![Ρωσία: Κινδυνεύει με πλήγμα στις πωλήσεις μαύρου χρυσού [Γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/12/tanker-2-scaled.jpg)
Σημαντικές απώλειες εσόδων από πωλήσεις πετρελαίου αντιμετωπίζει πλέον η Ρωσία καθώς η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει επιβάλλει εμπάργκο στις αγορές αυτές που μεταφέρονται κυρίως δια θαλάσσης. Πλέον η Ρωσία χάνει πωλήσεις 1,5 εκατ. βαρελιών μαύρου χρυσού την ημέρα και οι απώλειες αυτές μπορεί να φτάσουν τα 2 εκατ. βαρέλια ημερησίως μέχρι τα τέλη του έτους εάν Γερμανία και Πολωνία σταματήσουν τις αγορές και μέσω του ρωσικού αγωγού, δείχνουν στοιχεία του Bloomberg.
Μένει τώρα να φανεί κατά πόσο το εμπάργκο αυτό θα πλήξει καίρια τα οικονομικά της Μόσχας, όπως ελπίζουν οι ΗΠΑ και οι σύμμαχοί τους στην ΕΕ, ή εάν η χώρα θα πετύχει να αντισταθμίσει μέρος από τις απώλειες αυτές πουλώντας πετρέλαιο σε τρίτες χώρες.
Διαβάστε επίσης: Πετρέλαιο: Εκτίναξη κατά 3% στις τιμές του πετρελαίου
Η ΕΕ από τις αρχές του Δεκεμβρίου ανακοίνωσε ότι δεν θα αγοράζει πλέον ρωσικό αργό και δεν θα επιτρέπει πλέον στους παρόχους υπηρεσιών της, συμπεριλαμβανομένων των τραπεζών και των ασφαλιστικών εταιρειών, να συμμετέχουν σε τέτοιου είδους συναλλαγές. Η Ρωσία είναι ένας από τους πιο σημαντικούς εξαγωγείς πετρελαίου στον κόσμο καθώς πουλά περίπου 8 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα. Πρόκειται για ποσοστό της παγκόσμιας ζήτησης που διαμορφώνεται ανάλογα με τις συνθήκες από 7% έως 10% περίπου, καθώς ο πλανήτης καταναλώνει περίπου 100 εκατομμύρια βαρέλια μαύρο χρυσό την ημέρα. Η Ρωσία μπορεί να παράγει περίπου 15 εκατ βαρέλια.
Τι θέλει να πετύχει η ΕΕ και το G7
Το μεγάλο στοίχημα για την ΕΕ και τις ΗΠΑ είναι να μειωθεί η ροή του ρωσικού πετρελαίου με τέτοιο τρόπο ώστε να μην ανέβουν πολύ οι τιμές και η Ρωσία αντισταθμίσει τις απώλειες από τις πωλήσεις με αυτόν τον τρόπο. Σε μια προσπάθεια να επιτευχθεί ο σκοπός αυτός, οι χώρες του G7 και της ΕΕ επιτρέπουν σε χώρες εκτός ΕΕ να συνεχίσουν να εισάγουν ρωσικό αργό πετρέλαιο δια θαλάσσης, αλλά απαγορεύουν στις ναυτιλιακές, ασφαλιστικές και αντασφαλιστικές εταιρείες να διακινούν φορτία ρωσικού αργού σε όλο τον κόσμο, εκτός εάν πωλείται κάτω από την τιμή του πλαφόν των 60 δολαρίων το βαρέλι. Επειδή οι πιο σημαντικές ναυτιλιακές και ασφαλιστικές εταιρείες εδρεύουν στις χώρες της G7, το ανώτατο όριο τιμών θεωρητικά τουλάχιστον θα δυσκολέψει πολύ τη Μόσχα να πουλά το πετρέλαιο της σε υψηλότερη τιμή σε τρίτες χώρες. Με το ανώτατο όριο τιμών η ΕΕ και το G7 θεωρούν ότι δίνονται κίνητρα για τη Ρωσία, τις χώρες εισαγωγής πετρελαίου και τους συμμετέχοντες στην αγορά να διατηρήσουν τη ροή ρωσικού πετρελαίου.
Οι προβλέψεις
Η ρωσική παραγωγή πετρελαίου αναμένεται να μειωθεί κατά 1,4 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα (bpd) το 2023, μετά την έναρξη ισχύος της απαγόρευσης της Ευρωπαϊκής Ένωσης στις θαλάσσιες εξαγωγές ρωσικού αργού, προβλέπει πλέον η Διεθνής Υπηρεσία Ενέργειας (ΙΕΑ). Η κίνηση να στερηθεί η Μόσχα από έσοδα θα δημιουργήσει περισσότερη αβεβαιότητα στις αγορές πετρελαίου και θα αυξήσει την πίεση στις τιμές, συμπεριλαμβανομένου του ντίζελ, ανέφερε η ΙΕΑ στη μηνιαία έκθεσή της για την αγορά.
Ήδη από τα τέλη του Νοεμβρίου και πριν να τεθούν σε ισχύ οι κυρώσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η Ρωσία είχε ήδη χάσει περισσότερο από το 90% του μεριδίου αγοράς της στις βόρειες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που προηγουμένως ήταν ο βασικός πυλώνας των πωλήσεων αυτών από τους τερματικούς σταθμούς της Βαλτικής και της Αρκτικής, δείχνουν στοιχεία του Bloomberg. Η Ρωσία έστελνε μόλις 95.000 βαρέλια πετρέλαιο την ημέρα στο Ρότερνταμ -τον μόνο εναπομείναν ευρωπαϊκό προορισμό της για θαλάσσιες παραδόσεις εκτός της λεκάνης της Μεσογείου/Μαύρης Θάλασσας — στις τέσσερις εβδομάδες που ολοκληρώθηκαν στις 18 Νοεμβρίου, δείχνουν τα ίδια στοιχεία.
Τα τρία τέταρτα του αργού που φορτώνεται στα λιμάνια της Βαλτικής της Ρωσίας κατευθύνονται πλέον προς την Ασία, με τα διυλιστήρια χωρών όπως η Ινδία να έχουν αγοράσει μεγάλες ποσότητες για να επωφεληθούν από την περίοδο χάριτος σε τέτοιες συναλλαγές.


Latest News

Ο πρόεδρος της Renault αποχωρεί από το διοικητικό συμβούλιο της Nissan
Ο πρόεδρος της Renault, Ζαν-Ντομινίκ Σενάρ, θα αποχωρήσει από το διοικητικό συμβούλιο της Nissan, καθώς η εταιρεία αντιμετωπίζει προβλήματα

Στο στόχαστρο ξανά η Google - Η νέα δίκη για μονοπωλιακές πρακτικές
Η απόφαση επιτρέπει στις ΗΠΑ να υποστηρίξουν ότι η Google πρέπει να πουλήσει διαφημιστικά εργαλεία

Κλιμακώνει τον «πόλεμο» με το Χάρβαρντ η Ουάσινγκτον - Στο στόχαστρο οι ξένοι φοιτητές
Το Υπουργείο Εσωτερικής Ασφάλειας - DHS θέλει το Χάρβαρντ να παραδώσει πειθαρχικά αρχεία αλλοδαπών φοιτητών και προσωπικού

Πλήγμα για Hermès - LVMH λόγω δασμών -Αντιδρούν όμως διαφορετικά στον Τραμπ
Η LVMH κατηγορεί την ΕΕ για τους δασμούς και απειλεί με... μετακόμιση - Όχι όμως και η Hermès, που ανακοίνωση αυξήσεις

Οι ΗΠΑ ανακοίνωσαν νέα κόστη για πλοία που συνδέονται με την Κίνα
Οι ΗΠΑ αναλαμβάνουν «στοχευμένη δράση για ν’ αποκαταστήσουν τ’ αμερικανικά ναυπηγεία», επιβάλλοντας νέα αυξημένα κόστη σε πλοία που ελλιμενίζονται στα λιμάνια τους και συνδέονται με την Κίνα.

Η Κίνα και το... Πάσχα ρίχνουν τις πωλήσεις της Pernod
Παρόλα αυτά η Pernod τα πήγε καλά στις ΗΠΑ καθώς οι μεταπωλητές εκεί στόκαραν εν όψει δασμών Τραμπ

Από Ιούνιο ανεβάζει... ταρίφα η Ford εάν παραμείνουν οι δασμοί Τραμπ
Προειδοποίηση της Ford προς τους αντιπροσώπους της ότι οι δασμοί πιθανότατα θα αυξήσουν τις τιμές τους επόμενους μήνες

Temu και Shein μειώνουν τις διαφημιστικές δαπάνες σε ΗΠΑ
Η υποχώρηση των Κινέζων λιανοπωλητών απειλεί τα διαφημιστικά έσοδα της Big Tech

Ο μεγαλύτερος φόβος της αγαπημένης μπύρας της Αμερικής δεν είναι οι δασμοί...
Ενώ οι νέοι δασμοί στα εισαγόμενα κουτιά μπύρας θα αυξήσουν το κόστος η κατασκευάστρια της Modelo, προειδοποιεί ότι η καταστολή της μετανάστευσης μειώνει τις πωλήσεις

Τι φοβίζει τον Ντίμον για τις πολιτικές των ΗΠΑ
Ο Τζέιμι Ντίμον φοβάται ότι θα υπάρχει ένα βιβλίο σε 40 χρόνια με θέμα «Πώς χάθηκε η Δύση»