Η δραματική μείωση του όγκου φορτίου, του όγκου των φορτίων που μεταφέρονται με πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ιδιαίτερα στη γραμμή Ασίας – Ευρώπης, έχει αρχίσει να γίνεται ιδιαίτερα ορατή τις τελευταίες εβδομάδες.
Διαβάστε επίσης: Τουρκία: Συμφωνία για τους νέους κανονισμούς ασφάλισης των δεξαμενόπλοιων
Η Alphaliner δημοσιεύει δυο φωτογραφίες δυο πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που φτάνουν στην Ευρώπη κατευθείαν από την Άπω Ανατολής που δείχνουν ότι τα φορτία σε ορισμένα ταξίδια έχουν μειωθεί μέχρι και 70%. ΟΙ δυο φωτογραφίες είναι από τον Μάρτιο του 2020 και τον Δεκέμβριο πριν μερικές ημέρες δηλαδή. Τον Μάρτιο του 2022, το πλοίο megamax EVER AIM φτάνει στο Ρότερνταμ χωρίς στάση από το λιμάνι Tanjung Pepelas με σχεδόν πλήρες φορτίο εμπορευματοκιβωτίων.
Διαβάστε επίσης: Βρετανία: Τέλος στη διαμάχη λιμενεργατών και Felixstowe
Νωρίτερα αυτή την εβδομάδα, το παρόμοιου μεγέθους πλοίο EVER ATOP έφτασε με ένα στο ίδιο λιμάνι με μόλις πέντε σειρές «κουτιών» στο κατάστρωμα. Η Alphaliner υπολογίζει τη διαφορά φορτίου μεταξύ των δύο πλοίων σε 6.500 teu ή περισσότερο.
Ο ρυθμός αύξησης του παγκόσμιου ΑΕΠ έχει επιβραδυνθεί σημαντικά
Επισημαίνεται ότι κατά τη διάρκεια του 2022, ο ρυθμός αύξησης του παγκόσμιου ΑΕΠ έχει επιβραδυνθεί σημαντικά, λόγω της εμπόλεμης κατάστασης στην Ουκρανία, το υψηλό κόστος ενέργειας και εν γένει των εμπορευμάτων και την επανεμφάνιση υψηλών πληθωριστικών πιέσεων σε συνδυασμό με την εφαρμογή περιοριστικών νομισματικών πολιτικών από τις κεντρικές τράπεζες των ανεπτυγμένων οικονομιών. Όλα αυτά αναμένεται να επηρεάσουν αρνητικά την παγκόσμια οικονομία και την κατανάλωση προϊόντων η μεταφορά των γίνεται με εμπορευματοκιβώτια.
Σύμφωνα με τις αναθεωρημένες εκτιμήσεις του ΔΝΤ (Οκτώβριος 2022) ο ρυθμός αύξησης του παγκοσμίου ΑΕΠ το 2022 θα είναι στο 3,2% και το 2023 στο 2,7% σημαντικά χαμηλότερα από το αντίστοιχο επίπεδο του 2021. Η πορεία των ναύλων αποτυπώνει την παραπάνω κατάσταση καθώς ο δείκτης ναύλων για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων «Containership Timecharter Index» της εταιρείας Clarksons Research Services σημείωσε το υψηλότερο επίπεδο του τον Μάρτιο του 2022 όπου και ανήλθε στις 433 μονάδες. Έκτοτε, ο εν λόγω δείκτης εμφανίζει πτωτικές τάσεις και το Νοέμβριο του 2022 ανήλθε στις 111 μονάδες εμφανίζοντας μείωση 74,4% σε σχέση με το προηγούμενο μέγιστο επίπεδό του.
Latest News
Μεταφορικό ισοδύναμο: Νέα αποδέσμευση ποσού 14.642.070 ευρώ
Το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την περίοδο 2019-2024, έχει διαθέσει συνολικά το ποσό των 265.132.348 ευρώ στην Δράση «Μεταφορικό Ισοδύναμο»
«Αποκαλυπτήρια» για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Πού αυξήθηκαν, πού μειώθηκαν [πίνακες]
Τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και σε ποιες γραμμές αυξήθηκαν και σε ποιες μειώθηκαν τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο - Τι δείχνουν τα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών
Πλοίο με εκατοντάδες τόνους βιομηχανικών αποβλήτων αγκυροβόλησε στο Δυρράχιο
Πριν το πλοίο αγκυροβολήσει στην Αλβανία είχε προηγηθεί η άρνηση της Ταϊλάνδης να παραλάβει το φορτίο βιομηχανικών αποβλήτων
«Ρουκέτες» Χούθι στο ΑΕΠ και τις τιμές – Οι οικονομικές επιπτώσεις
Οι επιθέσεις των Χούθι, σύμφωνα με την ετήσια έκθεση «Review of Maritime Transport 2024», προκαλούν απώλειες έως και 0,06% στο παγκόσμιο ΑΕΠ
Αποκολλήθηκε το πλοίο με 500 επιβάτες που προσάραξε ανοιχτά της Ηγουμενίτσας
Το πλοίο ελέγχεται τώρα από δύτη για να διαπιστωθεί η κατάσταση του πλοίου και εάν έχει υποστεί μηχανική βλάβη
Πλοίο με 500 επιβάτες προσάραξε ανοιχτά της Ηγουμενίτσας - Έσπευσαν το λιμενικό και ρυμουλκά
Το πλοίο «Αγ. Θεοδώρα» προσάραξε ανοιχτά της Ηγουμενίτσας μετά από μηχανική βλάβη - Στη θαλάσσια περιοχή ο καιρός είναι καλός
Τρία νέα λιμάνια για κρουαζιερόπλοια – Διαγωνισμοί για Πάτρα, Καβάλα και Κατάκολο
Στο πακέτο μέτρων για την κρουαζιέρα περιλαμβάνονται και οι διαγωνισμοί παραχώρησης ή υπο-παραχώρησης λιμένων από το ΤΑΙΠΕΔ
Πώς η Κίνα στηρίζει τη χρηματιστηριακή αγορά μέσω ναυτιλίας
Προγράμματα επαναγοράς μετοχών από κολοσσούς όπως η Cosco Shipping και η China Merchants
Ε.ΛΙΜ.Ε: Ένταξη τεσσάρων νέων Δημοτικών Λιμενικών Ταμείων
Η Ε.ΛΙΜ.Ε απαριθμεί πλέον 35 μέλη
«Πατήθηκε το κουμπί» για το νέο λιμάνι στη Σαντορίνη - Η νέα θέση και το... τελεφερίκ
Άρχισαν οι διεργασίες στα συναρμόδια υπουργεία για το νέο λιμάνι στη Σαντορίνη - Το καλώδιο του ΑΔΜΗΕ και η ελαφρά... μετατόπιση