
Μία έκθεση με ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την ελληνική ναυτιλία, η έκθεση Maru (κύκλος στα ιαπωνικά) διοργανώνεται από το Αρχείο των Ναυτικών Χρονικών, τελεί υπό την αιγίδα της Πρεσβείας της Ιαπωνίας στην Ελλάδα, και φιλοξενείται από τις 15 μέχρι και την 21η Δεκεμβρίου 2022, από τους Νικόλα και Κατερίνα Λυκιαρδοπούλου, στο κτήριο AMALIAS 36.
Η έκθεση Maru αποτυπώνει τη σχέση ανάμεσα στην ελληνόκτητη ναυτιλία και την ιαπωνική ναυπηγική βιομηχανία όπως εξελίχθηκε σε έναν επιτυχή κύκλο συνεργασίας, εμπιστοσύνης και αμοιβαίας εκτίμησης. Η ιστορία αυτού του «κύκλου» ξετυλίγεται μέσα από το Αρχείο των Ναυτικών Χρονικών και αναλύεται διεξοδικά στην ειδική έκδοση Δεκεμβρίου του περιοδικού. Η έκθεση Maru οπτικοποιεί πτυχές της ιστορίας αξιοποιώντας τον πλούτο του αρχειακού υλικού αλλά και αυθεντικά αντικείμενα από την χρυσή εποχή της ελληνοϊαπωνικής συνεργασίας.
Διαβάστε επίσης: Το «τιμόνι» του παγκόσμιου στόλου κρατά η Ελλάδα – Ακολουθούν Κίνα και Ιαπωνία
«Σίγουρη επιλογή»
Στα μέσα του 20ού αιώνα η ελληνική υπερπόντια ναυτιλία γνώρισε αλματώδη ανάπτυξη. Οι Έλληνες πλοιοκτήτες, επενδύοντας στην ανάπτυξη και τον εκσυγχρονισμό του στόλου τους, παρήγγειλαν δεκάδες νέα πλοία όλων των τύπων. Μεγάλος αριθμός από αυτά κατασκευάστηκαν στα ναυπηγεία της Ιαπωνίας. Η Ιαπωνία, με στοχευμένη εθνική στρατηγική για την αναγέννηση των ναυπηγείων της, αποτελεί για τους Έλληνες μια σίγουρη επιλογή ως προς την ναυπήγηση των πλοίων τους εδώ και 70 χρόνια.
Στο πλαίσιο της έκθεσης, φιλοξενούνται συζητήσεις στρογγυλής τραπέζης, όπου στελέχη της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας, με μεγάλη εμπειρία στην ιαπωνική ναυτιλιακή πραγματικότητα καταθέτουν σκέψεις και απόψεις για το παρελθόν, το παρόν, αλλά και το μέλλον. Δείτε εδώ το πρόγραμμα των εκδηλώσεων.


Latest News

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά