Αύξηση των πωλήσεων κατά 39% κατέγραψε η Frigoglass το γ΄τρίμηνο του 2022 έναντι του αντίστοιχου τριμήνου του 2021, ως αποτέλεσμα της ισχυρής ζήτησης στον κλάδου Υαλουργίας και των αυξημένων παραγγελιών για ψυγεία σε Ασία, Αφρική και Δυτική Ευρώπη, όπως επισημαίνεται στην ανακοίνωση της εισηγμένης.
Η αύξηση του κόστους πρώτων υλών και μεταφορικών και οι περιορισμοί στην παραγωγή στη Ρουμανία και στη Ρωσία επηρέασαν το Προσαρμοσμένο EBITDA, ενώ οι πωλήσεις του κλάδου Επαγγελματικής Ψύξης επηρεάστηκαν από τη σημαντική μείωση των παραγγελιών στη Ρωσία και στην Ουκρανία.
Όσον αφορά την ανακατασκευή του εργοστασίου της Ρουμανίας προχωρά σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα. Αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία το πρώτο τρίμηνο του 2023.
Οικονομική Επισκόπηση Αποτελεσμάτων Ομίλου
Οι πωλήσεις στον κλάδο Επαγγελματικής Ψύξης αυξήθηκαν κατά 24,3% το τρίτο τρίμηνο, ως αποτέλεσμα της αύξησης των τιμών κατά τη διάρκεια του έτους και της ζήτησης στην Ασία, στην Αφρική και στη Δυτική Ευρώπη. Αυτή η απόδοση επιτεύχθηκε παρά τη σημαντική μείωση των παραγγελιών στη Ρωσία και στην Ουκρανία λόγω της συνεχιζόμενης σύγκρουσης. Η ανάπτυξη των πωλήσεων στον κλάδο Υαλουργίας παρέμεινε ισχυρή, ως αποτέλεσμα της αυξημένης ζήτησης γυάλινων φιαλών και πλαστικών κιβωτίων και των αναπροσαρμογών των τιμών. Συνολικά, οι πωλήσεις του Ομίλου αυξήθηκαν κατά 38,5% και ανήλθαν σε €127 εκατ.
Τα Προσαρμοσμένα Κέρδη προ Φόρων, Τόκων και Αποσβέσεων (Adj. EBITDA) μειώθηκαν κατά 45% σε €6,9 εκατ. Το περιθώριο Προσαρμοσμένου EBITDA μειώθηκε κατά 8,2 μονάδες βάσης, σε 5,4%, ως αποτέλεσμα του αυξημένου κόστος πρώτων υλών, του ιδιαίτερα υψηλού κόστος μεταφορικών λόγω των περιορισμών που επιβλήθηκαν στην εφοδιαστική αλυσίδα, της μείωσης της παραγωγικότητας στα εργοστάσια της Ρουμανίας και της Ρωσίας, καθώς και του λιγότερου ευνοϊκού μείγματος ενέργειας στη Νιγηρία. Οι παραπάνω παράγοντες αντιστάθμισαν τα οφέλη της αύξησης του όγκου πωλήσεων, των αναπροσαρμογών των τιμών και των χαμηλότερων εκπτώσεων. Τα λειτουργικά κέρδη (EBIT) μειώθηκαν κατά 72,5%, ανερχόμενα σε €2,2 εκατ., λόγω της μείωσης του Προσαρμοσμένου EBITDA.
Ο προσαρμοσμένος καθαρός δανεισμός ανήλθε σε €294,2 εκατ. στις 30 Σεπτεμβρίου 2022, έναντι €256,8 εκατ. στις 31 Δεκεμβρίου 2021. Τα ταμειακά μας διαθέσιμα ανέρχονταν σε €62,9 εκατ. στις 30 Σεπτεμβρίου 2022, έναντι €79,2 εκατ. στις 31 Δεκεμβρίου 2021. Τα ταμειακά μας διαθέσιμα ανέρχονταν σε €54,7 εκατ. στις 31 Οκτωβρίου 2022, εκ των οποίων €42,4 εκατ. στη Νιγηρία και €1,3 εκατ. στη Ρωσία. Η θυγατρική μας εταιρεία στη Ρωσία είχε συνολικό δανεισμό €30,6 εκατ. που είναι κυρίως κατ’ απαίτηση.
Τον Δεκέμβριο του 2022, ο Όμιλος εξασφάλισε ενδιάμεση χρηματοδότηση ύψους €35 εκατ. (με δυνατότητα επέκτασης κατά €20 εκατ.) και ορισμένες εταιρείες του Ομίλου σύνηψαν μια δεσμευτική συμφωνία με τους βασικούς τους πιστωτές που προβλέπει μια συναλλαγή ανακεφαλαιοποίησης. Έχουμε αντλήσει €23,2 εκατ. (μετά από την έκπτωση αρχικής έκδοσης) της ενδιάμεσης χρηματοδότησης, με το υπόλοιπο ποσό σε ειδικό λογαριασμό (escrow account) να υπόκειται στην επίτευξη ορισμένων προϋποθέσεων. Η ενδιάμεση χρηματοδότηση βοηθάει τις βραχυπρόθεσμες ανάγκες του Ομίλου για ρευστότητα και διασφαλίζει ότι ο Όμιλος διαθέτει επαρκή χρηματοδότηση για να εξασφαλίσει την εύρυθμη λειτουργία του, επισημαίνεται.
Επισκόπηση ανά Δραστηριότητα
Οι πωλήσεις στην Ανατολική Ευρώπη μειώθηκαν κατά 13,8% σε σχέση με πέρυσι, λόγω της σημαντικής μείωσης των παραγγελιών στη Ρωσία και στην Ουκρανία. Οι πωλήσεις στη Ρωσία και στην Ουκρανία μειώθηκαν από κοινού κατά 34% σε σχέση με πέρυσι (σε €8,4 εκατ. το τρίτο τρίμηνο του 2022), ενώ εξαιρουμένων αυτών των δύο χωρών, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 4%. Για την περίοδο που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου 2022, οι αγορές της Ρωσίας και της Ουκρανίας αντιπροσώπευαν το 8,6% και το 0,7% των πωλήσεων του Ομίλου, αντίστοιχα. Οι πωλήσεις στη Δυτική Ευρώπη ανέκαμψαν, λόγω της αυξημένης κατανάλωσης αναψυκτικών και ποτών στα κανάλια της άμεσης κατανάλωσης που σχετίζονται με προωθητικές ενέργειες βασικών πελατών μας για την καλοκαιρινή περίοδο και τα υψηλότερα επίπεδα τουρισμού. Η δυναμική ανάπτυξη συνεχίστηκε στην Αφρική, με τις πωλήσεις να αυξάνονται κατά 55,2% σε σχέση με πέρυσι μετά από αυξημένες παραγγελίες στη Νότια Αφρική και τη Νιγηρία. Οι πωλήσεις στην Ασία αυξήθηκαν κατά 97,6% σε σχέση με πέρυσι, λόγω της ισχυρής ζήτησης στην Ινδία και της αύξησης του μεριδίου αγοράς στην κεντρική Ασία.
Τα Προσαρμοσμένα Κέρδη προ Φόρων, Τόκων και Αποσβέσεων (Adj. EBITDA) ήταν αρνητικά στα €3,0 εκατ., λόγω του αυξημένου κόστους πρώτων υλών και του υψηλότερου κόστους μεταφοράς κυρίως από μεταφορές τελικών προϊόντων από τη Ρωσία. Η χαμηλότερη παραγωγικότητα σε Ρουμανία και σε Ρωσία μετά από διακοπές στην παραγωγή και η μικρότερη απορρόφηση κόστους στη Ρουμανία μετά τη λειτουργία της προσωρινής γραμμής συναρμολόγησης επίσης επηρέασαν το Προσαρμοσμένο EBITDA.
Όπως αναφέρει η εταιρεία στην ανακοίνωσή της «πετύχαμε εξαιρετική επίδοση το τρίτο τρίμηνο μετά την ισχυρή ζήτηση γυάλινων φιαλών και τις αυξημένες παραγγελίες για πλαστικά κιβώτια, καθώς και των πρωτοβουλιών αύξησης των τιμών σε όλες τις δραστηριότητές μας». Οι πωλήσεις ενισχύθηκαν επίσης από την ανατίμηση του Νάιρα. Σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 53,3% σε σχέση με πέρυσι.
Το Προσαρμοσμένο EBITDA αυξήθηκε κατά 23,6% σε σχέση με πέρυσι σε €9,9 εκατ. Το αντίστοιχο περιθώριο κέρδους μειώθηκε κατά 7,7 μονάδες βάσης, σε 20,5%, επηρεασμένο από το αυξημένο κόστος παραγωγής και το λιγότερο ευνοϊκό μείγμα ενέργειας εν μέσω διακοπών στη ροή φυσικού αερίου σε ένα από τα εργοστάσιά μας, υπεραντισταθμίζοντας τα οφέλη από την αύξηση των τιμών και των όγκων παραγωγής και της αύξησης των τιμών.
Επιχειρηματική προοπτική
Μετά τις νέες οικονομικές κυρώσεις που επιβλήθηκαν από την Ευρωπαϊκή Ένωση τον Οκτώβριο του 2022, η θυγατρική στη Ρωσία δεν θα μπορεί να εξάγει ψυγεία στην Ευρωπαϊκή αγορά από τον Ιανουάριο του 2023.
Μέσω ενός αποτελεσματικού σχεδιασμού παραγωγής το τέταρτο τρίμηνο του 2022, καθώς και με την προγραμματισμένη επανέναρξη της παραγωγής του εργοστασίου στη Ρουμανία τον Μάρτιο του 2023, στοχεύουμε να αντισταθμίσουμε μερικώς τις επιπτώσεις στα αποτελέσματά μας το 2023.
Η εταιρεία αναμένει επίσης ότι οι περιορισμοί στην εφοδιαστική αλυσίδα και οι πληθωριστικές πιέσεις στο κόστος θα συνεχιστούν και θα επηρεάσουν το τέταρτο τρίμηνο του 2022 και το 2023. «Σε αυτό το περιβάλλον, έχουμε αναπροσαρμόσει τις τιμές και συνεχίζουμε τις πρωτοβουλίες μείωσης του κόστους για να αντισταθμίσουμε μερικώς τις επιπτώσεις στην κερδοφορία», τονίζει.
Latest News
Με ποιες αγορές φλερτάρει ο Σκλαβενίτης – To roadmap για τις νέες υποδομές
Oι μπίζνες του ομίλου Σκλαβενίτης στο real estate – Πού εστιάζει σε Ελλάδα και Κύπρο – Τα σχέδια επέκτασης στην Κεντρική Ευρώπη
Ανατροπή στα αποτελέσματα εννεαμήνου για την AS Company με αύξηση πωλήσεων
O δείκτης EBIDTA για την AS Company διαμορφώνεται στο 19,4% επί των πωλήσεων
Κωτσόβολος: Restart με νέα επωνυμία – Η αλλαγή που φέρνει η ΔΕΗ
Αλλαγή σελίδας μετά από 19 χρόνια για την αλυσίδα Κωτσόβολος – Οι προσθήκες και οι τροποποιήσεις στο καταστατικό της εταιρείας
«Ευρώπη Holdings» το νέο όνομα της Κλουκίνας- Λάππας
Η νέα επωνυμία της Κλουκίνας Λάππας θα ισχύει από τις 25 Νοεμβρίου
Ομολογιακό δάνειο 19 εκατ. ευρώ για εξαγορές - Οι κλάδοι ενδιαφέροντος για την Quality & Reliability
Η Quality & Reliability έχει έρθει σε πρώιμες επαφές με κάποιες εταιρείες για το ενδεχόμενο εξαγοράς μέρους ή του συνόλου των μετοχών τους
Πως θα λειτουργήσουν τα καταστήματα την περίοδο Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς
Το ωράριο που προτείνει για την εορταστική περίοδο ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών
Black Friday με… «εγγύηση χαμηλότερης τιμής» από τα Public
Η νέα υπηρεσία από τα Public που μετατρέπει τις προσφορές σε μια «σίγουρη» αγοραστική εμπειρία
Θεοδωρικάκος: Έλεγχοι σε πάνω από 10.000 κωδικούς και σε περισσότερες από 100 αλυσίδες καταστημάτων
«Μέλημά μας η στήριξη της υγιούς επιχειρηματικότητας και η προστασία των καταναλωτών«, λέει ο Τάκης Θεοδωρικάκος
ΤΧΣ: Αποεπένδυση από τις συστημικές τράπεζες και βιώσιμη ανάπτυξη τα ορόσημα του 2023
Τι αναφέρουν στελέχη του ΤΧΣ για τη στρατηγική το 2023
Πώς η Φάρμα Κουκάκη κόντρα στο ρεύμα κερδίζει από το γάλα
Ρεκόρ σε πωλήσεις, κέρδη και εξαγωγές το 2023 για τη Φάρμα Κουκάκη – Αύξηση μεριδίων σε 11 κατηγορίες γαλακτοκομικών