Οι παγκόσμιοι όγκοι εμπορευματοκιβωτίων το 2022 θα κινηθούν χαμηλότερα κατά 4% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, ενώ οι προοπτικές ανάπτυξης για το 2023 παρουσιάζονται αδύναμες λόγω της υποτονικής παγκόσμιας οικονομίας, όπως εκτιμά το συμβούλιο Βαλτικής και Διεθνούς Ναυτιλίας (Bimco).
Η Bimco, η μεγαλύτερη διεθνής ναυτιλιακή ένωση στον κόσμο, ανακοίνωσε ότι η παγκόσμια οικονομία αναμένεται να «κλείσει» κατά 6,2% υψηλότερα το 2022 σε σχέση με το 2019, αλλά «οι προοπτικές ανάπτυξης για το 2023 φαίνονται επίσης αδύναμες λόγω των περιορισμένων προοπτικών για την παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη». Η Bimco έχει πάνω από 1.900 μέλη σε περισσότερες από 130 χώρες, που αντιπροσωπεύουν πάνω από το 60 τοις εκατό του παγκόσμιου τονάζ. Όπως ανέφερε, o υψηλός αριθμός παραγγελιών νέων πλοίων από τις ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών το 2021 και το 2022 υποδηλώνει αύξηση του στόλου σχεδόν κατά 8% το 2023.
Νέα κανονικότητα
«Συνολικά, το 2023 είναι πολύ πιο πιθανό να δούμε την αρχή μιας νέας κανονικότητας παρά μια αντιστροφή από την πρόσφατη αποδυνάμωση του ισοζυγίου προσφοράς/ζήτησης», σημειώνει η Bimco.
Διαβάστε επίσης: MSC: Σε δύο νέους «γίγαντες» τα σκήπτρα των μεγαλύτερων containerships
Από τα μέσα του 2020, οι παγκόσμιοι όγκοι εξαγωγών εμπορευματοκιβωτίων παρουσίασαν ισχυρή ανάπτυξη και σε συνδυασμό με τη συμφόρηση των λιμανιών δημιουργήθηκαν σοβαρά προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα.
Τον Σεπτέμβριο του 2022, οι όγκοι εμπορευματοκιβωτίων υποχώρησαν κάτω από τους όγκους που καταγράφηκαν τον ίδιο μήνα του 2019, για πρώτη φορά από τα μέσα του 2020, και τα στατιστικά στοιχεία που μόλις κυκλοφόρησαν από τη Στατιστική Υπηρεσία Εμπορίου Εμπορευματοκιβωτίων επιβεβαίωσαν αυτή την τάση.
Τον Οκτώβριο του 2022, οι παγκόσμιοι όγκοι εξαγωγών εμπορευματοκιβωτίων μειώθηκαν κατά 9,3 % σε ετήσια βάση και έκλεισαν κατά 4,3% χαμηλότερα σε σχέση με τον Οκτώβριο του 2019, καθώς ολοκληρώνεται ο ιστορικός κύκλος ανάπτυξης.
Η έκθεση Bimco έδειξε ότι 20 από τις 28 εμπορικές θαλάσσιες οδούς έκλεισαν με χαμηλότερους όγκους από τον Οκτώβριο του 2021, ενώ 18 εμπορικές θαλάσσιες οδοί παρουσίασαν όγκους χαμηλότερους από τον Οκτώβριο του 2019.
«Από τις επτά περιφέρειες, οι πέντε έκλεισαν με χαμηλότερους όγκους εισαγωγών τον Οκτώβριο του 2022 σε σχέση με τον Οκτώβριο του 2019», ανέφερε.
Οι συνδυασμένες εισαγωγές των περιοχών της Άπω Ανατολής, της Ευρώπης/Μεσόγειου και της Βόρειας Αμερικής αποτέλεσαν το 75 % των παγκόσμιων όγκων εμπορευματοκιβωτίων και σημείωσαν μείωση του όγκου κατά 5,0 %, 11,0 % και 0,4 % αντίστοιχα, σε σύγκριση με τον Οκτώβριο του 2019.
Ο στόλος των containership έχει αυξηθεί κατά 11,3 % σε σχέση με τον Οκτώβριο του 2019, με αποτέλεσμα, οι ναύλοι μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και ναύλωσης χρόνου να μειωθούν άμεσα το 2022. Οι χαμηλότεροι όγκοι εμπορευματοκιβωτίων οδήγησαν επίσης σε κλείσιμο πολλών υπηρεσιών και σε αύξηση των κενών δρομολογίων.
Latest News
Κοντά σε ιστορική συμφωνία ο IMO για τους ρύπους – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Η διεθνής ναυτιλία βρίσκεται πολύ κοντά σε ιστορική συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι με τη συμβολή της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς πλοίων μεταφοράς LNG
Ενας εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Πεκίνου θα στρέψει την Κίνα σε νέες πηγές προμήθειας που είναι πιο κοντά της, όπως το Κατάρ, η Ρωσία και η Αυστραλία
Έκρηξη νέων επενδύσεων- 44 νέα ρυμουλκά στο ελληνικό νηολόγιο
Ο αριθμός αυτός είναι εντυπωσιακός και αποτελεί ρεκόρ εκσυγχρονισμού για μια μόνο κατηγορία του ελληνικού εμπορικού στόλου σε τέτοιο χρονικό διάστημα
Containers: Αύξηση 149% στις τιμές ναύλων σε έναν χρόνο
Στα πλοία μεταφοράς ξηρού χύδην φορτίου η ναυλαγορά «εξέπληξε» θετικά καθώς στα μεγαλύτερα μεγέθους πλοία, τα Capes, ο μέσος ναύλος κινήθηκε ανοδικά κατά 76%
Η MSC η πιο δυναμικά αναπτυσσόμενη ναυτιλιακή στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων [πίνακας]
Η MSC μεγάλωσε την απόσταση από τη δεύτερη Maersk στη σχετική κατάταξη των ναυτιλιακών όπως ανακοίνωσε η Alphaliner
Γιάννης Ξυλάς: Η Intercargo ισχυρή όσο ποτέ
Η Intercargo έφτασε σε ιστορικά υψηλά επίπεδα αριθμού μελών, προωθώντας κρίσιμες πρωτοβουλίες που ενίσχυσαν τον ρόλο της, τονίζει ο κ. Ξυλάς
Στη «λίστα κυρώσεων» των ΗΠΑ η Cosco - Τι απαντούν οι Κινέζοι
Τι θα σημάνει για τα δεξαμενόπλοια και τους ναύλους η ένταξη της Cosco στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ για τις σχέσεις με τον κινεζικο στρατό
Ιστορικό ρεκόρ για τον ΟΛΠ στην κρουαζιέρα -Πάνω από 1,7 εκατ. επιβάτες
Ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που εξυπηρετήθηκαν το έτος 2024 ήταν 810 έναντι 760 το 2023
Οι προτεραιότητες και οι στόχοι του υπουργείου Ναυτιλίας
Σε μια περίοδο που χαρακτηρίζεται από σημαντικές προκλήσεις και δύσκολες γεωπολιτικές συγκυρίες, η ελληνική ναυτιλία παραμένει η ραχοκοκαλιά του διεθνούς εμπορίου
Οι νέες προκλήσεις για την ελληνική ναυτιλία
Η «πράσινη μετάβαση», οι επενδυτικές ανάγκες και η υιοθέτηση ρεαλιστικών λύσεων για τη βιωσιμότητα στην ελληνική και διεθνή ναυτιλία