Προκειμένου να περιοριστεί το τεράστιο κυκλοφοριακό χάος του Παρισιού, η πόλη δημιούργησε νέους ποδηλατοδρόμους, αλλά και περισσότερο χώρο για τους πεζούς. Τα νέα σχέδια όμως για την αύξηση των τιμών του μετρό έχουν φέρει τους πολίτες σε απόγνωση. Ενώ η γενικότερη άνοδος των τιμών προκαλεί ήδη «πονοκέφαλο» σε πολλούς, η μηνιαία κάρτα απεριορίστων διαδρομών με συνδρομή για την ευρύτερη περιοχή του Παρισιού, το λεγόμενο «Passe Navigo», θα κυμαίνεται περίπου στα 80, 90 ή και 100 ευρώ από τον Ιανουάριο αντί για 75,20 ευρώ που κοστίζει σήμερα.
Την ίδια στιγμή οι υπόλοιποι τύποι εισιτηρίων θα κοστίζουν ακόμη περισσότερο. Ο λόγος είναι η έκρηξη στις τιμές ενέργειας. Τον τελευταίο καιρό πολλά δρομολόγια του μετρό ακυρώνονται, ενώ άλλες φορές παρατηρείται υπερβολικός συνωστισμός στα βαγόνια. Μεταμφιεσμένοι ως σαρδέλες, ακτιβιστές της ομάδας «Collectif Ibiza» διαδήλωσαν την αγανάκτησή τους, καλώντας την επικεφαλής της Περιφέρειας του Παρισιού, Βαλερί Πεκρές, να χρησιμοποιήσει το μετρό ή το λεωφορείο για να δει και η ίδια τι συνθήκες επικρατούν. Υπερπλήρη τρένα με μεγάλο χρόνο αναμονής.
Διαβάστε επίσης: Αποκαλυπτήρια για το νέας γενιάς διώροφο τρένο των SNCF και Alstom
Άδικη και παράλογη η αύξηση των τιμών
Ο Νταβίντ Μπελιάρ από το κόμμα των Ευρωπαίων Οικολόγων – Πράσινων περιγράφει την σχεδιαζόμενη αύξηση των τιμών ως «άδικη και εντελώς παράλογη». Ενώ η κλιματική αλλαγή επιβάλλει βιώσιμη κινητικότητα με καθαρή ενέργεια, καλούνται τώρα να πληρώσουν εκείνοι που χρησιμοποιούν καθημερινά τα μέσα μαζικής μεταφοράς και επιπλέον υποφέρουν από το χαμηλό επίπεδο των υπηρεσιών.
Το πρόβλημα έγκειται στο γεγονός πως η εταιρεία μεταφορών του Παρισιού έχει κληθεί να καλύψει το επιπρόσθετο ενεργειακό κόστος αξίας 950 εκατομμυρίων ευρώ για το 2023 μαζί με τις αυξήσεις των μισθών και την αποπληρωμή της κρατικής βοήθειας για τον κορωνοϊό. Η πρόταση για πάγωμα της τιμής του εισιτηρίου ή για επιμερισμό του πρόσθετου κόστους μεταξύ επιβατών, τοπικών αρχών και μεταφορικών εταιρειών δεν έγινε δεκτή. Σε αυτή την περίπτωση η αύξηση για τους πολίτες που χρησιμοποιούν τα ΜΜΜ θα ανερχόταν μόλις σε 5,60 ευρώ το μήνα.
Δύσκολος αναμένεται ο χειμώνας για τους Παριζιάνους
Στο επίκεντρο της πολιτικής διαμάχης βρίσκεται το «Passe Navigo», το οποίο χρησιμοποιούν περίπου έξι εκατομμύρια άνθρωποι. Η τελική απόφαση αναμένεται την Τετάρτη. Ο υπουργός Μεταφορών Κλεμάν Μπον δήλωσε πως πρέπει να αποτραπούν οι αφόρητες αυξήσεις για τους επιβάτες, αλλά δεν προχώρησε σε υποσχέσεις για κρατική επιδότηση.
Η επικεφαλής της Περιφέρειας του Παρισιού, Βαλερί Πεκρές, επιμένει πως η αύξηση είναι «κοινωνικά μη αποδεκτή και αντι-οικολογική». Οι εταιρίες μεταφορών όμως βρίσκονται με την πλάτη στον τοίχο καθώς πρέπει να επενδύσουν και σε νέες γραμμές του μετρό, αλλά και στο Grand Paris Express, ένα φιλόδοξο σιδηροδρομικό δίκτυο ταχείας διέλευσης που πρόκειται να τεθεί σταδιακά σε λειτουργία από το 2024, στα πλαίσια των Ολυμπιακών Αγώνων του Παρισιού.
Όπως αναφέρει η εφημερίδα «Le Parisien» πολλοί είναι λόγοι που ταλαιπωρούν καθημερινά τόσο τους πολίτες όσο και τους τουρίστες που χρησιμοποιούν τα ΜΜΜ. Η έλλειψη προσωπικού είναι ένας απο αυτούς, καθώς αυτή τη στιγμή λείπουν περίπου 100 από τους 3.000 απαιτούμενους οδηγούς με αποτέλεσμα να ακυρώνονται πολλές διαδρομές. Αλλά και στους συρμούς του μετρό υπάρχουν ελλείψεις. Πολλές φορές επιστρατεύονται παλαιοί συρμοί, που μετρούν πάνω από 40 χρόνια, με αποτέλεσμα να προκαλούνται συχνά τεχνικές βλάβες, κάτι που επιτείνει την ταλαιπωρία των επιβατών.
Μίκαελ Έβερς
Επιμέλεια: Ιωσηφίνα Τσαγκαλίδου
Πηγή: Deutsche Welle
Latest News
Κλείνει εργοστάσιο της BYD στη Βραζιλία λόγω συνθηκών «σκλαβιάς»
Η BYD ανέφερε σε ανακοίνωσή της ότι διέκοψε τις σχέσεις της με την εμπλεκόμενη εταιρεία και παρέμεινε προσηλωμένη στην «πλήρη συμμόρφωση με τη νομοθεσία της Βραζιλίας»
Η χώρα που σχεδόν μηδένισε τις συναλλαγές με χρήμα
Οι κοινωνίες χωρίς φυσικό χρήμα δεν αποτελούν πλέον σενάριο επιστημονικής φαντασίας με τη Σουηδία να έχει φτάσει μια ανάσα από το να βάλει τα μετρητά στο χρονοντούλαπο της ιστορίας
Οι αμερικανικές τράπεζες μηνύουν τη Fed - Τί προκάλεσε τη διαμάχη
Τράπεζες και οργανώσεις στις ΗΠΑ βάζουν στο στόχαστρο τη Fed και τις επιλογές πολιτικής της
Ξανά στον αέρα τα αεροσκάφη της American Airlines
Η καθήλωση για μία ώρα των αεροσκαφών της American Airlines σήμερα νωρίς το πρωί ήταν αρκετή για να προκαλέσει αναστάτωση στους επιβάτες
Καθηλωμένα στο έδαφος τα αεροσκάφη της American Airlines
H καθήλωση στο έδαφος των αεροσκαφών της American Aitlines προκαλεί τεράστιο πρόβλημα σε χιλιάδες ταξιδιώτες ενόψει Χριστουγέννων
Συγχώνευση Honda–Nissan - Ισχύς εν τη ενώσει απέναντι στις κινεζικές βιομηχανίες
Η συγχώνευση των Honda – Nissan θα δημιουργήσει τον τρίτο μεγαλύτερο όμιλο αυτοκινήτων στον κόσμο όσον αφορά τον όγκο των πωλήσεων οχημάτων μετά την Toyota και την Volkswagen
«Χαλάει» το deal Nippon Steel - US Steel; - Τι θα αποφασίσει ο Μπάιντεν
Η Επιτροπή Ξένων Επενδύσεων στις ΗΠΑ (Cfius) ανακοίνωσε στον Λευκό Οίκο τη Δευτέρα ότι οι υπηρεσίες της επιτροπής δεν είχαν καταλήξει σε απόφαση
Έρχεται mega deal: Η Xerox εξαγοράζει τη Lexmark
Η συναλλαγή των δύο εταιρειών της βιομηχανίας εκτυπώσεων αναμένεται να ολοκληρωθεί το δεύτερο εξάμηνο του 2025
Χάνουν την εμπιστοσύνη τους οι καταναλωτές περιμένοντας τον Τραμπ
Ο δείκτης του Conference Board που μετρά το συναίσθημα των καταναλωτών στις ΗΠΑ έκανε βουτιά 8,1 μονάδων στις 104,7 τον Δεκέμβριο, διαψεύδοντας τις προσδοκίες για αύξηση
Φρενίτιδα deals στις ευρωπαϊκές τράπεζες - Τα κέρδη στις μετοχές και το στοίχημα για το 2025
Οι τραπεζικές μετοχές παρέχουν συνολικές αποδόσεις 32% εν μέσω εκτίναξης των συναλλαγών