Για τις ουρές δεξαμενόπλοιων στα Στενά του Βοσπόρου ανησυχεί η Ρωσία, συζητώντας το ζήτημα με ασφαλιστικές και μεταφορικές εταιρείες, όπως μετέδωσε το πρακτορείο ειδήσεων RIA επικαλούμενο τον υφυπουργό Εξωτερικών Αλεξάντερ Γκρουσκό.
Τουλάχιστον 20 δεξαμενόπλοια παραμένουν ανοικτά της Τουρκίας αντιμετωπίζοντας περισσότερες καθυστερήσεις στη διέλευσή τους από ρωσικά λιμάνια στη Μαύρη Θάλασσα προς τη Μεσόγειο καθώς οι εταιρίες προσπαθούν να συμμορφωθούν με τους νέους τουρκικούς κανόνες ασφάλισης έπειτα από μια απαγόρευση της ευρωπαϊκής ασφάλισης και την επιβολή πλαφόν από την G7 στην τιμή του ρωσικού πετρελαίου, δήλωσαν χθες Τρίτη πηγές του κλάδου.
Διαβάστε επίσης: Το πλαφόν στο ρωσικό πετρέλαιο και το «χάος» στα Δαρδανέλια
Οι τουρκικές ναυτιλιακές αρχές εξέδωσαν μια ειδοποίηση –η οποία περιήλθε σε γνώση του Reuters τον περασμένο μήνα- ζητώντας πρόσθετες εγγυήσεις από τις ασφαλιστικές εταιρείες για την κάλυψη της διέλευσης μέσω του Βοσπόρου από τις αρχές αυτού του μήνα.
«Είμαστε ενήμεροι για αυτήν την κατάσταση. Βέβαια, μας προκαλεί ανησυχία από την άποψη των συμφερόντων των εταιριών μας. Το πρόβλημα αυτό συζητιέται με μεταφορικές και ασφαλιστικές εταιρίες. Εν τέλει, είναι οι ασφαλιστικές εταιρίες που ασφαλίζουν, όχι το κράτος», δήλωσε ο Γκρουσκό.
«Αν το πρόβλημα δεν επιλυθεί, βέβαια, θα υπάρξει παρέμβαση στο πολιτικό επίπεδο», πρόσθεσε.
Το πλαφόν
Η Ευρωπαϊκή Ένωση απαγόρευσε όλες τις εισαγωγές ρωσικού αργού που μεταφέρεται διά θαλάσσης από τις 5 Δεκεμβρίου, με μια απαγόρευση των εισαγωγών καυσίμων να ακολουθεί τον Φεβρουάριο.
Απαγόρευσε επίσης σε εταιρίες και άτομα στην Ευρωπαϊκή Ένωση να παρέχουν υπηρεσίες χρηματοδότησης, μεσιτείας, μεταφοράς και ασφάλισης για τη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου αλλού αν η τιμή του αργού υπερβαίνει τα 60 δολάρια το βαρέλι από τη Δευτέρα.
Οι διαταραχές στην κυκλοφορία των δεξαμενόπλοιων από τα ρωσικά λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας στη Μεσόγειο είναι αποτέλεσμα ενός νέου τουρκικού ασφαλιστικού κανονισμού και όχι του πλαφόν στην τιμή του ρωσικού πετρελαίου που συμφωνήθηκε από τις χώρες της G7 και την Αυστραλία, δήλωσε την Τρίτη ένας αξιωματούχος της G7.
Το Καζακστάν, μια μεγάλη πετρελαιοεξαγωγός χώρα, δήλωσε σήμερα πως η συσσώρευση των δεξαμενόπλοιων στον Βόσπορο είναι φυσιολογική στη διάρκεια του χειμώνα.
«Ο χρόνος αναμονής στον Βόσπορο και στα Δαρδανέλια είναι έξι ημέρες τώρα. Για τη χειμωνιάτικη περίοδο, αυτή είναι μια κανονική αναμονή — πέρυσι, η αναμονή στα Στενά τον Δεκέμβριο ήταν περίπου 14 ημέρες», ανέφερε σε μια ανακοίνωση το υπουργείο Ενέργειας του Καζακστάν.
Latest News
Έρχονται αυξήσεις στα ναυτιλιακά κόστη το 2025 - Οι κοινοτικοί κανονισμοί για περιβαλλοντικούς ρύπους
Οι κανονισμοί στοχεύουν στη μείωση της έντασης άνθρακα των καυσίμων που χρησιμοποιούνται στη ναυτιλία
Πρώτες η Ελλάδα και η Ιταλία στις θαλάσσιες μεταφορές επιβατών
Τι δείχνουν τα στοιχεία της Eurostat - Η σύγκριση του 2023 με το 2022 και ο αριθμός των επιβατών στις θαλάσσιες μεταφορές
Απογοητεύουν τα κέρδη των πλοίων ξηρού χύδην φορτίου
Κάτω από το ψυχολογικό όριο των 1.000 μονάδων ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς, ο Baltic Dry Index BDI
Με δυναμικές επιδόσεις κλείνει το 2024 η Μαρίνα Πόρτο Χέλι - Οι προοπτικές για το μέλλον
Με μέσο ποσοστό πληρότητας 75,42% κατά τη διάρκεια της θερινής περιόδου, η πληρότητα στη Μαρίνα Πόρτο Χέλι έφτασε 89% τον Ιούλιο και 100% τον Αύγουστο
Έρχεται γρήγορο wifi στα πλοία της Attica
Στόχος της Attica Group είναι η διαρκής εξέλιξη της εμπειρίας ταξιδιού, μέσα από την παροχή σύγχρονων και αξιόπιστων υπηρεσιών
Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει το υδατοδρόμιο Ναυπλίου
Το ΚΑΣ έδωσε πράσινο φως - Η «σκυτάλη» περνάει στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Πελοποννήσου για το υδατοδρόμιο στο Ναύπλιο
Μπαίνει στα σκαριά το νέο λιμάνι της Σαντορίνης
Κατατέθηκε η σχετική τροπολογία - Τι προβλέπεται για το λιμάνι στη Σαντορίνη - Τι αποφασίσθηκε για το καλώδιο του ΑΔΜΗΕ που υπάρχει στο λιμάνι
Ερχονται αυξήσεις στα τέλη φορτοεκφόρτωσης στο λιμάνι του Πειραιά
Eνα σκληρό bras de fer βρίσκεται σε εξέλιξη το τελευταίο διάστημα στον Πειραιά μεταξύ χρηστών του λιμανιού και των κινέζων της ΟΛΠ-Cosco,
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Ολοκληρώθηκε το πρόγραμμα στήριξης 107 πλημμυροπαθών
Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε παρουσία της Προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, κυρίας Μελίνας Τραυλού και της Προέδρου του Μαζί για το Παιδί, κυρίας Αλεξάνδρας Μαρτίνου
«Τρολάρουν» τη διεθνή ναυτιλία οι Χούθι - Κάνουν συνέδριο για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας
Οι Χούθι ζητούν από τον διεθνή ναυτιλιακή έκδοση Tradewinds να καταθέσει ιδέες για το περιεχόμενο του σεμιναρίου