Η startup ναυτιλιακής τεχνολογίας, Harbor Lab, εξασφάλισε χρηματοδότηση 6,1 εκατομμυρίων ευρώ για την περαιτέρω ανάπτυξη του προγράμματος λογισμικού ανάλυσης λιμενικών εκταμιεύσεων (disbursement). Οι εκταμιεύσεις είναι όλα τα έξοδα που κάνει ο Πράκτορας για λογαριασμό του διαχειριστή ενώ το πλοίο βρίσκεται στο λιμάνι. Τα λιμενικά έξοδα είναι το δεύτερο μεγαλύτερο κόστος μετά τα καύσιμα για μια ναυτιλιακή εταιρεία και ανέρχονται ετησίως σε περισσότερα από 120 δισεκατομμύρια δολάρια, αναφέρει η εταιρεία.
Η Harbor Lab με έδρα την Αθήνα είναι η πρώτη που προσφέρει λογισμικό ανάλυσης λογαριασμών «λιμανιάτικων» SaaS (Software-as-a-Service) που υπολογίζει και αξιολογεί αυτόματα τα λιμενικά έξοδα σε σχέση με τα λιμενικά τιμολόγια σε πραγματικό χρόνο. Θα χρησιμοποιήσει την εισφορά κεφαλαίου, όπως τονίζει σε σχετική ανακοίνωση, για να αποκτήσει ταλέντα προκειμένου να κλιμακώσει τα βασικά προϊόντα της που ήδη αποφέρουν σημαντικές οικονομίες και μεγαλύτερη διαφάνεια στη ναυτιλιακή βιομηχανία.
Η χρηματοδότηση
Η χρηματοδότηση αντιπροσωπεύει ένα από τα μεγαλύτερα ποσά που συγκεντρώθηκαν από μια εταιρεία ναυτιλιακής τεχνολογίας κατά τη διάρκεια ενός γύρου εκκίνησης. Οι VentureFriends και Speedinvest ηγήθηκαν του γύρου χρηματοδότησης, με τη συμμετοχή μεγάλου αριθμού επιπλέον επενδυτών, συμπεριλαμβανομένων των DOCK, Signal Ocean, Motion Ventures, TecPier, Innoport, Charge VC και άλλων. Η εταιρεία έλαβε επίσης επενδύσεις από αξιόλογους ιδρυτές τεχνολογίας, συμπεριλαμβανομένου του Αλέξανδρου Χατζηελευθερίου, ιδρυτή της Blueground.
Ο Απόστολος Αποστολάκης, Συνεργάτης στο VentureFriends, σε δήλωση του εξέφρασε την ικανοποίηση του υποστηρίζει την Harbor Lab στην προσπάθειά της να επεκταθεί παγκοσμίως.
Ο Philip Specht, Συνεργάτης της Speedinvest, υποστήριξε ότι η Harbor Lab είναι μία από εκείνες τις σπάνιες εταιρείες που μπορούν να διαταράξουν ριζικά τις βασικές αρχές λειτουργίας μιας γιγάντιας βιομηχανίας.
Κενά ψηφιοποίησης
Ο Διευθύνων Σύμβουλος και ιδρυτής της Harbor Lab, Αντώνης Μαλαξιανάκης, δήλωσε μεταξύ άλλων ότι πολλά κενά ψηφιοποίησης έχουν καλυφθεί στη ναυτιλία τα τελευταία χρόνια, ωστόσο η διαδικασία των «λιμανιάτικων» στις ναυτιλιακές εταιρείες είναι συχνά αναποτελεσματική και βαριά διοικητική, με ελάχιστη δυνατότητα αντίληψης από τον χειριστή του πλοίου για το πραγματικό κόστος που σχετίζεται με τις προσεγγίσεις σε λιμάνι. Το Εργαλείο DA της Harbor Lab αντιμετωπίζει αυτά τα ζητήματα και μπορεί να εξοικονομήσει περίπου 2000 δολ ανά επίσκεψη σε λιμάνι, όταν ένα πλοίο δραστηριοποιείται στην spot αγορά και 1500 δολ όταν είναι σε περίοδο ναύλωσης.»
Τα έξοδα που καταβάλλονται ως «λιμανιάτικα» περιλαμβάνουν συχνά λιμενικά τέλη, τέλη ρυμούλκησης και πλοήγησης, τα οποία μαζί αντιπροσωπεύουν το δεύτερο μεγαλύτερο λειτουργικό κόστος μετά τα καύσιμα για έναν χειριστή πλοίου.
Λιμάνι
Μέσω του Harbor Lab DA Tool, ο υπεύθυνος του πλοίου μπορεί να διορίσει έναν αντιπρόσωπο στο λιμάνι, να επιβεβαιώσει τις αποφάσεις και να συγκρίνει τα τέλη για είδη που πληρώνονται μέσω του λογαριασμού των «λιμανιάτικων» , μειώνοντας το κόστος διαχείρισης έως και 500%. Ένας ship operator μπορεί να χειριστεί έξι έως οκτώ πλοία χειροκίνητα, αλλά 40 μέσω της πλατφόρμας. Με τη μόχλευση του συνολικού όγκου των λιμενικών μεθορμήσεων που διεκπεραιώνονται μέσω της πλατφόρμας της Harbor Lab, οι φορείς εκμετάλλευσης των πλοίων εξασφαλίζουν εκπτώσεις σε θαλάσσιες υπηρεσίες και τέλη αντιπροσώπευσης, παράγοντας εξοικονόμηση που μπορεί να φτάσει κατά μέσο όρο επτά φορές το ποσό που δαπανάται για τις υπηρεσίες της Harbor Lab.
Από την κυκλοφορία του, τον Μάρτιο του 2020, το Habor Lab έχει λάβει θετικά σχόλια από τους τελικούς χρήστες με περισσότερες από 10.000 προσεγγίσεις πλοίων σε λιμάνια που εξυπηρετήθηκαν με την συμβολή του λογισμικού. Όσοι χρησιμοποίησαν το λογισμικό ανέφεραν καλύτερη γνώση των εξόδων, ταχύτερες διαδικασίες και εξοικονόμηση περίπου 6% ανά προσέγγιση σε λιμάνι.
Latest News
Συνεχίζει τις αγορές μετοχών ο Σαββίδης στον ΟΛΘ σε τιμές άνω του 28 ευρώ
Ελέγχει πλέον το 72,69% του λιμένα Θεσσαλονίκης
ΟΛΘ: Στο Υπερταμείο από το ΤΑΙΠΕΔ «πέρασε» το ποσοστό 7,27%
Το ποσοστό 7,27% επί του συνολικού μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ που ελέγχεται εμμέσως από το Ελληνικό Δημόσιο δεν μεταβάλλεται
Στην αντεπίθεση ο Σαββίδης – Αγόρασε μετοχές του ΟΛΘ στα 28,8 ευρώ
Συνέχισε τις αγορές μετοχών του ΟΛΘ η Belterra συμφερόντων της οικογένειας Σαββίδη – Πως αποκωδικοποιούν αναλυτές τη νέα κίνηση στην δημόσια προσφορά των Dreyfus
Μάχες χαρακωμάτων στον ΟΛΘ; – Γιατί αγοράζει μετοχές και ο Σαββίδης
Το σήμα που έστειλε η πλευρά Σαββίδη στους μετόχους του ΟΛΘ - Ο πήχης των 27 ευρώ της δημόσιας πρότασης και η αντίδραση των Ντρέιφους
ΟΛΘ: Σε αγορές μετοχών μετά την Dreyfus προχωρά και η πλευρά Σαββίδη
Η Belterra αγόρασε μετοχές του ΟΛΘ πάνω από την τιμή των 27 ευρώ ανά μετοχή που έχει προτείνει η Dreyfus στη δημόσια πρόταση
Dreyfus για ΟΛΘ: Δεν θα διαγράψουμε τις μετοχές από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Τι αναφέρει η Leonidsport της οικογένειας Dreyfus στο ενημερωτικό δελτίο για την δημόσια πρόταση στον ΟΛΘ
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά