις ταξιδιού και τους χρόνους αναμονής στο λιμάνι, τα πλοία με μεγαλύτερες αποστάσεις ταξιδιού μπορούν να παράγουν περισσότερες εκπομπές αλλά να έχουν καλύτερο CII, σε σύγκριση με πλοία που ταξιδεύουν μικρότερες αποστάσεις και παράγουν λιγότερες εκπομπές.
Η INTERCARGO δεν πιστεύει επομένως ότι το CII, με την τρέχουσα μορφή, θα επιτύχει τους επιθυμητούς στόχους ή στόχους απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές. Υπάρχουν σημαντικά ελαττώματα που πρέπει να αντιμετωπιστούν προκειμένου να καταστεί το CII κατάλληλο για τον σκοπό του, τονίζει.
Επίσης η Intercargo υποστηρίζει την πρόταση του Διεθνούς Ναυτικού Επιμελητηρίου (ICS) για την κατ’ αποκοπή εισφορά άνθρακα ανά τόνο εκπεμπόμενου CO2, (Tank-to-Wake -TtW basis) δηλαδή σε βάση της αποκλειστικής κατανάλωσης καυσίμου επί του πλοίου.
Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με έναν μηχανισμό χρηματοδότησης (International Maritime Sustainability Funding and Reward -IMSF&R), στον οποίο πλοία 5.000 GT και πάνω θα καταβάλουν ετησίως ένα ποσό από τόνο CO2, εκτός εάν χρησιμοποιούν επιλέξιμα εναλλακτικά καύσιμα.
Latest News
Με προίκα 1,6 δισ. το Ταμείο Απανθρακοποίησης των Νησιών - Ποια έργα χρηματοδοτεί
Το Ταμείο Απανθρακοποίησης των Νησιών διαρθρώνεται σε τρεις βασικούς πυλώνες - Οι επενδυτές θα λάβουν χρηματοδότηση έως και 60%
Μητσοτάκης: Το Ταμείο Απανθρακοποίησης θα διευκολύνει τα νησιά στην πράσινη μετάβαση
Η νησιωτικότητα απαιτεί ξεχωριστή φροντίδα από το κράτος και η κυβέρνηση έχει αποδείξει ότι είναι κοντά στους νησιώτες, είπε ο Κ. Μητσοτάκης
Η Ελλάδα και η μεγάλη ευκαιρία της Νέας Εποχής του Υδρογόνου
H Ελλάδα μπορεί και πρέπει να αδράξει τη μοναδική ευκαιρία να πρωταγωνιστήσει στον αναδυόμενο τομέα του υδρογόνου
Η «πράσινη» ενέργεια φέρνει τα data centers στην Ελλάδα
Τα data centers για να λειτουργήσουν απαιτούν τεράστια ποσά ενέργειας που πολλές φορές απλά δεν είναι διαθέσιμα - Πώς αιολική και ηλιακή ενέργεια μπορεί να «φέρουν» πρόσθετες επενδύσεις
Η Μεσόγειος εκπέμπει SOS - Θερμαίνεται ταχύτερα από τον υπόλοιπο κόσμο
Κατά τις δύο τελευταίες δεκαετίες οι καύσωνες αυξήθηκαν στην Μεσόγειο κατά 40%
Είσοδος της Amazon στις ΑΠΕ - Επενδύσεις σε αιολικά άνω του $1 δισ. στην Ελλάδα
Η Amazon ενισχύει, περαιτέρω, το χαρτοφυλάκιο των ενεργειακών επενδύσεων που αναπτύσσει σε διεθνές επίπεδο
Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα
SOS από τους Ευρωπαίους κατασκευαστές πλαστικών - «Πνίγουν» τις επιχειρήσεις οι κανονισμοί
Τα πλαστικά είναι ο τελευταίος μεταποιητικός τομέας στην ήπειρο που συρρικνώνεται παρά την παγκόσμια ανάπτυξη
«Νεκρός» ο στόχος για το κλίμα - Πώς ο Τραμπ θα «επιβαρύνει» τον πλανήτη με 0,04 βαθμούς Κελσίου
Tο 2024 είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα είναι η πρώτη μεμονωμένη χρονιά πάνω από το όριο των 1,5o C - Χωρίς χαραμάδα αισιοδοξίας η COP29
Τα σχέδια της Masdar για off shore αιολικά και φωτοβολταϊκά σε Ελλάδα και Ισπανία – Ο «άσος» της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Ο COO της Masdar Abdulaziz Alobaidli, στη διάρκεια εκδήλωσης της ΕΔΕΥΕΠ στο πλαίσιο της COP29 μίλησε για τα πλάνα επενδύσεων