Παλιά επενδυτικά σχέδια βγαίνουν και πάλι στο τραπέζι εξαιτίας της ενεργειακής κρίσης αλλά και της ανάγκης των ενεργειακών ομίλων για εξοικονόμηση δαπανών.

Αγωγοί που σχεδιάστηκαν πριν από χρόνια και δεν υλοποιήθηκαν ποτέ οι αγωγοί που κατασκευάστηκαν και είναι άδειοι από καύσιμα επιδιώκεται να ζωντανέψουν ξανά… Η ανάγκη για ενεργειακή επάρκεια είναι τόσο μεγάλη με αποτέλεσμα οι προαναφερόμενες υποδομές να εξετάζονται ξανά παρά το γεγονός ότι προορίζονται για τη μεταφορά πετρελαίου εν μέσω των προσπαθειών για την πράσινη μετάβαση της Ευρώπης.

Διαβάστε επίσης: Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη: Ξεκινούν πάλι οι συζητήσεις Ελλάδας – Βουλγαρίας

Σε δύο από αυτά τα projects εμπλέκεται και η Ελλάδα. Ο λόγος για τους πετρελαιαγωγούς Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολης με ροή πετρελαίου από το λιμάνι της Θράκης προς το λιμάνι της Βουλγαρίας και Θεσσαλονίκης – Σκοπίων.

Η διαφορά ανάμεσα στις προαναφερόμενες υποδομές είναι πως ο πρώτος αγωγός είχε συμφωνηθεί πριν από 15 χρόνια ανάμεσα στις χώρες της Ρωσίας, Ελλάδας και Βουλγαρίας και στη συνέχεια εγκαταλείφθηκε. Σήμερα το έργο το φέρνει στο προσκήνιο η Σόφια ζητώντας τη συνεργασία της Αθήνας, χωρίς εμπλοκή της Μόσχας.

Αγωγός Θεσσαλονίκης – Σκοπίων

Ο δεύτερος αγωγός είναι κατασκευασμένος από την Helleniq Energy. Είχε παύσει να λειτουργεί πριν από εννιά χρόνια και τώρα η ελληνική εταιρεία επιδιώκει την εκκίνηση του καθώς έχει ανάγκη της μεταφοράς έτοιμων πετρελαιοειδών προϊόντων από το διυλιστήριο της Θεσσαλονίκης στις αποθηκευτικές εγκαταστάσεις του πρώην διυλιστηρίου ΟΚΤΑ στην πρωτεύουσα της Β. Μακεδονίας. Πριν από λίγες μέρες η θυγατρική ΒΑΡΔΑΞ κατά 80% της Helleniq Energy και κατά 20% κρατικής εταιρείας της Β. Μακεδονίας κατέθεσε στην αρμόδια Ρυθμιστική Επιτροπής Ενέργειας της γειτονικής χώρα αίτημα για επανέκδοση άδειας λειτουργίας. Οι διαπραγματεύσεις όμως της ελληνικής πετρελαϊκής εταιρείας με τα Σκόπια βρίσκονται σε εξέλιξη για τη διευθέτηση παλιών απαιτήσεων της Helleniq Energy.

Αγωγός Αλεξανδρούπολης – Μπουργκάς

Σε ό,τι αφορά των αγωγό Αλεξανδρούπολης – Μπουργκάς για την κατασκευή του καίγεται η Σόφια καθώς η διέλευση δεξαμενόπλοιων από τα στενά του Βοσπόρου προς το λιμάνι της Βουλγαρίας αντιμετωπίζει δυσκολίες. Ωστόσο απαιτείται μελέτη σκοπιμότητας. Ο παλιός αγωγός με τη συμμετοχή των Ρώσων προέβλεπε τη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου 35 – 50 εκατ. τόνων, ενώ οι τωρινές ανάγκες είναι για 8 εκατ. τόνους.

Επιπλέον ένα από τα ερωτήματα που τίθενται είναι αν ο αγωγός αυτός θα είναι μελλοντικά βιώσιμος όταν αρθούν οι κυρώσεις σε βάρος της Ρωσίας

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ενέργεια
Μπλακ άουτ το Πάσχα: Σήμανε συναγερμό ο ΑΔΜΗΕ στους ηλεκτροπαραγωγούς φωτοβολταϊκών – Ζητά περικοπές
Ενέργεια |

«Βγάλτε τα φωτοβολταϊκά από την πρίζα…» - Ο συναγερμός ΑΔΜΗΕ για πιθανό μπλακ αουτ το Πάσχα

Σε ετοιμότητα θέτει από τις 18 έως τις 21 Απριλίου ο ΑΔΜΗΕ τους παραγωγούς φωτοβολταϊκών για να βγάλουν εκτός λειτουργίας τους σταθμούς ηλεκτροπαραγωγής ώστε να αποφευχθεί μπλακ άουτ το Πάσχα

Παπασταύρου: Ο Θαλάσσιος Χωροταξικός Σχεδιασμός είναι μια παρακαταθήκη για το μέλλον
Ενέργεια |

Παπασταύρου για Θαλάσσιο Χωροταξικό Σχεδιασμό: Παρακαταθήκη για το μέλλον

Ο ΥΠΕΝ Σταύρος Παπασταύρου είπε ότι πρόκειται για μια εξαιρετικά σημαντική πρωτοβουλία της ελληνικής κυβέρνησης, καθώς για πρώτη φορά η Ελλάδα αποκτά έναν χάρτη που θέτει ξεκάθαρους και ρεαλιστικούς κανόνες

Βενζινοπώλες: «Ήρθε η στιγμή για την κατάργηση του πλαφόν στα καύσιμα»
Ενέργεια |

«Ήρθε η στιγμή για την κατάργηση του πλαφόν στα καύσιμα» - Τι ζητούν οι βενζινοπώλες

Τέλη Απριλίου εκπνέει η εξάμηνη παράταση του μέτρου για το πλαφόν - Έκρηξη παραβατικότητας στα καύσιμα καταγγέλουν οι βενζινοπώλες - Τι ζητούν από το υπουργείο Ανάπτυξης