Σε συμφωνία κατέληξε η Ευρωπαϊκή Ένωση την Τετάρτη για θεσμοθέτηση του ποσού που πρέπει να πληρώνουν οι αεροπορικές εταιρείες για τα δικαιώματα εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα, αυξάνοντας την πίεση στον κλάδο να απομακρυνθεί από τα ορυκτά καύσιμα.
Οι αεροπορικές εταιρείες που εκτελούν πτήσεις εντός της Ευρώπης, μέχρι στιγμής δεν πλήρωναν για τα δικαιώματα εκπομπής CO2.
Διαβάστε επίσης: Κοιτάσματα αερίου: Σε πλήρη εξέλιξη οι σεισμικές έρευνες σε 6 παραχωρήσεις
Κατάργηση των δωρεάν αδειών έως το 2026
Αυτό πρόκειται να αλλάξει βάσει του νόμου που συμφωνήθηκε μεταξύ των χωρών της ΕΕ, ο οποίος θα καταργήσει σταδιακά τα δωρεάν δικαιώματα εκπομπών ρύπων διοξειδίου του άνθρακα έως το 2026, σύμφωνα με το Reuters.
Αυτό σημαίνει ότι οι αεροπορικές εταιρείες θα πρέπει να πληρώνουν αδρά, παρέχοντας τους έτσι ένα οικονομικό κίνητρο για να ρυπαίνουν λιγότερο.
Εξαίρεση θα αποτελούν μόνο οι αεροπορικές εταιρείες που χρησιμοποιούν βιώσιμα αεροπορικά καύσιμα (SAF) για να αντισταθμίσουν εν μέρει τη διαφορά τιμής μεταξύ των SAF και του πολύ φθηνότερου ορυκτού καυσίμου κηροζίνης.
Ωστόσο, θα πρέπει οι χώρες της ΕΕ ξεχωριστά, αλλά και το Ευρωκοινοβούλιο, να εγκρίνουν επίσημα τον νόμο πριν τεθεί σε ισχύ.
Διαβάστε επίσης: Ιράν: Νέο κοίτασμα πετρελαίου ανακαλύφθηκε στο νοτιοδυτικό τμήμα της χώρας
Πιθανή επέκταση των περιορισμών μετά το 2026
Η ΕΕ έχει μέχρι στιγμής περιορίσει την αγορά άνθρακα στην κάλυψη των εκπομπών από πτήσεις εντός της ΕΕ, αλλά τα κράτη-μέλη συμφώνησαν ότι οι Βρυξέλλες θα αξιολογήσουν το 2026 κατά πόσον το σύστημα του οργανισμού αερομεταφορών του ΟΗΕ ICAO για την αντιστάθμιση των εκπομπών CO2 των διεθνών πτήσεων είναι σε καλό δρόμο για την επίτευξη καθαρών μηδενικών εκπομπών έως το 2050. Στην περίπτωση που τα αποτελέσματα δεν είναι θετικά, θα προτείνει την επέκταση των περιορισμών και εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Latest News
Ο Ιανουάριος του 2025 ήταν ο πιο θερμός που καταγράφτηκε ποτέ στον πλανήτη
Ραγδαία η κλιματική αλλαγή - Τον Ιανουάριο του 2025 η θερμοκρασία ήταν υψηλότερη «κατά 1,75° Κελσίου» σε σύγκριση με την προβιομηχανική εποχή
Σκυλακάκης: Ασφαλής οδός οι ΑΠΕ – Οι επιδοτήσεις «φρενάρουν» τις επενδύσεις
«Κοιτάμε να υπάρχει σωστή αναλογία φωτοβολταϊκών και αιολικών, ώστε να μην είμαστε εκτεθειμένοι σε μία τεχνολογία», είπε ο Θεόδωρος Σκυλακάκης
Συνεχίζεται η ενεργειακή αναβάθμιση του στόλου του ομίλου ΗΡΑΚΛΗΣ
Ο Όμιλος ΗΡΑΚΛΗΣ φέρνει τα πρώτα ηλεκτροκίνητα οχήματα μεταφοράς τσιμέντου
Χαμηλά το κλίμα στις ESG επενδύσεις των επιχειρήσεων στην Ελλάδα [έρευνα ΕΥ]
Οι 9 στις 10 μεγάλες επιχειρήσεις στην έρευνα της ΕΥ δήλωσαν ότι θα διαθέσουν φέτος τα ίδια ή περισσότερα χρήματα για ESG επενδύσεις
Έρχεται εθνικό σχέδιο δράσης για το ποδήλατο
Σύσταση διϋπουργικής Ομάδας Εργασίας (Δ.Ο.Ε.) για την εκπόνηση του σχεδίου και πρώτη συνάντηση για την εθνική στρατηγική για το Ποδήλατο
Ο Μπέζος έκοψε τη χρηματοδότηση σε φορέα δράσης κατά της κλιματικής αλλαγής
Ο Τζεφ Μπέζος αποφάσισε το Bezos Earth Fund να τερματίσει την υποστήριξή του στην πρωτοβουλία Science Based Targets (SBTi)
Επενδύσεις 40 εκατ. από ΤITAN σε ΑΙ, PropTech και ClimateTech
Η ΤΙΤΑΝ επεκτείνει το χαρτοφυλάκιό της και επιταχύνει τη στρατηγική καινοτομίας - Νέες Venture Capital επενδύσεις σε τομείς υψηλής δυναμικής
«Ψήφος» της Amazon στην Ελλάδα - Επενδύει σε τρία νέα έργα ΑΠΕ
Ψήφος εμπιστοσύνης από την Amazon στην Ελλάδα για νέα έργα Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας
Ασπίδα 1 δισ. για τα δάση από το χρηματιστήριο ρύπων
Η νέα αγορά πιστώσεων άνθρακα που θα αγοράζουν επιχειρήσεις για να πιάσουν τους στόχους μείωσης των εκπομπών CO2 θα χρηματοδοτεί τον μηχανισμό διαχείρισης των δασικών οικοσυστημάτων της χώρας
Πώς η κλιματική αλλαγή έφερε πιο κοντά την καταστροφή στο Λος Άντζελες
Έρευνα έδειξε ότι οι δραστηριότητες του ανθρώπου αυξάνουν κατά 35% την πιθανότητα και κατά 6% την ένταση των πυρκαγιών στις ΗΠΑ