
Μια ακόμη ναυτιλιακή εταιρεία τακτικών γραμμών (liner) μικρομεσαίου μεγέθους εγκαταλείπει κάπoιες γραμμές, πιεζόμενη από την μεγάλη πτώση των ναύλων. Η CULines είναι η δεύτερη «νεοφερμένη» εταιρεία όπως την χαρακτηρίζει η Alphaliner που εγκαταλείπει το εμπόριο Ασίας-Βόρειας Ευρώπης.
Η «σκληρή προσγείωση» που αντιμετωπίζει η ναυτιλία, καθώς τόσο η ζήτηση φορτίου όσο και οι ναύλοι από την Ασία πέφτουν κατακόρυφα αναγκάζει τους liners να αναδιαρθρώσουν γρήγορα τις υπηρεσίες . Μετά την αποχώρηση της Allseas Shipping Company, η China United Lines (CULines) επιβεβαίωσε στην Alphaliner το προσωρινό κλείσιμο της δεκαπενθήμερης υπηρεσίας Asia – Europe Express («AEX») που λειτουργούσε από κοινού με την TS Lines.
Διαβάστε επίσης: «Καμπανάκι» του ΟΗΕ για το θαλάσσιο εμπόριο έως το 2027
Η CULines ανέφερε σε δήλωσή της ότι τα σχετικά μικρά πλοία της δεν είναι πλέον ανταγωνιστικά στο εμπόριο Ασίας – Ευρώπης. Ο Liner επιβεβαίωσε ότι δεν θα εξέλθει από όλες τις γραμμές Ανατολής – Δύσης και ότι η υπηρεσία του μεταξύ Κίνας και Δυτικής Ακτής των ΗΠΑ θα διατηρηθεί.
Λέγεται επίσης ότι CULines παρακολουθεί προσεκτικά το εμπόριο από την Ασία στην Ανατολική Μεσόγειο και δεν αποκλείεται να δραστηριοποιηθεί εκεί καθώς είναι αξιοσημείωτο ότι οι ναύλοι στη γραμμή Ασίας – Μεσογείου καταγράφουν μικρότερη πτώση από άλλες γραμμές.
Σύμφωνα με τον Shanghai Containerized Freight Index (SCFI), οι ναύλοι στη γραμμή Ασία-Αν. Μεσόγειος είναι στα επίπεδα των 3.650 δολ για container 40 ποδιών (Feu) όταν στη γραμμή Ασία -Βόρεια Ευρώπη είναι 2.170 δολ/feu . Πάντως η αποχώρηση της CULines από την γραμμή Ασίας-Βορείου Ευρώπης δεν σημαίνει και πολλά πράγματα καθώς το μερίδιο της ήταν μόλις 0,5%.


Latest News

«Ξεπουλάνε» τα ακτοπλοϊκά για το Πάσχα - «Ζαλίζουν» οι τιμές
Οι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι για την Μεγάλη Τετάρτη και την Μεγάλη Πέμπτη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ελάχιστα

Τραμπ: Εντολή στις υπηρεσίες να σχεδιάσουν τη Ναυτική Αναγέννηση των ΗΠΑ
Το εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ αποσκοπεί στην αντιμετώπιση της κυριαρχίας της Κίνας στη ναυτιλία των ωκεανών

Το στοίχημα Κικίλια για μείωση των τιμών
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας θα πρέπει να καταγράψουν τις τιμές που ισχύουν αυτή τη στιγμή για όλες τις γραμμές και όλα τα πλοία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετικά και αρνητικά σημεία στην απόφαση του ΙΜΟ για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας
Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστώ, Μελίνα Τραυλού μιλάει για άδικη μεταχείριση του LNG που υπονομεύει τις επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί

Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές χαιρετίζουν τη συμφωνία για τις ανθρακούχες εκπομπές
Η συμφωνία επιτεύχθηκε μετά από ψηφοφορία, ένα γεγονός σπάνιο στον ΙΜΟ όπου πάντα επιδιώκεται η ομοφωνία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: +100 υποτροφίες για το Ακαδημαϊκό Έτος 2025-2026
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών χορηγεί και φέτος +100 Υποτροφίες, καθώς και την υποτροφία με τη συμβολική ονομασία «Αριστεία»

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Β. Κικίλιας: Κλειστός διαγωνισμός 4 χρόνων για τις άγονες γραμμές
Ο κ. Κικίλιας έκανε λόγο για οριζόντιο τρόπο συγκράτησης των τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια με τη μείωση κατά 50% των λιμενικών τελών

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Frederiksen (AEC) – Σημαντικός ο ρόλος των Ελλήνων εφοπλιστών στην Αρκτική
Για την ελληνική ναυτιλία μίλησε στο ΟΤ Delphi Economic Forum X ο Mads Frederiksen, εκτελεστικός διευθυντής στο Arctic Economic Council

Κικίλιας: Τι ζητεί να αλλάξει στο επιβατικό λιμάνι Πειραιά
«Η άμεση αναβάθμιση και ο εκσυγχρονισμός των υπηρεσιών του με παράλληλη επίλυση των όποιων προβλημάτων έχουν ανακύψει είναι πρώτη προτεραιότητα» δηλώνει στα «ΝΕΑ»

«Φρένο» στις τιμές των εισιτήριων μέσω της μείωσης των λιμενικών τελών
Μειώνονται κατά 50% από την 1η Μαΐου του τρέχοντος έτους και για ένα χρόνο τα λιμενικά τέλη για τους επιβάτες