Τη διώρυγα του Σουέζ διέσχισε την προηγούμενη εβδομάδα, στο παρθενικό του ταξίδι, το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων «Ever Atop», με τους απανταχού καραβολάτρες να στρέφουν τα βλέμματά τους στον «γίγαντα» με μεταφορική ικανότητα 24.004 Teu.
Βέβαια, σύμφωνα με τα διεθνή μέσα ενημέρωσης, αυτό που αποτελεί βασική είδηση είναι ότι το containership ήταν φορτωμένο κατά λιγότερο από τα ¾ της χωρητικότητάς του, δείγμα της μειωμένης ζήτησης για μεταφορά εμπορευμάτων παγκοσμίως.
Διαβάστε επίσης: Containerships: Γιατί δεν θα μεγαλώσουν άλλο
Το «Ever Atop» ήταν το τελευταίο πλοίο που παραδόθηκε, από μία σειρά δέκα containership A24 για τη ταϊβανέζικη Evergreen και μαζί με τα αδελφά του πλοία «Ever Aria» και «Ever Alot» κατέχει τον τίτλο του μεγαλύτερου πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο.
Μέχρι σήμερα, στις τελετές άφιξης των γιγάντων στα λιμάνια της Βόρειας Ευρώπης, οι παρευρισκόμενοι παρακολουθούσαν τα πλοία που ήταν φορτωμένα «όσο δεν πάει άλλο», τότε που οι ναύλοι των containerships έσπαγαν το ένα ρεκόρ μετά το άλλο.
Ωστόσο, το σκηνικό φέτος είναι πολύ διαφορετικό και σύμφωνα με πρόσφατη ανάλυση της Xeneta, στα έξι κύρια routes με αφετηρία την Άπω Ανατολή, οι ναύλοι στη spot αγορά έχουν καταγράψει κατά μέσο όρο πτώση 75% από τις αρχές του 2022.
Συνεχίζεται η πτώση ναύλων
H ναυλαγορά στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, όπως και η ζήτηση για containership, συνεχίζει να μειώνεται με το ισοζύγιο προσφοράς/ζήτησης βρίσκεται υπό μεγάλη πίεση.
Οπως καταγράφεται από τον οίκο αναλύσεων Drewry, ο σύνθετος Παγκόσμιος Δείκτης Εμπορευματοκιβωτίων (World Container Index – WCI) μειώθηκε κατά 5% και οι ναύλοι διαμορφώθηκαν στα 2.284,10 δολάρια ανά εμπορευματοκιβώτιο 40 ποδιών (Feu) την περασμένη εβδομάδα.
Διαβάστε επίσης: Ο «συναγερμός» 5ετίας για το θαλάσσιο εμπόριο και τα σενάρια για το μέλλον
Πρόκειται για την 40η συνεχόμενη εβδομαδιαία μείωση και η συνολική υποχώρηση είναι 75% σε σύγκριση με την αντίστοιχη εβδομάδα του 2021.
Latest News
Τραυλού: Οι Έλληνες εφοπλιστές είναι διαχρονικά κοντά στα Σώματα Ασφαλείας
Η κ. Τραυλού παρέστη σε εκδήλωση κατά την οποία ο Μ. Χρυσοχοΐδη, τίμησε την ΕΕΕ για την δωρεά εξοπλισμού στη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής
Ο ΟΛΠ παρουσίασε καθαρά κέρδη πάνω από 70 εκατ. ευρώ στο εννιάμηνο
Αύξηση διακίνησης έναντι του 2023 καταγράφηκε στους περισσότερες λειτουργικούς τομείς του ΟΛΠ το γ' τρίμηνο
Νέες εκδόσεις από το Ίδρυμα Ευγενίδου για τους σπουδαστές των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού
Το Ίδρυμα Ευγενίδου προχώρησε φέτος στη συγγραφή και έκδοση 5 νέων τίτλων και 6 επικαιροποιημένων για τους σπουδαστές και τις σπουδάστριες των ΑΕΝ.
Μεταφορικό ισοδύναμο: Νέα αποδέσμευση ποσού 14.642.070 ευρώ
Το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την περίοδο 2019-2024, έχει διαθέσει συνολικά το ποσό των 265.132.348 ευρώ στην Δράση «Μεταφορικό Ισοδύναμο»
«Αποκαλυπτήρια» για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Πού αυξήθηκαν, πού μειώθηκαν [πίνακες]
Τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και σε ποιες γραμμές αυξήθηκαν και σε ποιες μειώθηκαν τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο - Τι δείχνουν τα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών
Πλοίο με εκατοντάδες τόνους βιομηχανικών αποβλήτων αγκυροβόλησε στο Δυρράχιο
Πριν το πλοίο αγκυροβολήσει στην Αλβανία είχε προηγηθεί η άρνηση της Ταϊλάνδης να παραλάβει το φορτίο βιομηχανικών αποβλήτων
«Ρουκέτες» Χούθι στο ΑΕΠ και τις τιμές – Οι οικονομικές επιπτώσεις
Οι επιθέσεις των Χούθι, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση «Review of Maritime Transport 2024», προκαλούν απώλειες έως και 0,06% στο παγκόσμιο ΑΕΠ
Αποκολλήθηκε το πλοίο με 500 επιβάτες που προσάραξε ανοιχτά της Ηγουμενίτσας
Το πλοίο ελέγχεται τώρα από δύτη για να διαπιστωθεί η κατάσταση του πλοίου και εάν έχει υποστεί μηχανική βλάβη
Πλοίο με 500 επιβάτες προσάραξε ανοιχτά της Ηγουμενίτσας - Έσπευσαν το λιμενικό και ρυμουλκά
Το πλοίο «Αγ. Θεοδώρα» προσάραξε ανοιχτά της Ηγουμενίτσας μετά από μηχανική βλάβη - Στη θαλάσσια περιοχή ο καιρός είναι καλός
Τρία νέα λιμάνια για κρουαζιερόπλοια – Διαγωνισμοί για Πάτρα, Καβάλα και Κατάκολο
Στο πακέτο μέτρων για την κρουαζιέρα περιλαμβάνονται και οι διαγωνισμοί παραχώρησης ή υπο-παραχώρησης λιμένων από το ΤΑΙΠΕΔ