![Ναυτιλία: Μάχη «γιγάντων» για τον έλεγχο της Euronav – Ο Νορβηγός Fredriksen εναντίον των Γάλλων Saverys](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/12/euronav-1-768x513-1.jpg)
Το ένα επεισόδιο διαδέχεται το άλλο στο σήριαλ της συγχώνευσης δυο γιγάντων στα δεξαμενόπλοια, της Frontline του Νορβηγού μεγαλοεφοπλιστή John Fredriksen και της Βελγικής, Euronav.
Η Frontline και η Euronav υπέγραψαν οριστική συμφωνία συγχώνευσης τον περασμένο Ιούλιο. Η Frontline αναμένεται να υποβάλει εθελοντική υπό όρους προσφορά ανταλλαγής μετοχών με την Euronav αφού μεταφέρει την εταιρική της έδρα από τις Βερμούδες στην Κύπρο.
Διαβάστε επίσης: Euronav – Frontline: Μια μεγάλη συγχώνευση και με ελληνικό ενδιαφέρον
Στο μεταξύ διάστημα ένας από τους μεγαλύτερους μετόχους της Euronav η οικογένεια Saverys από το Βέλγιο αντιτίθεται στη συγχώνευση και πρόσφατα ενίσχυσε τη θέση της στη Euronav, ανεβάζοντας την συμμετοχή της στο 24% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας.
Σαν «απάντηση» στην κίνηση αυτή ο John Fredriksen πούλησε 2 εκατομμύρια μετοχές της Euronav για 39,2 εκατ. δολ. Σύμφωνα με τα τελευταία ενημερωτικά έγγραφα στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς των ΗΠΑ (SEC), ο Fredriksen πούλησε το 1% του μεριδίου της Euronav για 39,2 εκατομμύρια δολάρια και τώρα ελέγχει περίπου 35,86 εκατομμύρια μετοχές, που αντιστοιχεί σε ποσοστό ιδιοκτησίας 17,78% στην εισηγμένη στις Βρυξέλλες και τη Νέα Υόρκη εταιρεία .
Αυτό είναι προφανώς λίγο περίεργο και έρχεται καθώς τη στιγμή που η Saverys συνεχίζει να αυξάνει το μερίδιό της, σημείωσε η Pareto Securities όπως αναφέρει το splash247.com, ενώ η νορβηγική επενδυτική τράπεζα Arctic Securities σημειώνει ότι αυτό είναι ένα σαφές μήνυμα ότι ο Όμιλος Fredriksen είναι βέβαιος ότι η επερχόμενη προσφορά θα γίνει αποδεκτή από την πλειοψηφία των μετόχων.
Το ιστορικό
Η μάχη για τον έλεγχο της Euronav ξεκίνησε τον προηγούμενο Απρίλιο όταν η Frontline που ελέγχεται από τον John Fredriksen πρότεινε ένα σχέδιο συγχώνευσης μέσω ανταλλαγής μετοχών παρά την αντίθεση της οικογένειας Saverys, η οποία ελέγχει την Euronav από το 1997.
Η Frontline πρότεινε μια αναλογία ανταλλαγής 1,45 μετοχές της Frontline για κάθε μία μετοχή της Euronav. Τον Ιούλιο του τρέχοντος έτους υπογράφηκε η οριστική συμφωνία η οποία εγκρίθηκε από τα διοικητικά συμβούλια και των δυο εταιρειών.
Ωστόσο, η οικογένεια Saverys από το Βέλγιο δεν έχει πει ακόμη την τελευταία της λέξη, ενόψει κάτι της κατάθεσης της δημόσιας προσφοράς από την Frontline που αναμένεται εντός του πρώτου τριμήνου του 2023. Η βελγική οικογένεια θεωρεί ότι η συγχώνευση με την Frontline δεν είναι προς το συμφέρον της Euronav.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Δασμοί: Πώς αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/12/nautilia-768x430-1-600x336.jpg)
Οι δασμοί αλλάζουν τις θαλάσσιες διαδρομές
«Οι κυρώσεις και οι εμπορικές ρυθμίσεις, είτε επιβάλλονται είτε αναβάλλονται, έχουν άμεση επίδραση στους ναύλους» τονίζει ο οίκος Xclusiv
![Ελληνική ναυτιλία: Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ot_naut_ploio_tanker2-600x352.png)
Μοχλός ανάπτυξης με συνεισφορά 14 δισ. στο ΑΕΠ η ελληνική ναυτιλία
Μελέτη της McKinsey για την ελληνική ναυτιλία επισημαίνει την καταλυτική συμβολή του κλάδου στο διεθνές εμπόριο, ενώ παράλληλα αναλύει τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες
![Royal Caribbean Group: Γιατί ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/03/RCI_IC_Aerial_Side_Night_CGI12_RET_LR-1-600x200.jpg)
Γιατί η Royal Caribbean ποντάρει σε πολυτελείς ποτάμιες κρουαζιέρες
Η premium θυγατρική της Royal Caribbean Group σχεδιάζει να δρομολογήσει 10 κρουαζιερόπλοια σε ποταμούς από το 2027
![Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Επανεξελέγη πρόεδρος η Μελίνα Τραυλού](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/enosi-ellinon-efopliston-600x338.jpg)
Επανεξελέγη πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών η Μελίνα Τραυλού
Συγκροτήθηκε σε σώμα το νέο διοικητικό συμβούλιο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών για την επόμενη τριετία
![Τέλης Μυστακίδης: Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή για την Aegean Baltic Bank](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/telis-mistakidis-600x404.png)
Στον Τέλη Μυστακίδη κι επίσημα η ABBank – Έκλεισε και η οικονομική συναλλαγή
Ο Τέλης Μυστακίδης θα ελέγχει το 48% των μετοχών της ABBank, ενώ στο πλαίσιο της συναλλαγής η τράπεζα αποτιμήθηκε 1,1 φορές τη λογιστική της αξία
![Μελίνα Τραυλού: Η ελληνική ναυτιλία παγκόσμιο παράδειγμα αριστείας, πρωτοπορίας και ανθεκτικότητας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/travlou-3-600x393.jpg)
Τραυλού: «Η Ελλάδα ναυπηγεί 589 πλοία – Υπερέχουμε σε επενδύσεις και τεχνολογία»
Η Μελίνα Τραυλού πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών σημείωσε στην ετήσια Γ.Σ. για τον πρωταγωνιστικό ρόλο της ελληνικής ναυτιλίας στην πράσινη μετάβαση
![Το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/travlou-600x400.jpeg)
Το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Η ετήσια γενική συνέλευση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και οι αρχαιρεσίες ολοκληρώθηκαν - Πρόεδρος για δεύτερη θητεία, αναμένεται να εκλεγεί, η Μελίνα Τραυλού
![Capital Clean Energy Carriers: Αύξηση εσόδων 64% στο τέταρτο τρίμηνο του 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/AMORE-MIO-CAPITAL-600x270.jpg)
Αύξηση εσόδων 64% για την Capital Clean Energy Carriers – Μέρισμα 0,15 δολ/ μετοχή
Η Capital Clean Energy Carriers ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα για το τέταρτο τρίμηνο του 2024
![Ναυτιλία: Κερδισμένοι και χαμένοι από τον πόλεμο δασμών](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/ot_LNG22-1024x600-1-600x352.png)
Ναυτιλία: Ποιοι κερδίζουν και ποιοι χάνουν από τους πολέμους των δασμών
Κατά τον προηγούμενο «εμπορικό πόλεμο» καταγράφηκε μια πτώση της ζήτησης στα εμπορευματοκιβώτια, σύμφωνα με την DNB Markets
![Costamare: Έσπασε το φράγμα των 2 δισ. δολ. σε έσοδα το 2024](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Costamare-slide-2-7f29710c-600x273.jpeg)
Έσπασε το φράγμα των 2 δισ. δολ. σε έσοδα το 2024 η Costamare
H Costamare συνεχίζει τη στρατηγική ανανέωσης του ιδιόκτητου στόλου και την αύξηση του μέσου μεγέθους του