Η δραματική μείωση του όγκου φορτίου, του όγκου των φορτίων που μεταφέρονται με πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ιδιαίτερα στη γραμμή Ασίας – Ευρώπης, έχει αρχίσει να γίνεται ιδιαίτερα ορατή τις τελευταίες εβδομάδες.
Διαβάστε επίσης: Τουρκία: Συμφωνία για τους νέους κανονισμούς ασφάλισης των δεξαμενόπλοιων
Η Alphaliner δημοσιεύει δυο φωτογραφίες δυο πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που φτάνουν στην Ευρώπη κατευθείαν από την Άπω Ανατολής που δείχνουν ότι τα φορτία σε ορισμένα ταξίδια έχουν μειωθεί μέχρι και 70%. ΟΙ δυο φωτογραφίες είναι από τον Μάρτιο του 2020 και τον Δεκέμβριο πριν μερικές ημέρες δηλαδή. Τον Μάρτιο του 2022, το πλοίο megamax EVER AIM φτάνει στο Ρότερνταμ χωρίς στάση από το λιμάνι Tanjung Pepelas με σχεδόν πλήρες φορτίο εμπορευματοκιβωτίων.
Διαβάστε επίσης: Βρετανία: Τέλος στη διαμάχη λιμενεργατών και Felixstowe
Νωρίτερα αυτή την εβδομάδα, το παρόμοιου μεγέθους πλοίο EVER ATOP έφτασε με ένα στο ίδιο λιμάνι με μόλις πέντε σειρές «κουτιών» στο κατάστρωμα. Η Alphaliner υπολογίζει τη διαφορά φορτίου μεταξύ των δύο πλοίων σε 6.500 teu ή περισσότερο.
Ο ρυθμός αύξησης του παγκόσμιου ΑΕΠ έχει επιβραδυνθεί σημαντικά
Επισημαίνεται ότι κατά τη διάρκεια του 2022, ο ρυθμός αύξησης του παγκόσμιου ΑΕΠ έχει επιβραδυνθεί σημαντικά, λόγω της εμπόλεμης κατάστασης στην Ουκρανία, το υψηλό κόστος ενέργειας και εν γένει των εμπορευμάτων και την επανεμφάνιση υψηλών πληθωριστικών πιέσεων σε συνδυασμό με την εφαρμογή περιοριστικών νομισματικών πολιτικών από τις κεντρικές τράπεζες των ανεπτυγμένων οικονομιών. Όλα αυτά αναμένεται να επηρεάσουν αρνητικά την παγκόσμια οικονομία και την κατανάλωση προϊόντων η μεταφορά των γίνεται με εμπορευματοκιβώτια.
Σύμφωνα με τις αναθεωρημένες εκτιμήσεις του ΔΝΤ (Οκτώβριος 2022) ο ρυθμός αύξησης του παγκοσμίου ΑΕΠ το 2022 θα είναι στο 3,2% και το 2023 στο 2,7% σημαντικά χαμηλότερα από το αντίστοιχο επίπεδο του 2021. Η πορεία των ναύλων αποτυπώνει την παραπάνω κατάσταση καθώς ο δείκτης ναύλων για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων «Containership Timecharter Index» της εταιρείας Clarksons Research Services σημείωσε το υψηλότερο επίπεδο του τον Μάρτιο του 2022 όπου και ανήλθε στις 433 μονάδες. Έκτοτε, ο εν λόγω δείκτης εμφανίζει πτωτικές τάσεις και το Νοέμβριο του 2022 ανήλθε στις 111 μονάδες εμφανίζοντας μείωση 74,4% σε σχέση με το προηγούμενο μέγιστο επίπεδό του.
Latest News
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη