Για τις «πράσινες υποδομές», με έμφαση στα σιδηροδρομικά και αντιπλημμυρικά έργα, αλλά και για το άλμα ανάπτυξης στον κατασκευαστικό κλάδο στην Ελλάδα, μίλησε στο Ελληνογαλλικό Φόρουμ, στο Παρίσι, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής.
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών υπογράμμισε ότι παρά τη διεθνή κρίση η ελληνική οικονομία όχι μόνο επιδεικνύει ισχυρή ανθεκτικότητα, αλλά βρίσκεται σε τροχιά ανάπτυξης και προόδου.
Διαβάστε επίσης: Καραμανλής: Δεν θα αυξηθούν τα διόδια – Θα πάμε σε χιλιομετρική χρέωση
Επισήμανε ότι σε αυτή την πορεία, ο κλάδος των κατασκευών συνεισφέρει τα μέγιστα. Σημείωσε ειδικότερα ότι στην Ελλάδα βρίσκονται αυτή τη στιγμή σε εξέλιξη 125 project δημοσίων και ιδιωτικών έργων, που ξεπερνούν συνολικά τα 40 δισ. ευρώ. Υπενθύμισε ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών υλοποιεί ένα ολοκληρωμένο σχέδιο έργων ύψους άνω των 13 δισ. ευρώ, έχοντας καταφέρει μέσα σε τριάμισι χρόνια να δημοπρατήσει έργα πάνω από 10 δισ. ευρώ και να συμβασιοποιήσει από αυτά σχεδόν τα 5 δισ. ευρώ, που σημαίνει ότι τα έργα αυτά ήδη υλοποιούνται.
Διαβάστε επίσης: Καραμανλής: Πλέον μπορούμε να αντλήσουμε ευρωπαϊκούς πόρους για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης
Ο κ. Καραμανλής στη συνέχεια αναφέρθηκε στο πρόγραμμα των λεγόμενων έργων νέας γενιάς, που περιλαμβάνει υδροδοτικά, αρδευτικά και εγγειοβελτιωτικά έργα, όπως για παράδειγμα μια σειρά από φράγματα που κατασκευάζονται σε όλη την Ελλάδα, με πόρους από το Ταμείο Ανάκαμψης, σύγχρονα ολοκληρωμένα συστήματα αποσκλήρυνσης νερού και αγωγοί ύδρευσης, αλλά και την αναβάθμιση των συστημάτων άρδευσης με την ενσωμάτωση σύγχρονων τεχνολογιών.
Αναφέρθηκε επίσης στις σημαντικές αντιπλημμυρικές παρεμβάσεις ύψους 1,5 δισ. ευρώ, που θωρακίζουν τη χώρα μας απέναντι στις συνέπειες της κλιματικής κρίσης.
Η ανάπτυξη του δικτύου Μετρό
Αλλά και στο βασικό ρόλο που έχουν στις πράσινες υποδομές τα σιδηροδρομικά έργα, όπως και η περαιτέρω ανάπτυξη του δικτύου των Μέσων Σταθερής Τροχιάς, του Μετρό δηλαδή και του Τραμ. Με πρώτο και σημαντικότερο το τεράστιο έργο της Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας, στο οποίο όπως επισήμανε ο κ. Καραμανλής μετέχουν και γαλλικές εταιρίες και το οποίο αφού πέρασε από χίλια κύματα έχει ήδη ξεκινήσει, αλλά και τις επεκτάσεις των υφιστάμενων Γραμμών.
«Σε λίγους μήνες θα παραλάβουμε τα πρώτα πράσινα λεωφορεία – ηλεκτρικά και φυσικού αερίου – και συζητάμε να εντάξουμε στο Ταμείο Ανάκαμψης τραίνα υδρογόνου που θα θέλαμε να έχουμε στην Ελλάδα μέχρι το 2025”, δήλωσε επίσης ο κ. Καραμανλής.
«Ενώνουμε τα λιμάνια με το σιδηρόδρομο»
«Και βέβαια, πραγματοποιούμε μία από τις μεγαλύτερες επενδύσεις στο σιδηρόδρομο, ύψους 4,5 δισ. ευρώ» πρόσθεσε. Επισήμανε άλλωστε ότι η ανάπτυξη του σιδηροδρομικού δικτύου αφενός, είναι σε πλήρη ευθυγράμμιση με τις πολιτικές της ΕΕ για μεταφορές με μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα και αφετέρου, βρίσκεται στο επίκεντρο της στρατηγικής της Κυβέρνησης Μητσοτάκη, ώστε να γίνει η Ελλάδα κόμβος υποδομών, συνδυασμένων μεταφορών και κατ’ επέκταση ενεργειακός κόμβος της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.
«Καταφέραμε να εγκριθεί η ένταξη του Λιμένα Αλεξανδρούπολης στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών. Αυτή η στρατηγική απόφαση δίνει ένα ξεκάθαρο μήνυμα προς αυτή την κατεύθυνση», επισήμανε ο κ. Καραμανλής.
«Αυτό σημαίνει ότι τώρα μπορούμε να πάρουμε ευρωπαϊκά χρήματα για να κάνουμε τα έργα που πρέπει να κάνουμε και σε δεύτερο χρόνο, κάτω από πιο συμφέρουσες συνθήκες, να δούμε αν μας συμφέρει να ιδιωτικοποιήσουμε αυτό το λιμάνι».
Επισήμανε μάλιστα ότι το Λιμάνι της Αλεξανδρούπολης παρακάμπτει τα στενά του Βοσπόρου και μπορεί να αποτελέσει και ενεργειακό κόμβο, υπογραμμίζοντας ότι η Ελλάδα ανοίγει μία βεντάλια έργων ώστε να παίξει ρόλο ως παράγοντας σταθερότητας στην ευρύτερη περιοχή.
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών σχολίασε επίσης ότι η Ελλάδα είναι σιδηροδρομικά πολύ πίσω, ενώ έχει ένα οδικό δίκτυο εφάμιλλο του ευρωπαϊκού. Επισήμανε ότι και το οδικό δίκτυο «έγινε διότι το 2007 – και πάλι μία κεντροδεξιά Κυβέρνηση – αποφάσισε να ανοίξει με τις συμβάσεις παραχώρησης τα οδικά έργα στους ιδιώτες». Και υπενθύμισε ότι η Κυβέρνηση τα τελευταία 3,5 χρόνια άλλαξε τη διαδικασία παραγωγής των σιδηροδρομικών έργων, καθώς στο παρελθόν τα έργα αυτά ήταν κατακερματισμένα και ξεπερνούσαν κατά πολύ τους αρχικούς προϋπολογισμούς και τα χρονοδιαγράμματα.
«Τώρα μπορούμε να προχωρήσουμε με έργα τα οποία ενώνουν τα λιμάνια με το σιδηρόδρομο, έτσι ώστε η Ελλάδα να μπορέσει να παίξει ρόλο στη βιομηχανία των logistics και να εκμεταλλευτεί τη γεωγραφική της θέση», τόνισε.
Στρατηγικές ξένες επενδύσεις
«Με τις πολιτικές που ακολουθήσαμε, πετύχαμε ένα άλμα ανάπτυξης του κατασκευαστικού τομέα, που η Ελλάδα δεν έχει δει εδώ και δεκαετίες. Στην πραγματικότητα τον βγάλαμε από τον λήθαργο μιας μακράς περιόδου φτωχών προοπτικών. Παράλληλα όμως με αυτό, καταφέραμε να τον καταστήσουμε ελκυστικό και για ξένους επενδυτές, που ενδιαφέρονται να τοποθετηθούν στην χώρα μας στρατηγικά και όχι ευκαιριακά», σημείωσε επίσης ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
«Μεγάλες εταιρείες του κλάδου με παγκόσμια εμβέλεια και πολύπειρη τεχνογνωσία – ορισμένες βρίσκονται σήμερα εδώ- ενώνουν πλέον δυνάμεις με τις ελληνικές επιχειρήσεις και δημιουργούν ισχυρά σχήματα με τεράστια εκτελεστική ικανότητα. Και αυτό είναι κάτι που μας κάνει περήφανους», πρόσθεσε.
Ο κ. Καραμανλής εκτίμησε άλλωστε ότι: «Ο κλάδος των υποδομών προσφέρεται για win-win συνεργασίες. Γιατί θεσμοθετήσαμε ένα ξεκάθαρο νομικό πλαίσιο για τις δημόσιες συμβάσεις, χωρίς περίπλοκες διαδικασίες και μειώνοντας αισθητά τη γραφειοκρατία. Καθιερώσαμε τις Συμπράξεις με τον Ιδιωτικό Τομέα, χωρίς ιδεοληπτικές αγκυλώσεις. Αποδείξαμε ότι μπορούμε να αξιοποιούμε στο έπακρο όλα τα χρηματοδοτικά εργαλεία και τους ευρωπαϊκούς πόρους. Και βέβαια, τα τελευταία 3,5 χρόνια αποδείξαμε στην πράξη ότι στο τιμόνι της χώρας υπάρχει ένας Πρωθυπουργός και μια Κυβέρνηση σταθερή και αξιόπιστη, που διασφαλίζει ένα επενδυτικό περιβάλλον με αταλάντευτή θετική πορεία».
Latest News
Ακόμη πιο ακριβή η οικοδομή - Διψήφια άνοδος σε 3 κατηγορίες υλικών [πίνακας]
Χωρίς τέλος είναι η άνοδος του κόστους στα οικοδομικά υλικά - Και οι 18 κατηγορίες υλικών κατέγραψαν άνοδο από 4% έως και 12,9%
ΑΒΑΞ: Η «Νίκη» και η «Αθηνά» ανοίγουν και χτίζουν τη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας
Βίντεο του ομίλου ΑΒΑΞ παρουσιάζει τον τρόπο διάνοιξης και χτισίματος της Γραμμής 4 από το «Άλσος Βεϊκου» στο «Γαλάτσι»
Διάνοιξη πάνω από 2.500 μέτρων σήραγγας για τη Γραμμή 4 του Μετρό
Από το Άλσος Βεΐκου και έως σήμερα έχει διανοιχτεί σήραγγα 520 μέτρων στο πλαίσιο των έργων στη Γραμμή 4, σε Γαλάτσι και Κατεχάκη
Σε Πικροδάφνη και Ιλισό τα πρώτα αντιπλημμυρικά έργα
Η Περιφέρεια Αττικής «βάζει μπροστά» τις μηχανές για 158 αναγκαία αντιπλημμυρικά έργα – Από αυτά 54 θα ξεκινήσουν το α’ εξάμηνο του 2025
Ποιοι μέτοχοι με ποσοστό άνω του 5% θα λάβουν μέρος στην ΑΜΚ της Intrakat
H ανακοίνωση της Intrakat για την Αυξηση Μετοχικού Κεφαλαίου και ποιες εταιρείες - μέτοχοι θα συμμετέχουν
ALUMIL: Νέες συνεργασίες στον Καναδά, συμμετοχή σε πρωτοποριακά έργα
H ALUMIL έχει ισχυρό επιχειρησιακό αποτύπωμα στο εξωτερικό, από την Ινδία ως την Ανατ. Αφρική και την Ευρώπη ως τη Βόρεια Αμερική
Αντιπλημμυρική προστασία Αττικής με βάση το πιο δύσκολο σενάριο
Διαδοχικές συσκέψεις για την αντιπλημμυρική προστασία της Αττικής, μία με επιχειρησιακούς φορείς και μία με εκπροσώπους ΟΤΑ
Αύξηση 20% στα καθαρά κέρδη της «Τιτάν» - Πότε μπαίνει σε χρηματιστήριο των ΗΠΑ
Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, η εισαγωγή της Titan America σε αμερικάνικο χρηματιστήριο αναμένεται το πρώτο τρίμηνο του 2025
Eurobank Equities: Τιμή – στόχος τα 23,40 ευρώ και σύσταση αγοράς για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Την κάλυψη της εταρείας ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ξεκίνησε η Eurobank Equities βλέποντας υψηλότερη κερδοφορία και αποδόσεις για τους μετόχους
Κατσιγιάννης (ΑΒΑΞ): Ο κατασκευαστής δεν είναι πια απλά «εργολάβος»
Τι ανέφερε ο κ. Δημοσθένης Κατσιγιάννης, Διευθυντής του γραφείου στου Διευθύνοντος Συμβούλου του Ομίλου ΑΒΑΞ, μιλώντας στο 7ο Athens Investment Forum 2024