
Στη δεύτερη εξαγορά εντός του 2022 προχωρά η αλυσίδα σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτης, αποκτώντας τον έλεγχο 4 καταστημάτων της Γέγος σε Πόρτο Ράφτη (2 σημεία πώλησης), Μαρκόπουλο και Λούτσα, ενώ πριν ένα επτάμηνο είχε υπογράψει συμφωνία για την αγορά 9 από τα 11 καταστήματα της αλυσίδας SEP Markets, η οποία δραστηριοποιείται στα Ιωάννινα.
Πρόκειται για την 11ο deal του κορυφαίου παίκτη του εγχώριου λιανεμπορίου στα 52 χρόνια από την ίδρυσή του στα Πετράλωνα ως «Σ. Σκλαβενίτης & ΣΙΑ Ο.Ε.», μεγαλώνοντας την απόσταση που τον χωρίζει μεταξύ των «big 5».
Διαβάστε επίσης: Σούπερ μάρκετ: Επενδύσεις και αυξήσεις μισθών
Τα νεοαποκτηθέντα καταστήματα, που ανήκουν στη μεσαία κατηγορία από άποψη μεγέθους, πρόκειται να αλλάξουν σταδιακά ταμπέλες, με τη μεταβίβαση να έχει οριστεί για την τελευταία εβδομάδα του ιανουαρίου του 2023. Στις νέες ταμπέλες θα αναγράφεται τιμής ένεκεν και η επωνυμία της Γέγος, ενώ οι 130 εργαζόμενοι στα 4 καταστήματα της Γέγος που περνούν στην Σκλαβενίτης θα ενταχθούν στο ανθρώπινο δυναμικό της τελευταίας.
Σημειώνεται ότι δεν περνούν στον έλεγχο της Σκλαβενίτης το κατάστημα της Γέγος στην Αργυρούπολη, το οποίο έκανε εγκαίνια το 2019, καθώς και εκείνο της Κερατέας. Τα δύο αυτά καταστήματα λειτουργούν σε μισθωμένα ακίνητα από τη Γέγος. Για τα συγκεκριμένα καταστήματα η Γέγος βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις για τη διάθεσή τους σε άλλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ.
Υπενθυμίζεται ότι ενδιαφέρον για την Γέγος είχε εκφράσει και η ΑΒ Βασιλόπουλος, ωστόσο οι όποιες συζητήσεις είχαν ξεκινήσει δεν τελεσφόρησαν.
Με βάση ασφαλείς πληροφορίες κοινή επιδίωξη τόσο της πλευρά των πωλητών όσο και εκείνης των αγοραστών ήταν να παραμείνει η αλυσίδα σε ελληνικά χέρια.
Η αλυσίδα της ανατολικής Αττικής Γέγος είδε το 2021 τον τζίρο της να κινείται πτωτικά κατά 6,95%, στα 19,07 εκατ. ευρώ από 20,5 εκατ. ευρώ το 2020, ενώ το περιθώριο μικτού κέρδους αυξήθηκε από το 24,9%, στο 27,2%, όπως άλλωστε αυξήθηκε και η κερδοφορία της εταιρείας, τόσο προ φόρων (+20,6% στα 927.370 ευρώ), όσο και μετά από φόρους (+21,9% στα 719.549 ευρώ).
Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2021 μειώθηκε σημαντικά το προσωπικό της εταιρείας, από τα 191 άτομα στα 173.
Τα οφέλη από τη συμφωνία
Με τζίρο που θα ξεπεράσει τα 4 δισ. ευρώ εφέτος η Σκλαβενίτης αποκτά μεγαλύτερο «αποτύπωμα» στην Ανατολική Αττική, μια περιοχή που εκτός από τους μόνιμους κατοίκους έχει και σημαντική τουριστική κίνηση, κυρίως λόγω των πολλών εξοχικών που διατηρούν εκεί οι Αθηναίοι και όχι μόνο.
Η Σκλαβενίτης με την εξαγορά των 4 καταστημάτων της Γέγος, αυτομάτως διπλασιάζει το δίκτυό του στην εν λόγω περιοχή, καθώς αυτή τη στιγμή διαθέτει 4 σημεία πώλησης σε Λούτσα, Καλύβια, Μαρκόπουλο και Πόρτο Ράφτη. Επιπλέον στην ευρύτερη περιοχή της νοτιοανατολικής Αττικής διαθέτει καταστήματα και σε Κορωπί (δύο σημεία), Λαύριο και Ανάβυσσο.
Η νέα επεκτατική κίνηση της Σκλαβενίτης έρχεται σε μια συγκυρία που οι πληθωριστικές πιέσεις έχουν ανατρέψει τις ισορροπίες στον κλάδο των σούπερ μάρκετ με τους μεγάλους «παίκτες» να σαρώνουν το «μεσαίο ράφι» αναζητώντας ευκαιρίες επέκτασης, τόσο σε περιοχές που δεν έχουν παρουσία, ή δεν έχουν ισχυρή παρουσία, όσο και σε τουριστικές πόλεις και νησιά.
Συνολικά εφέτος περισσότερα από 140 καταστήματα τοπικών αλυσίδων έχουν αλλάξει ιδιοκτήτη, με την κινητικότητα στον κλάδο της οργανωμένης λιανικής να συνεχίζει να είναι ζωηρή.
Το χρονικό των 11 εξαγορών
Το εντυπωσιακό μέγεθος της Σκλαβενίτης με 441 καταστήματα, 4 κέντρα διανομής παραγγελιών eMarket και 6 κέντρα διανομής στην Ελλάδα, αλλά και με παρουσία στην Κύπρο, «κτίστηκε» πέραν της οργανικής ανάπτυξης και μέσα από εξαγορές.
Το πρώτο deal έγινε 2007 με την οικογενειακή λιανεμπορική επιχείρηση να πραγματοποιεί την εξαγορά 18 καταστημάτων της αλυσίδας Παπαγεωργίου, τα περισσότερα από τα οποία βρίσκονται στα νότια προάστια της Αττικής.
Το 2010 η Σκλαβενίτης απέκτησε 10 καταστήματα από την πτωχευμένη Ατλάντικ.
Το 2013 μέσα από συμφωνίες με τις αλυσίδες Δούκας, Extra-Πρώτα και Φθηνά και Μπαλάσκας απέκτησε 18 καταστήματα.
Το 2014 εξαγοράζεται το 100% των μετοχών της Makro Cash & Carry Ελλάδος, η οποία λειτουργεί 9 καταστήματα Χονδρικής σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Λάρισα, Βόλο, Ηράκλειο και Ξάνθη. Έναν χρόνο αργότερα η MAKRO θα μετονομαστεί σε The Mart.
Την ίδια χρονιά αποκτά από την Βερόπουλος το 60% της αλυσίδας Χαλκιαδάκης έναντι 25 εκατ. ευρώ.
Την 1η Μαρτίου του 2017, μετά από πολύμηνες διαπραγματεύσεις και την υπογραφή συμφωνίας για την εξυγίανση του Ομίλου Μαρινόπουλος, προστίθενται στο δίκτυο της επιχείρησης τα 400 καταστήματα του ομίλου.
Στις αρχές του 2020 προχώρησε στην εξαγορά του ηλεκτρονικού σούπερ μάρκετ caremarket.gr, πάνω στο οποίο «χτίστηκε» το eMarket, το e-shop της αλυσίδας.
Τέλος Μαΐου εφέτος ολοκληρώθηκε η απορρόφηση από την Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης των 9 από τα συνολικά 11 καταστήματα της γιαννιώτικης αλυσίδας SEP Markets – Παπαδόπουλος.
Ενώ χθες υπογράφτηκε η συμφωνία με τη Γέγος.


Latest News

Επένδυση της ALTER EGO VENTURES στην eGaming Couch Heroes
H ALTER EGO VENTURS απέκτησε το 1% της eGaming Couch Heroes, με ιδρυτή και CEO τον Βαρδή Βαρδινογιάννη

Θανόπουλος στον ΟΤ: «Γινόμαστε 100% αυτόνομοι ενεργειακά - Τα σχέδια στο delivery»
Ο πρόεδρος της εταιρείας Θανόπουλος, Τέλης Θανόπουλος, μιλάει στον ΟΤ για την πρόσφατη επένδυση σε ΑΠΕ, τη σημασία του Q-Commerce στον κλάδο των τροφίμων και τα επόμενα σχέδια της αλυσίδας

ΔΕΠΑ Εμπορίας: Στη νέα της σελίδα με φωτοβολταϊκά ισχύος 500 MW
ΤΕΡΝΑ - AKTOR, σύμφωνα με πληροφορίες του ΟΤ, οι προτιμητέοι επενδυτές στον διαγωνισμό της ΔΕΠΑ Εμπορίας την κατασκευή φωτοβολταϊκών 270 εκατ. ευρώ

Τραπεζική άνοιξη με νέους πόλους στην ελληνική αγορά
Για πρώτη φορά μετά από 15 χρόνια αναδύονται νέα εγχειρήματα στον χρηματοπιστωτικό τομέα, αλλάζοντας το τοπίο και διευρύνοντας τις επιλογές καταναλωτών και επιχειρήσεων

«Χρυσά» μερίσματα στο ΧΑ - Θα σπάσουν το φράγμα των 5 δισ. ευρώ
Τα μερίσματα που αναμένεται να μοιράσουν οι εισηγμένες για το 2024 θα είναι κατά 18% υψηλότερα από το 2023

Το επόμενο βήμα για τη Foot Locker -Το σχήμα που προωθεί ο όμιλος Fourlis
Ο όμιλος Fourlis προωθεί τη δημιουργία πάνω από 100 καταστημάτων Foot Locker στη ΝΑ Ευρώπη - Η επιλογή της περιοχής και η συμπληρωματική ανάπτυξη της Intersport

Από τον Μασούτη στον Σκλαβενίτη: Πώς αλλάζει το παιχνίδι στα σούπερ μάρκετ
Η στρατηγική των μεγάλων παικτών στην αγορά των σούπερ μάρκετ – Το χτύπημα της Μασούτης με την Κρητικός και το φλερτ της «Γαλαξίας» στη Βόρεια Ελλάδα

Η ρύθμιση που ξεκλειδώνει κουρέματα και ρυθμίσεις οφειλών σε νοικοκυριά κι επιχειρήσεις
Ο εξωδικαστικός μηχανισμός και η ένταξη περισσότερων υπερχρεωμένων νοικοκυριών κι επιχειρήσεων στις ρυθμίσεις οφειλών, το νέο στοίχημα ΥΠΕΘΟ και servicers

Οι δασμοί Τραμπ και οι άλλες προκλήσεις για τον κλάδο του καφέ
Οι δασμοί Τραμπ αναμένεται να είναι μία ακόμα πρόκληση για τον κλάδο του καφέ, που ήδη δοκιμάζεται από τις συνεχείς ανατιμήσεις και την κλιματική αλλαγή

Οι 2+1 καταλύτες που φέρνουν deals στην Πληροφορική
Τα πολλαπλά έργα ιδιωτικού και δημόσιου τομέα, η ψηφιοποίηση της αγοράς και η Τεχνητή Νοημοσύνη είναι οι καταλύτες που γεννούν νέα deals στην Πληροφορική - Ποιες είναι οι αβεβαιότητες που παραμένουν