Χρονιά ανάπτυξης ήταν το 2022 για την Goldair, που επανεκκίνησε τις μηχανές με δύναμη πυρός κυρίως από το ράλι του τουρισμού κατά το δεύτερο εξάμηνο του έτους και εισήλθε σε νέες αγορές όπως η Ινδία.
Η αναβίωση της μεγάλης επένδυσης στο Θριάσιο Ι, που βρίσκεται στην αναμονή πάνω από μία δεκαετία, ανοίγει νέους ορίζοντες για τον ελληνικό Όμιλο, που αποκτά και νέους αποθηκευτικούς χώρους σε Ηράκλειο και Ασπρόπυργο. Επενδύοντας στο ανθρώπινο δυναμικό της, μετά από δύο πρωτόγνωρες χρονιές που σημαδεύτηκαν από την κρίση της πανδημίας, η Goldair βάζει μπρος την υλοποίηση του αναπτυξιακού της πλάνου.
Διαβάστε επίσης – Goldair: Σημαντική ανάκτηση πτήσεων στο β’ εξάμηνο 2022
Στο πεδίο της επίγειας εξυπηρέτησης, η ζήτηση ξεπέρασε στο δεύτερο εξάμηνο του έτους ακόμη και τα επίπεδα του 2019. Η ταχεία ανάκαμψη του ελληνικού τουρισμού, που όπως καταγράφηκε στην κίνηση των περιφερειακών αερολιμένων, έσπασε ρεκόρ, οδήγησε σε ανάκτηση δυνάμεων τη Goldair Handling. Η εταιρεία έφτασε στο 91% των πτήσεων του 2019, παρουσιάζοντας συγχρόνως αύξηση 33% συγκριτικά με το 2021.
Διαβάστε επίσης – Goldair: Πράσινη επένδυση στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών
Επέκταση στο εξωτερικό και ανανέωση στόλου
Η εταιρεία, που δραστηριοποιείται ήδη στις αγορές Βουλγαρίας, Κύπρου και Ελβετίας, έβαλε μες το 2022 μπρος τον αναπτυξιακό της σχεδιασμό. Νέος σταθμός στη διαδρομή της είναι η Ινδία. Ίδρυσε την Goldair India, η οποία σε συνεργασία με την ινδική LAS Ground Force, προχώρησε στη σύσταση της Goldair-LAS. Μέσω διαγωνιστικών διαδικασιών, η εταιρεία ξεκίνησε τη δραστηριότητά της σε δύο αεροδρόμια της χώρας, τη Bagdogra και την Udaipur, ενώ ήδη συμμετέχει και σε άλλους διαγωνισμούς για την διεύρυνση του δικτύου της στην Ινδία.
Εντός του 2022, η Goldair Handling πέτυχε την ανανέωση της άδειας λειτουργίας της στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» για τα επόμενα 7 χρόνια, κατόπιν διεθνούς διαγωνιστικής διαδικασίας, σχετικά με τις κατηγορίες εξυπηρέτησης αεροσκαφών στην πίστα, διαχείρισης αποσκευών, διαχείρισης εμπορευμάτων και ταχυδρομείου καθώς και εξυπηρέτησης επιβατών ΑμεΑ.
Με τον αέρα αυτής της εξέλιξης, έχει ενεργοποιήσει το επενδυτικό της πλάνο, αναφορικά με την ανανέωση του στόλου της, με έμφαση στην πράσινη ενέργεια, η οποία θα επεκταθεί σταδιακά και στα περιφερειακά αεροδρόμια.
Διαβάστε επίσης – Ενισχύονται οι συνδέσεις λιμένων-σιδηροδρόμων
Η επίδραση της ρωσικής εισβολής στην Ουκρανία
Όσον αφορά στις ξένες αγορές όπου δραστηριοποιείται, η εικόνα του 2022 ήταν μεικτή, εξαιτίας κυρίως της επέκτασης του πολέμου στην Ουκρανία. Χαρακτηριστικά, στη Βουλγαρία η επανεκκίνηση των πτήσεων ήταν συγκρατημένη, παραμένοντας στο -32% του 2019, ενώ οι δύο εποχικοί προορισμοί της Μαύρης Θάλασσας, Μπουργκάς και Βάρνα, επηρεάστηκαν περαιτέρω αρνητικά. Βεβαίως, σε σχέση με το 2021, η κίνηση παρουσίασε αύξηση της τάξεως του 47%.
Αντίστοιχη εικόνα παρατηρήθηκε και στην κυπριακή αγορά, η οποία επηρεάστηκε δραστικά από τον περιορισμό της ζήτησης από τη Ρωσία. Οι πτήσεις αυξήθηκαν μεν κατά 59%, συγκριτικά με το 2021, ωστόσο οι δύο προορισμοί του νησιού, Λάρνακα και Πάφος, ανέκτησαν μόλις το 70% του 2019. Τέλος, στη Ζυρίχη, η εξυπηρέτηση των επιβατών ΑμεΑ, επανήλθε στα επίπεδα του 2019, κυρίως κατά το δεύτερο εξάμηνο του έτους.
Επενδύει στον τουρισμό
Νέα συμβόλαια συνεργασίας υπέγραψε η Goldair ΑΕ, διευρύνοντας περαιτέρω το πελατολόγιό της σε ότι αφορά την αντιπροσώπευση αεροπορικών εταιρειών. Πρόκειται για μια σημαντική χρονιά για την ιστορία της εταιρείας, δεδομένου ότι ξεκίνησε να αντιπροσωπεύει αεροπορικές εταιρείες εκτός από την Ελλάδα και στην αγορά της Κύπρου.
Ιδιαιτέρως θετικές ήταν και οι επιδόσεις του νέου τουριστικού γραφείου του Ομίλου, της Travellair, η οποία μέσα στο 2022 αύξησε σημαντικά τον κύκλο εργασιών της, δραστηριοποιούμενη κυρίως στο κομμάτι των VIP υπηρεσιών και της εξυπηρέτησης μεγάλων εταιρικών πελατών. Η εταιρεία έκλεισε έτσι τον πρώτο ολοκληρωμένο οικονομικό της κύκλο με θετικό αποτέλεσμα, δημιουργώντας κλίμα αισιοδοξίας για της επόμενες χρονιές και την μετέπειτα πορεία της.
Νέα αποθήκη στη ΒΙ.ΠΕ. Ηρακλείου
Η ψήφιση της τροποποιημένης σύμβασης παραχώρησης του Θριασίου Ι στο Ελληνικό Κοινοβούλιο τον περασμένο Νοέμβριο έβγαλε από τον τετραετή πάγο το έργο. Πρόκειται για μια επένδυση περίπου 160 εκατ. ευρώ στα 588 στρ. του Θριασίου Πεδίου, η οποία ως το τέλος του 2024 θα προσθέσει στην Αττική 235.000 τ.μ. αποθηκευτικών χώρων και θα δημιουργήσει 3.000 νέες θέσεις εργασίας.
Το πράσινο φως της Βουλής σηματοδότησε την εκκίνηση του κατασκευαστικού έργου του μεγαλύτερου εμπορευματικού Κέντρου της Ελλάδας και ενός από τα μεγαλύτερα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, που θα αναδείξει τη χώρα μας σε κόμβο συνδυασμένων μεταφορών και αποθήκευσης. Θα μπορεί να εξυπηρετήσει ένα ευρύ φάσμα διεθνούς και ευρωπαϊκού πελατολογίου με αυξημένες και ιδιαίτερες απαιτήσεις, καθιστώντας την χώρα μας πόλο έλξης σύνθετων δραστηριοτήτων στον τομέα των διαμεταφορών.
Με νέες αποθήκες διαχείρισης φορτίων στη ΒΙ.ΠΕ. Ηρακλείου Κρήτης, έκτασης 4.000 τ.μ., και επιπλέον 14.000 τ.μ. στην περιοχή του Ασπροπύργου, θα επεκταθεί το 2023 η δραστηριότητα της Goldair Cargo. Η εταιρεία που δραστηριοποιείται στον τομέα των υπηρεσιών μεταφοράς και logistics, το 2022 διακίνησε περισσότερες αποστολές και διαχειρίστηκε αυξημένο όγκο φορτίων. Κι όλα αυτά, παρά τη μειωμένη διαθεσιμότητα σε μεταφορικά μέσα λόγω της πανδημίας, του πολέμου στην Ουκρανία, αλλά και της μεγάλης έλλειψης οδηγών που μαστίζει την Ευρώπη.
Επίσης, κατάφερε να διατηρήσει την κερδοφορία της παρόλη τη μεγάλη αύξηση στα κόστη καυσίμων και ενέργειας, εφαρμόζοντας συνετή διαχείριση, αξιοποιώντας εργαλεία, όπως η ψηφιοποίηση και οι ηλεκτρονικές πωλήσεις, με βασικό γνώμονα την διατήρηση υπηρεσιών υψηλού επιπέδου και την απρόσκοπτη λειτουργία της εφοδιαστικής αλυσίδας.
Στασιμότητα παρατηρήθηκε στον τομέα σιδηροδρομικών μεταφορών για τη Rail Cargo Logistics Goldair. Όμως παρότι το σιδηροδρομικό έργο παρέμεινε σταθερό, λόγω της περιορισμένης χωρητικότητας στο σιδηροδρομικό δίκτυο, η εταιρεία βελτίωσε τα οικονομικά της αποτελέσματα, κυρίως χάρη στον κλάδο logistics. Σύμφωνα με στελέχη της εταιρείας, «η υπέρογκη αύξηση του κόστους λειτουργίας και πρόσβασης στο δίκτυο», ανακόπτει την ανάπτυξη της αγοράς σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών .
Latest News
Παραιτήθηκε ο Π. Καπετανάκος από την Noval Property - Νέος CEO o Μιχαήλ Παναγής
Η νέα σύνθεση του διοικητικού συμβουλίου της Noval Property - Τι αναφέρει η σχετική ανακοίνωση της εταιρείας
ΑΧΙΑ: Τι περιμένει η αγορά να «ακούσει» από την Εθνική Τράπεζα
Η Εθνική Τράπεζα διαπραγματεύεται με 0,72x σε όρους P/TE με βάση τις εκτιμήσεις του 2025, με 13,6% RoTE. Η ΑΧΙΑ επαναλαμβάνει τη σύσταση buy
Σύμπραξη Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς – ΕΒΕΑ
Στόχος η προώθηση του Χρηματοοικονομικού Αλφαβητισμού
Και με τη... βούλα η πώληση του 90,1% της Alpha Bank Romania στην UniCredit - Τι ακολουθεί
Alpha Bank και UniCredit συνεργάζονται ήδη για να εξυπηρετήσουν ελληνικές επιχειρήσεις στις συναλλαγές με 13 αγορές της Ευρώπης
Το Χρηματιστήριο Αθηνών διοργανώνει το ATHEX Small Cap Roadshow 2024
Ποιες εταιρείες θα συμμετάσχουν στο roadshow
Δωρεά 180 ηλεκτροκίνητων κλινών στο νοσοκομείο Κορίνθου από τη Motor Oil
Η εν λόγω δωρεά εντάσσεται στο πλαίσιο του μνημονίου συνεργασίας μεταξύ του Βαρδινογιάννειου Ιδρύματος, του Δήμου Λουτρακίου-Περαχώρας-Αγίων Θεοδώρων και του Δήμου Κορινθίων
Cosco – PCT: Yποτροφίες ύψους 2.500 ευρώ σε 4 πρωτοετείς φοιτήτριες στο Πέραμα
Η απονομή των υποτροφιών πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 2 Νοεμβρίου σε εορταστική εκδήλωση την οποία διοργάνωσε η PCT/COSCO
Μασούτης: Το ΓΕΜΗ λειτουργεί προς όφελος των επιχειρήσεων και των επενδυτών
H KEEE σε συνεργασία με τη Netrino Advisory προχώρησαν σε έρευνα για τον βαθμό ικανοποίησης τόσο των χρηστών όσο και των χειριστών του ΓΕΜΗ
Η Deloitte οικονομικός σύμβουλος για τη συμφωνία κατασκευής σχολείων στην Κεντρική Μακεδονία
Το έργο είναι συνολικής συμβατικής δαπάνης 110,2 εκατ. ευρώ και θα ολοκληρωθεί εντός 24 μηνών
ΔΕΗ: Ακύρωση buy back ιδίων μετοχών από τη ΓΣ – Συστήνεται η PPC INSPECTRA
Η έκτακτη γενική συνέλευση των μετόχων της ΔΕΗ ενέκρινε την ακύρωση 12,7 εκατ. μετοχών και τη σύσταση θυγατρικής