
Το ένα επεισόδιο διαδέχεται το άλλο στο σήριαλ της συγχώνευσης δυο γιγάντων στα δεξαμενόπλοια, της Frontline του Νορβηγού μεγαλοεφοπλιστή John Fredriksen και της Βελγικής, Euronav.
Η Frontline και η Euronav υπέγραψαν οριστική συμφωνία συγχώνευσης τον περασμένο Ιούλιο. Η Frontline αναμένεται να υποβάλει εθελοντική υπό όρους προσφορά ανταλλαγής μετοχών με την Euronav αφού μεταφέρει την εταιρική της έδρα από τις Βερμούδες στην Κύπρο.
Διαβάστε επίσης: Euronav – Frontline: Μια μεγάλη συγχώνευση και με ελληνικό ενδιαφέρον
Στο μεταξύ διάστημα ένας από τους μεγαλύτερους μετόχους της Euronav η οικογένεια Saverys από το Βέλγιο αντιτίθεται στη συγχώνευση και πρόσφατα ενίσχυσε τη θέση της στη Euronav, ανεβάζοντας την συμμετοχή της στο 24% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας.
Σαν «απάντηση» στην κίνηση αυτή ο John Fredriksen πούλησε 2 εκατομμύρια μετοχές της Euronav για 39,2 εκατ. δολ. Σύμφωνα με τα τελευταία ενημερωτικά έγγραφα στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς των ΗΠΑ (SEC), ο Fredriksen πούλησε το 1% του μεριδίου της Euronav για 39,2 εκατομμύρια δολάρια και τώρα ελέγχει περίπου 35,86 εκατομμύρια μετοχές, που αντιστοιχεί σε ποσοστό ιδιοκτησίας 17,78% στην εισηγμένη στις Βρυξέλλες και τη Νέα Υόρκη εταιρεία .
Αυτό είναι προφανώς λίγο περίεργο και έρχεται καθώς τη στιγμή που η Saverys συνεχίζει να αυξάνει το μερίδιό της, σημείωσε η Pareto Securities όπως αναφέρει το splash247.com, ενώ η νορβηγική επενδυτική τράπεζα Arctic Securities σημειώνει ότι αυτό είναι ένα σαφές μήνυμα ότι ο Όμιλος Fredriksen είναι βέβαιος ότι η επερχόμενη προσφορά θα γίνει αποδεκτή από την πλειοψηφία των μετόχων.
Το ιστορικό
Η μάχη για τον έλεγχο της Euronav ξεκίνησε τον προηγούμενο Απρίλιο όταν η Frontline που ελέγχεται από τον John Fredriksen πρότεινε ένα σχέδιο συγχώνευσης μέσω ανταλλαγής μετοχών παρά την αντίθεση της οικογένειας Saverys, η οποία ελέγχει την Euronav από το 1997.
Η Frontline πρότεινε μια αναλογία ανταλλαγής 1,45 μετοχές της Frontline για κάθε μία μετοχή της Euronav. Τον Ιούλιο του τρέχοντος έτους υπογράφηκε η οριστική συμφωνία η οποία εγκρίθηκε από τα διοικητικά συμβούλια και των δυο εταιρειών.
Ωστόσο, η οικογένεια Saverys από το Βέλγιο δεν έχει πει ακόμη την τελευταία της λέξη, ενόψει κάτι της κατάθεσης της δημόσιας προσφοράς από την Frontline που αναμένεται εντός του πρώτου τριμήνου του 2023. Η βελγική οικογένεια θεωρεί ότι η συγχώνευση με την Frontline δεν είναι προς το συμφέρον της Euronav.


Latest News

Τα σχέδια της Κίνας για να καταστεί παγκόσμιος ναυτιλιακός κόμβος
Έμφαση και στις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες

Βασίλης Κικίλιας: Το crash test με την ακτοπλοΐα και η «προίκα» των 1,6 δισ. ευρώ
Γεμάτο προκλήσεις το χαρτοφυλάκιο που αναλαμβάνει ο Βασίλης Κικίλιας – Ο ανασχηματισμός 2025 τον έφερε στο υπουργείο Ναυτιλίας

Καθυστερήσεις στις παραδόσεις εμπορευματοκιβωτίων - Τι αναφέρει το ΕΒΕΠ
Θέμα αποτελεί η τρέχουσα κατάσταση στον εμπορικό λιμένα του Πειραιά, που λόγω της υψηλής συμφόρησης πλοίων και εμπορευματοκιβωτίων

Προχωρεί το niologio.gov.gr - Έχουν εγγραφεί 21 ποντοπόρα πλοία
Από την έναρξη της λειτουργίας του συστήματος, 21 νέα ποντοπόρα πλοία έχουν εγγραφεί στο ελληνικό νηολόγιο, εκ των οποίων τα 19 μέσω της νέας ψηφιακής διαδικασίας

«Τρικυμία» στη ναυτιλία από τα τέλη σε πλοία κινεζικής κατασκευής που σχεδιάζει ο Τραμπ
Σε αναβρασμό η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία - Ποσα πλοία ναυπηγούν οι Έλληνες στην Κίνα

Kινέζοι εφοπλιστές κατά ΗΠΑ για λιμενικά τέλη - «Παραβιάζει τους κανόνες του ΠΟΕ»
Οι κινέζοι εφοπλιστές αντιτίθεται στα λιμενικά τέλη που οι ΗΠΑ θέλουν να επιβάλλουν σε θαλάσσιους μεταφορείς που κατέχουν ή έχουν παραγγείλει πλοία από την Κίνα

Πώς θα συγκρατηθούν τα κόστη στην ακτοπλοΐα - Τι ζητούν οι εταιρείες από το υπουργείο Ναυτιλίας
Το ζήτημα της ανόδους του κόστους στην ακτοπλοΐα και οι επενδύσεις για τη βιώσιμη ανάπτυξη στην Αναπτυξιακή Διάσκεψη Κρήτης

Στυλιανίδης: Στο 1,68 δισ. ευρώ τα κοινοτικά κονδύλια για ακτοπλοΐα και υποδομές
Τα κοινοτικά κονδύλια που εξασφάλισε η Ελλάδα θα κατευθυνθούν για την ενίσχυση κρίσιμων δράσεων για την ακτοπλοΐα, τις λιμενικές υποδομές και την ναυτική εκπαίδευση

Στο στόχαστρο, η ναυτιλιακή υπεροπλία του Πεκίνου
Μέτρα από τις ΗΠΑ για τα κινεζικής πλοιοκτησίας πλοία που αφορούν όλες τις εταιρείες έστω και εάν έχουν ένα πλοίο κατασκευασμένο στην Κίνα

Η στρατηγική σημασία της ναυτιλίας σε εκδήλωση της ΕΕΕ στις Βρυξέλλες
Εκδήλωση με τίτλο «Shipping anchors the EU’s Future» διοργανώνει η Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών και κεντρικό ομιλητή τον Σαρλ Μισέλ