Οι παγκόσμιοι όγκοι εμπορευματοκιβωτίων το 2022 θα κινηθούν χαμηλότερα κατά 4% σε σχέση με το προηγούμενο έτος, ενώ οι προοπτικές ανάπτυξης για το 2023 παρουσιάζονται αδύναμες λόγω της υποτονικής παγκόσμιας οικονομίας, όπως εκτιμά το συμβούλιο Βαλτικής και Διεθνούς Ναυτιλίας (Bimco).
Η Bimco, η μεγαλύτερη διεθνής ναυτιλιακή ένωση στον κόσμο, ανακοίνωσε ότι η παγκόσμια οικονομία αναμένεται να «κλείσει» κατά 6,2% υψηλότερα το 2022 σε σχέση με το 2019, αλλά «οι προοπτικές ανάπτυξης για το 2023 φαίνονται επίσης αδύναμες λόγω των περιορισμένων προοπτικών για την παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη». Η Bimco έχει πάνω από 1.900 μέλη σε περισσότερες από 130 χώρες, που αντιπροσωπεύουν πάνω από το 60 τοις εκατό του παγκόσμιου τονάζ. Όπως ανέφερε, o υψηλός αριθμός παραγγελιών νέων πλοίων από τις ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών το 2021 και το 2022 υποδηλώνει αύξηση του στόλου σχεδόν κατά 8% το 2023.
Νέα κανονικότητα
«Συνολικά, το 2023 είναι πολύ πιο πιθανό να δούμε την αρχή μιας νέας κανονικότητας παρά μια αντιστροφή από την πρόσφατη αποδυνάμωση του ισοζυγίου προσφοράς/ζήτησης», σημειώνει η Bimco.
Διαβάστε επίσης: MSC: Σε δύο νέους «γίγαντες» τα σκήπτρα των μεγαλύτερων containerships
Από τα μέσα του 2020, οι παγκόσμιοι όγκοι εξαγωγών εμπορευματοκιβωτίων παρουσίασαν ισχυρή ανάπτυξη και σε συνδυασμό με τη συμφόρηση των λιμανιών δημιουργήθηκαν σοβαρά προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα.
Τον Σεπτέμβριο του 2022, οι όγκοι εμπορευματοκιβωτίων υποχώρησαν κάτω από τους όγκους που καταγράφηκαν τον ίδιο μήνα του 2019, για πρώτη φορά από τα μέσα του 2020, και τα στατιστικά στοιχεία που μόλις κυκλοφόρησαν από τη Στατιστική Υπηρεσία Εμπορίου Εμπορευματοκιβωτίων επιβεβαίωσαν αυτή την τάση.
Τον Οκτώβριο του 2022, οι παγκόσμιοι όγκοι εξαγωγών εμπορευματοκιβωτίων μειώθηκαν κατά 9,3 % σε ετήσια βάση και έκλεισαν κατά 4,3% χαμηλότερα σε σχέση με τον Οκτώβριο του 2019, καθώς ολοκληρώνεται ο ιστορικός κύκλος ανάπτυξης.
Η έκθεση Bimco έδειξε ότι 20 από τις 28 εμπορικές θαλάσσιες οδούς έκλεισαν με χαμηλότερους όγκους από τον Οκτώβριο του 2021, ενώ 18 εμπορικές θαλάσσιες οδοί παρουσίασαν όγκους χαμηλότερους από τον Οκτώβριο του 2019.
«Από τις επτά περιφέρειες, οι πέντε έκλεισαν με χαμηλότερους όγκους εισαγωγών τον Οκτώβριο του 2022 σε σχέση με τον Οκτώβριο του 2019», ανέφερε.
Οι συνδυασμένες εισαγωγές των περιοχών της Άπω Ανατολής, της Ευρώπης/Μεσόγειου και της Βόρειας Αμερικής αποτέλεσαν το 75 % των παγκόσμιων όγκων εμπορευματοκιβωτίων και σημείωσαν μείωση του όγκου κατά 5,0 %, 11,0 % και 0,4 % αντίστοιχα, σε σύγκριση με τον Οκτώβριο του 2019.
Ο στόλος των containership έχει αυξηθεί κατά 11,3 % σε σχέση με τον Οκτώβριο του 2019, με αποτέλεσμα, οι ναύλοι μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και ναύλωσης χρόνου να μειωθούν άμεσα το 2022. Οι χαμηλότεροι όγκοι εμπορευματοκιβωτίων οδήγησαν επίσης σε κλείσιμο πολλών υπηρεσιών και σε αύξηση των κενών δρομολογίων.
Latest News
Αυξήθηκε κατά 0,4% ο εμπορικός στόλος τον Σεπτέμβριο
Κατά την αντίστοιχη σύγκριση του Σεπτεμβρίου έτους 2023 προς τον Σεπτέμβριο 2022 η αύξηση που σημειώθηκε ήταν της τάξεως του 0,1%
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International