![Πετρέλαιο: Σημαντική πτώση της κίνησης στα ρωσικά λιμάνια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/09/tanker-VLCC-2.jpg)
Στο μισό περίπου, έπεσε η κίνηση δεξαμενοπλοίων σε ρωσικά λιμάνια σύμφωνα με εταιρείες παρακολούθησης πλοίων, δύο ημέρες μετά την επιβολή του πλαφόν και των απαγορεύσεων το ρωσικό πετρέλαιο από την ΕΕ και την G7. Όπως υπολογίζεται περίπου 1,94 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα φορτώθηκαν από τη Ρωσία μετά τις 5 Δεκεμβρίου, και όπως εκτιμάται ορισμένα εξ αυτών των φορτίων ήταν με μεγάλη έκπτωση με προορισμό την Ινδία, σύμφωνα με το TankerTrackers.com.
Πριν τις 5 Δεκεμβρίου ημερησίως τα φορτία που αναχωρούσαν από ρωσικά λιμάνια ήταν της τάξης των 3,5 εκατ. βαρελιών, την ημέρα.
Διαβάστε επίσης: ΗΠΑ: Πτώση των εισαγωγών στα μεγάλα αμερικανικά λιμάνια
Η επιβολή της απαγόρευσης εισαγωγής ρωσικού αργού στην Ευρώπη σημαίνει ότι η ΕΕ πρέπει να βρει 1,1 εκατομμύρια βαρέλια αργού πετρελαίου την ημέρα από άλλες πηγές. Υπενθυμίζεται ότι ευρωπαίοι πλοιοκτήτες, ασφαλιστές και χρηματοδότες απαγορεύεται να συμμετέχουν σε αποστολές ρωσικού αργού πετρελαίου σε χώρες της ΕΕ και εκτός αυτής εκτός εάν (στη δεύτερη περίπτωση) είναι αγορασμένο κάτω από το ανώτατο όριο τιμής των 60 δολ. ανά βαρέλι.
Διαβάστε επίσης: Ρωσία: Ανησυχία για τα δεξαμενόπλοια που περιμένουν στον Βόσπορο
Συμφόρηση
Οι αναλυτές έχουν προβλέψει έλλειψη δεξαμενόπλοιων για τη μεταφορά ρωσικού αργού λόγω των περιορισμών στην ευρωπαϊκή ναυτιλία. Επίσης η αβεβαιότητα σχετικά με την ασφάλιση έχει οδηγήσει στη συμφόρηση περισσότερων από 20 φορτωμένων δεξαμενοπλοίων ανοιχτά του Βοσπόρου, λόγω των απαιτήσεων της Άγκυρας για επιπλέον έγγραφα που να πιστοποιούν την ασφαλιστική κάλυψη των πλοίων από τα P&I Clubs, υπό οποιεσδήποτε συνθήκες.
Απαίτηση με την οποία διαφωνούν έντονα οι αλληλασφαλιστικοί οργανισμοί και έχουν εμπλακεί σε συνομιλίες με τούρκους αξιωματούχους, όπως αναφέρει ο Μάρκους Μπέικερ, επικεφαλής ναυτιλίας και φορτίου στην ασφαλιστική εταιρεία Marsh.
Εκ πρώτης όψεως, φαίνεται πολύ απλό, είπε ο κ. Μπέικερ, στο BBC. «Αυτό που αναζητούν οι τουρκικές αρχές είναι η επιβεβαίωση της κάλυψης, συμπεριλαμβανομένης της περίπτωσης παραβίασης των κυρώσεων. Σαφώς, αυτό είναι κάτι που οι δυτικές ασφαλιστικές εταιρείες δεν μπορούν να παρέχουν», πρόσθεσε. Η Τουρκία φοβάται ότι εάν ένα φορτίο που παραβιάζει τους κανόνες του P&I Club προκαλέσει ζημιές τότε ο ασφαλιστικός οργανισμός δεν θα τις καλύψει.
Πάντως ο κλάδος των δεξαμενόπλοιων παρακολουθεί στενά την όλη κατάσταση που έχει δημιουργηθεί και προσπαθεί να εκτιμήσει τον αντίκτυπο της απαγόρευσης και της επιβολής ανώτατου ορίου τιμών στη ναυλαγορά. Οι περισσότεροι αναλυτές προβλέπουν ότι τα δεξαμενόπλοια θα υποχρεωθούν σε μεγαλύτερα ταξίδια (αύξηση τονομιλίων) για να μεταφέρουν το αργό πετρέλαιο στους αγοραστές γεγονός που σημαίνει αύξηση της ζήτησης σε δεξαμενόπλοια.
Ο παράγοντας Κίνα
Παράλληλα όπως επισημαίνει ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv, αν και η ναυτιλία κινείται αυτήν τη στιγμή σε αχαρτογράφητα ύδατα, εν τούτοις πολλά μπορεί να αλλάξουν από μια χαλάρωση της κινεζικής πολιτικής έναντι του κορωνοϊού. Η χαλάρωση των περιορισμών κατά του COVID, μπορεί να φέρουν μια ανακούφιση και να δημιουργήσουν ελπίδες αναζωογόνησης της ζήτησης πετρελαίου από την Κίνα, τονίζει.
Τέλος να σημειωθεί ότι σύμφωνα με την Intermodal ο αριθμός των θαλάσσιων φορτίων πετρελαίου μειώθηκε απότομα τον Νοέμβριο, σαν αποτέλεσμα της πτώσης των εξαγωγών από χώρες του ΟΠΕΚ, καθώς και από άλλους μεγάλους παραγωγούς. Ωστόσο, ενώ οι θαλάσσιες αποστολές πετρελαίου μειώθηκαν κατά 1,62 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα για να φτάσουν τα 36,6 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα, οι ναύλοι των δεξαμενόπλοιων αργού ακολούθησαν ανοδική τροχιά λόγω της μεγάλης αύξησης της ζήτησης σε τονομιλία.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Νέες ναυπηγήσεις: Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/shipyard-1280x902-600x423.jpeg)
Ακριβή υπόθεση η ανανέωση του στόλου
Σημαντική αύξηση του κόστους ναυπήγησης των πλοίων, που έφτασε στα επίπεδα του 2008, έτος καταγραφής ιστορικού ρεκόρ
![Ναυτιλία: Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/01/ellinika-ploia-1280x850-1-600x398.jpg)
Ποιοτική η ελληνική σημαία για την Αμερικανική Ακτοφυλακή
Η απόφαση της Αμερικανικής Ακτοφυλακής για την ανανέωση της συμμετοχής της χώρας μας στην Πρωτοβουλία QUALSHIP 21 για το 2024-2025
![Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/Ef240709_2167a-600x400.jpg)
Βραβεία Ευκράντη: Στην Capital Gas το βραβείο Τεχνολογικής Καινοτομίας
Στην τελετή απονομής παρευρέθηκαν εκπρόσωποι της πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας του τόπου, καθώς και εκλεκτά μέλη της ελληνικής ναυτιλιακής οικογένειας
![Ερυθρά Θάλασσα: Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/w12-64120w2481804w16105958w15233420w18144811w17101426-600x338.jpg)
Εμπορικό πλοίο ανέφερε εκρήξεις δυτικά από τη Μόχα της Υεμένης
«Πύραυλος» έπεσε στο νερό και δεύτερος εξερράγη στον αέρα, ενημέρωσε το πλήρωμα του εμπορικού σκάφους την Ambrey
![Άγιος Κωνσταντίνος: Περίμεναν κρουαζιερόπλοια στο νέο λιμάνι, έχασαν και την ακτοπλοϊκή σύνδεση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/agios-konstantinos-600x464.jpg)
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
![Λιμάνια: Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/limani-irakleio-600x300.jpg)
Πρόκληση η ηλεκτροδότηση των πλοίων στα λιμάνια
Θα πρέπει να έχει εγκατασταθεί το 2030 σε δέκα τουλάχιστον ελληνικούς λιμενικούς οργανισμούς
![ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Βόρεια Ευρώπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/aktoploia-600x375.jpg)
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο
![Ναυτιλία: Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/tanker-600x338.jpg)
Πάνω από 720 ελληνόκτητα πλοία στον ιταλικό νηογνώμονα RINA
Ο ελληνόκτητος στόλος που είναι ταξινομημένος στον Ιταλικό Νηογνώμονα RINA διπλασίασε το μέγεθός του από το 2021 έως το 2023
![ΕΛΣΤΑΤ: Αύξηση 0,2% στη δύναμη του εμπορικού στόλου τον Μάιο 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/ploia-600x338.jpg)
Αύξηση 0,2% στη δύναμη του εμπορικού στόλου τον Μάιο
Τι δείχνουν τα στοιχεία
![Διώρυγα του Παναμά: Σε 6 χρόνια η κατασκευή του γιγάντιου ταμιευτήρα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/panama-canal-g52eeb7b5a_1280-768x432-1-600x338.jpg)
Σε 6 χρόνια το έργο του γιγάντιου ταμιευτήρα στη Διώρυγα του Παναμά
Ο ταμιευτήρας αξίας 1,6 δισ. δολ. θα διασφαλίσει τη διέλευση των πλοίων από τη Διώρυγα του Παναμά