
Η δραματική μείωση του όγκου φορτίου, του όγκου των φορτίων που μεταφέρονται με πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ιδιαίτερα στη γραμμή Ασίας – Ευρώπης, έχει αρχίσει να γίνεται ιδιαίτερα ορατή τις τελευταίες εβδομάδες.
Διαβάστε επίσης: Τουρκία: Συμφωνία για τους νέους κανονισμούς ασφάλισης των δεξαμενόπλοιων
Η Alphaliner δημοσιεύει δυο φωτογραφίες δυο πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που φτάνουν στην Ευρώπη κατευθείαν από την Άπω Ανατολής που δείχνουν ότι τα φορτία σε ορισμένα ταξίδια έχουν μειωθεί μέχρι και 70%. ΟΙ δυο φωτογραφίες είναι από τον Μάρτιο του 2020 και τον Δεκέμβριο πριν μερικές ημέρες δηλαδή. Τον Μάρτιο του 2022, το πλοίο megamax EVER AIM φτάνει στο Ρότερνταμ χωρίς στάση από το λιμάνι Tanjung Pepelas με σχεδόν πλήρες φορτίο εμπορευματοκιβωτίων.
Διαβάστε επίσης: Βρετανία: Τέλος στη διαμάχη λιμενεργατών και Felixstowe
Νωρίτερα αυτή την εβδομάδα, το παρόμοιου μεγέθους πλοίο EVER ATOP έφτασε με ένα στο ίδιο λιμάνι με μόλις πέντε σειρές «κουτιών» στο κατάστρωμα. Η Alphaliner υπολογίζει τη διαφορά φορτίου μεταξύ των δύο πλοίων σε 6.500 teu ή περισσότερο.
Ο ρυθμός αύξησης του παγκόσμιου ΑΕΠ έχει επιβραδυνθεί σημαντικά
Επισημαίνεται ότι κατά τη διάρκεια του 2022, ο ρυθμός αύξησης του παγκόσμιου ΑΕΠ έχει επιβραδυνθεί σημαντικά, λόγω της εμπόλεμης κατάστασης στην Ουκρανία, το υψηλό κόστος ενέργειας και εν γένει των εμπορευμάτων και την επανεμφάνιση υψηλών πληθωριστικών πιέσεων σε συνδυασμό με την εφαρμογή περιοριστικών νομισματικών πολιτικών από τις κεντρικές τράπεζες των ανεπτυγμένων οικονομιών. Όλα αυτά αναμένεται να επηρεάσουν αρνητικά την παγκόσμια οικονομία και την κατανάλωση προϊόντων η μεταφορά των γίνεται με εμπορευματοκιβώτια.
Σύμφωνα με τις αναθεωρημένες εκτιμήσεις του ΔΝΤ (Οκτώβριος 2022) ο ρυθμός αύξησης του παγκοσμίου ΑΕΠ το 2022 θα είναι στο 3,2% και το 2023 στο 2,7% σημαντικά χαμηλότερα από το αντίστοιχο επίπεδο του 2021. Η πορεία των ναύλων αποτυπώνει την παραπάνω κατάσταση καθώς ο δείκτης ναύλων για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων «Containership Timecharter Index» της εταιρείας Clarksons Research Services σημείωσε το υψηλότερο επίπεδο του τον Μάρτιο του 2022 όπου και ανήλθε στις 433 μονάδες. Έκτοτε, ο εν λόγω δείκτης εμφανίζει πτωτικές τάσεις και το Νοέμβριο του 2022 ανήλθε στις 111 μονάδες εμφανίζοντας μείωση 74,4% σε σχέση με το προηγούμενο μέγιστο επίπεδό του.


Latest News

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Εσπασε το φράγμα των 900 πλοίων η MSC - H σύγκριση με την Maersk
Η MSC ανακοίνωσε ότι ο στόλος της έχει συνολική χωρητικότητα 6,47 εκατ. teu, σχεδόν 1 εκατ. περισσότερα από τη δεύτερη στην κατάταξη AP Moller-Maersk

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.