
Το ένα επεισόδιο διαδέχεται το άλλο στο σήριαλ της συγχώνευσης δυο γιγάντων στα δεξαμενόπλοια, της Frontline του Νορβηγού μεγαλοεφοπλιστή John Fredriksen και της Βελγικής, Euronav.
Η Frontline και η Euronav υπέγραψαν οριστική συμφωνία συγχώνευσης τον περασμένο Ιούλιο. Η Frontline αναμένεται να υποβάλει εθελοντική υπό όρους προσφορά ανταλλαγής μετοχών με την Euronav αφού μεταφέρει την εταιρική της έδρα από τις Βερμούδες στην Κύπρο.
Διαβάστε επίσης: Euronav – Frontline: Μια μεγάλη συγχώνευση και με ελληνικό ενδιαφέρον
Στο μεταξύ διάστημα ένας από τους μεγαλύτερους μετόχους της Euronav η οικογένεια Saverys από το Βέλγιο αντιτίθεται στη συγχώνευση και πρόσφατα ενίσχυσε τη θέση της στη Euronav, ανεβάζοντας την συμμετοχή της στο 24% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας.
Σαν «απάντηση» στην κίνηση αυτή ο John Fredriksen πούλησε 2 εκατομμύρια μετοχές της Euronav για 39,2 εκατ. δολ. Σύμφωνα με τα τελευταία ενημερωτικά έγγραφα στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς των ΗΠΑ (SEC), ο Fredriksen πούλησε το 1% του μεριδίου της Euronav για 39,2 εκατομμύρια δολάρια και τώρα ελέγχει περίπου 35,86 εκατομμύρια μετοχές, που αντιστοιχεί σε ποσοστό ιδιοκτησίας 17,78% στην εισηγμένη στις Βρυξέλλες και τη Νέα Υόρκη εταιρεία .
Αυτό είναι προφανώς λίγο περίεργο και έρχεται καθώς τη στιγμή που η Saverys συνεχίζει να αυξάνει το μερίδιό της, σημείωσε η Pareto Securities όπως αναφέρει το splash247.com, ενώ η νορβηγική επενδυτική τράπεζα Arctic Securities σημειώνει ότι αυτό είναι ένα σαφές μήνυμα ότι ο Όμιλος Fredriksen είναι βέβαιος ότι η επερχόμενη προσφορά θα γίνει αποδεκτή από την πλειοψηφία των μετόχων.
Το ιστορικό
Η μάχη για τον έλεγχο της Euronav ξεκίνησε τον προηγούμενο Απρίλιο όταν η Frontline που ελέγχεται από τον John Fredriksen πρότεινε ένα σχέδιο συγχώνευσης μέσω ανταλλαγής μετοχών παρά την αντίθεση της οικογένειας Saverys, η οποία ελέγχει την Euronav από το 1997.
Η Frontline πρότεινε μια αναλογία ανταλλαγής 1,45 μετοχές της Frontline για κάθε μία μετοχή της Euronav. Τον Ιούλιο του τρέχοντος έτους υπογράφηκε η οριστική συμφωνία η οποία εγκρίθηκε από τα διοικητικά συμβούλια και των δυο εταιρειών.
Ωστόσο, η οικογένεια Saverys από το Βέλγιο δεν έχει πει ακόμη την τελευταία της λέξη, ενόψει κάτι της κατάθεσης της δημόσιας προσφοράς από την Frontline που αναμένεται εντός του πρώτου τριμήνου του 2023. Η βελγική οικογένεια θεωρεί ότι η συγχώνευση με την Frontline δεν είναι προς το συμφέρον της Euronav.


Latest News

Τραμπ: Εντολή στις υπηρεσίες να σχεδιάσουν τη Ναυτική Αναγέννηση των ΗΠΑ
Το εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ αποσκοπεί στην αντιμετώπιση της κυριαρχίας της Κίνας στη ναυτιλία των ωκεανών

Το στοίχημα Κικίλια για μείωση των τιμών
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας θα πρέπει να καταγράψουν τις τιμές που ισχύουν αυτή τη στιγμή για όλες τις γραμμές και όλα τα πλοία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετικά και αρνητικά σημεία στην απόφαση του ΙΜΟ για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας
Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστώ, Μελίνα Τραυλού μιλάει για άδικη μεταχείριση του LNG που υπονομεύει τις επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί

Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές χαιρετίζουν τη συμφωνία για τις ανθρακούχες εκπομπές
Η συμφωνία επιτεύχθηκε μετά από ψηφοφορία, ένα γεγονός σπάνιο στον ΙΜΟ όπου πάντα επιδιώκεται η ομοφωνία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: +100 υποτροφίες για το Ακαδημαϊκό Έτος 2025-2026
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών χορηγεί και φέτος +100 Υποτροφίες, καθώς και την υποτροφία με τη συμβολική ονομασία «Αριστεία»

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Β. Κικίλιας: Κλειστός διαγωνισμός 4 χρόνων για τις άγονες γραμμές
Ο κ. Κικίλιας έκανε λόγο για οριζόντιο τρόπο συγκράτησης των τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια με τη μείωση κατά 50% των λιμενικών τελών

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Frederiksen (AEC) – Σημαντικός ο ρόλος των Ελλήνων εφοπλιστών στην Αρκτική
Για την ελληνική ναυτιλία μίλησε στο ΟΤ Delphi Economic Forum X ο Mads Frederiksen, εκτελεστικός διευθυντής στο Arctic Economic Council

Κικίλιας: Τι ζητεί να αλλάξει στο επιβατικό λιμάνι Πειραιά
«Η άμεση αναβάθμιση και ο εκσυγχρονισμός των υπηρεσιών του με παράλληλη επίλυση των όποιων προβλημάτων έχουν ανακύψει είναι πρώτη προτεραιότητα» δηλώνει στα «ΝΕΑ»

«Φρένο» στις τιμές των εισιτήριων μέσω της μείωσης των λιμενικών τελών
Μειώνονται κατά 50% από την 1η Μαΐου του τρέχοντος έτους και για ένα χρόνο τα λιμενικά τέλη για τους επιβάτες

Πράσινη μετάβαση: Κανονιστικές εξελίξεις στις θαλασσιες μεταφορές
Με κοινό κείμενο 10 από τους μεγαλύτερους ομιλους διεθνώς ζητούν από τον ΙΜΟ δίκαιο και επιστημονικά τεκμηριωμένο πλαίσιο