
Προκειμένου να περιοριστεί το τεράστιο κυκλοφοριακό χάος του Παρισιού, η πόλη δημιούργησε νέους ποδηλατοδρόμους, αλλά και περισσότερο χώρο για τους πεζούς. Τα νέα σχέδια όμως για την αύξηση των τιμών του μετρό έχουν φέρει τους πολίτες σε απόγνωση. Ενώ η γενικότερη άνοδος των τιμών προκαλεί ήδη «πονοκέφαλο» σε πολλούς, η μηνιαία κάρτα απεριορίστων διαδρομών με συνδρομή για την ευρύτερη περιοχή του Παρισιού, το λεγόμενο «Passe Navigo», θα κυμαίνεται περίπου στα 80, 90 ή και 100 ευρώ από τον Ιανουάριο αντί για 75,20 ευρώ που κοστίζει σήμερα.
Την ίδια στιγμή οι υπόλοιποι τύποι εισιτηρίων θα κοστίζουν ακόμη περισσότερο. Ο λόγος είναι η έκρηξη στις τιμές ενέργειας. Τον τελευταίο καιρό πολλά δρομολόγια του μετρό ακυρώνονται, ενώ άλλες φορές παρατηρείται υπερβολικός συνωστισμός στα βαγόνια. Μεταμφιεσμένοι ως σαρδέλες, ακτιβιστές της ομάδας «Collectif Ibiza» διαδήλωσαν την αγανάκτησή τους, καλώντας την επικεφαλής της Περιφέρειας του Παρισιού, Βαλερί Πεκρές, να χρησιμοποιήσει το μετρό ή το λεωφορείο για να δει και η ίδια τι συνθήκες επικρατούν. Υπερπλήρη τρένα με μεγάλο χρόνο αναμονής.
Διαβάστε επίσης: Αποκαλυπτήρια για το νέας γενιάς διώροφο τρένο των SNCF και Alstom
Άδικη και παράλογη η αύξηση των τιμών
Ο Νταβίντ Μπελιάρ από το κόμμα των Ευρωπαίων Οικολόγων – Πράσινων περιγράφει την σχεδιαζόμενη αύξηση των τιμών ως «άδικη και εντελώς παράλογη». Ενώ η κλιματική αλλαγή επιβάλλει βιώσιμη κινητικότητα με καθαρή ενέργεια, καλούνται τώρα να πληρώσουν εκείνοι που χρησιμοποιούν καθημερινά τα μέσα μαζικής μεταφοράς και επιπλέον υποφέρουν από το χαμηλό επίπεδο των υπηρεσιών.
Το πρόβλημα έγκειται στο γεγονός πως η εταιρεία μεταφορών του Παρισιού έχει κληθεί να καλύψει το επιπρόσθετο ενεργειακό κόστος αξίας 950 εκατομμυρίων ευρώ για το 2023 μαζί με τις αυξήσεις των μισθών και την αποπληρωμή της κρατικής βοήθειας για τον κορωνοϊό. Η πρόταση για πάγωμα της τιμής του εισιτηρίου ή για επιμερισμό του πρόσθετου κόστους μεταξύ επιβατών, τοπικών αρχών και μεταφορικών εταιρειών δεν έγινε δεκτή. Σε αυτή την περίπτωση η αύξηση για τους πολίτες που χρησιμοποιούν τα ΜΜΜ θα ανερχόταν μόλις σε 5,60 ευρώ το μήνα.
Δύσκολος αναμένεται ο χειμώνας για τους Παριζιάνους
Στο επίκεντρο της πολιτικής διαμάχης βρίσκεται το «Passe Navigo», το οποίο χρησιμοποιούν περίπου έξι εκατομμύρια άνθρωποι. Η τελική απόφαση αναμένεται την Τετάρτη. Ο υπουργός Μεταφορών Κλεμάν Μπον δήλωσε πως πρέπει να αποτραπούν οι αφόρητες αυξήσεις για τους επιβάτες, αλλά δεν προχώρησε σε υποσχέσεις για κρατική επιδότηση.
Η επικεφαλής της Περιφέρειας του Παρισιού, Βαλερί Πεκρές, επιμένει πως η αύξηση είναι «κοινωνικά μη αποδεκτή και αντι-οικολογική». Οι εταιρίες μεταφορών όμως βρίσκονται με την πλάτη στον τοίχο καθώς πρέπει να επενδύσουν και σε νέες γραμμές του μετρό, αλλά και στο Grand Paris Express, ένα φιλόδοξο σιδηροδρομικό δίκτυο ταχείας διέλευσης που πρόκειται να τεθεί σταδιακά σε λειτουργία από το 2024, στα πλαίσια των Ολυμπιακών Αγώνων του Παρισιού.
Όπως αναφέρει η εφημερίδα «Le Parisien» πολλοί είναι λόγοι που ταλαιπωρούν καθημερινά τόσο τους πολίτες όσο και τους τουρίστες που χρησιμοποιούν τα ΜΜΜ. Η έλλειψη προσωπικού είναι ένας απο αυτούς, καθώς αυτή τη στιγμή λείπουν περίπου 100 από τους 3.000 απαιτούμενους οδηγούς με αποτέλεσμα να ακυρώνονται πολλές διαδρομές. Αλλά και στους συρμούς του μετρό υπάρχουν ελλείψεις. Πολλές φορές επιστρατεύονται παλαιοί συρμοί, που μετρούν πάνω από 40 χρόνια, με αποτέλεσμα να προκαλούνται συχνά τεχνικές βλάβες, κάτι που επιτείνει την ταλαιπωρία των επιβατών.
Μίκαελ Έβερς
Επιμέλεια: Ιωσηφίνα Τσαγκαλίδου
Πηγή: Deutsche Welle


Latest News

Η Harley-Davidson, μόνη, ψάχνει νέο... CEO
Γιατί ο Γιόχεν Ζάιτς σχεδιάζει να αποσυρθεί μετά από πέντε χρόνια στη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου της Harley-Davidson

Πρώην αρχικατάσκοπος της CIA σε ρόλο κλειδί στην KKR
Η επενδυτική - διαχειριστές χρημάτων KKR προσέλαβε στο Ντέιβιντ Πετρέους για να επιβλέψει τομέα Από τον οποίο προσδοκά τεράστια ανάπτυξη
![F-35: Το ακριβό μαχητικό που διεκδικούν αρκετές χώρες [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/f-35-1-600x400.jpg)
Οι παραγγελίες του F-35 - Ενα ακριβό μαχητικό που διεκδικούν αρκετές χώρες [γράφημα]
Η συνολική παραγγελία της αμερικανικής πολεμικής αεροπορίας για τα αεροσκάφη F-35 προς την κατασκευάστρια εταιρεία Lockheed Martin, φτάνει τις 1.763 μονάδες

Οι δασμοί δεν θα φέρουν πίσω στις ΗΠΑ την παραγωγή - Τι λένε οι αμερικανοί επιχειρηματίες
Η επαναφορά των αλυσίδων εφοδιασμού στις ΗΠΑ θα μπορούσε να διπλασιάσει το κόστος - Αντί για αυτό οι επιχειρηματίες προτιμού να αναζητήσουν χώρες με χαμηλούς δασμούς

Η «βαριοπούλα» των δασμών συντρίβει την παγκόσμια τάξη πραγμάτων - Τι λέει η ING
Τις τελευταίες δύο εβδομάδες ο κόσμος βιώνει μια βόλτα με το τρενάκι του τρόμου, σημειώνουν οι αναλυτές της ING

Οργισμένοι επενδυτές της Stellantis για πληρωμή μαμούθ στον πρώην CEO
Ο πρώην CEO της Stellantis θα λάβει υπέρογκη αμοιβή την στιγμή που οι επενδυτές τον θεωρούν υπεύθυνο για σειρά αποτυχιών και μείωση κερδοφορίας

Το Netflix στοχεύει σε κεφαλαιοποίηση $1 τρισεκατομμυρίου
Το Netflix μοιράζεται στόχους οικονομικών επιδόσεων με το προσωπικό τονίζοντας την κυριαρχία της

Γιατί συρρικνώνονται τα σπίτια των Αμερικανών
Το αμερικανικό όνειρο της ιδιοκτησίας σπιτιού μειώνεται λόγω κρίσης οικονομικής προσιτότητας στις ΗΠΑ

Προειδοποίηση Ντίμον για τον εμπορικό πόλεμο - «Οι ΗΠΑ μπορεί να χάσουν την ηγετική τους θέση»
Ο Ντίμον εκτίμησε ότι ο εμπορικός πόλεμος μπορεί να βλάψει την φερεγγυότητα των ΗΠΑ και κάλεσε σε προσέγγιση ΗΠΑ-Πεκίνου

Οι δασμοί θα φέρουν χάος στις παραδόσεις αεροσκαφών λέει ο CEO της Ryanair
Αεροπορικές εταιρείες και κατασκευαστές αεροπλάνων ετοιμάζονται να παλέψουν για το ποιος πληρώνει για τους δασμούς