Το Παγκόσμιο Κύπελλο 2022 συνολικής αξίας 300 δισεκατομμυρίων δολαρίων που διοργανώνεται από το Κατάρ οδεύει προς ένα επικό αποκορύφωμα με τον μεγάλο τελικό ανάμεσα στην Αργεντινή και την Γαλλία. Μετά το σφύριγμα της λήξης του και την απονομή του μεγάλου τροπαίου στη νικήτρια ομάδα, θα τεθεί αναπόφευκτα το ερώτημα εάν το γιγάντιο κόστος της διοργάνωσης άξιζε τον κόπο – ακόμα και για έναν οικοδεσπότη που φαινομενικά διαθέτει τεράστια κεφάλαια.

Διαβάστε επίσης – Το λόμπινγκ της Qatar Airways και η συμφωνία Κατάρ-ΕΕ για τις αερομεταφορές

Το 2010, χρονιά κατά την οποία το Κατάρ κέρδισε τον τίτλο της διοργανώτριας χώρας του μουντιάλ του 2022, ήταν αμφίβολο εάν η πλειοψηφία των ποδοσφαιρόφιλων θα μπορούσε να το εντοπίσει στον χάρτη.

Δώδεκα χρόνια μετά, με κεφάλαια ύψους 300 δισ. δολαρίων να έχουν δαπανηθεί για τα έργα, με μια σειρά από σκληρές αντιπαραθέσεις για τα δικαιώματα των ανθρώπων που «έχτισαν» τα γήπεδα και τις υποδομές και τους χιλιάδες από αυτούς που έχασαν τη ζωή τους, καθώς και με μια από τις πιο ακριβές καμπάνιες μάρκετινγκ στην ιστορία, θα αποδειχτεί εάν άξιζαν τον κόπο για τους ιθύνοντες του αραβικού κράτους.

Διαβάστε επίσης – Μουντιάλ 2022: Ταξίδεψαν στο… Διάστημα με τη Space X οι μπάλες της διοργάνωσης (βίντεο)

Απόλυτη επιτυχία βλέπει η FIFA

Οι διοργανωτές —ιδιαίτερα η FIFA— βλέπουν την διοργάνωση ως μια απόλυτη επιτυχία: ένα ρεκόρ τηλεοπτικού κοινού, χαρούμενοι οπαδοί και ένα λαμπερό brand. Όμως, όσο λίγη ισχύ αποκόμισε το Κατάρ από το τουρνουά, τόσο η επιστροφή στην κανονικότητα θα είναι μια επική πτώση, όπως εκτιμά το Bloomberg.

Μετά από έναν μήνα όπου περισσότεροι από 700.000 οπαδοί του ποδοσφαίρου κατέκλυσαν στη Ντόχα, το Κατάρ θα είναι σχετικά άδειο. Οι οπαδοί έχουν ήδη αρχίσει να επιστρέφουν στα σπίτια τους, όπως και μεγάλος αριθμός μεταναστών εργατών. Οι κτηματομεσίτες ανησυχούν ότι τα διαμερίσματα θα παραμείνουν ημιτελή, ενώ τα ξενοδοχεία θα έχουν πληθώρα δωματίων και ορισμένα στάδια δεν θα χρησιμοποιηθούν ποτέ ξανά.

Επίσης υπάρχει η διεθνής θέση του Κατάρ, παρόλο που προμηθεύει σχεδόν το ένα τέταρτο των εισαγωγών υγροποιημένου φυσικού αερίου στις οποίες βασίζεται η Ευρώπη για να περάσει τον χειμώνα. Πριν το επίκεντρο του Παγκοσμίου Κυπέλλου στραφεί στα δράματα και τις ανατροπές στον αγωνιστικό χώρο, η χώρα αντιμετώπισε κριτική για τα δικαιώματα των μεταναστών εργαζομένων και μια αποστροφή για τα σύμβολα υπερηφάνειας της LGBTQ κοινότητας. Αυτό είναι απίθανο να αλλάξει.

Αυτή την εβδομάδα, το Κατάρ αποτέλεσε επίσης αντικείμενο πρωτοσέλιδων δημοσιευμάτων σε όλο τον κόσμο για λόγους που δεν σχετίζονται με το Μουντιάλ, αλλά με το εκκωφαντικό σκάνδαλο διαφθοράς στην Ευρωπαϊκή Ένωση – και με ελληνική… συμμετοχή την Εύα Καϊλή – που αφορούσε αποκαλύψεις για δωροδοκία.

Και ο επόμενος μήνας θα επαναφέρει τα φώτα της δημοσιότητας στο πώς ένα από τα μεγαλύτερα αθλητικά γεγονότα παραδόθηκε σε μια μικροσκοπική πόλη-κράτος σε μια από τις πιο θερμές περιοχές του κόσμου καθώς μια δικαστική υπόθεση ξεκινά. Ένα κατηγορητήριο που κατατέθηκε στις ΗΠΑ βάζει στο στόχαστρο αρκετούς αξιωματούχους με την κατηγορία ότι έλαβαν χρήματα για να υποστηρίξουν την υποψηφιότητα του Κατάρ, το οποίο από την πλευρά του αρνείται ότι πλήρωσε τον οποιονδήποτε για να κερδίσει την διοργάνωση.

Όχι ιδιαίτερα πετυχημένη «καμπάνια»

«Θα υπάρξουν κάποια μακροπρόθεσμα οφέλη για τον τοπικό πληθυσμό του Κατάρ», δήλωσε η Χριστίνα Φιλίππου, καθηγήτρια Οικονομικών Αθλητισμού στο Πανεπιστήμιο του Πόρτσμουθ στο Ηνωμένο Βασίλειο. «Ωστόσο, αν όλος ο σκοπός ήταν να παρουσιαστεί το Κατάρ στον κόσμο, με αυτή την έννοια νομίζω ότι υπήρξαν κάποιες πτυχές που ενίσχυαν λιγότερο τη φήμη. Ήταν μια πολύ ακριβή διαφημιστική καμπάνια και δεν είμαι σίγουρη ότι ήταν ιδιαίτερα επιτυχημένη».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Business of Sport
Το πρώτο Pop – Up American Space σε γήπεδο είναι στο Γ. Καραϊσκάκης: Χώρος εκπαίδευσης και κοινωνικής ένταξης
Business of Sport |

Το πρώτο Pop – Up American Space σε γήπεδο είναι στο Γ. Καραϊσκάκης: Χώρος εκπαίδευσης και κοινωνικής ένταξης

Το νέο «Pop-Up American Space» εγκαινίασαν στο γήπεδο «Γ. Καραϊσκάκης» ο πρέσβης των ΗΠΑ, Γιώργος Τσούνης, ο Πρόεδρος της ΠΑΕ Ολυμπιακός, Βαγγέλης Μαρινάκης και ο Δήμαρχος Πειραιά, Γιάννης Μώραλης