
Οι παγκόσμιοι όγκοι εμπορευματοκιβωτίων το 2022 θα κινηθούν χαμηλότερα κατά 4% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, ενώ οι προοπτικές ανάπτυξης για το 2023 παρουσιάζονται αδύναμες λόγω της υποτονικής παγκόσμιας οικονομίας, όπως εκτιμά το συμβούλιο Βαλτικής και Διεθνούς Ναυτιλίας (Bimco).
Η Bimco, η μεγαλύτερη διεθνής ναυτιλιακή ένωση στον κόσμο, ανακοίνωσε ότι η παγκόσμια οικονομία αναμένεται να «κλείσει» κατά 6,2% υψηλότερα το 2022 σε σχέση με το 2019, αλλά «οι προοπτικές ανάπτυξης για το 2023 φαίνονται επίσης αδύναμες λόγω των περιορισμένων προοπτικών για την παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη». Η Bimco έχει πάνω από 1.900 μέλη σε περισσότερες από 130 χώρες, που αντιπροσωπεύουν πάνω από το 60 τοις εκατό του παγκόσμιου τονάζ. Όπως ανέφερε, o υψηλός αριθμός παραγγελιών νέων πλοίων από τις ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών το 2021 και το 2022 υποδηλώνει αύξηση του στόλου σχεδόν κατά 8% το 2023.
Νέα κανονικότητα
«Συνολικά, το 2023 είναι πολύ πιο πιθανό να δούμε την αρχή μιας νέας κανονικότητας παρά μια αντιστροφή από την πρόσφατη αποδυνάμωση του ισοζυγίου προσφοράς/ζήτησης», σημειώνει η Bimco.
Διαβάστε επίσης: MSC: Σε δύο νέους «γίγαντες» τα σκήπτρα των μεγαλύτερων containerships
Από τα μέσα του 2020, οι παγκόσμιοι όγκοι εξαγωγών εμπορευματοκιβωτίων παρουσίασαν ισχυρή ανάπτυξη και σε συνδυασμό με τη συμφόρηση των λιμανιών δημιουργήθηκαν σοβαρά προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα.
Τον Σεπτέμβριο του 2022, οι όγκοι εμπορευματοκιβωτίων υποχώρησαν κάτω από τους όγκους που καταγράφηκαν τον ίδιο μήνα του 2019, για πρώτη φορά από τα μέσα του 2020, και τα στατιστικά στοιχεία που μόλις κυκλοφόρησαν από τη Στατιστική Υπηρεσία Εμπορίου Εμπορευματοκιβωτίων επιβεβαίωσαν αυτή την τάση.
Τον Οκτώβριο του 2022, οι παγκόσμιοι όγκοι εξαγωγών εμπορευματοκιβωτίων μειώθηκαν κατά 9,3 % σε ετήσια βάση και έκλεισαν κατά 4,3% χαμηλότερα σε σχέση με τον Οκτώβριο του 2019, καθώς ολοκληρώνεται ο ιστορικός κύκλος ανάπτυξης.
Η έκθεση Bimco έδειξε ότι 20 από τις 28 εμπορικές θαλάσσιες οδούς έκλεισαν με χαμηλότερους όγκους από τον Οκτώβριο του 2021, ενώ 18 εμπορικές θαλάσσιες οδοί παρουσίασαν όγκους χαμηλότερους από τον Οκτώβριο του 2019.
«Από τις επτά περιφέρειες, οι πέντε έκλεισαν με χαμηλότερους όγκους εισαγωγών τον Οκτώβριο του 2022 σε σχέση με τον Οκτώβριο του 2019», ανέφερε.
Οι συνδυασμένες εισαγωγές των περιοχών της Άπω Ανατολής, της Ευρώπης/Μεσόγειου και της Βόρειας Αμερικής αποτέλεσαν το 75 % των παγκόσμιων όγκων εμπορευματοκιβωτίων και σημείωσαν μείωση του όγκου κατά 5,0 %, 11,0 % και 0,4 % αντίστοιχα, σε σύγκριση με τον Οκτώβριο του 2019.
Ο στόλος των containership έχει αυξηθεί κατά 11,3 % σε σχέση με τον Οκτώβριο του 2019, με αποτέλεσμα, οι ναύλοι μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και ναύλωσης χρόνου να μειωθούν άμεσα το 2022. Οι χαμηλότεροι όγκοι εμπορευματοκιβωτίων οδήγησαν επίσης σε κλείσιμο πολλών υπηρεσιών και σε αύξηση των κενών δρομολογίων.


Latest News

Καθυστερήσεις στις παραδόσεις εμπορευματοκιβωτίων - Τι αναφέρει το ΕΒΕΠ
Θέμα αποτελεί η τρέχουσα κατάσταση στον εμπορικό λιμένα του Πειραιά, που λόγω της υψηλής συμφόρησης πλοίων και εμπορευματοκιβωτίων

Προχωρεί το niologio.gov.gr - Έχουν εγγραφεί 21 ποντοπόρα πλοία
Από την έναρξη της λειτουργίας του συστήματος, 21 νέα ποντοπόρα πλοία έχουν εγγραφεί στο ελληνικό νηολόγιο, εκ των οποίων τα 19 μέσω της νέας ψηφιακής διαδικασίας

«Τρικυμία» στη ναυτιλία από τα τέλη σε πλοία κινεζικής κατασκευής που σχεδιάζει ο Τραμπ
Σε αναβρασμό η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία - Ποσα πλοία ναυπηγούν οι Έλληνες στην Κίνα

Kινέζοι εφοπλιστές κατά ΗΠΑ για λιμενικά τέλη - «Παραβιάζει τους κανόνες του ΠΟΕ»
Οι κινέζοι εφοπλιστές αντιτίθεται στα λιμενικά τέλη που οι ΗΠΑ θέλουν να επιβάλλουν σε θαλάσσιους μεταφορείς που κατέχουν ή έχουν παραγγείλει πλοία από την Κίνα

Πώς θα συγκρατηθούν τα κόστη στην ακτοπλοΐα - Τι ζητούν οι εταιρείες από το υπουργείο Ναυτιλίας
Το ζήτημα της ανόδους του κόστους στην ακτοπλοΐα και οι επενδύσεις για τη βιώσιμη ανάπτυξη στην Αναπτυξιακή Διάσκεψη Κρήτης

Στυλιανίδης: Στο 1,68 δισ. ευρώ τα κοινοτικά κονδύλια για ακτοπλοΐα και υποδομές
Τα κοινοτικά κονδύλια που εξασφάλισε η Ελλάδα θα κατευθυνθούν για την ενίσχυση κρίσιμων δράσεων για την ακτοπλοΐα, τις λιμενικές υποδομές και την ναυτική εκπαίδευση

Στο στόχαστρο, η ναυτιλιακή υπεροπλία του Πεκίνου
Μέτρα από τις ΗΠΑ για τα κινεζικής πλοιοκτησίας πλοία που αφορούν όλες τις εταιρείες έστω και εάν έχουν ένα πλοίο κατασκευασμένο στην Κίνα

Η στρατηγική σημασία της ναυτιλίας σε εκδήλωση της ΕΕΕ στις Βρυξέλλες
Εκδήλωση με τίτλο «Shipping anchors the EU’s Future» διοργανώνει η Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών και κεντρικό ομιλητή τον Σαρλ Μισέλ

Σύγκρουση δεξαμενόπλοιων στα ανοιχτά της Βρετανίας
Φόβοι για μεγάλη διαρροή καυσίμων – Πάνω από 30 οι τραυματίες

Και η Royal Caribbean στη καινοτόμα πρωτοβουλία για τη μείωση του Μεθανίου στη Ναυτιλία
Η Royal Caribbean μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες κρουαζιέρας στον κόσμο, έγινε το τελευταίο μέλος που προσχώρησε στη διακλαδική πρωτοβουλία για τη μείωση του μεθανίου