Η startup ναυτιλιακής τεχνολογίας, Harbor Lab, εξασφάλισε χρηματοδότηση 6,1 εκατομμυρίων ευρώ για την περαιτέρω ανάπτυξη του προγράμματος λογισμικού ανάλυσης λιμενικών εκταμιεύσεων (disbursement). Οι εκταμιεύσεις είναι όλα τα έξοδα που κάνει ο Πράκτορας για λογαριασμό του διαχειριστή ενώ το πλοίο βρίσκεται στο λιμάνι. Τα λιμενικά έξοδα είναι το δεύτερο μεγαλύτερο κόστος μετά τα καύσιμα για μια ναυτιλιακή εταιρεία και ανέρχονται ετησίως σε περισσότερα από 120 δισεκατομμύρια δολάρια, αναφέρει η εταιρεία.
Η Harbor Lab με έδρα την Αθήνα είναι η πρώτη που προσφέρει λογισμικό ανάλυσης λογαριασμών «λιμανιάτικων» SaaS (Software-as-a-Service) που υπολογίζει και αξιολογεί αυτόματα τα λιμενικά έξοδα σε σχέση με τα λιμενικά τιμολόγια σε πραγματικό χρόνο. Θα χρησιμοποιήσει την εισφορά κεφαλαίου, όπως τονίζει σε σχετική ανακοίνωση, για να αποκτήσει ταλέντα προκειμένου να κλιμακώσει τα βασικά προϊόντα της που ήδη αποφέρουν σημαντικές οικονομίες και μεγαλύτερη διαφάνεια στη ναυτιλιακή βιομηχανία.
Η χρηματοδότηση
Η χρηματοδότηση αντιπροσωπεύει ένα από τα μεγαλύτερα ποσά που συγκεντρώθηκαν από μια εταιρεία ναυτιλιακής τεχνολογίας κατά τη διάρκεια ενός γύρου εκκίνησης. Οι VentureFriends και Speedinvest ηγήθηκαν του γύρου χρηματοδότησης, με τη συμμετοχή μεγάλου αριθμού επιπλέον επενδυτών, συμπεριλαμβανομένων των DOCK, Signal Ocean, Motion Ventures, TecPier, Innoport, Charge VC και άλλων. Η εταιρεία έλαβε επίσης επενδύσεις από αξιόλογους ιδρυτές τεχνολογίας, συμπεριλαμβανομένου του Αλέξανδρου Χατζηελευθερίου, ιδρυτή της Blueground.
Ο Απόστολος Αποστολάκης, Συνεργάτης στο VentureFriends, σε δήλωση του εξέφρασε την ικανοποίηση του υποστηρίζει την Harbor Lab στην προσπάθειά της να επεκταθεί παγκοσμίως.
Ο Philip Specht, Συνεργάτης της Speedinvest, υποστήριξε ότι η Harbor Lab είναι μία από εκείνες τις σπάνιες εταιρείες που μπορούν να διαταράξουν ριζικά τις βασικές αρχές λειτουργίας μιας γιγάντιας βιομηχανίας.
Κενά ψηφιοποίησης
Ο Διευθύνων Σύμβουλος και ιδρυτής της Harbor Lab, Αντώνης Μαλαξιανάκης, δήλωσε μεταξύ άλλων ότι πολλά κενά ψηφιοποίησης έχουν καλυφθεί στη ναυτιλία τα τελευταία χρόνια, ωστόσο η διαδικασία των «λιμανιάτικων» στις ναυτιλιακές εταιρείες είναι συχνά αναποτελεσματική και βαριά διοικητική, με ελάχιστη δυνατότητα αντίληψης από τον χειριστή του πλοίου για το πραγματικό κόστος που σχετίζεται με τις προσεγγίσεις σε λιμάνι. Το Εργαλείο DA της Harbor Lab αντιμετωπίζει αυτά τα ζητήματα και μπορεί να εξοικονομήσει περίπου 2000 δολ ανά επίσκεψη σε λιμάνι, όταν ένα πλοίο δραστηριοποιείται στην spot αγορά και 1500 δολ όταν είναι σε περίοδο ναύλωσης.»
Τα έξοδα που καταβάλλονται ως «λιμανιάτικα» περιλαμβάνουν συχνά λιμενικά τέλη, τέλη ρυμούλκησης και πλοήγησης, τα οποία μαζί αντιπροσωπεύουν το δεύτερο μεγαλύτερο λειτουργικό κόστος μετά τα καύσιμα για έναν χειριστή πλοίου.
Λιμάνι
Μέσω του Harbor Lab DA Tool, ο υπεύθυνος του πλοίου μπορεί να διορίσει έναν αντιπρόσωπο στο λιμάνι, να επιβεβαιώσει τις αποφάσεις και να συγκρίνει τα τέλη για είδη που πληρώνονται μέσω του λογαριασμού των «λιμανιάτικων» , μειώνοντας το κόστος διαχείρισης έως και 500%. Ένας ship operator μπορεί να χειριστεί έξι έως οκτώ πλοία χειροκίνητα, αλλά 40 μέσω της πλατφόρμας. Με τη μόχλευση του συνολικού όγκου των λιμενικών μεθορμήσεων που διεκπεραιώνονται μέσω της πλατφόρμας της Harbor Lab, οι φορείς εκμετάλλευσης των πλοίων εξασφαλίζουν εκπτώσεις σε θαλάσσιες υπηρεσίες και τέλη αντιπροσώπευσης, παράγοντας εξοικονόμηση που μπορεί να φτάσει κατά μέσο όρο επτά φορές το ποσό που δαπανάται για τις υπηρεσίες της Harbor Lab.
Από την κυκλοφορία του, τον Μάρτιο του 2020, το Habor Lab έχει λάβει θετικά σχόλια από τους τελικούς χρήστες με περισσότερες από 10.000 προσεγγίσεις πλοίων σε λιμάνια που εξυπηρετήθηκαν με την συμβολή του λογισμικού. Όσοι χρησιμοποίησαν το λογισμικό ανέφεραν καλύτερη γνώση των εξόδων, ταχύτερες διαδικασίες και εξοικονόμηση περίπου 6% ανά προσέγγιση σε λιμάνι.
Latest News
Υπογράφτηκε η σύμβαση για την αποκατάσταση του λιμένος Βόλου
Το έργο είναι συμβατικής αξίας 9,5 εκατ. ευρώ, όπως ανακοίνωσε το ΤΑΙΠΕΔ
Με δυναμικές επιδόσεις κλείνει το 2024 η Μαρίνα Πόρτο Χέλι - Οι προοπτικές για το μέλλον
Με μέσο ποσοστό πληρότητας 75,42% κατά τη διάρκεια της θερινής περιόδου, η πληρότητα στη Μαρίνα Πόρτο Χέλι έφτασε 89% τον Ιούλιο και 100% τον Αύγουστο
Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει το υδατοδρόμιο Ναυπλίου
Το ΚΑΣ έδωσε πράσινο φως - Η «σκυτάλη» περνάει στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Πελοποννήσου για το υδατοδρόμιο στο Ναύπλιο
Μπαίνει στα σκαριά το νέο λιμάνι της Σαντορίνης
Κατατέθηκε η σχετική τροπολογία - Τι προβλέπεται για το λιμάνι στη Σαντορίνη - Τι αποφασίσθηκε για το καλώδιο του ΑΔΜΗΕ που υπάρχει στο λιμάνι
Ερχονται αυξήσεις στα τέλη φορτοεκφόρτωσης στο λιμάνι του Πειραιά
Eνα σκληρό bras de fer βρίσκεται σε εξέλιξη το τελευταίο διάστημα στον Πειραιά μεταξύ χρηστών του λιμανιού και των κινέζων της ΟΛΠ-Cosco,
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
«Αργυρό» μετάλλιο στην επιβατική κίνηση για τα ελληνικά λιμάνια - Στην τρίτη θέση ο Πειραιάς
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat δύο ιταλικά λιμάνια προηγούνται του Πειραιά, ο οποίος είναι ο τρίτο σε επιβάτες λιμάνι
Ξεκινάει ο διαγωνισμός για την ανέγερση νέου Σταθμού Επιβατών στον λιμένα της Σούδας
Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 12,29 εκατ. ευρώ