Σε διαβουλεύσεις με τα συνδικάτα και τους εν δυνάμει συμμάχους της προχωρά η γαλλική κυβέρνηση, για να διερευνήσει αν θα μπορούσε να προωθήσει την εξαιρετικά αντιδημοφιλή μεταρρύθμιση του συνταξιοδοτικού συστήματος, φοβούμενη θύελλα διαμαρτυριών που θα μπορούσαν να παραλύσουν τη χώρα.
Οι λεπτομέρειες της μεταρρύθμισης αναμένεται να αποκαλυφθούν στις 15 Δεκεμβρίου, αλλά ο πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν έχει καταστήσει σαφές ότι οι Γάλλοι θα πρέπει να εργάζονται περισσότερο, με τη νόμιμη ηλικία συνταξιοδότησης να αυξάνεται – όπως όλα δείχνουν – κατά τρία χρόνια, στα 65 έτη.
Διαβάστε επίσης: Εμανουέλ Μακρόν: Σε καμπή οι σχέσεις ΗΠΑ και Ευρώπης
Οργή
Οι δημοσκοπήσεις δείχνουν ότι η συντριπτική πλειοψηφία των ψηφοφόρων είναι κατά της αύξησης της ηλικίας συνταξιοδότησης. Τα εργατικά συνδικάτα, τα οποία συναντήθηκαν με την πρωθυπουργό Ελιζαμπέτ Μπορν την Πέμπτη, ξεκαθάρισαν ότι αντιτίθενται στον σχεδιασμό.
«Της είπαμε ότι παίρνει ένα μεγάλο ρίσκο στο κοινωνικό μέτωπο», δήλωσε η επικεφαλής διαπραγματεύτρια της CGT Catherine Perret. «Ο κίνδυνος είναι ότι η μεταρρύθμιση των συντάξεων θα προστεθεί σε άλλες πηγές δυσαρέσκειας, όπως οι μισθοί και η αύξηση του κόστους της ενέργειας, και ότι όλα αυτά θα γίνουν εκρηκτικά».
Διαβάστε επίσης: Γαλλία: Κρας τεστ για Μακρόν το συνταξιοδοτικό, σενάρια πρόωρων εκλογών
Οι δύο επιλογές του Μακρόν
Η μεταρρύθμιση του δαπανηρού και περίπλοκου συνταξιοδοτικού συστήματος της Γαλλίας ήταν βασικός άξονας του προεκλογικού προγράμματος του Μακρόν όταν ανέβηκε στην εξουσία το 2017. Αλλά οι αρχικές του προτάσεις εξόργισαν τα συνδικάτα και προκάλεσαν εβδομάδες διαμαρτυριών και απεργιών στις μεταφορές λίγο πριν την έκρηξη της πανδημίας του κορωνοϊού. Τα lockdowns ανέστειλαν την προώθηση του επίμαχου νομοσχεδίου.
Τώρα, με τους ψηφοφόρους οργισμένους για τη χειρότερη κρίση κόστους ζωής των τελευταίων δεκαετιών και χωρίς απόλυτη πλειοψηφία στο κοινοβούλιο, ο Γάλλος πρόεδρος επιστρέφει στο σχέδιό του, προσπαθώντας να βρει συμμάχους πέρα από το στρατόπεδό του.
Και οι δύο υποψήφιοι που διεκδικούν αυτή την Κυριακή την ηγεσία του συντηρητικού κόμματος των Ρεπουμπλικανών έχουν επισημάνει ότι θα μπορούσαν να προσφέρουν τις ψήφους που χρειάζεται ο Μακρόν. Όμως ο Γάλλος πρόεδρος θα πρέπει πιθανότατα να υιοθετήσει τις προτάσεις τους για τις συντάξεις ή να κάνει παραχωρήσεις σε άλλες μεταρρυθμίσεις.
Μια άλλη επιλογή, η οποία θα εξέθετε τον Μακρόν σε πολλές επικρίσεις από την αντιπολίτευση, θα ήταν η κυβέρνηση να την περάσει μέσω τροπολογίας το νομοσχέδιο για την κοινωνική ασφάλιση, δια μέσου του λεγόμενου γαλλικού συνταγματικού μηχανισμού «49-3» που επιτρέπει στις κυβερνήσεις να παρακάμπτουν το κοινοβούλιο.
Κυβερνητικές και κοινοβουλευτικές πηγές ανέφεραν ότι δεν υπάρχει ακόμη απόφαση για το ποια επιλογή θα προτιμηθεί. Καμία από τις δύο δεν θα μπορούσε να μειώσει ιδιαίτερα την αντίθεση των συνδικάτων στη μεταρρύθμιση, η οποία αναμένεται να προωθηθεί στη Βουλή στις αρχές του 2023.
Latest News
Γιατί αλλάζει μάρκα παγωτού o Βασιλιάς Κάρολος ;
Εντάλματα σε περισσότερες απο 300 εταιρείες χορήγησε ο Βρετανός βασιλιάς, συνεχίζοντας την παράδοση των προμηθευτών του βασιλικού οίκου
ΕΚΤ: Έρχονται πρόστιμα για τις «απείθαρχες» τράπεζες- Τι σχεδιάζει η κεντρική τράπεζα
Η ΕΚΤ από το 2014 έχει ανακοινώσει κατά μέσο όρο περισσότερα από 5.000 εποπτικά μέτρα ετησίως
DW: «Ηγεμών» ή «ασθενής» η Γερμανία στην Ευρώπη;
Σοβαρά προβλήματα αντιμετωπίζει η Γερμανία, άλλοτε «ατμομηχανή της οικονομίας» στην ΕΕ. Ωστόσο δεν χάνει τον ηγετικό της ρόλο στην Ευρώπη, σημειώνει η DW
Honda - Nissan «έδωσαν τα χέρια» - Στήνουν την τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία
Η νέα οντότητα θα λειτουργεί υπό την ομπρέλα μιας εταιρείας συμμετοχών που θα δημιουργηθεί για τη συγχώνευση Honda - Nissan
Σύννεφα πάνω από την Ευρωζώνη – Μόλις στο 1% ανάπτυξη το 2025
Οι αναλυτές μείωσαν τις προσδοκίες τους για την Ευρωζώνη το 2026 στο 1,2% από 1,4%
Λαγκάρντ: Η ΕΚΤ πλησιάζει στον στόχο για τον πληθωρισμό – Οι αστερίσκοι
Η Κριστίν Λαγκάρντ προέτρεψε τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής να παρακολουθούν την πορεία των μισθών και των εταιρικών κερδών στην ευρωζώνη
Ολοκληρώνεται ο «γάμος» Honda - Nissan - Σήμερα οι ανακοινώσεις
Η ενοποίηση θα δημιουργήσει τον τρίτο μεγαλύτερο όμιλο αυτοκινήτων στον κόσμο σε πωλήσεις
«Μαύρο» το 2025 για τους επιχειρηματίες στη Γερμανία
Σε χαμηλά πενταετίας υποχωρεί τον Δεκέμβριο ο Δείκτης Επιχειρηματικής Εμπιστοσύνης του Ινστιτούτου IfO. Για «χρόνια ασθένεια της γερμανικής οικονομίας» μιλούν οι ειδικοί
Η συρρίκνωση του αμερικανικού ονείρου - Οι Αμερικανοί δίνουν περισσότερα και παίρνουν λιγότερα [γραφήματα]
Το αμερικανικό όνειρο φαίνεται να φθίνει με το πέρασμα των ετών και οι Αμερικανοί είναι ολοένα και πιο απαισιόδοξοι
Η «κρυφή« κρίση που κοστίζει έως και 1 τρισ. δολάρια στην παγκόσμια οικονομία
Περίπου 12 δισ. εργάσιμες ημέρες χάνονται από την κακή ψυχική υγεία κάθε χρόνο, κοστίζοντας στην παγκόσμια οικονομία 1 τρισ. δολάρια