
Η κλιματική αλλαγή θα επιτείνει τις ανθρωπιστικές κρίσεις σε όλο τον κόσμο το 2023 και θα προστεθεί στα προβλήματα που προκαλούν οι ένοπλες συγκρούσεις και οι οικονομικές αναταράξεις, σύμφωνα με έκθεση της μη κυβερνητικής οργάνωσης International Rescue Committee (IRC).
Η ΜΚΟ με έδρα τη Νέα Υόρκη, της οποίας επικεφαλής είναι ο Βρετανός πρώην πολιτικός Ντέιβιντ Μίλιμπαντ, υπογράμμισε ότι ο αριθμός των ανθρώπων που έχουν ανάγκη ανθρωπιστικής βοήθειας εκτοξεύθηκε την τελευταία δεκαετία, πλησιάζοντας τα 339,2 εκατομμύρια, έναντι 81 εκατομμυρίων το 2014.
Διαβάστε επίσης – Ζητείται (Τεχνολογική) Ελπίς για την Κλιματική Αλλαγή!
Η κλιματική αλλαγή είναι μεταξύ των βασικών παραγόντων που επιτείνουν τις ανθρωπιστικές έκτακτες ανάγκες, επεσήμανε η IRC, παρά το γεγονός ότι οι 20 χώρες που βρίσκονται στον κατάλογό της ΜΚΟ με τα κράτη που κινδυνεύουν περισσότερο, όπως η Αϊτή και το Αφγανιστάν, ευθύνονται μόλις για το 2% των παγκόσμιων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.
«Το 2022 έδειξε ότι ο ρόλος της κλιματικής αλλαγής στην επιδείνωση των παγκόσμιων ανθρωπιστικών κρίσεων είναι αναμφισβήτητος», επεσήμανε η έκθεση της ΜΚΟ με τίτλο “Emergency Watchlist 2023″ .
Διαβάστε επίσης – Ιός «ζόμπι» από τη Σιβηρία
Συγκεκριμένα αναφέρθηκε στις μακρές περιόδους βροχής, που «προκάλεσαν καταστροφική διατροφική ανασφάλεια στη Σομαλία και την Αιθιοπία» και σκότωσαν χιλιάδες ανθρώπους στο Πακιστάν.
Eπενδύσεις
Η IRC επίσης σημείωσε την ανάγκη να γίνουν «επενδύσεις για την πρόληψη της κλιματικής αλλαγής και τον μετριασμό» των επιπτώσεών της.
Στο μεταξύ η διατροφική ανασφάλεια είναι ήδη διαδεδομένη λόγω συγκρούσεων, αλλά και της οικονομικής κρίσης που προκάλεσε ο πόλεμος της Ρωσίας στην Ουκρανία και η πανδημία της covid-19.
Επιπλέον λείπουν 27 δισεκ. δολάρια, αναγκαία για τη χρηματοδότηση των ανθρωπιστικών αναγκών.
«Οι δωρητές αποτυγχάνουν να ανταποκριθούν» στις ανάγκες, υπογράμμισε η έκθεση. «Το αποτέλεσμα είναι ότι κοινότητες που επηρεάζονται από την κρίση δεν καταφέρνουν να έχουν πρόσβαση σε υπηρεσίες τις οποίες έχουν ανάγκη για να επιβιώσουν, να ανακάμψουν και να ανοικοδομήσουν».
Η έκθεση τόνισε εξάλλου ότι το 2022 αυξήθηκε σε περισσότερα από 100 εκατομμύρια ο αριθμός των ανθρώπων που αναγκάστηκαν να εγκαταλείψουν τις εστίες τους, έναντι 60 εκατομμυρίων το 2014.
Πηγή ΑΠΕ-ΜΠΕ


Latest News

Ημέρα της Γης: Η ΔΕΗ επενδύει στην καθαρή ενέργεια για βιώσιμη ανάπτυξη
Τι περιλαμβάνουν οι δεσμέυσεις του ομίλου ΔΕΗ για μείωση των άμεσων εκπομπών CO2

LG: Αποσύρεται απο επένδυση για μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων
Η LG Energy Solution σε ανακοίνωσή της διευκρίνισε ότι λόγω «των συνθηκών της αγοράς και του επενδυτικού περιβάλλοντος, συμφωνήσαμε να αποσυρθούμε επίσημα από το έργο Indonesia GP (Grand Package)»

Η περιφρόνηση του Τραμπ στην πράσινη ενέργεια ακυρώνει επενδύσεις 8 δισ.
Πολλές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στις ΑΠΕ αναστέλλουν μαζικά επενδυτικά projects στον κλάδο

Η TotalEnergies εμμένει στη καθαρή ενέργεια καθώς οι ανταγωνιστές της αλλάζουν ρότα
Η TotalEnergies διατηρεί τη δέσμευσή του να επεκτείνει τις δραστηριότητές του σε υδρογονάνθρακες αλλά και πράσινη ενέργεια, ενώ BP και Shell στρέφονται στα ορυκτά καύσιμα
![Πλημμύρες: Σημειώθηκαν σε επίπεδα ρεκόρ στην Ευρώπη το 2024 [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/FLOOD_HUNGRY-600x450.jpg)
Το 2024 η Ευρώπη επλήγη απο εκτεταμένες πλημμύρες [γράφημα]
Οι πλημμύρες το 2024 επηρέασαν περίπου 413.000 πολίτες, σύμφωνα με την Υπηρεσία Κλιματικής Αλλαγής Copernicus της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τον Παγκόσμιο Μετεωρολογικό Οργανισμό

Ξεκινούν την κατασκευή οκτώ φωτοβολταϊκών σταθμών MORE και ΔΕΗ Ανανεώσιμες
Καθοριστικό βήμα στη διαδικασία αδειοδότησης για τη MORE και τη ΔΕΗ Ανανεώσιμες στη Μακεδονία

Δυναμική η ανάπτυξη των φωτοβολταϊκών στην Ελλάδα το 2024
Τα φωτοβολταϊκά αποτελούσαν το 93,5% όλης της νέας εγκατεστημένης ισχύος από ΑΠΕ για το 2024

Οι στόχοι της Ελλάδας για την πράσινη μετάβαση - Τι είπαν Παπασταύρου - Hoekstra
Οι προτεραιότητες για την πράσινη μετάβαση - Εξελίξεις για το Κοινωνικό Ταμείο για το Κλίμα

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα «made in China» στη... Σερβία
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου στη Σερβία

Made in Serbia - Τι σχεδιάζουν οι Κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου