
Η Γαλλία, η Ισπανία και η Πορτογαλία θα συζητήσουν σήμερα, για πρώτη φορά με λεπτομέρειες, το σχέδιό τους για τη δημιουργία ενός αγωγού μεταφοράς «πράσινου» υδρογόνου από την ιβηρική χερσόνησο προς τη Γαλλία και την υπόλοιπη Ευρώπη.
Ο Γάλλος πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν και οι πρωθυπουργοί της Ισπανίας και της Πορτογαλίας Πέδρο Σάντσεθ και Αντόνιο Κόστα, θα συναντηθούν το μεσημέρι στο περιθώριο της συνόδου κορυφής των χωρών του νότου της ΕΕ (EUMED) για να οριστικοποιήσουν τον οδικό χάρτη του έργου αυτού, το οποίο ανακοινώθηκε στις 20 Οκτωβρίου στη διάρκεια της ευρωπαϊκής συνόδου.
Το πλάνο
Αυτός ο υποθαλάσσιος αγωγός θα επιτρέπει τη μεταφορά «πράσινου» — διότι θα παράγεται από ηλεκτρική ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές– υδρογόνου από την ιβηρική χερσόνησο, η οποία φιλοδοξεί να αναχθεί σε πρωταθλήτρια αυτής της ενέργειας του μέλλοντος, προς τη Γαλλία και τις χώρες της βόρειας ΕΕ.
Διαβάστε επίσης: Ισπανία: Πρωτοπορεί στην παραγωγή πράσινου υδρογόνου
Ο αγωγός έχει ονομαστεί “H2Med” ή “BarMar” – από την πρώτη συλλαβή των πόλεων Βαρκελώνη (Barcelona) και Μασσαλία (Marseille)– τις οποίες θα συνδέει ο αγωγός.
Πρόκειται να αντικαταστήσει τον “MidCat”, που ξεκίνησε το 2003 για να ενώσει τα δίκτυα αερίου της Γαλλίας και της Ισπανίας μέσω των Πυρηναίων, αλλά τελικά εγκαταλείφθηκε καθώς δεν υπήρχε οικονομικό ενδιαφέρον, ενώ είχε προκαλέσει την αντίδραση των οικολόγων και του Παρισιού.
Τα πρώτα συμπεράσματα
Τώρα που οι πρώτες έρευνες έχουν γίνει από τον Οκτώβριο «οι υπουργοί Ενέργειας των τριών χωρών ή εκπρόσωποί τους θα βρεθούν εκεί για να παρουσιάσουν τα πρώτα συμπεράσματα για τη μελέτη σκοπιμότητας της υποδομής, για τη χρηματοδότησή της και ένα προσχέδιο», επεσήμανε πηγή της γαλλικής προεδρίας.
Αρχικά στόχος του αγωγού αυτού ήταν η μεταφορά αερίου από την ιβηρική χερσόνησο προς την υπόλοιπη ΕΕ προκειμένου να μειωθεί η εξάρτησή της από το ρωσικό φυσικό αέριο. Τελικά ο H2Med θα χρησιμεύσει για τη μεταφορά υδρογόνου, σύμφωνα με πηγές της ισπανικής κυβέρνησης. Και αυτό προκειμένου να πειστεί η Ευρωπαϊκή Επιτροπή – η πρόεδρος της οποίας Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν θα βρίσκεται στο Αλικάντε—να χαρακτηρίσει το έργο «κοινού ενδιαφέροντος» και να χρηματοδοτήσει μέρος του με κοινοτικούς πόρους.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ


Latest News

Η περιφρόνηση του Τραμπ στην πράσινη ενέργεια ακυρώνει επενδύσεις 8 δισ.
Πολλές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στις ΑΠΕ αναστέλλουν μαζικά επενδυτικά projects στον κλάδο

Η TotalEnergies εμμένει στη καθαρή ενέργεια καθώς οι ανταγωνιστές της αλλάζουν ρότα
Η TotalEnergies διατηρεί τη δέσμευσή του να επεκτείνει τις δραστηριότητές του σε υδρογονάνθρακες αλλά και πράσινη ενέργεια, ενώ BP και Shell στρέφονται στα ορυκτά καύσιμα
![Πλημμύρες: Σημειώθηκαν σε επίπεδα ρεκόρ στην Ευρώπη το 2024 [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/FLOOD_HUNGRY-600x450.jpg)
Το 2024 η Ευρώπη επλήγη απο εκτεταμένες πλημμύρες [γράφημα]
Οι πλημμύρες το 2024 επηρέασαν περίπου 413.000 πολίτες, σύμφωνα με την Υπηρεσία Κλιματικής Αλλαγής Copernicus της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τον Παγκόσμιο Μετεωρολογικό Οργανισμό

Ξεκινούν την κατασκευή οκτώ φωτοβολταϊκών σταθμών MORE και ΔΕΗ Ανανεώσιμες
Καθοριστικό βήμα στη διαδικασία αδειοδότησης για τη MORE και τη ΔΕΗ Ανανεώσιμες στη Μακεδονία

Δυναμική η ανάπτυξη των φωτοβολταϊκών στην Ελλάδα το 2024
Τα φωτοβολταϊκά αποτελούσαν το 93,5% όλης της νέας εγκατεστημένης ισχύος από ΑΠΕ για το 2024

Οι στόχοι της Ελλάδας για την πράσινη μετάβαση - Τι είπαν Παπασταύρου - Hoekstra
Οι προτεραιότητες για την πράσινη μετάβαση - Εξελίξεις για το Κοινωνικό Ταμείο για το Κλίμα

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα «made in China» στη... Σερβία
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου στη Σερβία

Made in Serbia - Τι σχεδιάζουν οι Κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου

ΔΕΗ blue: Στην Πάτρα το πιο ισχυρό Hub φόρτισης της Ελλάδας
Με συνολική ισχύ 1,2 MW, το νέο ΔΕΗ blue Hub υποστηρίζει την ταυτόχρονη φόρτιση έως και 29 οχημάτων

Masdar: Εδραιώνει την παρουσία της στην Ευρώπη με την ολοκλήρωση της εξαγοράς του 100% της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Η ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου της Masdar στην Ευρώπη, στο πλαίσιο του στρατηγικού στόχου της εταιρείας για 100 GW παγκόσμιας εγκατεστημένης ισχύος έως το 2030