Η ένωση πλοιοκτητών πλοίων χύδην ξηρού φορτίου Intercargo, υπό την προεδρία του κ. Δημήτρη Φαφαλιού (στη φωτογραφία) τάχθηκε με τους φορείς που επικρίνουν τον κανονισμό CII για τον Δείκτη Έντασης Άνθρακα (CII), και καλεί τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ) να μην χρησιμοποιήσει το μέτρο ως βραχυπρόθεσμο εργαλείο απαλλαγής από τον άνθρακα.

Όπως αναφέρει σε σχετική ανακοίνωση, με την ευκαιρία της έναρξης νέου γύρου συζητήσεων, στον ΙΜΟ για τα μέτρα μείωσης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τα πλοία, τα μέλη της INTERCARGO εξέφρασαν την πεποίθησή τους ότι το CII δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την επίτευξη των επιθυμητών στόχων απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές, καθώς υπό πραγματικές συνθήκες λειτουργίας δεν θα προσφέρει δίκαιες, διαφανείς και μη στρεβλωτικές μειώσεις εκπομπών.

Διαβάστε επίσης: Νέοι στόχοι της Ευρωβουλής για βιώσιμα ναυτιλιακά καύσιμα

Ένας αριθμός παραγόντων μπορεί να έχει σημαντικό αρνητικό αντίκτυπο στην αξιολόγηση CII του πλοίου, οι περισσότεροι εκ των οποίων δεν εξαρτώνται από το πλοία, όπως είναι οι δυσμενείς καιρικές συνθήκες, η απόσταση του ταξιδιού, οι χρόνοι αναμονής σε λιμάνι,  οι λιμενικές υποδομές και οι απαιτήσεις των ναυλωτών.

Η Intercargo επικαλείται το παράδοξο φαινόμενο όταν εξετάζονται οι αποστάσεις ταξιδιού και τους χρόνους αναμονής στο λιμάνι, τα πλοία με μεγαλύτερες αποστάσεις ταξιδιού μπορούν να παράγουν περισσότερες εκπομπές αλλά να έχουν καλύτερο CII, σε σύγκριση με πλοία που ταξιδεύουν μικρότερες αποστάσεις και παράγουν λιγότερες εκπομπές.

Η INTERCARGO δεν πιστεύει επομένως ότι το CII, με την τρέχουσα μορφή, θα επιτύχει τους επιθυμητούς στόχους ή στόχους απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές. Υπάρχουν σημαντικά ελαττώματα που πρέπει να αντιμετωπιστούν προκειμένου να καταστεί το CII κατάλληλο για τον σκοπό του, τονίζει.

Επίσης η Intercargo υποστηρίζει την πρόταση του Διεθνούς Ναυτικού Επιμελητηρίου (ICS) για την κατ’ αποκοπή εισφορά άνθρακα ανά τόνο εκπεμπόμενου CO2, (Tank-to-Wake -TtW basis) δηλαδή σε βάση της αποκλειστικής κατανάλωσης καυσίμου επί του πλοίου.

Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με έναν μηχανισμό χρηματοδότησης (International Maritime Sustainability Funding and Reward -IMSF&R), στον οποίο πλοία 5.000 GT και πάνω θα καταβάλουν ετησίως ένα ποσό από τόνο CO2, εκτός εάν χρησιμοποιούν επιλέξιμα εναλλακτικά καύσιμα.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green
Υπεράκτια αιολικά: Ποιες περιοχές θέτει εκτός το Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Green |

Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ

Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα