Τον προβληματισμό τους για τον τρόπο εφαρμογής της ψηφιακής κάρτας εργασίας, σε μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις, με προσωπικό κάτω από 10 εργαζόμενους, εξέφρασαν τα μέλη του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Αθήνας, κατά τη διάρκεια συζήτησης με την γενική γραμματέα Εργασιακών Σχέσεων Άννα Στρατινάκη, στο πλαίσιο της συνεδρίασης του διοικητικού συμβουλίου του επιμελητηρίου.
Η κυρία Στρατινάκη ανέφερε ότι όλες οι επιχειρήσεις, θα πρέπει να ολοκληρώσουν την ψηφιακή απογραφή τού χρόνου απασχόλησης των εργαζομένων τους, στο Εργάνη ΙΙ έως τις 20 Δεκεμβρίου, όπως γίνεται κάθε χρόνο, διευκρινίζοντας ότι η εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας, θα γίνει σταδιακά και μετά από εκτενή διάλογο με τους εκπροσώπους κάθε κλάδου.
Διαβάστε επίσης: Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας: Τελευταία προθεσμία στις 20 Δεκεμβρίου για την απογραφή στο Εργάνη ΙΙ
Προβλήματα
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος του ΒΕΑ Παύλος Ραβάνης, αναφέρθηκε στα προβλήματα που θα κληθούν να αντιμετωπίσουν οι μικρομεσαίοι, με την εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας, όπως:
* Η έλλειψη ειδικής ενημέρωσης των επιχειρήσεων και η ανεπαρκής εκπαίδευση των επαγγελματιών,
* Η αδυναμία των εταιρειών πληροφορικής να ανταπεξέλθουν στην μεγάλη ζήτηση που έχει προκύψει,
* Η θέσπιση αυστηρών προθεσμιών, ειδικά στο τέλος του έτους, που αυξάνεται ο όγκος δουλειάς των επιχειρήσεων αλλά και
* Ένα πλήθος τεχνικών ζητημάτων της ίδιας της εφαρμογής.
Σταδιακά η εφαρμογή της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας
Η γενική γραμματέας διευκρίνισε ότι η ψηφιακή κάρτα εργασίας, θα αφορά το σύνολο των 2,5 εκατ. εργαζόμενων με εξαρτημένη σχέση εργασίας στον ιδιωτικό τομέα και 400.000 επιχειρήσεις. Στόχος του Υπουργείου Εργασίας είναι, σύμφωνα με την ίδια, να περιοριστεί η υποδηλωμένη εργασία και να αναπτυχθεί υγιής ανταγωνισμός μεταξύ των επιχειρήσεων.
«Η εφαρμογή του μηχανισμού της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας, θα είναι το επόμενο στάδιο της διαδικασίας και θα εφαρμοστεί σταδιακά, δηλαδή μετά την ολοκλήρωση της ψηφιακής απογραφικής διαδικασίας τού χρόνου εργασίας στο Εργάνη ΙΙ του συνόλου των εργαζομένων με σύμβαση μισθωτής εξαρτημένης εργασίας. Αυτό προϋποθέτει, να προηγηθεί διάλογος τόσο με την εργοδοσία, όσο και με τους εργαζόμενους και θα προχωρήσει, με βάση όσα έχουν ήδη ανακοινωθεί, βήμα προς βήμα», επισήμανε η κυρία Στρατινάκη.
«Η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας εφαρμόζεται, αφού ληφθούν υπόψη όλες οι ιδιαιτερότητες και οι ανάγκες λειτουργίας τού κάθε κλάδου και υπάρξουν οι επιχειρησιακές εκείνες πρόνοιες που απαιτούνται κάθε φορά, για την απρόσκοπτη λειτουργία της», ανέφερε η γενική γραμματέας. Μάλιστα, αναμένεται να πραγματοποιηθούν ημερίδες και εκπαιδευτικά σεμινάρια από το υπουργείο για την καλύτερη ενημέρωση και εκπαίδευση του συνόλου των μικρομεσαίων επιχειρηματιών.
Με την σειρά του, ο πρόεδρος του ΒΕΑ, μεταφέροντας την ανησυχία και επιφύλαξη των επιχειρηματιών, ειδικότερα των βιοτεχνών και των τεχνικών ειδικοτήτων, οι οποίοι από την φύση της δραστηριότητάς τους λειτουργούν με ιδιαιτερότητες, τόσο σε επίπεδο συνθηκών, όσο και ωραρίου, ζήτησε από την κυρία Στρατινάκη να δοθεί ο απαιτούμενος χρόνος στις επιχειρήσεις, προκειμένου να εφαρμόσουν την ψηφιακή κάρτα εργασίας, αλλά και το χρονικό περιθώριο τουλάχιστον 6 μηνών, με πιλοτική εφαρμογή της κάρτας, χωρίς την επιβολή προστίμων, σε περίπτωση ύπαρξης λανθασμένων δηλώσεων.
Πού θα εφαρμοστεί το μέτρο έως τον Μάρτιο
Κατά την διάρκεια του διοικητικού συμβουλίου, ο γενικός διευθυντής Εργασιακών Σχέσεων, του Υπουργείου Εργασίας, Κωνσταντίνος Αγραπιδάς, ανέφερε ότι έως τον Μάρτιο, θα κληθούν να εφαρμόσουν την Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας οι ασφαλιστικές εταιρείες και οι εταιρείες security. Στη συνέχεια, το μέτρο θα επεκταθεί στη βιομηχανία και τις ΔΕΚΟ. Ο κ. Αγραπιδάς τόνισε, ότι το εργατικό δίκαιο δεν αλλάζει και ότι θα συνεχιστεί η προδήλωση των αλλαγών στο ωράριο απασχόλησης των εργαζομένων, επιμένοντας ότι δεν υπάρχει επιπλέον κόστος για τις επιχειρήσεις.
Latest News
Νωρίτερα οι συντάξεις Φεβρουαρίου - Πότε θα δοθούν τα αναδρομικά
Οι ημερομηνίες πληρωμής από τον e-ΕΦΚΑ ακολουθούν τον κανόνα του διαχωρισμού μεταξύ Μισθωτών και Μη Μισθωτών
e-ΕΦΚΑ: Η «Θάλεια» απαντά στα ερωτήματα των ασφαλισμένων
Η «Θάλεια», η οποία έχει τεθεί σε λειτουργία από τον Σεπτέμβριο του 2024, είναι ένα ψηφιακό avatar, που δημιούργησε ο e-ΕΦΚΑ
Προκήρυξη για 2.213 θέσεις μόνιμου προσωπικού: Ποιους αφορά - Πότε είναι οι αιτήσεις
Ζητούνται δεκάδες ειδικότητες αποκλειστικά για προσωπικό ΔΕ που κατανέμονται σε φορείς του Δημοσίου ανά την Ελλάδα
Η Τεχνητή νοημοσύνη κατά της φοροδιαφυγής - Το σχέδιο της ΑΑΔΕ
Η εφορία δημιουργεί ενιαίο προφίλ για κάθε φορολογούμενο - Οι άξονες του Στρατηγικού Σχεδίου
Ποιοι θα βρεθούν στο στόχαστρο της εφορίας το 2025 – Τι ισχύει με τις δαπάνες [γράφημα]
Ένα νέο τοπίο διαμορφώνεται από την Εφορία για τους ελεύθερους επαγγελματίες και τις επιχειρήσεις - Ποιες αλλαγές έρχονται
Πότε καταβάλει ο e-ΕΦΚΑ τις συντάξεις Φεβρουαρίου
Οι ημερομηνίες πληρωμής από τον e-ΕΦΚΑ ακολουθούν τον κανόνα του διαχωρισμού μεταξύ Μισθωτών και Μη Μισθωτών
Ποιοι φορολογούμενοι πρέπει να δηλώσουν το φορολογικό διαζύγιο - 18 ερωτήσεις, απαντήσεις
Άνοιξε η πλατφόρμα της ΑΑΔΕ για τις χωριστές φορολογικές δηλώσεις - Τι πρέπει να γνωρίζουν οι φορολογούμενοι
Σε εξέλιξη η εγγραφή των υπόχρεων φορέων του Δημοσίου στο μητρώο για τις φορολογικές δηλώσεις
Οι φορείς του δημοσίου τομέα, οφείλουν να πραγματοποιήσουν την εγγραφή τους στο Μητρώο έως και 15 Ιανουαρίου 2025 στην ψηφιακή πύλη «myAADE»
ΑΑΔΕ: Διαθέσιμο από 13/1 το νέο Μητρώο Δεξαμενών Ενεργειακών Προϊόντων
Η εφαρμογή της ΑΑΔΕ στοχεύει στην ενίσχυση της αποτελεσματικότητας των ελέγχων κατά του λαθρεμπορίου καυσίμων
Έρχεται το ψηφιακό πελατολόγιο - Ηλεκτρονικό μάτι της ΑΑΔΕ στους πελάτες επαγγελματιών
Σε ποιους κλάδους κάνει πρεμιέρα μέχρι τέλη Ιανουαρίου το Ψηφιακό Πελατολόγιο - Τι προσφέρει στους επαγγελματίες