Στο μισό περίπου, έπεσε η κίνηση δεξαμενοπλοίων σε ρωσικά λιμάνια σύμφωνα με εταιρείες παρακολούθησης πλοίων, δύο ημέρες μετά την επιβολή του πλαφόν και των απαγορεύσεων το ρωσικό πετρέλαιο από την ΕΕ και την G7. Όπως υπολογίζεται περίπου 1,94 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα φορτώθηκαν από τη Ρωσία μετά τις 5 Δεκεμβρίου, και όπως εκτιμάται ορισμένα εξ αυτών των φορτίων ήταν με μεγάλη έκπτωση με προορισμό την Ινδία, σύμφωνα με το TankerTrackers.com.
Πριν τις 5 Δεκεμβρίου ημερησίως τα φορτία που αναχωρούσαν από ρωσικά λιμάνια ήταν της τάξης των 3,5 εκατ. βαρελιών, την ημέρα.
Διαβάστε επίσης: ΗΠΑ: Πτώση των εισαγωγών στα μεγάλα αμερικανικά λιμάνια
Η επιβολή της απαγόρευσης εισαγωγής ρωσικού αργού στην Ευρώπη σημαίνει ότι η ΕΕ πρέπει να βρει 1,1 εκατομμύρια βαρέλια αργού πετρελαίου την ημέρα από άλλες πηγές. Υπενθυμίζεται ότι ευρωπαίοι πλοιοκτήτες, ασφαλιστές και χρηματοδότες απαγορεύεται να συμμετέχουν σε αποστολές ρωσικού αργού πετρελαίου σε χώρες της ΕΕ και εκτός αυτής εκτός εάν (στη δεύτερη περίπτωση) είναι αγορασμένο κάτω από το ανώτατο όριο τιμής των 60 δολ. ανά βαρέλι.
Διαβάστε επίσης: Ρωσία: Ανησυχία για τα δεξαμενόπλοια που περιμένουν στον Βόσπορο
Συμφόρηση
Οι αναλυτές έχουν προβλέψει έλλειψη δεξαμενόπλοιων για τη μεταφορά ρωσικού αργού λόγω των περιορισμών στην ευρωπαϊκή ναυτιλία. Επίσης η αβεβαιότητα σχετικά με την ασφάλιση έχει οδηγήσει στη συμφόρηση περισσότερων από 20 φορτωμένων δεξαμενοπλοίων ανοιχτά του Βοσπόρου, λόγω των απαιτήσεων της Άγκυρας για επιπλέον έγγραφα που να πιστοποιούν την ασφαλιστική κάλυψη των πλοίων από τα P&I Clubs, υπό οποιεσδήποτε συνθήκες.
Απαίτηση με την οποία διαφωνούν έντονα οι αλληλασφαλιστικοί οργανισμοί και έχουν εμπλακεί σε συνομιλίες με τούρκους αξιωματούχους, όπως αναφέρει ο Μάρκους Μπέικερ, επικεφαλής ναυτιλίας και φορτίου στην ασφαλιστική εταιρεία Marsh.
Εκ πρώτης όψεως, φαίνεται πολύ απλό, είπε ο κ. Μπέικερ, στο BBC. «Αυτό που αναζητούν οι τουρκικές αρχές είναι η επιβεβαίωση της κάλυψης, συμπεριλαμβανομένης της περίπτωσης παραβίασης των κυρώσεων. Σαφώς, αυτό είναι κάτι που οι δυτικές ασφαλιστικές εταιρείες δεν μπορούν να παρέχουν», πρόσθεσε. Η Τουρκία φοβάται ότι εάν ένα φορτίο που παραβιάζει τους κανόνες του P&I Club προκαλέσει ζημιές τότε ο ασφαλιστικός οργανισμός δεν θα τις καλύψει.
Πάντως ο κλάδος των δεξαμενόπλοιων παρακολουθεί στενά την όλη κατάσταση που έχει δημιουργηθεί και προσπαθεί να εκτιμήσει τον αντίκτυπο της απαγόρευσης και της επιβολής ανώτατου ορίου τιμών στη ναυλαγορά. Οι περισσότεροι αναλυτές προβλέπουν ότι τα δεξαμενόπλοια θα υποχρεωθούν σε μεγαλύτερα ταξίδια (αύξηση τονομιλίων) για να μεταφέρουν το αργό πετρέλαιο στους αγοραστές γεγονός που σημαίνει αύξηση της ζήτησης σε δεξαμενόπλοια.
Ο παράγοντας Κίνα
Παράλληλα όπως επισημαίνει ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv, αν και η ναυτιλία κινείται αυτήν τη στιγμή σε αχαρτογράφητα ύδατα, εν τούτοις πολλά μπορεί να αλλάξουν από μια χαλάρωση της κινεζικής πολιτικής έναντι του κορωνοϊού. Η χαλάρωση των περιορισμών κατά του COVID, μπορεί να φέρουν μια ανακούφιση και να δημιουργήσουν ελπίδες αναζωογόνησης της ζήτησης πετρελαίου από την Κίνα, τονίζει.
Τέλος να σημειωθεί ότι σύμφωνα με την Intermodal ο αριθμός των θαλάσσιων φορτίων πετρελαίου μειώθηκε απότομα τον Νοέμβριο, σαν αποτέλεσμα της πτώσης των εξαγωγών από χώρες του ΟΠΕΚ, καθώς και από άλλους μεγάλους παραγωγούς. Ωστόσο, ενώ οι θαλάσσιες αποστολές πετρελαίου μειώθηκαν κατά 1,62 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα για να φτάσουν τα 36,6 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα, οι ναύλοι των δεξαμενόπλοιων αργού ακολούθησαν ανοδική τροχιά λόγω της μεγάλης αύξησης της ζήτησης σε τονομιλία.
Latest News
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη
Μεγάλες ευκαιρίες απασχόλησης στη γαλάζια οικονομία
Η γαλάζια οικονομία περιλαμβάνει όλες τις οικονομικές δραστηριότητες οι οποίες σχετίζονται με τους ωκεανούς, τις θάλασσες και τους υδάτινους όγκους
Ψηφιακή η ελληνική ναυτιλία - Το e-ναυτολόγιο έτοιμο εντός του 2025
Ενα εκατομμύριο ευρώ για τη χρηματοδότηση του e-ναυτολογίου - Στόχος η προσέλκυση νέων στο ναυτικό επάγγελμα.
Κρουαζιέρα: Πόσο τέλος θα πληρώνουν οι τουρίστες σε Μύκονο και Σαντορίνη
Τι προβλέπει για την κρουαζιέρα το φορολογικό νομοσχέδιο που έχει δοθεί σε δημόσια διαβούλευση
Capital Clean Energy Carriers: Αύξησε κατά 66% τα έσοδα στο τρίτο τρίμηνο του 2024
Η Capital Clean Energy Carriers ανακοίνωσε έσοδα 106 εκατ. δολ. για το τρίτο τρίμηνο του 2024 και τη διανομή μερίσματος 0,15 δολ. ανά μετοχή.
Πώς η κρουαζιέρα γέμισε τα ταμεία του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας
Ο Οργανισμός για το λιμάνι Κέρκυρας ανακοίνωσε έσοδα 4,8 εκατ. ευρώ για το 2023 – Στα 420 τα κρουαζιερόπλοια την περασμένη χρονιά
IBIA: Ξεκάθαρος στόχος η απαλλαγή απο τις εκπομπές άνθρακα
Οι καιροί της πράσινης μετάβασης, δεν είναι μόνο πολύπλοκοι, προκλητικοί και συχνά απογοητευτικοί αλλά και ελπιδοφόροι και φιλόδοξοι, τόνισε ο πρόεδρος του IBIA