Παλιά επενδυτικά σχέδια βγαίνουν και πάλι στο τραπέζι εξαιτίας της ενεργειακής κρίσης αλλά και της ανάγκης των ενεργειακών ομίλων για εξοικονόμηση δαπανών.
Αγωγοί που σχεδιάστηκαν πριν από χρόνια και δεν υλοποιήθηκαν ποτέ οι αγωγοί που κατασκευάστηκαν και είναι άδειοι από καύσιμα επιδιώκεται να ζωντανέψουν ξανά… Η ανάγκη για ενεργειακή επάρκεια είναι τόσο μεγάλη με αποτέλεσμα οι προαναφερόμενες υποδομές να εξετάζονται ξανά παρά το γεγονός ότι προορίζονται για τη μεταφορά πετρελαίου εν μέσω των προσπαθειών για την πράσινη μετάβαση της Ευρώπης.
Διαβάστε επίσης: Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολη: Ξεκινούν πάλι οι συζητήσεις Ελλάδας – Βουλγαρίας
Σε δύο από αυτά τα projects εμπλέκεται και η Ελλάδα. Ο λόγος για τους πετρελαιαγωγούς Μπουργκάς – Αλεξανδρούπολης με ροή πετρελαίου από το λιμάνι της Θράκης προς το λιμάνι της Βουλγαρίας και Θεσσαλονίκης – Σκοπίων.
Η διαφορά ανάμεσα στις προαναφερόμενες υποδομές είναι πως ο πρώτος αγωγός είχε συμφωνηθεί πριν από 15 χρόνια ανάμεσα στις χώρες της Ρωσίας, Ελλάδας και Βουλγαρίας και στη συνέχεια εγκαταλείφθηκε. Σήμερα το έργο το φέρνει στο προσκήνιο η Σόφια ζητώντας τη συνεργασία της Αθήνας, χωρίς εμπλοκή της Μόσχας.
Αγωγός Θεσσαλονίκης – Σκοπίων
Ο δεύτερος αγωγός είναι κατασκευασμένος από την Helleniq Energy. Είχε παύσει να λειτουργεί πριν από εννιά χρόνια και τώρα η ελληνική εταιρεία επιδιώκει την εκκίνηση του καθώς έχει ανάγκη της μεταφοράς έτοιμων πετρελαιοειδών προϊόντων από το διυλιστήριο της Θεσσαλονίκης στις αποθηκευτικές εγκαταστάσεις του πρώην διυλιστηρίου ΟΚΤΑ στην πρωτεύουσα της Β. Μακεδονίας. Πριν από λίγες μέρες η θυγατρική ΒΑΡΔΑΞ κατά 80% της Helleniq Energy και κατά 20% κρατικής εταιρείας της Β. Μακεδονίας κατέθεσε στην αρμόδια Ρυθμιστική Επιτροπής Ενέργειας της γειτονικής χώρα αίτημα για επανέκδοση άδειας λειτουργίας. Οι διαπραγματεύσεις όμως της ελληνικής πετρελαϊκής εταιρείας με τα Σκόπια βρίσκονται σε εξέλιξη για τη διευθέτηση παλιών απαιτήσεων της Helleniq Energy.
Αγωγός Αλεξανδρούπολης – Μπουργκάς
Σε ό,τι αφορά των αγωγό Αλεξανδρούπολης – Μπουργκάς για την κατασκευή του καίγεται η Σόφια καθώς η διέλευση δεξαμενόπλοιων από τα στενά του Βοσπόρου προς το λιμάνι της Βουλγαρίας αντιμετωπίζει δυσκολίες. Ωστόσο απαιτείται μελέτη σκοπιμότητας. Ο παλιός αγωγός με τη συμμετοχή των Ρώσων προέβλεπε τη μεταφορά ρωσικού πετρελαίου 35 – 50 εκατ. τόνων, ενώ οι τωρινές ανάγκες είναι για 8 εκατ. τόνους.
Επιπλέον ένα από τα ερωτήματα που τίθενται είναι αν ο αγωγός αυτός θα είναι μελλοντικά βιώσιμος όταν αρθούν οι κυρώσεις σε βάρος της Ρωσίας
Latest News
Έρχονται έκτακτα μέτρα για τιμολόγια, υπερκέρδη και επιδοτήσεις στο ηλεκτρικό ρεύμα
Στη ΡΑΑΕΥ οι ηλεκτροπαραγωγοί για τις τιμές στο ηλεκτρικό ρεύμα – Ποια σενάρια εξετάζει το Μέγαρο Μαξίμου για την ανακούφιση των καταναλωτών
Νέο τεράστιο υπεράκτιο κοίτασμα πετρελαίου και αερίου ανακάλυψε το Κουβέιτ
Το Κουβέιτ ανακοίνωσε έναν νέο υπεράκτιο κοίτασμα κοντά κοντά στο νησί Failaka - Σχέδια για νέες εξορύξεις
Επιστρέφουν οι επιδοτήσεις στο ρεύμα – Οι δικαιούχοι
Μετά τις αυξήσεις στο ηλεκτρικό ρεύμα επανέρχεται ο προσωρινός μηχανισμός εσόδων – Έκτακτη σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου
Το πυρηνικό στοίχημα της Τζόρτζια Μελόνι - Τα σχέδια 35 χρόνια μετά το... λουκέτο
Η πυρηνική ενέργεια στα σχέδια της Ιταλίας για μείωση των εκπομπών άνθρακα - Τι μελετά η κυβέρνηση της Ρώμης
Καταρρέουν τα ηλεκτρικά δίκτυα - Φόβοι για εκτεταμένα blackout από τον καύσωνα
Ντόμινο επιπτώσεων στα ηλεκτρικά δίκτυα σε όλον τον κόσμο από τις υψηλές θερμοκρασίες - Οι αντοχές του ελληνικού συστήματος
Σημάδια για αλλαγή στάσης από τη Λευκωσία απέναντι στο καλώδιο Ελλάδας – Κύπρου
Κρίσιμη εβδομάδα για το καλώδιο Ελλάδας - Κύπρου - Οι κυβερνητικές διαρροές στον κυπριακό Τύπο, το κρίσιμο ραντεβού ΑΔΜΗΕ – ΡΑΕΚ και η επίσκεψη Μητσοτάκη στη Λευκωσία
Τι ισχύει με τις επιδοτήσεις ρεύματος στους επαγγελματίες - Πόσοι πληρώνουν και πόσοι εισπράττουν
Σύμφωνα με πληροφορίες 130.000 επιχειρήσεις θα εισπράξουν αναδρομικά 4,2 εκατ. και 2.500 καλούνται να επιστρέψουν περίπου 2 εκατ. ευρώ από επιδοτήσεις ρεύματος
Σχέδια 130 δισ. για πυρηνικά εργοστάσια στην ανατολική Ευρώπη – Ποιος θα τα πληρώσει; [γραφήματα]
Σύμφωνα με το Bloomberg, οι κυβερνήσεις από την Πράγα έως τη Σόφια σχεδιάζουν πυρηνικά εργοστάσια αλλά το πρόβλημα είναι ποιος θα τα πληρώσει
ΔΕΣΦΑ: Άλμα 30% στην εγχώρια κατανάλωση αερίου το α' εξάμηνο [γράφημα]
Τι δείχνουν τα στοιχεία του ΔΕΣΦΑ για κατανάλωση, εισαγωγές και εξαγωγές φυσικού αερίου και LNG
Γιατί το LNG είναι ακόμη πιο βιώσιμο καύσιμο για τη ναυτιλία
Τι έδειξε έκθεση της διεθνούς πρωτοβουλίας για τη μείωση του μεθανίου στη ναυτιλία μετά από έρευνα δύο ετών