
Μέχρι 18% αύξησαν οι ασφαλιστικές εταιρείες τα ασφάλιστρα αυτοκινήτων το 2022 σε σύγκριση με το 2021 στην Ελλάδα, σύμφωνα με την Pricefox.gr.
Συγκεκριμένα, στο σύνολο της χώρας, κατά μέσο όρο η αύξηση διαμορφώνεται στο 7% με τις ανατιμήσεις να κυμαίνονται μεταξύ 3,5% και 12% ως επί το πλείστον για τα πιο συνηθισμένα οχήματα από 1.000 έως 1.600 κυβικά.
Διαβάστε επίσης: Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Ασφαλίσεων: Πιθανή αύξηση στα ασφάλιστρα
Η ψαλίδα από περιοχή σε περιοχή
Στην Αθήνα, η αύξηση που παρατηρείται στα ασφάλιστρα αυτοκινήτου είναι της τάξης του 7% με εύρος από 3% έως 12%, ενώ στη Θεσσαλονίκη λίγο χαμηλότερη στα 5.3% με εύρος από 1% έως 12%, την ώρα που στην Κρήτη η αύξηση ξεπερνάει το ποσοστό της Αθήνας, αγγίζοντας το 7,5% με εύρος από 4% έως 14%.
Στη Λάρισα, ωστόσο, σημειώνεται η μεγαλύτερη αύξηση στο 11% με εύρος από 2% έως 18%.
Πώς διαμορφώνονται τα ασφάλιστρα
Η Pricexox αποδίδει την αύξηση των ασφαλίστρων στον συνδυασμό ενός αριθμού παραγόντων. Μεταξύ άλλων επισημαίνει ότι με τις μετακινήσεις στους δρόμους να είναι ιδιαιτέρως αυξημένες, και κατά συνέπεια να αυξάνονται και οι πιθανότητες ατυχημάτων, οι καταναλωτές βλέπουν τις ασφάλειες των αυτοκινήτων να παίρνουν την ανιούσα.
Για παράδειγμα, κατά τη διάρκεια της πανδημίας πολλοί ήταν εκείνοι που είχαν βγάλει τα οχήματά τους σε ακινησία, με αποτέλεσμα τη μείωση των ασφαλειών. Τώρα, όμως, με την αύξηση του όγκου της κυκλοφορίας, κάτι τέτοιο δεν ισχύει, κι αυτό γιατί ο μεγαλύτερος αριθμός αυτοκινήτων στους δρόμους σημαίνει περισσότερες πιθανότητες ατυχημάτων.
Επιπλέον, λόγω του πληθωρισμού και της αύξησης των τιμών των ανταλλακτικών, αυξάνονται οι αποζημιώσεις από πλευράς ασφαλιστικών εταιρειών και αυτό με τη σειρά του συνεπάγεται αυξημένα ασφάλιστρα αυτοκινήτου.
Ένας άλλος παράγοντας που επηρεάζει τις τιμές είναι και το γεγονός ότι οι τεχνολογίες που χρησιμοποιούνται στα αυτοκίνητα είναι όλο και πιο εξελιγμένες και περίπλοκες, κάτι που οδηγεί σε υψηλότερο κόστος αντικατάστασής τους.
Ακόμη και η πόλη στην οποία ζει ο κάθε πολίτης παίζει σημαντικό ρόλο, καθώς αυτό σχετίζεται, άμεσα, με την κίνηση τους δρόμους και τις περισσότερες πιθανότητες ατυχημάτων.
Από τους σημαντικούς παράγοντες που επηρεάζουν τα ασφάλιστρα αυτοκινήτου -έτσι κι αλλιώς- είναι και η ηλικία του οδηγού. Ο νεαρός σε ηλικία οδηγός πληρώνει μεγαλύτερα ασφάλιστρα από κάποιον 40άρη με περισσότερη πείρα. Κάτι που ισχύει και για τους νέους οδηγούς μέχρι την ηλικία των 23, οι οποίοι πληρώνουν επασφάλιστρο.
Επίσης, ο τύπος και τα κυβικά του οχήματος συμβάλλουν στην αύξηση των ασφαλίστρων, με τα πιο γρήγορα αυτοκίνητα και τα sport μοντέλα να πληρώνουν υψηλότερα ασφάλιστρα, καθώς θεωρούνται πιο επικίνδυνα.
Τέλος, σημαντικό ρόλο παίζει και η διάρκεια της ασφάλειας. Για παράδειγμα όσο μικρότερη η διάρκεια τόσο υψηλότερο το ασφάλιστρο αυτοκινήτου.


Latest News

«Η Ελλάδα επανακάμπτει δυναμικά στον χάρτη» - Οι πρώτες αντιδράσεις στην αναβάθμιση από S&P
Τι αναφέρουν Χατζηδάκης, Πιερρακάκης και Παπαθανάσης

Έκανε την έκπληξη η S&P - Στο δεύτερο σκαλοπάτι της επενδυτικής βαθμίδας η Ελλάδα
Τι αναφέρει στο σκεπτικό του ο διεθνής οίκος
![ΙΟΒΕ: Πώς το δημογραφικό υπονομεύει την ανάπτυξη – Τι συμβαίνει στις ελληνικές περιφέρειες [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/dimografiko-600x375.jpg)
Πώς το δημογραφικό υπονομεύει την ανάπτυξη - Τι συμβαίνει στις ελληνικές περιφέρειες [γραφήματα]
Το μεταναστευτικό ισοζύγιο, αν και συμβάλλει στην αναχαίτιση της πληθυσμιακής μείωσης σε ορισμένες περιφέρειες, δεν αρκεί για να αντιστρέψει την αρνητική της τάση

Υπουργείο Ανάπτυξης: Στα περσινά επίπεδα οι τιμές κρεάτων στο «Καλάθι Πάσχα» – Διαψεύδονται οι καταστροφολόγοι
Τι αναφέρει σε ανακοίνωσή του το υπουργείο Ανάπτυξης για το «Καλάθι Πάσχα»

«Βράχος» τα ελληνικά ομόλογα σε έναν… αβέβαιο κόσμο
Μέχρι τώρα τον Απρίλιο, οι αποδόσεις των ελληνικών 10ετών ομολόγων καταγράφουν μία σταθερή πορεία γύρω από το 3,4%

Σήμερα η αξιολόγηση της Ελλάδας από S&P – Το μήνυμα εξ… Ιταλίας και οι προσδοκίες
Εάν επιβεβαιωθούν για αναβάθμιση, ο S&P θα είναι ο δεύτερος μεγάλος οίκος που θα έχει δύο βαθμίδες πάνω από το όριο της επενδυτικής βαθμίδας την Ελλάδα

Νέα μείωση 5,2% στο ποσοστό των ανέργων τον Μάρτιο - Πόσοι είναι επιδοτούμενοι
Παγιωμένα είναι τα στοιχεία της ΔΥΠΑ για την ανεργία των μακροχρόνια εγγεγραμμένων με 1 στους 2 να είναι μακροχρόνια άνεργος

Πτώση 0,3% στον τζίρο της βιομηχανίας τον Φεβρουάριο
Ο μέσος Γενικός Δείκτης του δωδεκαμήνου Μαρτίου 2024 – Φεβρουαρίου 2025, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του δωδεκαμήνου Μαρτίου 2023 – Φεβρουαρίου 2024, παρουσίασε αύξηση 1,8%

Στο 1,5 δισ. ευρώ το έλλειμμα στο ισοζύγιο το α' δίμηνο - Άνοδος 5,4% στις αφίξεις τουριστών
Την περίοδο Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου 2025, στην κατηγορία των άμεσων επενδύσεων, οι απαιτήσεις των κατοίκων έναντι του εξωτερικού κατέγραψαν ροές ύψους 1 δισ. ευρώ
![ΙΟΒΕ: Οι διαφορές Ελλάδας και ΕΕ στο διμερές εμπόριο με ΗΠΑ – Οι βασικές κατηγορίες προϊόντων [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/09/exports-600x400.jpeg)
Οι διαφορές Ελλάδας και ΕΕ στο διμερές εμπόριο με ΗΠΑ - Οι βασικές κατηγορίες προϊόντων [γραφήματα]
Οι εισαγωγές βιομηχανικών προϊόντων από τις ΗΠΑ άγγιξαν τα 1,8 δισ. το 2024 (+40,0%, y-o-y), ενώ το 2018 οι εισαγωγές ήταν μόλις 578 εκατ. ευρώ