Κόντρα στο καταναλωτικό κλίμα που παγιώνεται σε χαμηλά επίπεδα αλλά και τις νέες επιβαρύνσεις στο λειτουργικό κόστος, οι οποίες προβλέπονται υψηλότερες την επόμενη χρονιά, η αγορά μπύρας συνεχίζει να καλύπτει το χαμένο έδαφος συγκριτικά με την προ covid εποχή, με τη διοίκηση της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας να εκφράζει συγκρατημένη αισιοδοξία για την πορεία της το 2023.

Διαβάστε επίσης: Αθηναϊκή Ζυθοποιία: Άνω των 85 εκατ. ευρώ το «κέρασμα» στη Heineken την τριετία 2020 – 2022

«Το μέλλον είναι πολύ εύθραυστο για να μπορεί κάποιος να το προβλέψει. Εμείς είμαστε πολύ συγκρατημένα αισιόδοξοι ότι τα μεγέθη μας μπορούν να βελτιωθούν συγκρατημένα το 2023.» Αυτό ανέφερε χθες ο κ. Αλέξανδρος Δανιηλίδης, διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας στο πλαίσιο ειδικής εκδήλωσης για την παρουσίαση των αποτελεσμάτων της Μελέτης Κοινωνικού και Οικονομικού Αποτυπώματος της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας για το 2021.

Επεσήμανε ωστόσο ότι εάν χρειαστεί η Αθηναϊκή Ζυθοποιία είναι έτοιμη να προσαρμοστεί στα όποια νέα δεδομένα παρουσιαστούν.

Ο CEO του leader της αγοράς ζύθου υποστήριξε ότι η πληθωριστική κρίση δε θα κρατήσει πάρα πολύ εξ ου και διατηρεί ακέραιο το επενδυτικό της πλάνο. «Δεν μπορούμε να είμαστε στη λογική του ασανσέρ. Εάν », τόνισε χαρακτηριστικά.

Διαβάστε επίσης: Αγορά μπίρας: Η μεγάλη κερδισμένη του καλοκαιριού

Σημειώνεται ότι η Αθηναϊκή Ζυθοποιία έχει καταρτίσει ένα τριετές επενδυτικό πρόγραμμα για τη περίοδο 2022 -2025, το οποίο προβλέπει συνολικά κεφάλαια ύψους 60 εκατ. ευρώ. Οι επενδύσεις αφορούν τη συνεχή βελτιστοποίηση των ζυθοποιείων, δράσεις αυτοματοποίησης, αναβάθμιση παγίων κ.λπ.

Με προσοχή οι ανατιμήσεις

Σύμφωνα με τον κ. Δανηιλίδη, η επιβάρυνση στο λειτουργικό κόστος θα είναι μεγαλύτερη το νέο έτος, καθώς το κόστος ενέργειας συνεχίζει να κινείται ανοδικά, όπως συμβαίνει και με τα υλικά συσκευασίας και τα μεταφορικά, ενώ οι προμήθειες κριθαριού θα γίνουν με βάση τη φετινή υψηλή τιμή.

Ερωτηθείς σχετικά με επικείμενες νέες ανατιμήσεις στην τιμή καταναλωτή το 2023 εξαιτίας και της αύξησης του κόστους παραγωγής, ο κ. Δανιηλίδης σημείωσε ότι οι όποιες αυξήσεις στις τελικές τιμές καταναλωτή θα κινηθούν από την αγορά σε λογικά πλαίσια. «Κάθε μέρα κάνουμε υπολογισμούς πως θα κρατήσουμε τη δύσκολη αυτή ισορροπία», ανέφερε.

Ευχαριστημένος ο κλάδος το 2022

Αναφορικά με τη φετινή χρονιά, ο κ. Δανιηλίδης εκτίμησε ότι ο κλάδος θα είναι ευχαριστημένος, με την αγορά να επιστρέφει σε προ covid επιδόσεις.

Έχοντας ήδη ξεπεράσει κατά πολύ τις επιδόσεις του 2021, οι πωλήσεις της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας «τρέχουν» στο 9μηνο εφέτος με ρυθμό αύξησης 22,2%, όπως είχε αναφέρει ο ΟΤ.

Ειδικότερα, βάσει της λογιστικής κατάστασης της εταιρείας για το διάστημα Ιανουάριος – Σεπτέμβριος 2022, η ζυθοποιία εμφανίζει πωλήσεις 232,32 εκατ. ευρώ από 190,13 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2021. Τα ποσά δεν περιλαμβάνουν τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης Ζύθου.

Ωστόσο κατά το ίδιο διάστημα τα κέρδη μετά φόρων καταγράφουν ισχνή άνοδο της τάξης του 0,7%. Συγκεκριμένα στο 9μηνο εφέτος η καθαρή κερδοφορία διαμορφώθηκε σε 33,23 εκατ. ευρώ από 32,98 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του 2021.

Η φετινή επίδοση της εταιρείας, εξάλλου, οδήγησε ήδη στην απόφαση για καταβολή προμερίσματος ύψους 11,7 εκατ. ευρώ.

Στα 686 εκατ. ευρώ η συνεισφορά της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας το 2021

«Το κέρδος δεν πρέπει να δαιμονοποιείται» σημείωσε ο CEO της εταιρείας τονίζοντας πως παράλληλα επιδιώκεται το αποτύπωμα των δραστηριοτήτων της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας να είναι πάρα πολύ θετικό για την εγχώρια οικονομία και την κοινωνία.

Η συνολική προστιθέμενη αξία των δραστηριοτήτων της εταιρείας ανέρχεται στα 686 εκατ. ευρώ το 2021, αυξημένη κατά 66 εκατ. ευρώ, αντιστοιχώντας στο 0,4% του ΑΕΠ της χώρας.

Η συνεισφορά στα φορολογικά έσοδα εκτιμάται στα 505 εκατ. ευρώ, ποσό που αποτελεί το 1% των συνολικών φορολογικών εσόδων του κράτους για το 2021.

Παράλληλα, 26.468 θέσεις εργασίας υποστηρίζονται άμεσα, έμμεσα και επαγόμενα από την εταιρεία, οι οποίες αντιστοιχούν στο 0,7% του συνολικού εργατικού δυναμικού της χώρας. Από αυτές, οι 20.505 αφορούν στον κλάδο της εστίασης.

Όπως υπογράμμισε ο κ. Δανιηλίδης: «Εδώ και εξήντα χρόνια η Αθηναϊκή Ζυθοποιία επιδιώκει να έχει θετική επίδραση στην εθνική οικονομία και την ελληνική κοινωνία. Αισθανόμαστε υπερήφανοι με τα αποτελέσματα της Μελέτης Κοινωνικού & Οικονομικού Αντικτύπου για το 2021, διότι επιβεβαιώνουν ότι οι δραστηριότητές μας συνεχίζουν να προσφέρουν πολλαπλασιαστική αξία στη χώρα. Αυτή άλλωστε είναι και η φιλοσοφία μας. Η θετική εξέλιξη των μεγεθών μας να συνδυάζεται με πρωτοποριακά προγράμματα κοινωνικής και περιβαλλοντικής βιωσιμότητας, όπως ο εκσυγχρονισμός των μονάδων παραγωγής μας για να πετύχουμε τους φιλόδοξους περιβαλλοντικούς στόχους που έχουμε θέσει, το πρόγραμμα Συμβολαιακής Καλλιέργειας Κριθαριού και οι πρωτοβουλίες για την υπεύθυνη κατανάλωση αλκοόλ. Έτσι παράγουμε ένα καλύτερο αύριο».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις
Όμιλος ΟΤΕ: Οργανωτικές αλλαγές από 1η Ιανουαρίου 2025
Επιχειρήσεις |

Οι αλλαγές στη διοικητική ομάδα του ΟΤΕ από 1η Ιανουαρίου 2025

Οι ανακατατάξεις που ανακοίνωσε ο Όμιλος ΟΤΕ έρχονται σε συνέχεια των αρχικών αλλαγών που πραγματοποιήθηκαν τον περασμένο Ιούλιο και την ανάληψη των καθηκόντων του διευθύνοντος συμβούλου από τον κ. Κώστα Νεμπή