
Τη διώρυγα του Σουέζ διέσχισε την προηγούμενη εβδομάδα, στο παρθενικό του ταξίδι, το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων «Ever Atop», με τους απανταχού καραβολάτρες να στρέφουν τα βλέμματά τους στον «γίγαντα» με μεταφορική ικανότητα 24.004 Teu.
Βέβαια, σύμφωνα με τα διεθνή μέσα ενημέρωσης, αυτό που αποτελεί βασική είδηση είναι ότι το containership ήταν φορτωμένο κατά λιγότερο από τα ¾ της χωρητικότητάς του, δείγμα της μειωμένης ζήτησης για μεταφορά εμπορευμάτων παγκοσμίως.
Διαβάστε επίσης: Containerships: Γιατί δεν θα μεγαλώσουν άλλο
Το «Ever Atop» ήταν το τελευταίο πλοίο που παραδόθηκε, από μία σειρά δέκα containership A24 για τη ταϊβανέζικη Evergreen και μαζί με τα αδελφά του πλοία «Ever Aria» και «Ever Alot» κατέχει τον τίτλο του μεγαλύτερου πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο.
Μέχρι σήμερα, στις τελετές άφιξης των γιγάντων στα λιμάνια της Βόρειας Ευρώπης, οι παρευρισκόμενοι παρακολουθούσαν τα πλοία που ήταν φορτωμένα «όσο δεν πάει άλλο», τότε που οι ναύλοι των containerships έσπαγαν το ένα ρεκόρ μετά το άλλο.
Ωστόσο, το σκηνικό φέτος είναι πολύ διαφορετικό και σύμφωνα με πρόσφατη ανάλυση της Xeneta, στα έξι κύρια routes με αφετηρία την Άπω Ανατολή, οι ναύλοι στη spot αγορά έχουν καταγράψει κατά μέσο όρο πτώση 75% από τις αρχές του 2022.
Συνεχίζεται η πτώση ναύλων
H ναυλαγορά στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, όπως και η ζήτηση για containership, συνεχίζει να μειώνεται με το ισοζύγιο προσφοράς/ζήτησης βρίσκεται υπό μεγάλη πίεση.
Οπως καταγράφεται από τον οίκο αναλύσεων Drewry, ο σύνθετος Παγκόσμιος Δείκτης Εμπορευματοκιβωτίων (World Container Index – WCI) μειώθηκε κατά 5% και οι ναύλοι διαμορφώθηκαν στα 2.284,10 δολάρια ανά εμπορευματοκιβώτιο 40 ποδιών (Feu) την περασμένη εβδομάδα.
Διαβάστε επίσης: Ο «συναγερμός» 5ετίας για το θαλάσσιο εμπόριο και τα σενάρια για το μέλλον
Πρόκειται για την 40η συνεχόμενη εβδομαδιαία μείωση και η συνολική υποχώρηση είναι 75% σε σύγκριση με την αντίστοιχη εβδομάδα του 2021.


Latest News

Η Attica Group ανακοίνωσε πασχαλινές προσφορές για οικογένειες και παρέες 3-5 ατόμων
Έκπτωση 20% για όλους τους προορισμούς από και προς Πειραιά με Ι.Χ. αυτοκίνητο από την Attica Group

Ένταξη του έργου «βελτίωση λιμενικών υποδομών στο λιμένα Γαλατά»
Το έργο συνολικού προϋπολογισμού 124.000 ευρώ, αφορά στην αποκατάσταση-επανακατασκευή του μικρού μόλου στο λιμένα Γαλατά

Κίνα: Ξένοι αγοραστές τροφοδοτούν τον ναυπηγικό τομέα και τη ναυτική της άνοδο
Η Κίνα διαθέτει κυρίαρχο εμπορικό ναυπηγικό τομέα και σημαντική ανάπτυξη στις ικανότητες ναυπήγησης για το πολεμικό ναυτικό της

ΗΠΑ: Ρωσία και Ουκρανία συμφωνούν για εκεχειρία στη Μαύρη Θάλασσα
Ρωσία και η Ουκρανία συμφώνησαν να διασφαλίσουν την ασφαλή διέλευση των εμπορικών πλοίων στη Μαύρη Θάλασσα.

Μελίνα Τραυλού: «Η ναυτιλία θεμέλιο της οικονομικής και γεωπολιτικής σταθερότητας της Ευρωπαϊκής Ένωσης»
Ηγετική παρουσία της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών στην Ευρώπη, στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Διάσκεψης στις Βρυξέλλες για τη Ναυτιλία «European Shipping Summit 2025»

ECSA: Καμπανάκι για την πρόταση Τραμπ για τέλη στα κινεζικής κατασκευής πλοία
Επιστολή έστειλε η ECSA που εκπροσωπεί τον ευρωπαϊκό στόλο στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης στις ΗΠΑ

Ευρωπαϊκή Ναυτιλία: Πόσα προσφέρει στην «πίτα» της ευρωπαϊκής οικονομίας
Ο ευρωπαϊκός ναυτιλιακός κλάδος παρείχε θέσεις εργασίας σε 219.000 εργαζομένους σύμφωνα με μελέτη της Delloitte και του Ινστιτούτου CE Delft

24ωρη απεργία στα πλοία ανακοίνωσε η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία
Η απεργία της ΠΝΟ έχει πανελλαδικό χαρακτήρα και αφορά όλες τις κατηγορίες πλοίων.

Μελίνα Τραυλού: Η ΕΕ πρέπει να θωρακίσει την ηγετική θέση της ευρωπαϊκής ναυτιλίας
«Ανταγωνιστικότητα και βιωσιμότητα δεν είναι αντίρροπες δυνάμεις, αλλά ομόρροπες» τονίζει η κα Τραυλού

«Κανονικότητα» στην Ερυθρά Θάλασσα με πτώση των ναύλων - Τι αναφέρει η Intermodal
Mε την επιστροφή των πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα, οι αποστάσεις των ταξιδιών σε βασικές διαδρομές, όπως Ασία - Ευρώπη, θα συντόμευαν