Τη διώρυγα του Σουέζ διέσχισε την προηγούμενη εβδομάδα, στο παρθενικό του ταξίδι, το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων «Ever Atop», με τους απανταχού καραβολάτρες να στρέφουν τα βλέμματά τους στον «γίγαντα» με μεταφορική ικανότητα 24.004 Teu.
Βέβαια, σύμφωνα με τα διεθνή μέσα ενημέρωσης, αυτό που αποτελεί βασική είδηση είναι ότι το containership ήταν φορτωμένο κατά λιγότερο από τα ¾ της χωρητικότητάς του, δείγμα της μειωμένης ζήτησης για μεταφορά εμπορευμάτων παγκοσμίως.
Διαβάστε επίσης: Containerships: Γιατί δεν θα μεγαλώσουν άλλο
Το «Ever Atop» ήταν το τελευταίο πλοίο που παραδόθηκε, από μία σειρά δέκα containership A24 για τη ταϊβανέζικη Evergreen και μαζί με τα αδελφά του πλοία «Ever Aria» και «Ever Alot» κατέχει τον τίτλο του μεγαλύτερου πλοίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο.
Μέχρι σήμερα, στις τελετές άφιξης των γιγάντων στα λιμάνια της Βόρειας Ευρώπης, οι παρευρισκόμενοι παρακολουθούσαν τα πλοία που ήταν φορτωμένα «όσο δεν πάει άλλο», τότε που οι ναύλοι των containerships έσπαγαν το ένα ρεκόρ μετά το άλλο.
Ωστόσο, το σκηνικό φέτος είναι πολύ διαφορετικό και σύμφωνα με πρόσφατη ανάλυση της Xeneta, στα έξι κύρια routes με αφετηρία την Άπω Ανατολή, οι ναύλοι στη spot αγορά έχουν καταγράψει κατά μέσο όρο πτώση 75% από τις αρχές του 2022.
Συνεχίζεται η πτώση ναύλων
H ναυλαγορά στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, όπως και η ζήτηση για containership, συνεχίζει να μειώνεται με το ισοζύγιο προσφοράς/ζήτησης βρίσκεται υπό μεγάλη πίεση.
Οπως καταγράφεται από τον οίκο αναλύσεων Drewry, ο σύνθετος Παγκόσμιος Δείκτης Εμπορευματοκιβωτίων (World Container Index – WCI) μειώθηκε κατά 5% και οι ναύλοι διαμορφώθηκαν στα 2.284,10 δολάρια ανά εμπορευματοκιβώτιο 40 ποδιών (Feu) την περασμένη εβδομάδα.
Διαβάστε επίσης: Ο «συναγερμός» 5ετίας για το θαλάσσιο εμπόριο και τα σενάρια για το μέλλον
Πρόκειται για την 40η συνεχόμενη εβδομαδιαία μείωση και η συνολική υποχώρηση είναι 75% σε σύγκριση με την αντίστοιχη εβδομάδα του 2021.
Latest News
Αυξήθηκε κατά 0,4% ο εμπορικός στόλος τον Σεπτέμβριο
Κατά την αντίστοιχη σύγκριση του Σεπτεμβρίου έτους 2023 προς τον Σεπτέμβριο 2022 η αύξηση που σημειώθηκε ήταν της τάξεως του 0,1%
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International