
Για τέσσερις συμβάσεις έργων και μία σύμβαση προμήθειας τροχαίου υλικού ενημέρωσε τη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, Γιώργος Καραγιάννης.
Την Επιτροπή απασχόλησαν τρία έργα με Αναθέτουσα Αρχή το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, συνολικού προϋπολογισμού 542 εκατομμυρίων ευρώ, καθώς επίσης και δύο σημαντικά έργα αρμοδιότητας εποπτευόμενων φορέων του Υπουργείου, της Εγνατία Οδού ΑΕ και της Αττικό Μετρό ΑΕ.
Ο κ. Καραγιάννης τόνισε ότι «ευθύνη όλων μας, πλέον, είναι τα έργα να κατασκευαστούν και να παραδοθούν άρτια και στην ώρα τους. Αυτό απαιτεί η κοινωνία και αυτό είμαστε υποχρεωμένοι να διασφαλίσουμε».
Διαβάστε επίσης: Καραγιάννης: Μέχρι τέλη Μαρτίου θα έχουμε προσωρινό ανάδοχο για τον ΒΟΑΚ
Ο άξονας Λαμία-Ιτέα-Αντίρριο
Το πρώτο έργο αφορά στα έργα βελτίωσης της οδικής σύνδεσης του διαγώνιου άξονα Λαμία – Ιτέα – Αντίρριο στο τμήμα Μπράλος – Άμφισσα, προϋπολογισμού 285,5 εκατομμυρίων ευρώ, το οποίο χρηματοδοτείται στο σύνολό του από το ΕΣΠΑ.
Σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννης «πρόκειται για ένα από τα πλέον απαιτητικά τεχνικά τμήματα μήκους 24 χιλιομέτρων του διαγώνιου άξονα, ο οποίος θα προσφέρει εναλλακτική διαδρομή κυρίως για τις διαδρομές μεταξύ Δυτικής και Κεντρικής Ελλάδας».
Στα οφέλη του έργου, όπως τόνισε ο Υφυπουργός Υποδομών περιλαμβάνονται «η μείωση του χρόνου από Πάτρα και Αντίρριο έως τη Λαμία, η περαιτέρω τουριστική ανάπτυξη των βορείων παραλίων του Κορινθιακού και του Πατραϊκού Κόλπου καθώς και η αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας».
Η παράκαμψη Χαλκίδας και Ψαχνών
Μεγάλης σημασία είναι και το οδικό έργο της Παράκαμψης Χαλκίδας και Ψαχνών, που επίσης απασχόλησε την Επιτροπή.
«Είναι ένα έργο που έχει περάσει από 40 κύματα στο παρελθόν και πλέον προχωρά. Το έργο θα βελτιώσει σημαντικά τη σύνδεση της Αθήνας και της Χαλκίδας με τη βόρεια Εύβοια και παράλληλα συντελεί στην αποσυμφόρηση του αστικού ιστού της Χαλκίδας, της Νέας Αρτάκης και των Ψαχνών από τη κυκλοφορία, η οποία σήμερα, αναγκαστικά διέρχεται από τις παραπάνω αστικές περιοχές» σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννη.
Ο προϋπολογισμός δημοπράτησης του έργου ήταν 210 εκατομμυρίων ευρώ, ενώ περιλαμβάνονται και τρεις προαιρέσεις που αφορούν στην κατασκευή:
· του τμήματος Υψηλή Γέφυρα – Νέα Λάμψακος
· της Παράκαμψης Ψαχνών
· της αρτηρίας σύνδεσης Βόρειας – Νότιας Εύβοιας
Κάθετος άξονας της Εγνατίας
Το τρίτο οδικό έργο που παρουσιάστηκε στην επιτροπή αφορά τον κάθετο άξονα 61 της Εγνατίας και συγκεκριμένα το τελευταίο υποτμήμα του, από τον ανισόπεδο κόμβο Κρηνίδων έως τον ισόπεδο κόμβο Σταυρού.
«Η ολοκλήρωση του άξονα θα εξυπηρετήσει τόσο τις τοπικές όσο και περιφερειακές και ανάγκες, καθώς αποσκοπεί στην τόνωση των αναπτυξιακών δυνατοτήτων των περιοχών που βρίσκονται μεταξύ των δύο μεγάλων πόλεων της Δράμας και της Καβάλας διευκολύνοντας παράλληλα την πρόσβαση στην Εγνατία Οδό» τόνισε ο Υφυπουργός Υποδομών.
Υπογράμμισε, μάλιστα, ότι «εκτός των άλλων συμβάλλει στην καλύτερη πρόσβαση στον αρχαιολογικό χώρο των Φιλίππων, που παρουσιάζει μεγάλη επισκεψιμότητα και έχει ήδη προταθεί από την Ελλάδα να ενταχθεί στον Κατάλογο των Μνημείων Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς της UNESCO».
«Κλείνουμε εκκρεμότητες ετών»
Στα έργα που παρουσίασε στην Επιτροπή ο Υφυπουργός Υποδομών ήταν και το έργο ανάπτυξης και βελτίωσης υποδομών του νέου αεροδρομίου Πάρου. Σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννη στόχος «η περαιτέρω αναβάθμιση του αεροδρομίου της Πάρου, ώστε να αποκτήσει αφενός νέα εικόνα και αφετέρου να καταστεί δυνατή εξυπηρέτηση πολλαπλάσιου αριθμού τουριστών, λαμβάνοντας υπ’ όψη και θέλοντας να ανταποκριθούμε στις ολοένα και αυξανόμενες επιβατικές ανάγκες του νησιού».
Ο Υφυπουργός Υποδομών έκανε λόγο για «έμπρακτη στήριξη της δυναμικής του τουριστικού κλάδου ως ενός βασικού πνεύμονα της ελληνικής οικονομίας και του ίδιου του νησιού που αποτελεί έναν διεθνώς αναγνωρισμένο τουριστικό προορισμό και αξίζει να στηριχθεί».
«Πρόκειται για ακόμα τέσσερα έργα του μεγάλου προγράμματος 13 δισ. ευρώ που προχωράμε. Έργα προϋπολογισμού κοντά στα 600 εκατομμύρια ευρώ έρχονται να κλείσουν εκκρεμότητες ετών, να θέσουν νέες βάσεις για την εκμετάλλευση των ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων της οικονομίας μας, όπως στη Πάρο, να στηρίξουν την Εύβοια που είχε αλλεπάλληλες καταστροφές τα τελευταία χρόνια και να ενισχύσουμε τη δυναμική της Κεντρικής Ελλάδας» υπογράμμισε ο κ. Καραγιάννης.
«Το Μετρό Θεσσαλονίκης θα είναι ένα από τα πιο σύγχρονα σε όλη την Ευρώπη»
Ο Υφυπουργός Υποδομών ενημέρωση την Επιτροπή και για τη σύμβαση προμήθειας τροχαίου υλικού για το Μετρό της Θεσσαλονίκης και την επέκταση προς Καλαμαριά.
Η σύμβαση περιλαμβάνει 15 νέους συρμούς, έξι εκ των οποίων θα κατευθυνθούν στο Βασικό Έργο και εννέα στην επέκταση της Καλαμαριάς.
Ο κ. Καραγιάννης υπογράμμισε ότι «με την προμήθεια αυτή γίνεται άλλο ένα σημαντικό βήμα για τη πραγματοποίηση του μεγάλου έργου του Μετρό Θεσσαλονίκης, αφού με τους συρμούς που αποκτάμε θα εξυπηρετείται τόσο η επέκταση προς Καλαμαριά που προχωρά όσο και το βασικό έργο, με μικρότερες μάλιστα χρονοαποστάσεις, από τις αρχικά προδιαγραφείσες».
«Το Μετρό στη Θεσσαλονίκη θα είναι ένα από τα πιο σύγχρονα Μετρό σε ολόκληρη την Ευρώπη με συρμούς που θα κατασκευάζονται με πάνω από 90% με ανακυκλώσιμα υλικά, με τρένα χωρίς οδηγούς, με την ιστορία των σταθμών να χαρίζεται απλόχερα στους επιβάτες και με μοναδική αισθητική» πρόσθεσε ο Υφυπουργός Υποδομών.
Ακολούθως ο κ. Καραγιάννης σημείωσε ότι «έχουμε αποδείξει κατ’ επανάληψη πως ό,τι λέμε το εννοούμε. Και αυτό κάνουμε πραγματικότητα για τη Θεσσαλονίκη, τη Βόρεια Ελλάδα και ολόκληρη τη χώρα».
«Με σχέδιο και όραμα, αναβαθμίζουμε τις δημόσιες υποδομές και κάνουμε τη ζωή των Ελλήνων καλύτερη» ανέφερε κλείνοντας.


Latest News

Σε… ράγες οι υποδομές και μεταφορές – Το στοίχημα με Δήμα και Κυρανάκη
Το στοίχημα των μεταρρυθμίσεων στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με τον νέο υπουργό Χρίστο Δήμα και αναπληρωτή Κωνσταντίνο Κυρανάκη

ΑΒΑΞ: Στην τελική ευθεία το α’ τμήμα της Πατρών – Πύργου
Το α’ τμήμα της Πύργου - Πατρών της Ολυμπίας Οδού υλοποιείται από τον Όμιλο ΑΒΑΞ, τηρώντας τα αυστηρότερα πρότυπα ασφάλειας και λειτουργικότητας,

Δρομολογούνται 25 έργα κατά της λειψυδρίας - Οι 19 δήμοι που επιλέχθηκαν [λίστα]
Ο πρώτος κύκλος της πρωτοβουλίας για τη λειψυδρία αφορά σε τουλάχιστον 25 έργα που θα πραγματοποιηθούν σε 19 δήμους

Edison για AVAX: Ανεβάζει στα 4 ευρώ την τιμή στόχο με περιθώριο ανόδου 88%
Η αναβάθμιση της AVAX έρχεται σε συνέχεια αναπροσαρμογής προς τα πάνω της πρόβλεψης για επίτευξη τα επόμενα χρόνια αυξημένου περιθωρίου EBITDA από την κατασκευή που εξασφαλίζει το υφιστάμενο ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων της εταιρίας

Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ οριστικός ανάδοχος στο τμήμα Χανιά - Ηράκλειο του ΒΟΑΚ
Το κατασκευαστικό κόστος του αυτοκινητοδρόμου 157 χλμ. υπολογίζεται σε 1,8 δισ. ευρώ

«Πράσινο» σε τρεις επενδύσεις ύψους 1,2 δισ. - Πού θα πραγματοποιηθούν
Οι τρεις στρατηγικές επενδύσεις θα υλοποιηθούν με γρήγορες διαδικασίες - Αφορούν την τουριστική ανάπτυξη

Χατζηδάκης: ΟΣΕ όπως ΔΕΗ και ΕΦΚΑ - Τι αναφέρουν πηγές του ΥΠΟΙΚ στον ΟΤ
Ο κ. Χατζηδάκης τόνισε ότι: «...ο κρατικός ΟΣΕ χρειάζεται να αναβαθμιστεί, να εκσυγχρονιστεί, να γίνει ένας ευρωπαϊκός οργανισμός» - Η εικόνα για το σχέδιο δράσης και την 717

Τελική ευθεία για τον ΒΟΑΚ – Κατακυρώνεται στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ η παραχώρηση Χανιά - Ηράκλειο
Για το μεγάλο τμήμα του οδικού άξονα ΒΟΑΚ, «Χανιά – Ηράκλειο» αναμένεται η απόφαση οριστικού αναδόχου

Το «χάος» στον ελληνικό σιδηρόδρομο - Πού ρίχνει ευθύνες το πόρισμα για τα Τέμπη
Στο πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ για τα Τέμπη υπογραμμίζονται οι παραλείψεις ΟΣΕ, Hellenic Train, ΡΑΣ και κυβερνήσεων - Ανεκπαίδευτο προσωπικό, απουσία τηλεδιοίκησης και ανεξέλεγκτες ταχύτητες από τα τρένα

Οι 17 συστάσεις για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων - Το πόρισμα για τα Τέμπη
«Έγιναν όλα λάθος» - Οι συστάσεις της Επιτροπής για ΟΣΕ, Hellenic Train, ΡΑΕ και ERA