Στο μισό περίπου, έπεσε η κίνηση δεξαμενοπλοίων σε ρωσικά λιμάνια σύμφωνα με εταιρείες παρακολούθησης πλοίων, δύο ημέρες μετά την επιβολή του πλαφόν και των απαγορεύσεων το ρωσικό πετρέλαιο από την ΕΕ και την G7. Όπως υπολογίζεται περίπου 1,94 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα φορτώθηκαν από τη Ρωσία μετά τις 5 Δεκεμβρίου, και όπως εκτιμάται ορισμένα εξ αυτών των φορτίων  ήταν με μεγάλη έκπτωση με προορισμό την Ινδία, σύμφωνα με το TankerTrackers.com.

Πριν τις 5 Δεκεμβρίου ημερησίως τα φορτία που αναχωρούσαν από ρωσικά λιμάνια ήταν της τάξης των 3,5 εκατ. βαρελιών, την ημέρα.

Διαβάστε επίσης: ΗΠΑ: Πτώση των εισαγωγών στα μεγάλα αμερικανικά λιμάνια

Η επιβολή της απαγόρευσης εισαγωγής ρωσικού αργού στην Ευρώπη σημαίνει ότι η ΕΕ πρέπει να βρει 1,1 εκατομμύρια βαρέλια αργού πετρελαίου την ημέρα από άλλες πηγές. Υπενθυμίζεται ότι ευρωπαίοι πλοιοκτήτες, ασφαλιστές και χρηματοδότες απαγορεύεται να συμμετέχουν σε αποστολές ρωσικού αργού πετρελαίου σε χώρες της ΕΕ και εκτός αυτής εκτός εάν (στη δεύτερη περίπτωση) είναι αγορασμένο κάτω από το ανώτατο όριο τιμής των 60 δολ. ανά βαρέλι.

Διαβάστε επίσης: Ρωσία: Ανησυχία για τα δεξαμενόπλοια που περιμένουν στον Βόσπορο

Συμφόρηση

Οι αναλυτές έχουν προβλέψει έλλειψη δεξαμενόπλοιων για τη μεταφορά ρωσικού αργού λόγω των περιορισμών στην ευρωπαϊκή ναυτιλία. Επίσης η αβεβαιότητα σχετικά με την ασφάλιση έχει οδηγήσει στη συμφόρηση περισσότερων από 20 φορτωμένων δεξαμενοπλοίων ανοιχτά του Βοσπόρου, λόγω των απαιτήσεων της Άγκυρας για επιπλέον έγγραφα που να πιστοποιούν την ασφαλιστική κάλυψη των πλοίων από τα P&I Clubs, υπό οποιεσδήποτε συνθήκες.

Απαίτηση με την οποία διαφωνούν έντονα οι αλληλασφαλιστικοί οργανισμοί και έχουν εμπλακεί σε συνομιλίες με τούρκους αξιωματούχους, όπως αναφέρει ο Μάρκους Μπέικερ, επικεφαλής ναυτιλίας και φορτίου στην ασφαλιστική εταιρεία Marsh.

Εκ πρώτης όψεως, φαίνεται πολύ απλό, είπε ο κ. Μπέικερ, στο BBC. «Αυτό που αναζητούν οι τουρκικές αρχές είναι η επιβεβαίωση της κάλυψης, συμπεριλαμβανομένης της περίπτωσης παραβίασης των κυρώσεων. Σαφώς, αυτό είναι κάτι που οι δυτικές ασφαλιστικές εταιρείες δεν μπορούν να παρέχουν», πρόσθεσε. Η Τουρκία φοβάται ότι εάν ένα  φορτίο που παραβιάζει τους κανόνες του P&I Club προκαλέσει ζημιές τότε ο ασφαλιστικός οργανισμός δεν θα τις καλύψει.

Πάντως ο  κλάδος των δεξαμενόπλοιων παρακολουθεί στενά την όλη κατάσταση που έχει δημιουργηθεί και προσπαθεί να εκτιμήσει τον αντίκτυπο της απαγόρευσης και της επιβολής ανώτατου ορίου τιμών στη ναυλαγορά. Οι περισσότεροι αναλυτές προβλέπουν ότι τα δεξαμενόπλοια θα υποχρεωθούν σε μεγαλύτερα ταξίδια (αύξηση τονομιλίων) για να μεταφέρουν το αργό πετρέλαιο στους αγοραστές γεγονός που σημαίνει αύξηση της ζήτησης σε δεξαμενόπλοια.

Ο παράγοντας Κίνα

Παράλληλα  όπως επισημαίνει ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv, αν και η ναυτιλία κινείται αυτήν τη στιγμή σε αχαρτογράφητα ύδατα, εν τούτοις πολλά μπορεί να αλλάξουν από μια χαλάρωση της κινεζικής πολιτικής έναντι του κορωνοϊού. Η χαλάρωση των περιορισμών κατά του COVID, μπορεί να φέρουν μια  ανακούφιση και να δημιουργήσουν ελπίδες αναζωογόνησης της ζήτησης πετρελαίου από την Κίνα, τονίζει.

Τέλος να σημειωθεί ότι σύμφωνα με την Intermodal ο αριθμός των θαλάσσιων φορτίων πετρελαίου μειώθηκε απότομα τον Νοέμβριο, σαν αποτέλεσμα της πτώσης των εξαγωγών από χώρες του ΟΠΕΚ, καθώς και από άλλους μεγάλους παραγωγούς. Ωστόσο, ενώ οι θαλάσσιες αποστολές πετρελαίου μειώθηκαν κατά 1,62 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα για να φτάσουν τα 36,6 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα, οι ναύλοι των δεξαμενόπλοιων αργού ακολούθησαν ανοδική τροχιά λόγω της μεγάλης αύξησης της ζήτησης σε τονομιλία.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ναυτιλία