
Mε το ποσό των 185,9 εκατ. ευρώ θα χρηματοδοτήσει η ΕΕ το 2023 τις δραστηριότητες προώθησης βιώσιμων και υψηλής ποιότητας γεωργικών προϊόντων διατροφής, τόσο εντός του μπλοκ όσο και παγκοσμίως.
Το πρόγραμμα εργασίας του 2023 για την πολιτική προώθησης που εγκρίθηκε την Παρασκευή από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή συμβάλλει στην υλοποίηση των πολιτικών προτεραιοτήτων της Επιτροπής για την περίοδο 2019-2024, ιδίως της στρατηγικής «Από το αγρόκτημα στο πιάτο».
Διαβάστε επίσης – Οι agro-startups επιχειρήσεις ανά περιφέρεια και τα χαρακτηριστικά τους
Τα επιλεγμένα για το 2023 έργα προώθησης αναμένεται να αναδείξουν και να ευνοήσουν προϊόντα που συμμορφώνονται με στόχους όπως η βιωσιμότητα της γεωργίας της ΕΕ, η προώθηση της καλής διαβίωσης των ζώων και η προώθηση της κατανάλωσης νωπών φρούτων και λαχανικών, καθώς και υγιεινών και βιώσιμων διατροφικών συνηθειών.
Διαβάστε επίσης – Πρόγραμμα LIFE: 380 εκατ. ευρώ για 168 νέα πράσινα έργα σε όλη την Ευρώπη
Τα διαθέσιμα ποσά για τις επιλεγμένες για το 2023 εκστρατείες κατανέμονται σχεδόν εξίσου μεταξύ της προώθησης στην εσωτερική αγορά της ΕΕ και σε τρίτες χώρες, με 83,3 εκατ. ευρώ και 83,1 εκατ. ευρώ αντίστοιχα.
Εκτός της ΕΕ, οι χώρες και οι περιφέρειες με υψηλό δυναμικό ανάπτυξης προσδιορίζονται ως κύριοι στόχοι προώθησης. Σε αυτές περιλαμβάνονται η Κίνα, η Ιαπωνία, η Νότια Κορέα, η Σινγκαπούρη και η Βόρεια Αμερική. Η Νέα Ζηλανδία και η Αυστραλία μπορούν επίσης να αποτελέσουν νέες ευκαιρίες αγοράς για τους Ευρωπαίους εξαγωγείς. Τέλος, το Ηνωμένο Βασίλειο παραμένει μία από τις κύριες εξαγωγικές αγορές για τα γεωργικά προϊόντα διατροφής της ΕΕ, καθώς απορροφά το 25 % των εξαγωγών της ΕΕ-27.
Επιλεγμένες εκστρατείες
Οι επιλεγμένες εκστρατείες θα ενημερώνουν τους καταναλωτές, τόσο στην ΕΕ όσο και παγκοσμίως, σχετικά με τα διάφορα συστήματα και σήματα ποιότητας της ΕΕ, όπως οι γεωγραφικές ενδείξεις ή τα βιολογικά προϊόντα. Η τελευταία αυτή κατηγορία θα λάβει χρηματοδότηση ύψους έως 28 εκατ. ευρώ για την τόνωση της ζήτησης βιολογικών προϊόντων, σύμφωνα με το σχέδιο δράσης για τη βιολογική παραγωγή.
Επιπλέον 36 εκατ. ευρώ θα στηρίξουν την προώθηση βιώσιμων γεωργικών πρακτικών επωφελών για το κλίμα, το περιβάλλον και την καλή διαβίωση των ζώων, από την πλευρά των Ευρωπαίων καταναλωτών, και την κατανάλωση γεωργικών προϊόντων διατροφής που παράγονται με βιώσιμο τρόπο.
Προώθηση νωπών φρούτων και λαχανικών
Για να ενθαρρυνθούν πιο υγιεινές και ισορροπημένες διατροφικές συνήθειες, περισσότερα από 19 εκατ. ευρώ θα προορίζονται ειδικά για την προώθηση των νωπών φρούτων και λαχανικών, ώστε να βοηθηθεί ο τομέας να αντιμετωπίσει τις συνεχιζόμενες προκλήσεις, όπως η μείωση της κατανάλωσης και των εξαγωγών και η ασθενής διαπραγματευτική θέση έναντι των μεγάλης κλίμακας αλυσίδων λιανικής πώλησης και μεταποιητών. Γενικά, οι δραστηριότητες προώθησης που απευθύνονται στους καταναλωτές στην εσωτερική αγορά θα πρέπει να παραπέμπουν στις διατροφικές κατευθυντήριες γραμμές του ή των στοχευόμενων κρατών μελών και να συνάδουν με αυτές.
Οι προσκλήσεις υποβολής προτάσεων για τις προσεχείς εκστρατείες του 2023 θα δημοσιευτούν τον Ιανουάριο του 2023 από τον Ευρωπαϊκό Εκτελεστικό Οργανισμό Έρευνας. Ένα ευρύ φάσμα φορέων, όπως επαγγελματικές οργανώσεις, οργανώσεις παραγωγών και ομάδες αρμόδιες για δραστηριότητες προώθησης γεωργικών προϊόντων διατροφής, είναι επιλέξιμες να υποβάλουν αίτηση χρηματοδότησης και τις προτάσεις τους. Τα λεγόμενα «απλά» προγράμματα μπορούν να υποβληθούν από μία ή περισσότερες οργανώσεις από την ίδια χώρα της ΕΕ.
«Πολυπρογράμματα»
Τα «πολυπρογράμματα» προέρχονται από τουλάχιστον δύο εθνικές οργανώσεις από τουλάχιστον δύο κράτη μέλη ή από μία ή περισσότερες ευρωπαϊκές οργανώσεις.
Οι εκστρατείες προώθησης των γεωργικών προϊόντων της ΕΕ έχουν σχεδιαστεί για να δημιουργούν νέες ευκαιρίες στην αγορά για τους γεωργούς της ΕΕ και την ευρύτερη βιομηχανία τροφίμων, καθώς και για να τους βοηθούν να βελτιώνουν τις επιχειρήσεις τους. Εκτός από την αύξηση της βιώσιμης παραγωγής και κατανάλωσης γεωργικών προϊόντων, η πολιτική προώθησης υποστηρίζει επίσης τη βιώσιμη ανάκαμψη του αγροδιατροφικού τομέα της ΕΕ σε ένα δύσκολο οικονομικό πλαίσιο.


Latest News

Δυσοίωνα τα μηνύματα για τη συγκομιδή 2025 στο αμπέλι – Τι ζημιές άφησε ο παγετός
Την εικόνα που άφησαν πίσω τους οι δύο τελευταίοι παγετοί του Μαρτίου και του Απριλίου στο αμπέλι, μεταφέρει η ΚΕΟΣΟΕ

Κέλλας: Προωθούμε κοινή στρατηγική για την προστασία των θαλάσσιων οικοσυστημάτων
«Να διασφαλίσουμε ένα βιώσιμο μέλλον για τις παράκτιες κοινότητές μας», επισήμανε ο υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Χρήστος Κέλλας

Σταμενίτης: Ενίσχυση της συνεργασίας Ελλάδας – Βιετνάμ στις εξαγωγές αγροτικών προϊόντων
Τι εξετάστηκε στη συνάντηση του υφυπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων Διονύση Σταμενίτη με την Πρεσβευτή του Βιετνάμ στην Ελλάδα, Pham Thi Thu Huong

Η τελική κατάταξη δικαιούχων για αναδιάρθρωση και μετατροπή αμπελώνων
Η παρέμβαση για την αναδιάρθρωση και την μετατροπή αφορά 4.479 στρέμματα με αμπέλι σε όλη τη χώρα– Δείτε όλους τους δικαιούχους
![Δασμοί Τραμπ: Πώς ο εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ – Κίνας βλάπτει τους Αμερικανούς αγρότες [πίνακες]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/agrotis_1505-600x391.jpg)
Πώς ο πόλεμος ΗΠΑ - Κίνας βλάπτει τους Αμερικανούς αγρότες [πίνακες]
Οι δασμοί Τραμπ το 2018 έφερε απώλειες στον αγροτικό τομέα των ΗΠΑ περίπου 27 δισ. δολάρια, με το 71% των απωλειών να σχετίζονται με τη σόγια

ΕΘΕΑΣ: Άμεση ανάγκη για μέτρα πρόληψης από τον αφθώδη πυρετό
Τι ζητά με επιστολή της η Εθνική Ένωση Αγροτικών Συνεταιρισμών (ΕΘΕΑΣ) από το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων

Πληρωμή από τον ΕΛΓΑ Κρατικών Οικονομικών Ενισχύσεων 2,4 εκατ. ευρώ
Το ποσό που θα πληρώσει ο ΕΛΓΑ ανέρχεται στα 2.398.057,42 ευρώ και αφορά 525 δικαιούχους παραγωγούς

Ανεξάρτητοι Οινοποιοί προς την Ευρώπη: Μην περιφρονείται το κρασί
Οι Ανεξάρτητοι Οινοποιοί της Γαλλίας στέλνουν μήνυμα στην Ευρώπη καλώντας την να μην δίνει προτεραιότητα μόνο στον βιομηχανικό τομέα

Σε κρίσιμο σταυροδρόμι οι ελληνικές εξαγωγές επιτραπέζιας από την επιβολή δασμών Τραμπ
Στην αποτίμηση των επιπτώσεων των νέων μέτρων που θα φέρουν οι δασμοί Τραμπ στην ανταγωνιστικότητα του προϊόντος προχώρησε η ΠΕΜΕΤΕ

Ελαιόλαδο όπως ράβδοι... χρυσού - Έλεγχος ταυτότητας με δακτυλικά αποτυπώματα
Η γνώση της χώρας προέλευσης προϊόντων, όπως το ελαιόλαδο, επηρεάζει σημαντικά τις αγοραστικές αποφάσεις των καταναλωτών και τις τιμές